İki Yılda Bu Kadarını Yapabildim

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan okitay Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 146
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,934
Ynt: İki Yılda Bu Kadarını Yapabildim

okitay' Alıntı:
merhaba bu sistem dizel araçlarda var zaten sizin birşey yapmanıza gerek yok sayğılar ;)
Ok. o vakit ama azicik daha perfomunu arttirmak istedigimden arastirmadayi. Tsk
 

Etiketler
Ynt: İki Yılda Bu Kadarını Yapabildim

Selamlar;
110 ambulans kasa ve sonrası 74 serı 3 ve 73 unımog. 1.5 yılı geckındır ugramıyordum. Ellerınıze saglık guzel calısma.
Blok ıcındekı yag buharı ve kompresor kacagını motora vermek guc artısına neden olmaz. Yararı var mı? Bır mıktar var. Lpg kullanımında sıboblar ve segman kurumasının bıraz azaltır. Fakat kompresor kacagı coksa ( segmanlar cok zayıfsa ) yanmayı olumsuz etkılıyecektır. Ve bujı yaglamasına bıle sebeb olabılır. Amac guc artısı ıse bence hıc yapmayın. Amac lpg den dolayı sıbobların ve segmanların kurumasını engellemekse alacagınız serım horutumuyla ıs cozulur. 0.5 lıtre pet su sısesının ıcıne yag koyun kapagını delıp serom hortumunu ıcıne sallayın. Serum hortumunun ıgnesini dıstrıbutorden karburatore gıden avans hortumuna yonunu karburator olmak sartıyla hortuma batırın. Arac avansın vakumuyla pet sısedekı yagı motora alacaktır. Kurumayı engellersınız. yaptıgınız yol mıktarına gore fazla yag bıtırmemesı ıcın serum hortumu uzerındekı kısma aparatından kısın. Motora fazla yag gıtmesın.
Ozellıkle yazın ben bu ayarı bıraz acardım. Yuksek hava sıcaklıgı ve lpg sıbobların dusmanı bunu bır nebze yagın yanmasıyla azaltmıs oluruz. Gercı kompresor kacagı olan bır motor yag yakacagı ıcın bu serum lastıgıne gerek olmuyabılır.
Serı 3 ve 110 a motor yaptıgım ıcın bunu yapmak bana mantıklı geldı. Vosvosum oldugu zamanlarda ıse haftada 1 bır cay bardagı yagı karburatorden ıcerı yavas yavas dokerdım. hava sogutmalı motorda lpg den kaynaklı sıbob kapaklarında hıc sorun yasamadım.
 

Ynt: İki Yılda Bu Kadarını Yapabildim

vosdost' Alıntı:
Selamlar;
110 ambulans kasa ve sonrası 74 serı 3 ve 73 unımog. 1.5 yılı geckındır ugramıyordum. Ellerınıze saglık guzel calısma.
Blok ıcındekı yag buharı ve kompresor kacagını motora vermek guc artısına neden olmaz. Yararı var mı? Bır mıktar var. Lpg kullanımında sıboblar ve segman kurumasının bıraz azaltır. Fakat kompresor kacagı coksa ( segmanlar cok zayıfsa ) yanmayı olumsuz etkılıyecektır. Ve bujı yaglamasına bıle sebeb olabılır. Amac guc artısı ıse bence hıc yapmayın. Amac lpg den dolayı sıbobların ve segmanların kurumasını engellemekse alacagınız serım horutumuyla ıs cozulur. 0.5 lıtre pet su sısesının ıcıne yag koyun kapagını delıp serom hortumunu ıcıne sallayın. Serum hortumunun ıgnesini dıstrıbutorden karburatore gıden avans hortumuna yonunu karburator olmak sartıyla hortuma batırın. Arac avansın vakumuyla pet sısedekı yagı motora alacaktır. Kurumayı engellersınız. yaptıgınız yol mıktarına gore fazla yag bıtırmemesı ıcın serum hortumu uzerındekı kısma aparatından kısın. Motora fazla yag gıtmesın.
Ozellıkle yazın ben bu ayarı bıraz acardım. Yuksek hava sıcaklıgı ve lpg sıbobların dusmanı bunu bır nebze yagın yanmasıyla azaltmıs oluruz. Gercı kompresor kacagı olan bır motor yag yakacagı ıcın bu serum lastıgıne gerek olmuyabılır.
Serı 3 ve 110 a motor yaptıgım ıcın bunu yapmak bana mantıklı geldı. Vosvosum oldugu zamanlarda ıse haftada 1 bır cay bardagı yagı karburatorden ıcerı yavas yavas dokerdım. hava sogutmalı motorda lpg den kaynaklı sıbob kapaklarında hıc sorun yasamadım.
bilgilendirme için teşekkür ederiz ;)ayriyetten series im içinde teşekkür ederim
 







Ynt: İki Yılda Bu Kadarını Yapabildim

Seriesçi arkadaşları kutluyorum..Zahmetli bir iş seriesleri yürütmek ..fakat yinede acayip tutku...Bilgilendirme vede paylaşımlara çok teşekkürler......Özellikle yeşil land ne durumdan nerelere geldi..ellerinize sağlık..güle güle kullanın...
 

Ynt: İki Yılda Bu Kadarını Yapabildim

Sentinel' Alıntı:
zaten anlamadım tam olarak neresi olduğunu:smiley:
kulağa çok zor değilmiş gibi geliyor....

mazot buharı yok ama bunda galiba
ilave 1 şişe mazot koyuyorlarmış motorda bir yere ordan buharını karburatore veriyorlarmış

gazla karışmak üzere...

Fırat abi, Oktay abinin anlattığı olay farklı. Dediği zaten bizim orjinal motorda olması lazım. Karbüratörün üstündeki metal dirsekte ince bir çıkış yağ doldurma kapağına giriyor. Bunun bir amacı da motorun vakumu sayesinde yağı çekmek yağlamayı arttırmak

Bir de Fırat abi bizim distiribitörler 45d miydi 25d miydi ben arabanın yanında olmayınca unuttum. Eğer 45d ninkini alıp da 25d ise bizim distiribitörler yeni kiti tablaya oturtmamız için platinin distibitör tablasında dayandığı pimi eğelememiz kesmemiz gerekecek, bir daha platinli sisteme dönelim desek işte o zaman tutarız abi :smiley:

Distribitörler dıştan aynı. İkisi de takılabiliyor bizim motorlara. Mekanik avans kısmı farklı olması lazım. Altta etikette yazıyordu benimkinin modeli ama motorun üstündeyken görünmez. Kapak sökükken platin takılıyken resimlerinden karşılaştırmak lazım abi, resim de elimde yok. Bu hafta İzmir'e dönünce bakarım. Sendekini öğrenmemiz lazım

Selamlar
 

Ynt: İki Yılda Bu Kadarını Yapabildim

ali fuat yongacı' Alıntı:
Seriesçi arkadaşları kutluyorum..Zahmetli bir iş seriesleri yürütmek ..fakat yinede acayip tutku...Bilgilendirme vede paylaşımlara çok teşekkürler......Özellikle yeşil land ne durumdan nerelere geldi..ellerinize sağlık..güle güle kullanın...
teşekkür ederim... :smiley: series i bu hali aldırıncaya kadarki yaşadıklarımı bir ben bilirim. ;D çok kaba fakat keyifli bir araç series ...kurcalamak kesip biçmek için çok müsait ;) ...
 



Ynt: İki Yılda Bu Kadarını Yapabildim

ozcour' Alıntı:
Fırat abi, Oktay abinin anlattığı olay farklı. Dediği zaten bizim orjinal motorda olması lazım. Karbüratörün üstündeki metal dirsekte ince bir çıkış yağ doldurma kapağına giriyor. Bunun bir amacı da motorun vakumu sayesinde yağı çekmek yağlamayı arttırmak

Bir de Fırat abi bizim distiribitörler 45d miydi 25d miydi ben arabanın yanında olmayınca unuttum. Eğer 45d ninkini alıp da 25d ise bizim distiribitörler yeni kiti tablaya oturtmamız için platinin distibitör tablasında dayandığı pimi eğelememiz kesmemiz gerekecek, bir daha platinli sisteme dönelim desek işte o zaman tutarız abi :smiley:

Distribitörler dıştan aynı. İkisi de takılabiliyor bizim motorlara. Mekanik avans kısmı farklı olması lazım. Altta etikette yazıyordu benimkinin modeli ama motorun üstündeyken görünmez. Kapak sökükken platin takılıyken resimlerinden karşılaştırmak lazım abi, resim de elimde yok. Bu hafta İzmir'e dönünce bakarım. Sendekini öğrenmemiz lazım

Selamlar

Evet farkındayım aynı şey değil forumda bir yerde vardı karakartal gibi bir nick hatırlıyorum

Distribütöre gelince, benimki 45 diye hatırlıyorum bakmam lazım.
ama 45 değilse mevcutu eğip bükmek yerine 1 tane 45 distribütör alır ona uygularım
yedekli olur güzel olur yine...
 

Ynt: İki Yılda Bu Kadarını Yapabildim

oktay kardeşim eskiden sadece series ve defenderlerle ilgilenirdim şimdi ise sen ne yenilik yapacaksın diye merakla bekliyorum . tofaş serisi distiribitörle elektronik ateşlemeye gecmede ne gibi işlemler yapıyoruz yani distirbitör ve bobini değiştirsek yeterlimi yoksa başka işlem yapmamız gerekiyomu ;D
 

Ynt: İki Yılda Bu Kadarını Yapabildim

Sentinel' Alıntı:
Evet farkındayım aynı şey değil forumda bir yerde vardı karakartal gibi bir nick hatırlıyorum

Distribütöre gelince, benimki 45 diye hatırlıyorum bakmam lazım.
ama 45 değilse mevcutu eğip bükmek yerine 1 tane 45 distribütör alır ona uygularım
yedekli olur güzel olur yine...

Fırat abi 45d distribitörün fiyatı ne kadardır
 


Ynt: İki Yılda Bu Kadarını Yapabildim

aytaçz' Alıntı:
oktay kardeşim eskiden sadece series ve defenderlerle ilgilenirdim şimdi ise sen ne yenilik yapacaksın diye merakla bekliyorum . tofaş serisi distiribitörle elektronik ateşlemeye gecmede ne gibi işlemler yapıyoruz yani distirbitör ve bobini değiştirsek yeterlimi yoksa başka işlem yapmamız gerekiyomu ;D
aytaç merhaba işlem biraz meşakkatli tornalık ve mekanik işlem istiyor tofaşlar sağa dönüyor ....lant lar ise sola dönüyor avans sistemi ile oynamak gerekiyor....
 



Ynt: İki Yılda Bu Kadarını Yapabildim

oktay elektronik ateşleme için dafa başka formül varmı
senin uygulama manyetikmi ::smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst