Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Jeep34 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 47,007

Jeep34

Zirve
Mesajlar
5,909
Tepkime Puanı
28
Yer
İSTANBUL
hekimoglu' Alıntı:
Uğur Bey selamlar. Foruma yeni üye oldum sayılır. Yaşım 30 Şu sıralar bir 5,2 ZJ alma yolundayım. Hem birkaç sene sonra vergisinin makul olması, hem de konforlu ve güvenli bir araç olduğu düşüncesi ile bu yola çıktım. Hiç kullanmadım fakat, içersinde sürüş anında yarım saat kadar bulundum. Genel olarak keyifli bir alete benziyor. Daha önce BMW 3.20 Alfa romeo 2.0 Golf 4 gibi araçların sahibi oldum. Yakıt konusunu hiç sorun etmiyorum. Sizden ricam genel bilgilendirme amaçlı birkaç cümle duymak ve alacağım Jeep i kesinlikle bu araçları çok iyi tanıyan ve devamın da da serviis hizmeti alabileceğim bir check up hizmeti alabileceğim bir telefon ve isim verebileceğinizi sormaktır.
Başta 50-100 lira verip gönül rahatlığı ile alma derdindeyim. 10-12 bin dolara alacağım aracın bana bir o kadar masraf açmasını istemiyorum açıkcası. :smiley: En önemli sorularımdan bir tanesi de bu araçların Mil olarak motor ömrünün kaç olduğu dur. 150 - 200 bin milde kronik sorunları başlar mı. Benim şahsi fikrim zaten zevk için genellikle %99,9 asfaltta kullanacağım aracımı gene asfaltta kullanılmış bir araç bulmak ve km si 100-120 bin km yi geçmemişini bulmaktan yana ama, fiyatlarda epey uçuyorlar. Motor ömrü konusunda bildiklerinizi paylaşırsanız memnun olurum.
msn: husamettin_hekimoglu@hotmail.com

Saygılar, Teşekkürler.

Hüsamettin arkadaşımızın bana özelden gönderdiği mesajı, yine onun izni ile foruma taşıdım. Bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlarımız cevap verecektir.

Özelden mesajdan ziyade bu şekilde paylaşım hem kalıcı oluyor, hemde herkes faydalanabiliyor.
 

Etiketler
Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

Almayı düşündüğünüz Jeep modeli gerçekten keyifli ve bir o kadar da hesaplı sayılır. 5.2 v8 ile gücü hissedersiniz. Size otomobil çevikliğini verir.
Ama jeep kullanmak alışkanlık ister. Alışana kadar yadırgayabilirsiniz. Örneğin kullanmış olduğunuz Bmw nin virajdaki yol tutuşu ile alakası yoktur. Arka ön helezon olmasına karşın, arka diferansiyel sabit akstan oluşmaktadır. Ama alıştığınız zamanda size başka hiç bir aracı aratmayabilir. Yakıtta ise lpg ile sorunsuz kullanırsınız. Arkadaşlaımız arazide bile sorun yaşamıyorlar.

Aracınızın parçaları bir tofaş kadar boldur. Amerikanlarda sıkıntı çekmezsiniz. ;) Almak istediğiniz aracı sizinde dediğiniz gibi mutlaka servise gösterin. Çok masraf çıkarabilecek sorunlu araca denk gelmemek için bu şart. bahsettiğiniz kilometreler bakımlı bir 5.2 için sıkıntı yaratmaz. Ama tedbiri elden bırakmayın.

Linkini verdiğim serviste bunu yapabilir gerekli tüm bilgileri alabilirsiniz. Gezenbilirden olduğunuzu söylerseniz kısa ekspertiz için ücret dahi almayabilirler. Diğer bakım konularındada indirim yaparlar. Önce detaylı baktırın.

Link: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=13180.0
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

Fikir vermesi açısından faydası olurmu bilmem ama bir arkadaşımın ilk elden sahibi olduğu 97 model ford explorer şuan 250.000 km de ve motor yapılmadan hala sağlıklı bir şekilde çalışıyor.Bu araç ve bahsettiğiniz grand cherokee hemen hemen aynı kalitede üretilmiş akran araçlar..
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

Peki arkadaşlar aldığım bir duyuma göre bu araçların motorlarının düzgün ve bakımlı bir motor ise 800.000 Km. - 1.000.000 Km arası rahatlıkla yapabildikleri yönünde.
Sizce gerçeklik payı varmıdır. MPI teknolojisine sahip olduğunu ve toplamda 16 Valfli olduğunu, Triger sisteminin de kayış şeklinde olduğunu duydum.
Kullanan arkadaşlar bilgi verebilirler mi?

tşk.
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

Ankaradaki tanınmış bir ikinci el jeep satıcısıda bu motorların 1 milyon km ömrü var demişti,ne derece doğru bilmem ama uzun ömürlü oldukları kesin.Triger sistemi zincirli diye biliyorum.
 





Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

Peki bu zincirler ne zamn değişmeli?

Yada belli periyotlarda ayar , bakım vs birşeyleri var mı acaba ?

Gerçi servise sorucam ama merak ediyorum bir süredir :smiley:

Saygılarımla ...
Barış
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

bu zincirler normalde 50.000 milde değişmesi gerekiyor. fakat şöyle bir durum var eğer aracınız
rölantide anormal çalışmıyosa bu işe girmeyin. çünkü çok zahmetli bir iş neredeyse motorun ön kısmı komple sökülüyor. tirger kiti ve işcilik yaklaşık 750 800 tl çıkar .
aracınızda en hassas noktadır tirger zincirli modellerde uzun ömür mevcut. ama kayışlı olanlarda 60.000 km bir değişmesi gerekmekte.
saygılarımla,
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

28 Haziran 2006; 1:15:46


--------------------------------------------------------------------------------




Triger kayışına dikkat!

Küçük kontrollerle büyük masraflara yol açan 'triger kayışı' sendromundan kurtulabilirsiniz

Üreticilerin motor teknolojilerine yönelik yatırımları her geçen gün daha da artıyor. Daha küçük hacimli ünitelerden yüksek güç alınıyor, yakıt tüketimi değerleri azalıyor daha da önemlisi kullanım maliyetleri geriye çekiliyor.
Peki gittikçe hassaslaşan bu ünitenin zayıf yönleri yok mu? İşte bu tartışmanın baş rolünü hiç kuşkusuz triger kayışı oynuyor.
Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekiyor. Bunu sağlayan parça da eksantrik (kam) mili. Ancak eksantrik milinin bu işi yapabilmesi için dönme hareketini gerçekleştirmesi şart. İşte bu noktada devreye triger kayışı ya da zinciri giriyor. Marş motorunun volan yoluyla krank milini çevirmeye başlamasıyla, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan kayış ya da zincir sayesinde dönmeye başlıyor. Bu nedenle pek çok araç sahibi önem vermese de aslında bu kayış ya da zincir hayati bir sorumluluk üstleniyor.
Otomobil üreticileri geçmiş yıllarda krank miliyle eksantrik mili arasındaki bağlantıyı zincirle sağlıyorlardı. Hatta bu parçanın sağlam olmasından ötürü hala pek çok üretici tarafından tercih ediliyor. Tek handikapsa zincirin sesli çalışması ve dönemsel olarak gerginliğinin ayarlanma gereksinimine ihtiyaç duyması. Triger kayışıysa hem ekonomik oluşu hem de sessiz motor yaratma peşindeki üreticilerin ihtiyaçlarına cevap vermesinden ötürü tercih ediliyor. Aslında triger kayışı çabuk aşınan veya kolay kopabilen bir parça değil. İçeriğinde cam elyafı bulunan lastik kayış çok ince olmasına rağmen yaklaşık 2 ton ağırlık taşıyabiliyor. Bu onun sağlamlığını vurgulamak açısından önemli. Ayrıca yağlama gerektirmemesi, hafif olması triger kayışının önemli avantajları. Ama bu avantajlarına karşın triger kayışının ufak bir kusuru bulunuyor. Hiç bir tıkırtı veya ses oluşturmadan ansızın kopabilmesi.
Triger kayışı kopacağı ana kadar sorunsuzca görevini yere getiriyor. Fakat iflası kısa sürede gerçekleşiyor ve onarılması güç hazarlar yaratıyor. Triger kayışı da fren balatası veya lastikler gibi aşınan bir parça. Kayış döndüğü yuvayla sürekli sürtünme halinde olduğu için zaman içinde aşınıyor ve gevşeyebiliyor. Triger kayışının motora zarar vermesi için kopması değil tek bir dişli bile atlaması yeterli olabiliyor. Yeteri kadar gergin olmayan kayış, hiçbir işaret vermeden üç dört diş birden atlıyor. Bunun neticesinde silindir boşluğundan çıkması gereken supaplar orada kalıyor ve pistonlar supaplara çarparak eğilmelerine sebep oluyor. Sonuçsa motor kabininden gelen büyük bir patlama sesi ve yolda kalan bir otomobil...
Sonuçta motor kullanılmaz hale gelebiliyor. Kullanılmaz hale gelen motor için tek çareyse rektifiye... Supap ve pistonların biri birlerine çarpmasının sebebi sadece triger kayışının kopması değil. Aynı zamanda triger kayışının gergi rulmanı da önemli bir parça. Bu rulman bozulduğunda, yani dağıldığında, triger kayışı boşa çıkıyor ve eksantrik mili görevini yapamıyor. Bunun için triger kayışı kontrol edilirken ya da değiştirilirken kesinlikle gergi rulmanı da kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmeli.
Üreticiler gün geçtikçe triger kayışına yeni yeni görevler de ekliyorlar. Örneğin su pompası da triger kayışına bağlanıyor. Bu da triger kayışının daha uzun üretilmesini gerektiriyor. Triger kayışı daha uzun olunca daha çok parçaya temas ediyor. Bu da gevşeme ve aşınma süresini kısaltıyor. Teknolojideki büyük gelişmelere rağmen, günümüzde hala triger kayışının gerginliği ve aşınma durumunu belirten bir uyarı sistemi bulunmuyor. Sadece gözle yapılacak bazı kontroller belirgin problemleri hemen görmenizi ve tedbir almanızı sağlayabilir.

Triger kayışı nasıl kontrol edilir?
Triger kayışının üretici firmanın belirlediği ölçüde gergin olması gerekiyor. Ayrıca kayışın aşınmamış olmasına da dikkat etmek gerekiyor. Kontrol için öncelikle kapağı çıkarmak gerekiyor. Bunun için motorun iki kez çalıştırılıp stop edilmesi şart. Eksantrik milineyse kesinlikle dokunulmamalı. Kontrol esnasında triger kayışının yanlarında ve sırtında yırtık olup olmadığına bakın. Ayrıca kayışın üstünde yağ olup olmadığını, dişlerde eksilme olup olmadığını mutlaka dikkat edin.

Marka/model Değişim aralığı Fiyat (Parça + İşçilik)
Opel Corsa 1.4 İlki 60.000 km diğerleri her 40.000 km’de 280 YTL
Opel Astra 1.6 İlki 60.000 km diğerleri her 40.000 km’de 220 YTL
VW Polo 1.4 Her 90.000 km’de 400 YTL
VW Golf 1.6 Her 90.000 km’de 250 YTL
Ford Focus 1.6 Her 120.000 km’de 280 YTL
Fiat Palio 1.2 Her 45.000 km’de 300 YTL
Honda Civic 1.6 Sedan Her 100.000 km’de 380 YTL
 



Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

Hocam benim araç zincirli tabi 94 Jeep GC 4.0 . Rolentide sorun derken neyi kastediyoruz ? Şuan hiçbir sorun sezmiyorum açıkçası .

Triger mesela belirti vermiyor kopamadan önce . Acaba zincir belirti veriri mi yada nedir belirtileri?

Birde bizim araçların servis kitaplarında yada kullanım klavuzlarında servis tablolarında ki tablolar 200 bin km de bitiyor . Bu km ye kadar zincirde hiç bahsetmemiş .

Teşekkürler , cevabınız için .

Saygılarımla ...
Barış
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

Servise sormuştum benim makinayı aldığımda, 300.000-km dediler. Olabilir. Aptal lastik kayışlar 60.000 - 90.000-km giderken, Amerikan zincir 300.000-km' yi devirir.
Aşırı ani kompresyon felan yapılmazsa ( ki otomatikte şanz. zor ) 3 kat ömür mantıklı bence.....
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

evet 300 bin gayet iyi bir rakam . Ama maliyette önemli ... Acaba değişim kaça patlıyor . 3 milyar derlerse pekte iyi değil demek ki ;D
 


Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

Sağol hocam bilgi için . Bu fiyat da değişyorsa , tigerden gerçeten çok çok iyi bence ...
 



Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

peki acaba her modelde trigger zincirli mi? mesela benim bir arkadaşımda 95 model 5.2 limited, bende 98 model 5.2 limited var, iki modelde zincirli mi üretilmiş? daha önceki araçlarımda mutlaka trigger kopması yaşadım duyunca bile ürperiyorum artık :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,002
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst