MOTORLU KARAVAN ile ilgili Ruhsat-Plaka-Muayene-Ehliyet ve Vergi Konuları : Motor Karavan Tanımı :
Karayolları Trafik Yönetmeliği
Yayımlandığı Resmi Gazete Tarihi: 18/07/1997
Yayımlandığı Resmi Gazete No: 23053 Mükerrer
MADDE 3- 2918 sayılı Kanunda ve bu Yönetmelikte kullanılan terimlerin tanımları aşağıda gösterilmiştir
d) Araç sınıfları (Ek.: 11.04.2003-25076)
5) Özel Amaçlı Taşıt: Yolcu veya yük taşımak üzere özel bir işlevi yerine getirmek için kullanılan (bunun için özel gövde düzenekleri ve/veya ekipmanları gereklidir) M, N veya O sınıfı motorlu araçtır.
5.1) Motor Karavan: En az aşağıdaki ekipmanları kapsayan, yatacak yeri olan bir özel maksatlı M sınıfı araçtır.
(i) koltuklar ve masa
(ii) koltuklardan dönüştürülebilecek uyku yatağı
(iii) yemek pişirme imkanları ve
(iv) depolama/saklama imkanları
Bu ekipmanlar oturma bölümüne sabit olarak monte edilmelidirler; ancak masa kolayca çıkarılabilecek şekilde tasarlanabilir.
Diğer Hususlar :
Her ağırlıktaki Motorlu Karavanlar için :
a- Motorlu Karavanı tescil ettirmek (Ruhsat almak) gerekiyor.
b- Ruhsat çıkarmak için fatura ve ilgili yönetmeliklere göre düzenlenerek Makina Mühendisleri Odası ve TSE tarafından onaylanmış tadilat projesi gerekiyor.
c- MTV-Motorlu Taşıtlar Vergisi adı altında yıllık vergisi vardır.
d- Heryıl TÜVTÜRK Araç Muayene İstasyonlarına muayeneye gitmesi gerekiyor.
e- Motorlu Karavanı kullanabilmek için yüklü ağırlığı 3500 kg’a kadar(dingil sayısından bağımsız) için B sıfı ehliyet yeterli olup 3500 kg’dan ağır olanlar için C sınıfı ehliyet almanız gerekir.
Resmi Gazete Tarihi: 18.07.1997 Resmi Gazete Sayısı: 23053 mükerrer
KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç ve Kapsam
Madde 2- Bu Yönetmelik, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa dayanılarak çıkarılmış ve bu Kanun hükümleri çerçevesinde karayollarında ve aksine bir hüküm bulunmadıkça da, Kanunun 2 nci maddesinde sayılan yerlerde de uygulanmak üzere;
a) Trafikle ilgili kurallara ve bunların uygulanmasına,
b) Trafiğin düzenlenmesi ve denetimine,
c) Araçların tescili, teknik durumları, muayenelerine ve karayollarında sürülmeleri sırasında alınacak tedbirlere,
d) Araç sürücülerinin sınavları ve belgelerinin verilmesine,
e) Karayolundan faydalananların hak ve yükümlülüklerine, eğitimine,
f) Uygulayıcı kurul ve kuruluşların görev, yetki ve sorumlulukları ile işbirliği ve koordinasyon düzenine,
g) Trafikle ilgili diğer hususlara,
İlişkin konulardaki esas, usul, şekil ve şartlara ait hükümleri kapsar.
Ayrica sunu da gördüm, emeinin daha önceden biliyorsunuz dur, benim icin sasirtici oldu.. Degistirmeden linki ile beraber yaziyi aktariyorum
Kampanyayı İmzala
Kampçılık ve karavancılık turizm sektörünün bir parçası, bazı turistlerin de yaşam biçimi. Yılda en fazla bir ay ve yazlık ev yerine de kullanılabilen motorlu karavanlar, doğa ile iç içe olmak ve Türkiye’nin tarihi ve turistik yörelerini gezip görmek isteyenler için çok önemli.
Yılın her mevsiminde, kısa tatillerin bile değerlendirilebildiği,
Motorlu karavanın Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranı yüzde 145.
Uçağın ÖTV’si ise yüzde 0.5 yani yüzde yarım! Lüx yatların ÖTV'si yüzde 8,
KARAVANLARDAKİ BU ÖTV' Yİ %10 LARA İNDİRELİM
sabit wc ,atık veya temiz su deposu yapmadığınız müddetçe ,çekyat attınız sabitleme yapmadan tuev de sıkıntı olmaz fakat bir makina muhendisi ile konustum arkaya bölme atınız altı depo üstü yatak gibi kullanacağınız tuev e gideceğiniz zaman süngersiz. banyo için 70*90 gibi bir kabin yaptırdınız.. proje çizdirdiniz ruhsat kamyonet kalıyor .sonuç portatif wc portatif duş sistemi kullandınız sıkıntı olmaz araç a buzdolabı konmanız da sıkıntı olmuyor .karavan olabilmesi için yatağa dönüşen koltuk sistemi .yemek yapılabilecek ve yiyecek depolalana bilecek bir mutfak tezgahı gerekiyor.
Diyor.
Bende Pes Türkiyem dedim.
Peki ( izninizle sadece sohbet ve düsünceleri paylasmak anlaminda )soruyorum, benim durumum de belki deneyim olur.
Türkceye „cekmeli bagaj „yada bagaj sürecegi diye cevirmemiz mümküm ise, o tür birseyleryapip, yada, hepsi bir arada olan (Ocak, eyve-Lavabo su tanki, elektrikli sogutucu nun oldugu ve bir iki de kücük depocuk görevini gören göz iceren ) modülü gecici olarak tespit etsek yine de karavan olur mu , yoksa otomobil olarak mi kalir acaba diye düsünüyorum. Hani Weekend, Haftasonu etkinlikleri araci gibi.
Fakat insanin gönlünde yatan; tutkumudur bu?, yoksa biz erkeklerin Lego oyuncaklari ile oynamamiza mi Benzer, ise girdin mi, giderek ayrinti artiyor. Webasto, Klima (sogutucu) mecbur bu alt yapi olmali, ve en önemlisi acilir kapanir bir dus yeri, ve tuvalet, hijyen önde gelmeli diye düsünüyorum.
Düsüncelerim bunlar,degerlendirmelerinize sunarim.