Isuzu D-max 2012 4jk1 Sorunlari Ve Çözümleri̇

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yaman06 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 755

yaman06

Ana Kamp
Mesajlar
24
Tepkime Puanı
1
Yer
ANKARA
Herkese selam
2012 model 4x4 Isuzu Dmax aldım araç hakkında pek bilgim yoktu internette okuduğum kadarıyla biraz sorunlu bir motoru varmış yağ seviyesinin yükselmesi ve kol çıkarması yatak sarması vs gibi okuduklarım biraz gözümü korkuttu başıma böyle şeyler gelmemesi için sizlerin tecrübelerinden faydalanmak isterim Isuzu Dmax euro 5 motor araç kullanan arkadaşların başlarından geçen olayları vakit ayırıp paylaşırlarsa sevinirim
Şimdiden teşekkürler
 

Merhaba, aynı aracın 2014 modelini kullanıyorum. Euro5 motorlarda egzoz gazlarındaki çevreye zararlı maddeleri istenen seviyelere indirmek için kullanılan partikül filtre ile ilgili arızalar bahsettiğiniz yağ yükseltme ve devamında da motorda çok ciddi arızalara sebep olabiliyor. Her araçta oluşmayan bu durum için sık sık, yaklaşık 500km'de bir motorun yağ seviyesini kontrol edebilirsiniz. Yükselme görürseniz de hemen servis veya ustanıza başvurabilirsiniz.

Onun haricinde bakımları zamanında ve gereğince yapılan ve hor kullanılmayan Isuzu Dmax'ler kolay kolay büyük arızalar çıkarmıyor genelde.
 

Dizel Partikül filtresi nasıl yag seviyesini yükseltir anlayamadım. Dpf en fazla tıkanır, beyin hata verir ve gazı limitler, sorun artarak devam ederse de motor hiç çalışmaz diye biliyorum.
Yag seviye yükselmesi için ya su ya da mazot yağa karışınca olur çoğunlukla. Başka sebep aklıma gelmedi.
Yag içine mazot veya su karışırsa yatak sarabilir çünkü yağlama azalır.
Mazot, enjektorler kacirirsa yag karterine iner.
Su da genelde yag sogutucusundan yag karterine iner.
 
Son düzenleme:

Merhaba, aynı aracın 2014 modelini kullanıyorum. Euro5 motorlarda egzoz gazlarındaki çevreye zararlı maddeleri istenen seviyelere indirmek için kullanılan partikül filtre ile ilgili arızalar bahsettiğiniz yağ yükseltme ve devamında da motorda çok ciddi arızalara sebep olabiliyor. Her araçta oluşmayan bu durum için sık sık, yaklaşık 500km'de bir motorun yağ seviyesini kontrol edebilirsiniz. Yükselme görürseniz de hemen servis veya ustanıza başvurabilirsiniz.

Onun haricinde bakımları zamanında ve gereğince yapılan ve hor kullanılmayan Isuzu Dmax'ler kolay kolay büyük arızalar çıkarmıyor genelde.
Vaktinizi ayırıp tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim
 

Dizel Partikül filtresi nasıl yag seviyesini yükseltir anlayamadım. Dpf en fazla tıkanır, beyin hata verir ve gazı limitler, sorun artarak devam ederse de motor hiç çalışmaz diye biliyorum.
Yag seviye yükselmesi için ya su ya da mazot yağa karışınca olur çoğunlukla. Başka sebep aklıma gelmedi.
Yag içine mazot veya su karışırsa yatak sarabilir çünkü yağlama azalır.
Mazot, enjektorler kacirirsa yag karterine iner.
Su da genelde yag sogutucusundan yag karterine iner.

Aşağıdaki bilgileri internette bir sitesinden kopyala yapıştır yapıyorum, Dmax'e özel değil ama tüm DPF sistemli Euro5 dizel motorlar için geçerli diye biliyorum.

Dizel Araçta Yağ Çoğalması

Çok sık karşılaşılan bu durum genelde motor yağına mazot karışması olarak nitelendiriliyor. Genellikle dizel partikül filtresinin rejenarasyon işlemi sonucu karşılaşılan bu durum aslında bir sorun değildir. Eğer partikül filtresi destekli bir motor yağı kullanıyorsanız yağın mazot ile karışımı hesaplanmıştır ve yapısı bozulmayacaktır. Motorun her rejenarasyon işleminde bir miktar yakıt kartere sızacaktır.

Dizel Araç Neden Yağ Çoğaltır?

Bu durum Euro 5(2011-2015) üretimi dizel motorlarda sıkça görülmekte. Dizel motorların egzozdan çıkarmış olduğu Nox gazlarını tutan partikül filtresi belirli bir doluluğa ulaşınca motor beyni tarafından temizlik komutu gönderilir. Euro 5 motor teknolojisinde bu işlem 4 zamanlı motorun egzoz zamanında silindirlere yakıt gönderilmesi ile gerçekleşir. Egzoz manifoldundan dpf sistemine giden yakıt sistemin ısısını yaklaşık 600 dereceye çıkarır ve zararlı kurumların temizlenmesi sağlanır. Bu işlem ortalama 200 km’de bir tekrarlanır ve genellikle sürüş sırasında sürücü tarafından fark edilmez.

Eğer, araç egzoz zamanında yakıt göndererek filtreyi temizliyorsa ve bu süreçte stop edilirse püskürtülen yakıt doğrudan kartere inecek ve yağ seviyesinin yükselmesine neden olacaktır. Özellikle dpf sistemine sahip bir araç kullanıyorsanız en fazla 500 km’de bir yağ seviyesini kontrol etmenizi öneririz.


Motor Yağına Mazot Karışması Nasıl Anlaşılır?

Dizel araçlar yakıtın özelliğinden ötürü kurumlanırlar. Motor yağları da eklendikten 300-400 km sonra tamamen siyah hale gelir. Eğer aracınızın motor yağ seviyesi yükselmiş ve yağa mazot karışmasından şüpheleniyorsanız; yağ çubuğundaki yağı iki parmağınızla alıp parmağınızı ayırmaya çalışın. Yağ yapışkanlık yapıyor ve arada film oluşturuyorsa mazot karışmamıştır. Ancak yağ çok akışkan ise mazot karışmış olabilir.
 



Aşağıdaki bilgileri internette bir sitesinden kopyala yapıştır yapıyorum, Dmax'e özel değil ama tüm DPF sistemli Euro5 dizel motorlar için geçerli diye biliyorum.

Dizel Araçta Yağ Çoğalması

Çok sık karşılaşılan bu durum genelde motor yağına mazot karışması olarak nitelendiriliyor. Genellikle dizel partikül filtresinin rejenarasyon işlemi sonucu karşılaşılan bu durum aslında bir sorun değildir. Eğer partikül filtresi destekli bir motor yağı kullanıyorsanız yağın mazot ile karışımı hesaplanmıştır ve yapısı bozulmayacaktır. Motorun her rejenarasyon işleminde bir miktar yakıt kartere sızacaktır.

Dizel Araç Neden Yağ Çoğaltır?

Bu durum Euro 5(2011-2015) üretimi dizel motorlarda sıkça görülmekte. Dizel motorların egzozdan çıkarmış olduğu Nox gazlarını tutan partikül filtresi belirli bir doluluğa ulaşınca motor beyni tarafından temizlik komutu gönderilir. Euro 5 motor teknolojisinde bu işlem 4 zamanlı motorun egzoz zamanında silindirlere yakıt gönderilmesi ile gerçekleşir. Egzoz manifoldundan dpf sistemine giden yakıt sistemin ısısını yaklaşık 600 dereceye çıkarır ve zararlı kurumların temizlenmesi sağlanır. Bu işlem ortalama 200 km’de bir tekrarlanır ve genellikle sürüş sırasında sürücü tarafından fark edilmez.

Eğer, araç egzoz zamanında yakıt göndererek filtreyi temizliyorsa ve bu süreçte stop edilirse püskürtülen yakıt doğrudan kartere inecek ve yağ seviyesinin yükselmesine neden olacaktır. Özellikle dpf sistemine sahip bir araç kullanıyorsanız en fazla 500 km’de bir yağ seviyesini kontrol etmenizi öneririz.


Motor Yağına Mazot Karışması Nasıl Anlaşılır?

Dizel araçlar yakıtın özelliğinden ötürü kurumlanırlar. Motor yağları da eklendikten 300-400 km sonra tamamen siyah hale gelir. Eğer aracınızın motor yağ seviyesi yükselmiş ve yağa mazot karışmasından şüpheleniyorsanız; yağ çubuğundaki yağı iki parmağınızla alıp parmağınızı ayırmaya çalışın. Yağ yapışkanlık yapıyor ve arada film oluşturuyorsa mazot karışmamıştır. Ancak yağ çok akışkan ise mazot karışmış olabilir.
Oncelikle bildiklerimi anlatıyım;
Dpf olan motorda sentetik özel yağ kullanılır ki standart yağlardan çok daha pahalıdır.
Transporter aracım Euro 5 . Şu ana kadar yağ çoğalması hiç olmadı.
Egzoz zamanı NOx azaltmak için yakit püskürtmesi bana kalsa yanlış ceviri ve mantıklı açıklaması yok. NOx azalmasını DPF değil EGR yapar ve emme zamanı yanma odasına egzoz gönderir. DPF adı üzerinde partikul azaltır , NOx ile ilgisi yok.
Rejenerasyon sırasında patlatma zamanı değiştirilir , egzoz ısı artışına neden olur.
Ama DPF, yağa mazot karıştırma işini inceleyeceğim, belki rejenerasyon sırasında fazla yakıt gönderip yanmadan yag karterine inebilir . Bir de neden özel sentetik yağ konusunu araştıracağım.
 

Biraz google da dolaştım;
Ama DPF, yağa mazot karıştırma işini inceleyeceğim, belki rejenerasyon sırasında fazla yakıt gönderip yanmadan yag karterine inebilir .
Google diyor ki rejenerasyon sırasında fazla yakıt gönderilmesi zarar vermiyor ama rejenerasyon başarılı olmaz ise ( örneğin sürücü tam rejenerasyon anında stop ederse ), yakıt yanmadan hoop yağ karterine iner diyor. O nedenle kısa yolculuklar yapıyorsanız dikkat edin diyor.
Ben de ELM 327 ekipmanı ve VAG DPF uygulaması ile Transporter'ın ne zaman rejenerasyon yaptığını takip ediyordum, gören bir arkadaşa internette çok satılan ELM 327 ekipmanını verdim ama yeni aldığım 2 tanesi gerekli DPF mesajlarını gönderemedi. Şimdi bakalım aliexpress ten kara Cuma nedeniyle ucuzlayan cihazlardan daha kapsamlısını sipariş ettim, gelince umarım DPF işlemini takip ederim.

Bir de neden özel sentetik yağ konusunu araştıracağım.
Dün yazarken aklıma gelmedi ama yine google durumu kısaca hatırlattı. Biliyorsunuz pistonlar da yağlanıyor ve yanma odasına her zaman bir miktar yağ girer. Eğer sentetik özel yağ kullanmaz isen bu yanan yağlar DPF sini erken tıkar diyor.

İlk mesajımda yazdığım "Dizel Partikül filtresi nasıl yag seviyesini yükseltir anlayamadım" cümlesini şimdi anladım, teşekkürler :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,945
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst