Ilk Yerli Rv Motorhome El&en Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan elen karavan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 47
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,368
Merhaba Anıl bey,teşekkür ederim beğendiğinize sevindim.

Bu projemin bitimine az kaldı,bittikten sonra yeni farklı bir tasarım çalışmasına başlayacağım İnşallah.
Zafer Bey Merhabalar,
Siteye yani üye oldum ancak, hiçbir mesaj atlamadan bütün gönderlerinizi ve sitedeki diğer ilgili/ ilgisiz her iletiyi okumaya çalıştım.

4-5 yıl öncesinde kurduğum ve hala aynı aşamada olan hayalim, 2 yıla kadar emekli olacağım ve geri kalan yaşamımı bir karavan ile dünyayı dolaşarak tamamlamak.

Motorhome deyince Amerika bu işin piri diye düşünüyorum ve fırsat buldukça oradaki hemen hemen bütün siteleri incelemeye çalıştım hatta schoolie site ve tartışma guruplarını bile.

Bu iş için bir miktar para ayırdım ve yapabileceklerimi kendim yapmak diğerlerini ise yaptırmak niyetimdeyim. Bir gün İstanbul'a geldiğimde sizin yüz yüze görüşmek isterim.

İsteseniz yukarıdaki mesajınızda bahsettiğiniz yeni ve farklı tasarımı birlikte yapabiliriz. Benimde araştırmalarımda kendime özgü düşüncelerim var.
Örneğin, incelediğim sitelerden edindiğim bilgiler ışığı altında midibus'ın arka tarafını balkon yapıp kullanmak gibi.

Yaptığınız işler gerçekten harika işler ve bende sizin deneyimlerinizden yararlanmak isterim.

Saygılarımla,

Ahmet Hamza
GSM: 555 4967474
 

Etiketler
Zafer Bey Merhabalar,
Siteye yani üye oldum ancak, hiçbir mesaj atlamadan bütün gönderlerinizi ve sitedeki diğer ilgili/ ilgisiz her iletiyi okumaya çalıştım.

4-5 yıl öncesinde kurduğum ve hala aynı aşamada olan hayalim, 2 yıla kadar emekli olacağım ve geri kalan yaşamımı bir karavan ile dünyayı dolaşarak tamamlamak.

Motorhome deyince Amerika bu işin piri diye düşünüyorum ve fırsat buldukça oradaki hemen hemen bütün siteleri incelemeye çalıştım hatta schoolie site ve tartışma guruplarını bile.

Bu iş için bir miktar para ayırdım ve yapabileceklerimi kendim yapmak diğerlerini ise yaptırmak niyetimdeyim. Bir gün İstanbul'a geldiğimde sizin yüz yüze görüşmek isterim.

İsteseniz yukarıdaki mesajınızda bahsettiğiniz yeni ve farklı tasarımı birlikte yapabiliriz. Benimde araştırmalarımda kendime özgü düşüncelerim var.
Örneğin, incelediğim sitelerden edindiğim bilgiler ışığı altında midibus'ın arka tarafını balkon yapıp kullanmak gibi.

Yaptığınız işler gerçekten harika işler ve bende sizin deneyimlerinizden yararlanmak isterim.

Saygılarımla,

Ahmet Hamza
GSM: 555 4967474
Merhaba Ahmet bey,siteye ve aramıza hoş geldiniz.

İnşallah umdugunuz gibi emekli olup istediginiz karavan ile dünyayı dolaşırsınız İnşallah bizde nasip olur böyle bir gezi.

Yazımda da belirttigim gibi ben de sizin gibi bu tarzdaki araçların yapım videolarını ve avrupa ülkelerinde bir kaç tanesini yakından inceleme fırsatım olmuştu.

Şimdiki projem bana araç üzerinde bir çok ekipmanda araştırma arge ve üretim yapmama sebep olup bir çok deneyim ve bilgi kattı açıkçası bu beni motorhome veya benzeri tüm modellerdeki mekanik aksamlarda üretimine dair cesaretlendirdi,sizin projeniz için elimden geleni yapmak isterim bu farklı proje olacagından keyifli olacakttır.

İstanbulla geldiginizde bizede zaman ayırıp görüşürsek memnun olurum,ilginize teşekkür ederim.

Zafer URUNDAŞ
 


Merhaba Ahmet bey,siteye ve aramıza hoş geldiniz.

İnşallah umdugunuz gibi emekli olup istediginiz karavan ile dünyayı dolaşırsınız İnşallah bizde nasip olur böyle bir gezi.

Yazımda da belirttigim gibi ben de sizin gibi bu tarzdaki araçların yapım videolarını ve avrupa ülkelerinde bir kaç tanesini yakından inceleme fırsatım olmuştu.

Şimdiki projem bana araç üzerinde bir çok ekipmanda araştırma arge ve üretim yapmama sebep olup bir çok deneyim ve bilgi kattı açıkçası bu beni motorhome veya benzeri tüm modellerdeki mekanik aksamlarda üretimine dair cesaretlendirdi,sizin projeniz için elimden geleni yapmak isterim bu farklı proje olacagından keyifli olacakttır.

İstanbulla geldiginizde bizede zaman ayırıp görüşürsek memnun olurum,ilginize teşekkür ederim.

Zafer URUNDAŞ
Zafer Bey ilginiz ve nezaketiniz için çok teşekkür ederim.

En kısa zamanda görüşmek ümidiyle,

Ahmet Hamza
 




Yaptığınız karavanın sağa sola açılan bölümü kendi projeniz mi, yoksa diğer pahalı karavanlarda gördüğümüz aparat mı ? Şunun için soruyorum çok yağmurlu ve soğuk havalarda bu kısımlardan sıkıntı yaratabilir. Onun dışında çok güzel bir karavan olacak belli. Birde zevkler ve renkler tartışılmaz ama bu kadar modern bir karavanda işlemeli dolap kapakları çok klasik kalmış gibi .. Tabi bu sadece benim fikrim .

ASUS_T00J cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Yaptığınız karavanın sağa sola açılan bölümü kendi projeniz mi, yoksa diğer pahalı karavanlarda gördüğümüz aparat mı ? Şunun için soruyorum çok yağmurlu ve soğuk havalarda bu kısımlardan sıkıntı yaratabilir. Onun dışında çok güzel bir karavan olacak belli. Birde zevkler ve renkler tartışılmaz ama bu kadar modern bir karavanda işlemeli dolap kapakları çok klasik kalmış gibi .. Tabi bu sadece benim fikrim .

ASUS_T00J cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yan cumbaların tasarımı ve imalatı bana aittir,iç ve dış çerçevede buna özel conta lastik yapıldı suya ve toza vs. karşı şu anlık testlerimden geçti sorun yok ayrıca benim için ciddi bir arge ve tasarım araştırması olduktan sonra üretimini yaptım.Dolap kapakları için bir şey diyemem çok begenende oldu begenmeyende :smiley: teşekkür ederim.
 

Zafer bey basta siz ve bu iste emegi olan herkesin ellerine emegine saglik. hayalimi gelistirerek uygulamissiniz bu projenizde. baska bir konuda daha paylasiminiz vardi diye hatirliyorum bu aracla ilgili ve yanilmiyorsam iveco m29 kullandiniz.

aslinda sizden bir ricam olacak kirmazsaniz.
araci soymadan oncesi ve soyduktan sonrasiyla ilgili planlama yapabilmek adina verebileceginiz her bir olcu, resim ve/veya diger detaylar cok cok isime yarayacak kendi planlarimi yaparken. hatta bir resimde gordugum kadariyla dis sacini bile sokmustunuz aracin. pasli iskelet kisimlarini nasil onardiginiz, sacin yerine ne monte ettiginiz, yalitimi nasil sagladiginiz, camlari kapatirken sac kullanip kullanmadiginiz, total agirlik tahmininiz gibi pek cok detay benim icin altin degerinde.

Ayrica aracin midibus yada nispeten daha turkce tabirle yarim otobus diye adlandirilan modeliyle ilgili bendeki genel kani uzun yolda cok rahat olmayacagi yonunde. okul ve ise gidip gelirken bindigim servisler hep sert ve rahatsiz suspansiyonlara sahiplerdi(cok daha yeni modellerde olanlari bile). karavan tatili dusundugumuzde aslinda tatili yollarda gecirmeyi planlamis oluyoruz ama hoplaya ziplaya sirt boyun ve diger bilimum kaslari yormak, kulunc agrilariyla ugrasmak, seke seke giden aracin icinde tabagi canagi kirilmadan dusmeden tasiyabilmek gibi sikintilar tatilde istenilecek bir sey degil pek. bu konuda deneyimlerinizi(daha deneyimlemediniz okuduklarimdan bildigim kadariyla tahmininizi demek daha dogru olur) cok merak ediyorum.

biraz uzun oldu ve cevaplamasi da uzun surecek farkindayim ama hayallerini kurdugum seyi gerceklestirmis bu konuda tecrubesi olan ulasabildigim tek kisisiniz kusura bakmayin.

cevaplariniz icin simdiden tesekkurler.

bora yalçın
 


Zafer bey basta siz ve bu iste emegi olan herkesin ellerine emegine saglik. hayalimi gelistirerek uygulamissiniz bu projenizde. baska bir konuda daha paylasiminiz vardi diye hatirliyorum bu aracla ilgili ve yanilmiyorsam iveco m29 kullandiniz.

aslinda sizden bir ricam olacak kirmazsaniz.
araci soymadan oncesi ve soyduktan sonrasiyla ilgili planlama yapabilmek adina verebileceginiz her bir olcu, resim ve/veya diger detaylar cok cok isime yarayacak kendi planlarimi yaparken. hatta bir resimde gordugum kadariyla dis sacini bile sokmustunuz aracin. pasli iskelet kisimlarini nasil onardiginiz, sacin yerine ne monte ettiginiz, yalitimi nasil sagladiginiz, camlari kapatirken sac kullanip kullanmadiginiz, total agirlik tahmininiz gibi pek cok detay benim icin altin degerinde.

Ayrica aracin midibus yada nispeten daha turkce tabirle yarim otobus diye adlandirilan modeliyle ilgili bendeki genel kani uzun yolda cok rahat olmayacagi yonunde. okul ve ise gidip gelirken bindigim servisler hep sert ve rahatsiz suspansiyonlara sahiplerdi(cok daha yeni modellerde olanlari bile). karavan tatili dusundugumuzde aslinda tatili yollarda gecirmeyi planlamis oluyoruz ama hoplaya ziplaya sirt boyun ve diger bilimum kaslari yormak, kulunc agrilariyla ugrasmak, seke seke giden aracin icinde tabagi canagi kirilmadan dusmeden tasiyabilmek gibi sikintilar tatilde istenilecek bir sey degil pek. bu konuda deneyimlerinizi(daha deneyimlemediniz okuduklarimdan bildigim kadariyla tahmininizi demek daha dogru olur) cok merak ediyorum.

biraz uzun oldu ve cevaplamasi da uzun surecek farkindayim ama hayallerini kurdugum seyi gerceklestirmis bu konuda tecrubesi olan ulasabildigim tek kisisiniz kusura bakmayin.

cevaplariniz icin simdiden tesekkurler.

bora yalçın
Teşekkür ederim sağ olun Bora bey, İnşallah sizde hayalinizdeki araca kavuşursunuz.Evet araç m29 fakat görünümünü degiştirdim far,tampon panjur vs.bu şekli ile orjinal halinden daha iyi oldu sanırım.
Aracın şu anki dolu hali 5300 kg.max kanunen olabilecegi max 7500 kg.dır.aracın tüm yan dolap kapakları alimünyumdur,diger kısımları ise öküp attım yerine ctp ile kaplamışdım ancak bu malzeme sıcak havada bozulma yapınca esneme ve genleşme gibi tekrardan dış kısımlardaki ctp olan yerleri bir daha söküp attım bu işin en can sıkıcı ve yorucu kısmı idi.

Tekrar saç ile gerdirek kapladık çürük profiller yenileri ile degişdi,pasa karşı koruyuculu astarladık,izalasyon olarak bir tarafı folyolu cam yünü kullandım.

Süspansiyon kısmı benide endişelendiriyordu mobilya kısımları döşendikden sonra hareket halinde rahatsız edici sarsıntı ve ses olmadı şu anlık sorun yok ve aracın yüksek ve uzun olmasından rahat bir sürüşü dahi var diyebilirim.Birde bu boyutdaki araçaları binek araba gibi degilde şehirler arası otobüs kaptanları gibi özenerek daha dikkatli kulandıgınızda keyifli bile oluyor.

Umarım sorularınızı cevaplayabilmişimdir yine soru ve öneride bulunabilirsiniz teşekkür ederim.

1461107_847361725286369_3432223606706364731_n.jpg


20160515_104424.jpg


KaravanPlan.jpg
 





Teşekkür ederim sağ olun Bora bey, İnşallah sizde hayalinizdeki araca kavuşursunuz.Evet araç m29 fakat görünümünü degiştirdim far,tampon panjur vs.bu şekli ile orjinal halinden daha iyi oldu sanırım.
Aracın şu anki dolu hali 5300 kg.max kanunen olabilecegi max 7500 kg.dır.aracın tüm yan dolap kapakları alimünyumdur,diger kısımları ise öküp attım yerine ctp ile kaplamışdım ancak bu malzeme sıcak havada bozulma yapınca esneme ve genleşme gibi tekrardan dış kısımlardaki ctp olan yerleri bir daha söküp attım bu işin en can sıkıcı ve yorucu kısmı idi.

Tekrar saç ile gerdirek kapladık çürük profiller yenileri ile degişdi,pasa karşı koruyuculu astarladık,izalasyon olarak bir tarafı folyolu cam yünü kullandım.

Süspansiyon kısmı benide endişelendiriyordu mobilya kısımları döşendikden sonra hareket halinde rahatsız edici sarsıntı ve ses olmadı şu anlık sorun yok ve aracın yüksek ve uzun olmasından rahat bir sürüşü dahi var diyebilirim.Birde bu boyutdaki araçaları binek araba gibi degilde şehirler arası otobüs kaptanları gibi özenerek daha dikkatli kulandıgınızda keyifli bile oluyor.

Umarım sorularınızı cevaplayabilmişimdir yine soru ve öneride bulunabilirsiniz teşekkür ederim.

Hızlı ve detaylı cevabınız için teşekkür ederim.

Tampon, far ve stop grubu gibi detaylar çok hoş. üstteki çıkma aracın görüntüsünde çağ atlatmış bu detaylarla da birleşince zaten.

CTP esnekliği, yalıtım özelliği ve maliyeti sebebiyle benim de radarımda olan bir ürün. Hatta frigolu araçlarda, tır dorselerinde yalıtım, hafiflik ve esneyebilme avantajları nedeniyle kullanıldığını okumalarımdan öğrenmiştim. Ama yaşadığınız üzücü tecrübe konuyu daha detaylı incelemeye itti beni.

Resimleri tekrar tekrar inceledikçe dışarıya tente tarzı birşey yapmadığınızı farkettim. bunun için özel bir sebebiniz varmı yoksa zaten sonradan eklenebilen bişey olduğu ve görüntüyü bozduğu içinmi düşünmediniz?
Bir de klima bahsi geçmemiş ilk mesajınızda. diğer konularda da (tekrar okumadım ama) yazdığını hatırlamıyorum. Bu kadar özenli bir çalışmada atlamış olamazsınız diye düşünüyorum yanılıyormuyum acaba?

Son olarak(desemde son olmayacak biliyorum:smiley:. bu mesaj için son diyelim) sormak istediğim 7500kg sınırından bahsettiğiniz sınıf nedir? m2 mi yazacak ruhsatta? m1 yapmanın yolu varmıdır acaba?

Umarım sıkmıyorum sorularımla


Bora YALÇIN
 

Ctpnin arkasını yapıştırmadan mı uygulamıştınız? O yüzden esnedi sanırım.
Aslında otobüs karöseri ustası olan arkadaşımı dinlemedim olmayacagını söylemişti ctpnin,dogru firogo araçlarda vs yerlerde uygulanıyor ama arkasının yeterince dolu olması gerekli profiller yetmiyor strafor gibi bir dolgunun doldurması gerekli ki ben strafora kesinlikle karşıyım olimpiyat meşalesi gibi yanıcı bir malzeme oldugundan.
 

Hızlı ve detaylı cevabınız için teşekkür ederim.

Tampon, far ve stop grubu gibi detaylar çok hoş. üstteki çıkma aracın görüntüsünde çağ atlatmış bu detaylarla da birleşince zaten.

CTP esnekliği, yalıtım özelliği ve maliyeti sebebiyle benim de radarımda olan bir ürün. Hatta frigolu araçlarda, tır dorselerinde yalıtım, hafiflik ve esneyebilme avantajları nedeniyle kullanıldığını okumalarımdan öğrenmiştim. Ama yaşadığınız üzücü tecrübe konuyu daha detaylı incelemeye itti beni.

Resimleri tekrar tekrar inceledikçe dışarıya tente tarzı birşey yapmadığınızı farkettim. bunun için özel bir sebebiniz varmı yoksa zaten sonradan eklenebilen bişey olduğu ve görüntüyü bozduğu içinmi düşünmediniz?
Bir de klima bahsi geçmemiş ilk mesajınızda. diğer konularda da (tekrar okumadım ama) yazdığını hatırlamıyorum. Bu kadar özenli bir çalışmada atlamış olamazsınız diye düşünüyorum yanılıyormuyum acaba?

Son olarak(desemde son olmayacak biliyorum:smiley:. bu mesaj için son diyelim) sormak istediğim 7500kg sınırından bahsettiğiniz sınıf nedir? m2 mi yazacak ruhsatta? m1 yapmanın yolu varmıdır acaba?

Umarım sıkmıyorum sorularımla


Bora YALÇIN

Hızlı ve detaylı cevabınız için teşekkür ederim.

Tampon, far ve stop grubu gibi detaylar çok hoş. üstteki çıkma aracın görüntüsünde çağ atlatmış bu detaylarla da birleşince zaten.

CTP esnekliği, yalıtım özelliği ve maliyeti sebebiyle benim de radarımda olan bir ürün. Hatta frigolu araçlarda, tır dorselerinde yalıtım, hafiflik ve esneyebilme avantajları nedeniyle kullanıldığını okumalarımdan öğrenmiştim. Ama yaşadığınız üzücü tecrübe konuyu daha detaylı incelemeye itti beni.

Resimleri tekrar tekrar inceledikçe dışarıya tente tarzı birşey yapmadığınızı farkettim. bunun için özel bir sebebiniz varmı yoksa zaten sonradan eklenebilen bişey olduğu ve görüntüyü bozduğu içinmi düşünmediniz?
Bir de klima bahsi geçmemiş ilk mesajınızda. diğer konularda da (tekrar okumadım ama) yazdığını hatırlamıyorum. Bu kadar özenli bir çalışmada atlamış olamazsınız diye düşünüyorum yanılıyormuyum acaba?

Son olarak(desemde son olmayacak biliyorum:smiley:. bu mesaj için son diyelim) sormak istediğim 7500kg sınırından bahsettiğiniz sınıf nedir? m2 mi yazacak ruhsatta? m1 yapmanın yolu varmıdır acaba?

Umarım sıkmıyorum sorularımla


Bora bey tente aslında bu araca başlamadan ilk yaptıgım ekipmandı fakat duvarlardaki bombelerden sebep bu araçda kullanamadım ancak çekme karavan veya duvarları düz bir araç için uygun olacagından,geçen sene diger aracım ile kısa bir ege turunda geçici olarak bu araöda kullanmışdım sanırım başka bir çözüm bulmalıyım.

Klima olarak 220 volt ev tipi kşima olacakttır pek gerek duymuyorum araç klimasına araca birde bu agırlıgı eklemek istemiyorum.

Ruhsatım şu anda m sınıfı olarak çıktı, özellikle ruhsatı aldıgım memur beye sordum binek araç ehliyeti yeterli gelecegini belirtti.

Sorularınız ile sıkılmıyorum burada yazışmak benim içinde ve yeni bilgililere ulaşmama ve deneyimlerimizi paylaşmaya sebep oluyor :smiley:

Üst çıkıntı motorlu yatak ve motorlu tv yeridir tasarımı ve imalatı bana aittir.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=XE_CGPvU5gg

20160703_172109.jpg


20160703_172157.jpg


20160703_172343.jpg


20160703_172350.jpg


20160703_172407.jpg
 



yandaki cikmalari dusunmemistim evet. ama eksikligi hissedilecek turden bi sey bu tente olayi.

hem aracin goruntusunu bozmayacak hemde ihtiyaci karsilayacak bi cozum bulmak lazim.

eminim araca yakisir bi cozum bulacaksiniz. eklima gelen fikir olursa bende iletirim, belki corbada tuzum olur bu vesileyle
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,747
Mesajlar
1,523,102
Kayıtlı Üye Sayımız
166,563
Kaydolan Son Üyemiz
Efe Kurt

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst