Alp Merhaba sitede çeşitli zamanlarda yazıldı,ama aralarda kaldı galiba,
Konu esasında derin bir konu ,ve ana bir başlıkta tartışılmalı,
ABS kuru zemin dahil,fren mesafesini uzatıyor,
dik ve ,kaygan zeminlerde,hatalı bir giriş yaparsam,
ABS devreye girince Fren falan kalmıyor,araç duracağına daha da hızlanıyor.
Her şeyden önce tercih meselesi ,
Kaygan zeminlerde bence başa bela,
Parkurda genelde dikkatli oluyorsun ama tek yaptığım ,keşif sınıfına giren gezilerde ,sıkıntısını daha fazla çekiyorum.
Aracını tanıyan biri için ,gerektiğinde kızaklayarak durmak isteyen biri için, bu alternatif yok oluyor,
Benim XJ 88 model olduğu için ABS yoktu, ;D ;D ;D
Senin araçta basit bir işlemle ve bir anahtar yoluyla ister ABS çalışır istersende çalışmaz şekle getirebilirsin.
Genel olarak 10 km altında zaten çalışmamaları lazım ,ama arazide her zaman 10 km altında gitmiyoruz,
Bulursam burdan atayım ,L200 e uygulanan bu sistemde çamur fren mesafelerini ölçmüştü bir arkadaşımız.
Ciddi fark var.
Konu 3,5 Pajerolara gelince ,(bu konuda farklı bir başlıkta tartışılmalı,)
ss4 arazi şanzımanı kullananlar da Low oranları yeterli değil ,aracı durduramıyor,
araç fren desteği istiyor ,
Aynı aracın 3.0 larında farklı bir arazi şansımanı var ,çok daha iyi.
Tabi herkesin eğimi kendine ,dereceleri ölçmedim.
Konuyu bağlarsak,
Freni aracı kaydırmadan stabil bir şekilde kullanabiliriz,(aracı tanıyorsak.)
ABS de iş araca kalıyor ,tamam sağa sola kaymıyor, ama fren mesfesi uzuyor,
özellikle kaygan zeminlerde bu fren mesafesi,gerektiğinden fazla uzuyor,
ABS olmayan bir aracı ben daha kısa mesafede durduruyorum.