Bence bunu sağlamlık karşılaştırmasına çevirmeyin neden biliyomusunuz kafanız karışır..amerikan bi tutku çünkü bakın bir sürü olumsuzluğuna rağmen bende arıyorum şuan biliyorum ki çok arıza çıkaracak uğraştıracak ama yine şu lanet olasıca cherokee hevesimi almam gerek
Sent from my iPhone using Tapatalk
Olaya böyle yaklaşmayın örneğin sizin L200'den gidelim bugün 150 bin km civarı 4x4 standart 45 bin TL civarına alırsınız sanırım.Ağır bakımları hangi kmde bilmiyorum ama 150 bin diyelim ona da ve aldığınız kişi yaptırsın şimdi eğer kullanıcı hatası yapmazsanız bu araç en az bir 150 bin km daha büyük bakım istemez,ciddi masraf açmaz.Çünkü hem modeli yeni yani parçalar yorulmamış hem de kmsiz az.Haliyle bu araç sorun çıkartmıyor.
Örneğin Toyota, alt yapısı ağır hizmet yani HD olarak ülkemize hep ithal edilmişler 500 bin km kadar kolay kolay sorun çıkartmazlar 750 bin kmye kadar da rahatlıkla giderler ama sonra onlarda çıkartır ki yedek parça fiyatları parçalar ağır hizmet olduğundan çok daha pahalı.Ona göre ilk alım maliyeti de pahalı.Arap ülkesi gibi yerlerde asıl pazarıdır onlarda o boşluğu doldurmuşlar,şu anda Hyundai'de binek araçlarında bu çizgide gidiyor.Çünkü oralarda sanayi yok,servisten daha çok alırlar kullanırlar sonra hurdaya atarlar,oralarda öyle gerekiyor.
Gelelim Jeeplere,bu araçlar genel itibari ile crossover'ın bir tık üstü üretilir ve üretim maliyetlerinden kısman için alt yapıları ağır hizmet olarak gelmez ve çoğu parçası da 60 bin mile ( 100 bin km ) sonra değiştirilecek şekilde tasarlanır.Servis kitapçığını okursanız görürsünüz.Motor,şanzıman gibi hayatı parçalar daha uzun ömürlüdür tabi özellikle motor konusu en iyi olduğu noktadır. Ondan sonra Amerian mantığı derki nasıl offoad yapmak istiyorsan ona göre yükle derler,kaya offroadu mu,gezinin bir tık üstümü,çamur mu vs neyse ona göre yüklersin aracı.
Neyse konu çok uzun ama şimdi alıyor birisi 20 bine diyelim bir Jeep,sokuyor HD (ağır hizmet ) alt yapısına sahip araçlarla aynı ortama,ondan sonra dayanmıyor birini yaptırıyorum diğeri bozuluyor diyor.Zaten yukarıda dediğim gibi 100 bin gidecek birçok parça uzatmaları oynar hale gelmiş,üstüne bir de amacına göre aracı yüklememişsin haliyle araç başlıyor sürekli arıza vermeye.Bugün hakkı ile bir Jeep yap bak bakalım arazide seni bırakıyor mu? Tabi bu da masraf demek ama bu işler böyle olur.
Yine Landdan örnek vereyim zamanında aks kesiyor diye Toyatacılar yerden yere vuruyorlardı örneğin Ustaoğullarının TD5'ler var izliyorsunuzdur, 100 bin TL üzeri masraf var o araçlarda ama alt yapı tamamen hd ( ağır hizmet ) sonradan takabiliyorsunuz ( daha ucuza Defender'a da uygulayabilirsiniz ) şu anda hiçbir Toyotacı onlarla birlikte yürüyemiyor.Hani Toyota bu alemde tekti, değil çünkü onunda limitleri var ve aftermarket ürünleri kısıtlı.
Kısacası ne Jeep sorunlu,ne en iyisi Toyota,ne Japonlar şöyle ne Amerikanlar böyle,hepsinin mantığı farklı.İlk alım maliyetine göre üste masraflarda hesaplanıp ona göre karar verilmesi lazım.Bundan 5 sene önce Toyota çok avantajlıydı çünkü LJ70 ile XJ arasındaki fiyat farkı yok gibi birşeydi haliyle Toyota alan karlı çıkıyordu,sonra LJ 70 oldu 40-50 bin,bugün oldu 60-70 bin TL bandında.Haliyle avantajını kaybetti, Jeep alıp veya Defender alt yapısını güçlendirmek daha ucuz.
Uzun bir yazı oldu daha belki yazacak çok şey var ama kısa tutmam istedim.Amacım birşeyler ıspat etmekten ziyade bırakalım artık bu Jeep çok arıza çıkartır,Japon böyledir konularını bunlar eskisin artık bu araçların hepsi iyidir,hepsi güzeldir,hepsi yeteneklidir.Zamanında insanlar araçlarını satmak için aynı boya,değişen gibi attılar bunları ortaya maalesef offroad ve arazi aracı camiası bir türlü bundan kurtulamadı.Ama artık kral çıplak demenin vakti geldi de geçti. Herkese iyi forumlar.