Jeep Grand Cherokee slalom testinde sınıfta kaldı!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan GokhanHizal Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,371

GokhanHizal

Ana Kamp
Mesajlar
38
Tepkime Puanı
0
Yer
Rize
Web
www.gokhanhizal.com
jeep-grand-cherokee-slalom.jpg


İsveç’te yayın yapan Teknikens Värld isimli otomobil dergisi öyle bir test yaptı ki sırf bu test yüzünden Jeep, Grand Cherokee modelini piyasadan çekebilir yada yenileyebilir. Teknikens Varld, aracı basit bir slalom testine tabi tutmuştu. Bu testte Grand Cherokee’nin iki tekeri havaya kalkmıştı.

Testin görüntüleri dünya kamuoyunda büyük ses getirmişti. Milyonlarca kişi bu görüntüleri çok kısa sürede izledi. Bunun üzerine Jeep’in bağlı olduğu Chrysler grubu dergi hakkında zehir zembelek bir açıklama yapmıştı.

Açıklamasında derginin yatıltıcı bir test gerçekleştirdiğinden bahsetmişti. Aracın istihap haddinin üzerinde yüklendiğini, testin geçerli olmadığını belirtmişti.

Ancak dergi yetkilileri bunu kabul etmedi. Testin aracın yük sınırının altında gerçekleştiğini söyledi, Jeep yetkililerini test alanına çağırdı. Bunun üzerine Jeep yetkilileri İsveç’te testin yapıldığı alana geldi. Önce mühendisler test araçlarını detaylıca inceledi, bilgisayarda kontroller yapıldı. Test aynı şekilde 3 farklı araçta tekrarlandı.

Tekrarlanan testlerde araç çizgisini yine koruyamadı, benzer savrulmayı gösterdi. Testin üçüncü araçla tekrarında ise aracın ön lastiği patladı. Böylece Jeep şok üstüne şok yaşamış oldu.

Böylece dergi doğruluğunu ispatlamış oldu. Teknikens Varld tekrarlanan testlerin görüntülerinin yer aldığı videoya Jeep’i kızdıracak cümleler yazdı.

İşte o cümleler
  • Teknikens Varld 1948′dan günümüze kadar binlerce otomobil test etti.
  • 1997′de Mercedes A Class’ın tehlikeli olduğunu söylemiştik. (1997 senesinde derginin yaptığı test büyük yankı bulmuştu. O testin sonuçları günümüzde ders konusudur. Mercedes o testin ardından araçlarında ESP’yi standart hale getirmişti.)
  • Sizin ve ailenizin güvenliği için Jeep Grand Cherokee almayın.

Kaynak ve testlerin videosu: Jeep Grand Cherokee’yi Bitiren Slalom Testi!
 

Etiketler
Ynt: Jeep Grand Cherokee slalom testinde sınıfta kaldı!

sonuçta arazi aracı. Yüksek bir araç. Ne olmasını bekliyorlardı ki. Spor otomobil gibi asfalta yapışmasınımı.
 






Ynt: Jeep Grand Cherokee slalom testinde sınıfta kaldı!

Aynı sınıftaki rakipleri derken x5 Q7 gibi araçlarla aynı olmasını beklememek lazım. Grand cherokee ne olursa olsun arazi için üretiliyor, x5 benzeri araçlar cadde kullanımı için.
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee slalom testinde sınıfta kaldı!

Çok saçma! Zaten aracın hem kullanım klavuzunda, hem de şoför tarafındaki güneşliğin içerisinde körlerin bile görebileceği şekilde "bu normal bir araç değildir, binek araçlarla yaptığınız manevra ve hızları bu araçta yapmayın, virajlara hızlı girmeyin" diye yazıyor. Bu test karşılığında bir binek aracı kayalık araziye çıkartsınlar ve onun hakkında "araç kayalığa çıkamıyor, almayın" diye yazsınlar o zaman...
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee slalom testinde sınıfta kaldı!

şahsen internette baya araştırdım grand cherokee nin yaptığını standart olarak ne x5 ne q Q7 yapabiliyor nevada da kayalıklarda standart halindeki testleri seyredin bence bakalım bu testen sonra firma ne diyecek yada ne yapacak
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee slalom testinde sınıfta kaldı!

@kulaksizcumhur, İyi güzel diyorsunuz da bu testin amacı belli. Normal bir seyirde (60-70 km/s hız aralığında) aniden manevra etmeniz durumunda aracın çizgisini koruyup korumadığını test etmek. Bunun için aracın SUV, otomobil, ticari araç diye ayrılmasına gerek yok.. Test belki otoban hızlarında yada üstündeki bir hızda yapılsaydı belirttiğiniz uyarı doğru olabilirdi ama 64 km/s'lik bir hız sınıf ayrımı olmaksızın abartısız bir hız değeri..

Bir Wrangler müptelası olarak Jeep'in savunulacak bir yanının olduğunu söyleyemem.
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee slalom testinde sınıfta kaldı!

GokhanHizal' Alıntı:
@kulaksizcumhur, İyi güzel diyorsunuz da bu testin amacı belli. Normal bir seyirde (60-70 km/s hız aralığında) aniden manevra etmeniz durumunda aracın çizgisini koruyup korumadığını test etmek. Bunun için aracın SUV, otomobil, ticari araç diye ayrılmasına gerek yok.. Test belki otoban hızlarında yada üstündeki bir hızda yapılsaydı belirttiğiniz uyarı doğru olabilirdi ama 64 km/s'lik bir hız sınıf ayrımı olmaksızın abartısız bir hız değeri..

Bir Wrangler müptelası olarak Jeep'in savunulacak bir yanının olduğunu söyleyemem.

cumhur doğru demiş aslında arazi aracı ile binek aracların testleri tamami ile farklıdır cünki kullanım amacı farklı en başta ve hatta şunuda rahatlıkla söyleyebilirimki iyi bir sürücü aracı istediği gibi farklı verilerle kullanabilir yani aynı hızda ister aracı deviri ister yola cok hakim şekilde kullanabilir yani bu videosunu izlediğim test bana göre pekde doğru değil
 



Ynt: Jeep Grand Cherokee slalom testinde sınıfta kaldı!

Arkadaşlar yorumlarınıza saygı duyuyorum ama slalom testi 64 km/s'lik hızda şehir içinde yada dışında herkesin başına gelebilecek bir kaza senaryosudur. Abartılı bir durum değildir. Bir anlık dalgınlıkla başınıza gelebilir. Trafik ışıklarında hergün onlarca kaza önceki aracın durmasını geç farketmekle olmuyor mu?

Günümüzde ne kadar insan yeni bir Grand Cherokee'yi alır almaz araziye çıkıyor ki? Şahsen ben sıfır Jeep'le (Wrangler hariç) bunu yapan geçek kullanıcı (lansman aktiviteleri haricinde) görmedim. Testler gerçeği yansıtmasaydı Jeep ekibi gelip derginin testinin doğruluğunu test etmezdi. Videoda izlediğiniz üzere Jeep ekibi aynı testi birkaç kere tekrarladı.
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee slalom testinde sınıfta kaldı!

videoda arac yüksekliği arac lastik markası kullanıcın iyi niyeti tartışılır bence 64 km de bircok sürücü ister devirir aracı ister slalom yapar veya cumhurun dediği gibi jeep kullanıcılarına diyor viraja yavaş gir cok isteyen lastiğini değişir asfalt veya hız lastiği ile girebilir sıfır alınan araclarda lastik için 90 km geçmeyin diyor zaten nedense lastiğe gereken önem ilgi hiç gösterilmedi ülkemizde halbuki lastik en önemli konnulardan birisi ve benim şahsi fikrim 64 km de istese sürücü bunları yaşamazdı
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee slalom testinde sınıfta kaldı!

Yapılan manevrada aracın lastikten çok diğer dinamiklerinde sorun olduğu belirgin. Lastiklerde sorun olmuş olsa sonuç daha daha farklı olabilirdi. Sonuçta bu araç seri üretimden geçmiş bu testin ne olursa olsun yapılması gerekiyordu.
Jeep arazi ve asvalt sürüşünü bir arada götürmeye çalıştığı için sonuç bu şekilde çıkmış olabilir. Ülkemiz için söylüyorum yapılan test yada testler şehir içi veya şehirler arası yollarda hız sınırını aşmadan yapılmış. Test yapılan hızın altındamı aracın kullanılmasınımı tavsiye ediyorsunuz ?

Yapılan bu hatanın savunalacak hiçbir tarafı yok savunmak anlamsız olur. Şimdi yaptıkları hatayı nasıl toparlayacaklar merak ediyorum.
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee slalom testinde sınıfta kaldı!

varsa bir hata tabiki düzeltilsin buna kimsenin bir itirazı olmaz sanırım :smiley:
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee slalom testinde sınıfta kaldı!

jeep markasını yönetenler bu markayı batırdıkça batırıyor birileri elinden alsın şunların.ncaptada sınıfta kalmıştı. hele şu compas vs modelleri inanın yerli üretim megane dan daha kalitesiz.yakışmıyor jeep e.
 



Ynt: Jeep Grand Cherokee slalom testinde sınıfta kaldı!

Bence Cherokee nin yükselişini kesmek için yapılmış aldatmalı bir test, diğer araçların hızları aynı değil hem hemde lastik basınçlarını çok yükseltmişler cherokee nin.
Jeep i olupda beğenmeyen varsa bana verebilir :p
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,067
Kayıtlı Üye Sayımız
166,622
Kaydolan Son Üyemiz
mustgok

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst