İlk Niva'm ve Yaşadığım Büyük Hayal Kırıklığı.... Tavsiyeleriniz?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ozkalpbugra Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 46
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,511
Ynt: İlk Niva'm ve Yaşadığım Büyük Hayal Kırıklığı.... Tavsiyeleriniz?

Önemli olan bu ladayı ne için aldığın ben aldığımda benm ki de seninkinden farklı değildi. Ama ben bunu sırf arazi kış zevki olarak aldım topladım zevkime göre aynı sorun bende de var şimdi biraz para ayırıp kaportaya giricem alt saçları komple değiştircem. Ama bildigim tekşey bu niva benim yaşam tarzım ne olursa olsun vazgeçmem ondan... O benm küçük Kutup Ayım (benm ki bembeyaz ondan) :smiley:
 

Etiketler
Ynt: İlk Niva'm ve Yaşadığım Büyük Hayal Kırıklığı.... Tavsiyeleriniz?

büyük geçmiş olsun Ama bu lada normaldir bende 2 tane lada topladım taban sacları full çürüktü kaynaklada kaynaklata arabanın tün deliklerini kapattık tüm tabana ANTİ-PAS ve PÜTÜR attım sonrada üzerine yalıtım için keçe serdim gayet güzel oldu ama ihtiyaçtan dolayı sattım...
 


Ynt: İlk Niva'm ve Yaşadığım Büyük Hayal Kırıklığı.... Tavsiyeleriniz?

NİVA TOPLAMAK ZORDUR verdiğini alamazsın
bi hata edip bizde aldık topladık ammaaaaa çok pişman olduk
ilk gelene 5 mılyar zararına verdik kurtulduk

(... NİVA İNSANI İKİ KERE MUTLU EDER,, 1.ALDIĞINDA 2,SATTIĞINDA)
 




Ynt: İlk Niva'm ve Yaşadığım Büyük Hayal Kırıklığı.... Tavsiyeleriniz?

selamlar. okurken bir an yazasım geldi. araçlarınızın metal restorasyonlarında anti pas boyalar kullanıyorsunuz genelde. ki sanayi ortamında bu anti pas denen malzemenin genelde kalitesiz olduğunu da görüyorum. neden modern anti korozyon sistemleri kullanmıyorsunuz acaba? çıplak saca epoksili bir astar uygulamadan uzun ömürlü korozyon koruması beklemek hayal. ısıl işlem görmüş sac zaten kimyası sebebiyle kaynak bölgelerinde korozyon direncini bir miktar yitiriyor. çok bilinçli olmasak bile en kolay yol bence denizcilikte kullanılan metal astarlarıdır. bu ulaşılması en kolay malzemelerden biri. uçak boya teknisyeniyim. metal parçalarda korozyona dirençli astar + yoğun epoksili arakat + boya sistemi kullanıyoruz. metal genellikle aliminyumdur gerçi. korozyon direnci daha fazla. ama çelikte bile güzel temizlenmiş bir yüzey bu tip bir sistem sayesinde çok uzun yıllar koronyonlanmaz. diyeceğim o ki daha dirençli kimyasallar kullanırsak uzun yıllar taban halısının altına bakmaya gerek bile duymayız bence. akzo nobel marka fluid resistant primer kullanıyoruz mesela. havacılık sektörü için özel. dış piyasada bulmak imkansız bildiğim kadarıyla. litre fiyatı da 300 euro civarı. ama korozyon koruması şu an dünya üzerindeki en iyi kimyasal. böyle fantastik şeylere gerek bile yok aslında. akzo nobelin oto tamiri için de güzel sistemleri var. sanayide taban sacı veya çamurluk içi yapıp 4+1 astar üzerine boya atan çok adam var. ne malzeme kullanıldığına dikkat etmek lazım. dolgu astarı yüzeyi kusursuzlaştırmak için dizayn edilmiştir. korozyon direnci genelde sıfırdır. böyle bir gövde altı 1 sene sonra çürür. arazide hiç şansı yok. uzun lafın kısası güzel metal işçiliğinizi güzel kimyasal korumayla taçlandırın.
 

Ynt: İlk Niva'm ve Yaşadığım Büyük Hayal Kırıklığı.... Tavsiyeleriniz?

Selamlar
Pas dönüştürücüler hakkında ne düşünüyorsunuz gerçekten işe yararmı.
Aracımda bir kaç paslı bölge var. pas dönüştürücüyü sürüp üzerinede boya atsam bir daha paslanma olurmu.

mesafeler' Alıntı:
selamlar. okurken bir an yazasım geldi. araçlarınızın metal restorasyonlarında anti pas boyalar kullanıyorsunuz genelde. ki sanayi ortamında bu anti pas denen malzemenin genelde kalitesiz olduğunu da görüyorum. neden modern anti korozyon sistemleri kullanmıyorsunuz acaba? çıplak saca epoksili bir astar uygulamadan uzun ömürlü korozyon koruması beklemek hayal. ısıl işlem görmüş sac zaten kimyası sebebiyle kaynak bölgelerinde korozyon direncini bir miktar yitiriyor. çok bilinçli olmasak bile en kolay yol bence denizcilikte kullanılan metal astarlarıdır. bu ulaşılması en kolay malzemelerden biri. uçak boya teknisyeniyim. metal parçalarda korozyona dirençli astar + yoğun epoksili arakat + boya sistemi kullanıyoruz. metal genellikle aliminyumdur gerçi. korozyon direnci daha fazla. ama çelikte bile güzel temizlenmiş bir yüzey bu tip bir sistem sayesinde çok uzun yıllar koronyonlanmaz. diyeceğim o ki daha dirençli kimyasallar kullanırsak uzun yıllar taban halısının altına bakmaya gerek bile duymayız bence. akzo nobel marka fluid resistant primer kullanıyoruz mesela. havacılık sektörü için özel. dış piyasada bulmak imkansız bildiğim kadarıyla. litre fiyatı da 300 euro civarı. ama korozyon koruması şu an dünya üzerindeki en iyi kimyasal. böyle fantastik şeylere gerek bile yok aslında. akzo nobelin oto tamiri için de güzel sistemleri var. sanayide taban sacı veya çamurluk içi yapıp 4+1 astar üzerine boya atan çok adam var. ne malzeme kullanıldığına dikkat etmek lazım. dolgu astarı yüzeyi kusursuzlaştırmak için dizayn edilmiştir. korozyon direnci genelde sıfırdır. böyle bir gövde altı 1 sene sonra çürür. arazide hiç şansı yok. uzun lafın kısası güzel metal işçiliğinizi güzel kimyasal korumayla taçlandırın.
 

Ynt: İlk Niva'm ve Yaşadığım Büyük Hayal Kırıklığı.... Tavsiyeleriniz?

emre_ozk' Alıntı:
Selamlar
Pas dönüştürücüler hakkında ne düşünüyorsunuz gerçekten işe yararmı.
Aracımda bir kaç paslı bölge var. pas dönüştürücüyü sürüp üzerinede boya atsam bir daha paslanma olurmu.

hiç kullanmadım açıkçası. araştırdım ama biraz kalpazan işi gibi geldi bana. kullanma kılavızlarında yüzeyi temizleyip uygulayın diyor muhtelif markalar için. pası temizlemenize gerek yok denilmiş özellikle. boya işi yaptırmayı göze alıyorsak neden güzelce temizletmeyelim? top yekün tamirden ziyade paslanmadan oluşan maddi zarar uzun vadede can sıkmayacak şeyler için kullanılmalı bence. benim ilk yazımda dile getirmek istediğim kesin çözüm olduğuna emin olmamız gerektiğiydi aslında. deniz taşıtları suyun içinde çalışıyor fakat metal yüzeylerin kimyasal ve mekanik koruması üst düzeyde. korozyon koruması epey uzun süreli. arazi araçlarımızın alt yüzeyleri neden bi kaç yılda bir revizyona gerek duysun? yurt dışında oto tamir boyacılığında gördüğüm adamlar işlem görmüş metale kesinlikle epoksili astar atmadan sonkat boyaya girmiyor. bizde metali işleyen adam üstüne macunu basıyor bir yüzey astarı üstüne son kat boya. mekanik hasarlara karşı bile tam koruma sağlamıyor bu sistem. kupa altı ziftleme işlemi bence metale kimyasal direnç kazandırmadan yapılırsa tam aksine zararlı bile oluyor. zayıf noktalardan etki edecek nemi içerde hapsetmesine sebep olabilir. bu alanda standartları yükseltmeyi başarmış ülkeler korozyonu çoktan aşmış durumda. yaptığım iş gereği de bu konuda biraz takıntılıyım. korunması gereken cihaz milyonlarca dolar değerinde olduğu için işim sebebiyle yüksek teknoloji ürünü mamüller kullanıyoruz ve bu konuda başarısını ispat etmiş sistemler. dışarda değişmiş bir çamurluğun 2 sene sonra pas kusmaya başlamasına hayretle bakıyorum. akzo nobel ürünleri satan yerlerde duvara asılan panolar oluyordu. 3 farklı boya sistemi gösteriliyordu. 3. ve en kaliteli sistem için akzo nobel 12 yıl paslanma garantisi veriyordu. panoda tek tek bütün adımları kullanılacak ürünleri yazmış adamlar. bu iş çözüleli yıllar oldu aslında ama bizde uygulayan yok. maslak sanayide akzo nobel epoksi primer kullanmış boyacı toplasan kaç tanedir? bu arada akzo reklamı yapar gibi de oldum kusura bakmayın. mezun olduğum okulu akzo nobel kurduğundan sistemlerine aşinayım. havacılıkta da boyaların yarısından çoğu akzo ürünü olduğu için örnekleri bu marka üzerinden verdim.
 

Ynt: İlk Niva'm ve Yaşadığım Büyük Hayal Kırıklığı.... Tavsiyeleriniz?

Öncelikle hayırlı olsun, gerekli işlemleri yaptıktan sonra bi araziye çıkın ne hayal kırıklığı kalır ne bişey :D :D
 

Ynt: İlk Niva'm ve Yaşadığım Büyük Hayal Kırıklığı.... Tavsiyeleriniz?

Bilgiler için teşekkürler.

mesafeler' Alıntı:
hiç kullanmadım açıkçası. araştırdım ama biraz kalpazan işi gibi geldi bana. kullanma kılavızlarında yüzeyi temizleyip uygulayın diyor muhtelif markalar için. pası temizlemenize gerek yok denilmiş özellikle. boya işi yaptırmayı göze alıyorsak neden güzelce temizletmeyelim? top yekün tamirden ziyade paslanmadan oluşan maddi zarar uzun vadede can sıkmayacak şeyler için kullanılmalı bence. benim ilk yazımda dile getirmek istediğim kesin çözüm olduğuna emin olmamız gerektiğiydi aslında. deniz taşıtları suyun içinde çalışıyor fakat metal yüzeylerin kimyasal ve mekanik koruması üst düzeyde. korozyon koruması epey uzun süreli. arazi araçlarımızın alt yüzeyleri neden bi kaç yılda bir revizyona gerek duysun? yurt dışında oto tamir boyacılığında gördüğüm adamlar işlem görmüş metale kesinlikle epoksili astar atmadan sonkat boyaya girmiyor. bizde metali işleyen adam üstüne macunu basıyor bir yüzey astarı üstüne son kat boya. mekanik hasarlara karşı bile tam koruma sağlamıyor bu sistem. kupa altı ziftleme işlemi bence metale kimyasal direnç kazandırmadan yapılırsa tam aksine zararlı bile oluyor. zayıf noktalardan etki edecek nemi içerde hapsetmesine sebep olabilir. bu alanda standartları yükseltmeyi başarmış ülkeler korozyonu çoktan aşmış durumda. yaptığım iş gereği de bu konuda biraz takıntılıyım. korunması gereken cihaz milyonlarca dolar değerinde olduğu için işim sebebiyle yüksek teknoloji ürünü mamüller kullanıyoruz ve bu konuda başarısını ispat etmiş sistemler. dışarda değişmiş bir çamurluğun 2 sene sonra pas kusmaya başlamasına hayretle bakıyorum. akzo nobel ürünleri satan yerlerde duvara asılan panolar oluyordu. 3 farklı boya sistemi gösteriliyordu. 3. ve en kaliteli sistem için akzo nobel 12 yıl paslanma garantisi veriyordu. panoda tek tek bütün adımları kullanılacak ürünleri yazmış adamlar. bu iş çözüleli yıllar oldu aslında ama bizde uygulayan yok. maslak sanayide akzo nobel epoksi primer kullanmış boyacı toplasan kaç tanedir? bu arada akzo reklamı yapar gibi de oldum kusura bakmayın. mezun olduğum okulu akzo nobel kurduğundan sistemlerine aşinayım. havacılıkta da boyaların yarısından çoğu akzo ürünü olduğu için örnekleri bu marka üzerinden verdim.
 



Ynt: İlk Niva'm ve Yaşadığım Büyük Hayal Kırıklığı.... Tavsiyeleriniz?

Sudan ve çamurdan geçtim, araç içine damla su almadı ama çamur dolayısıyla alternatör sizlere ömür. ;D Kaner'in servisteki ustalar halletti, aksiyona devam.
 


Ynt: İlk Niva'm ve Yaşadığım Büyük Hayal Kırıklığı.... Tavsiyeleriniz?

NİVA BİR YAŞAM TARZIDIR BENCE
MALESEF BENDEDE O HASTALIK VAR
ARAÇ 11 AYDIR SANAYİDE
AMA 1 AYI KALDI 1 AYSONRA ÇIKACAK MALZEMNİN EN İYİSİNİ KULLANIP KALİTEDEN ŞAŞMADIK VE SONUDA İSTEDİĞİM GİBİ Bİ ARAÇ ÇIKARIYORUM
ÇOK AZ KALDI
 

Ynt: İlk Niva'm ve Yaşadığım Büyük Hayal Kırıklığı.... Tavsiyeleriniz?

xendasouc' Alıntı:
NİVA BİR YAŞAM TARZIDIR BENCE
MALESEF BENDEDE O HASTALIK VAR
ARAÇ 11 AYDIR SANAYİDE
AMA 1 AYI KALDI 1 AYSONRA ÇIKACAK MALZEMNİN EN İYİSİNİ KULLANIP KALİTEDEN ŞAŞMADIK VE SONUDA İSTEDİĞİM GİBİ Bİ ARAÇ ÇIKARIYORUM
ÇOK AZ KALDI
Hayırlı olsun :smiley:
 

Ynt: İlk Niva'm ve Yaşadığım Büyük Hayal Kırıklığı.... Tavsiyeleriniz?

teşekkürler...
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,053
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

SON KONULAR



Geri
Üst