C
CİNCİN
Ziyaretçi
Merhaba arkadaşlar, geçenlerde evdeki 1999 yılı Auto Catalog'u karıştırıken Isuzu VehiCROSS'a rastladım. 1999'da KKTC'de askerliğimi yaparken de bir tanesine rastlamıştım bu araçların. Ülkemizde hiç bilinmeyen bu aracı sizlere tanıtmak istedim:
1993 Tokyo Motor Fuarında tanıtılan Isuzu VehiCROSS bazı ufak değişikliklerle Japonya'da 1997 yılında üretime başladı. Hafif ama sağlam, eğlenceli ama çevre dostu SUV üretme fikri ile Brüksel'deki Isuzu Avrupa Ofisi baş tasarımcsı Satomi Murayama ve çok uluslu ekibi (Simon Cox (Assistant Chief Designer best known for designing the Lotus Elan's interior), Joji Yanaka, Andrew Hill and Nick Robinson) tarafından dizayn edilmiştir.
1997-2001 yılları arasında sadece 5958 adet üretilen aracın 1805 adedi Japonya'da, 4153 tanesi de ABD'de satılmıştır.
VehiCROSS, Isuzu Trooper şasisi üzerine ve Trooper'a ait pek çok ortak parça kullanılarak üretilmiş. Araçta 3.2 ve 3.5 V6 motorlar kullanılmış ve Borg Varner tarafından geliştirilmiş çekiş kontrol sistemi olan TOD (Toerque on Demand) sistemi ile donatılmış.
TOD sistemi, asfalt kullanımlarında bilgisayar kontrollü 4x4 sistemi ile aracı gerekli zamanlarda 4x4 moduna almakta ancak bunun yanında off road için 4L modunda arazi şanzumanı ve kilitli diferansiyel seçenekleri sunulmaktaydı.
Motor Özellikleri:
Güç: 215 bhp (160 kW; 218 PS) 5400 devir/dk.
Tork: 312 Nm 3000 devir/dk
Kazandığı Ödüller:
Class Winner 1998 Paris-Dakar Rally
Class Winner 1999 Australian Safari Rally
Winner "Most Unique [sic] Styling" Motor Trend 1999 Top 10 Sport/Utes
Used by Austin Robot Technology as foundation for robotic VX in 2005-2007 DARPA Grand Challenge
Kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Isuzu_VehiCROSS
1993 Tokyo Motor Fuarında tanıtılan Isuzu VehiCROSS bazı ufak değişikliklerle Japonya'da 1997 yılında üretime başladı. Hafif ama sağlam, eğlenceli ama çevre dostu SUV üretme fikri ile Brüksel'deki Isuzu Avrupa Ofisi baş tasarımcsı Satomi Murayama ve çok uluslu ekibi (Simon Cox (Assistant Chief Designer best known for designing the Lotus Elan's interior), Joji Yanaka, Andrew Hill and Nick Robinson) tarafından dizayn edilmiştir.
1997-2001 yılları arasında sadece 5958 adet üretilen aracın 1805 adedi Japonya'da, 4153 tanesi de ABD'de satılmıştır.
VehiCROSS, Isuzu Trooper şasisi üzerine ve Trooper'a ait pek çok ortak parça kullanılarak üretilmiş. Araçta 3.2 ve 3.5 V6 motorlar kullanılmış ve Borg Varner tarafından geliştirilmiş çekiş kontrol sistemi olan TOD (Toerque on Demand) sistemi ile donatılmış.
TOD sistemi, asfalt kullanımlarında bilgisayar kontrollü 4x4 sistemi ile aracı gerekli zamanlarda 4x4 moduna almakta ancak bunun yanında off road için 4L modunda arazi şanzumanı ve kilitli diferansiyel seçenekleri sunulmaktaydı.
Motor Özellikleri:
Güç: 215 bhp (160 kW; 218 PS) 5400 devir/dk.
Tork: 312 Nm 3000 devir/dk
Kazandığı Ödüller:
Class Winner 1998 Paris-Dakar Rally
Class Winner 1999 Australian Safari Rally
Winner "Most Unique [sic] Styling" Motor Trend 1999 Top 10 Sport/Utes
Used by Austin Robot Technology as foundation for robotic VX in 2005-2007 DARPA Grand Challenge
Kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Isuzu_VehiCROSS