Iddalı Bir Karavan Projesine Başlıyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cem bilgin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 72
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,798

Etiketler

İstekler ve gerçekler,
bakalım hangisi galip gelecek,
ilk dikkatimi çeken hem güneş paneli istiyorsunuz hem tavana portatif çadır kurmak istiyorsunuz,
panelleri nereye koyacaksınız ?
istiap haddini tutturmanız imkansız gözüküyor,
panelvan içerisinde altı kişi yatırmayı düşünüyorsunuz, bu dar alanda altı kişinin nefes kirliliğini düşünemiyorum,
hele ki yaz sıcaklarında,
bizler karavanımızı yaparken bir şey isterken başka bir şeyden vazgeçerek yapabildik,
siz bunu başarabilecekmisiniz açıkça merak içindeyim,
size canı gönülden kolay gelsin diliyorum,
İnşallah gönlünüzdeki ürünü yapmayı başarırsınız ve paranız çöp olmaz,
eğer başarırsanız, hakikaten bir çığır açacaksınız,
Selamlar
 

.
Karavan bu günkü durumuna çeşitli aşamalardan geçerek geldi. Her ürüne yeni bir çehre vermek, ancak onu yeterince tanımak ve üzerine tecrübe sahibi olmaktan geçmeli.
Bu açıdan Cem bey bize bilgi vermede nedense gayet cimri davranıyor ?
 

İstekler ve gerçekler,
bakalım hangisi galip gelecek,
ilk dikkatimi çeken hem güneş paneli istiyorsunuz hem tavana portatif çadır kurmak istiyorsunuz,
panelleri nereye koyacaksınız ?
istiap haddini tutturmanız imkansız gözüküyor,
panelvan içerisinde altı kişi yatırmayı düşünüyorsunuz, bu dar alanda altı kişinin nefes kirliliğini düşünemiyorum,
hele ki yaz sıcaklarında,
bizler karavanımızı yaparken bir şey isterken başka bir şeyden vazgeçerek yapabildik,
siz bunu başarabilecekmisiniz açıkça merak içindeyim,
size canı gönülden kolay gelsin diliyorum,
İnşallah gönlünüzdeki ürünü yapmayı başarırsınız ve paranız çöp olmaz,
eğer başarırsanız, hakikaten bir çığır açacaksınız,
Selamlar
hocam çadır yukarıda 4 metrekare alan kaplayacak, koca tavan illa güneş paneline yer kalır.

istiap haddi en civciv li konu lakin tüm duvar, panel, kapı, depolama alanları marine deriden yapılacağı için tutturuz inşallah diyorum.

ısıtıcı olarak vebastoda, (220 volt varken) soğutucu olarak klimada dışardan hava çevirme yapıcaz, zira meslek gereği nefes ve oksijen çok kıymetli

güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.
.
Karavan bu günkü durumuna çeşitli aşamalardan geçerek geldi. Her ürüne yeni bir çehre vermek, ancak onu yeterince tanımak ve üzerine tecrübe sahibi olmaktan geçmeli.
Bu açıdan Cem bey bize bilgi vermede nedense gayet cimri davranıyor ?
sayın hocam cvp vermediğim bir sorumu var?

pil, güneş paneli, mppt, vebasto 8kw, android ve wifi destekli otomasyon sistemi siparişleri geçildi, eski koltukları söktük, eski aydınlatma, çorum kaloriferi gibi birçok kabloyu iptal ve ayıklama süreci içindeyim. bugün koltukları almak istiyorum. hayırlısı ile.
 



hazır vakit varken birkaç mevzuyu daha aydınlatim, Ankara/kızılayda bir barda çalışıyorum(en azından sigortam ordan yatıyor diyelim) ben ve ortaklarım isviçre ordu çakısı gibi adamlarız, tarım, hizmet sektörünün birkaç kolu, televizyon prodüksüyonları, müzik veya temalı festivaller, klip çekimleri, menejarlik vs vs... gibi işler ile uğraşıyoruz. Ben bio enerji terapisti, hobi boyunda hearbalist ve asıl uzmanlık alanı sporcu sakatlanmaları olan medikal masörüm. elektrik ve bilgisayar programcılığı okudum. lehim makinasından spirale kadar birçok makineyi yıllardır kullanıyorum.

azcık reklam yapalım, eşime yeni çektiğimiz klip, kendisi Ankara Devlet Opera ve Balesinin solistlerindenedir.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=dZkPchjyABA


buda eşimin 8 kadından oluşan grubu

Video: https://www.youtube.com/watch?v=CdEjeEOgN7U


birde oğlumuz ve ben ile toplamda 10 kişi ediyoruz.

bu aracı 10 kişi güvenli yolculuk edecek ve 10 kişi konforlu yatacak şekilde tasarlamak istiyorum...
 

dc dc şarj cihazı siparişini geçmedim, basit bir sorum var. aracın çakmak girişinden çıkan yani şarj dinamosu ve araç aküsünden gelen elektriği, mppt nin solar panel girişine verirsem ne olur?

araç aküsünü şarj etmekle işim yok, çok ekstreem bir durum olursa, 55 amper yaşam aküm ile marş basacak kadar bağlantıyı gerekirse yaparız. asıl derdim fiyat performansı yüksek bir şekilde alternatörden gelen güç ile yaşam aküsü şarj edebilmek.
 

dc dc şarj cihazı siparişini geçmedim, basit bir sorum var. aracın çakmak girişinden çıkan yani şarj dinamosu ve araç aküsünden gelen elektriği, mppt nin solar panel girişine verirsem ne olur?

araç aküsünü şarj etmekle işim yok, çok ekstreem bir durum olursa, 55 amper yaşam aküm ile marş basacak kadar bağlantıyı gerekirse yaparız. asıl derdim fiyat performansı yüksek bir şekilde alternatörden gelen güç ile yaşam aküsü şarj edebilmek.

Çakmak girişini kullanmayın derim, kablosu çok ince oluyor benim araçta buzdolabını bile çalıştırınca sıkıntı oluyordu. Uygun kalınlıkta ayrı bir hat çekmenizi tavsiye ederim. Birde çakmak kontağa bağlı uygulamada uğraştırır sizi.

Bu arada aracınız ve projeniz hayırlı olsun, gönlünüze göre olur inşallah.
 

Çakmak girişini kullanmayın derim, kablosu çok ince oluyor benim araçta buzdolabını bile çalıştırınca sıkıntı oluyordu. Uygun kalınlıkta ayrı bir hat çekmenizi tavsiye ederim. Birde çakmak kontağa bağlı uygulamada uğraştırır sizi.

Bu arada aracınız ve projeniz hayırlı olsun, gönlünüze göre olur inşallah.
sayın hocam, zaten ana otomasyon ve tüm kontroller için kalın bir kablo ile şasi ve + getiricem yani kablo kesiti sorunum olmaz, bir tane manuel veya röle sistemli şalter ile çözerim gibi geliyor ama aşırı özgüvendende olabilir. araca uzaktan çalıştırmak, ısıtıcı sistemleri açmak veya camları indirip kaldırmak gibi extreem işler peşindeyim bunu hallederim heralde. tek sorum şu gelen akımı direnç ile kontrol edilmiş şekilde aracın + ve - sini mpt ye vermemde sıkıntı varmı. dahada spesifikleştirsek, hem güneş panelinden hem röleden aynı anda enerji gelse ne olur?

bugün en büyük kalemem im olan koltuklarıda aldım, 9 adet yatar, katlanır, her birinde kendi 3 noktalı emniyet kemeri olan raylı sökülüp takılabilen koltuk, sürücü ve yan koltuk için 2 adet döner tabla, üstlerinede megane3 koltukları olmak üzere 10+1 kişilik koltuk aldım.

son kalem aracın içi ve dışını kaplamak üzere marine kumaşı almak.
 

hazır vakit varken birkaç mevzuyu daha aydınlatim, Ankara/kızılayda bir barda çalışıyorum(en azından sigortam ordan yatıyor diyelim) ben ve ortaklarım isviçre ordu çakısı gibi adamlarız, tarım, hizmet sektörünün birkaç kolu, televizyon prodüksüyonları, müzik veya temalı festivaller, klip çekimleri, menejarlik vs vs... gibi işler ile uğraşıyoruz. Ben bio enerji terapisti, hobi boyunda hearbalist ve asıl uzmanlık alanı sporcu sakatlanmaları olan medikal masörüm. elektrik ve bilgisayar programcılığı okudum. lehim makinasından spirale kadar birçok makineyi yıllardır kullanıyorum.

azcık reklam yapalım, eşime yeni çektiğimiz klip, kendisi Ankara Devlet Opera ve Balesinin solistlerindenedir.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=dZkPchjyABA


buda eşimin 8 kadından oluşan grubu

Video: https://www.youtube.com/watch?v=CdEjeEOgN7U


birde oğlumuz ve ben ile toplamda 10 kişi ediyoruz.

bu aracı 10 kişi güvenli yolculuk edecek ve 10 kişi konforlu yatacak şekilde tasarlamak istiyorum...
Sizi de hanımefendiyi de tebrik ederim.Güzel çalışma ve güzel yorumlama.
 




sayın hocam, zaten ana otomasyon ve tüm kontroller için kalın bir kablo ile şasi ve + getiricem yani kablo kesiti sorunum olmaz, bir tane manuel veya röle sistemli şalter ile çözerim gibi geliyor ama aşırı özgüvendende olabilir. araca uzaktan çalıştırmak, ısıtıcı sistemleri açmak veya camları indirip kaldırmak gibi extreem işler peşindeyim bunu hallederim heralde. tek sorum şu gelen akımı direnç ile kontrol edilmiş şekilde aracın + ve - sini mpt ye vermemde sıkıntı varmı. dahada spesifikleştirsek, hem güneş panelinden hem röleden aynı anda enerji gelse ne olur?

Herkese selamlar, Konuyu anlayabilmek için tüm yorumları okuduk. Öncelikle böyle bir projeye başladığınız ve sıradışı sayılabilecek kapasitede işler yapıyor olmanız takdire şayan, tebrikler, başarılar...

MPPT için sormuş olduğunuz soruya istinaden, cihaza panel girişinden 2 farklı kaynaktan enerjiyi aynı anda verdiğinizde
olacakları aşağıdaki gibi açıklamaya çalışalım,
1) Cihaz Maksimum güç noktası izleyici(MPPT) olduğu için girişte 2 farklı kaynağın güç noktaları farklı yerlerde olacak ve cihaz doğru şekilde çalışamayacak. Örn, Direnç+Röle =14.2volt, Paneliniz 23V. bu ikisi aynı kaynakta buluşamazlar.

2) Direnç ile akımı limitlersiniz fakat aynı zamanda gerilimde düşeceği için MPPT cihaz genellikle akü voltajından +2V yukarısını ister şarja girmek için, araç en iyi ihtimalle 14volt olsa, cihaz hiç şarja giremeyecek, sadece LifePo4 akünüz 11volt seviyelerine kadar düştüğünde bir anlığına şarj başlayıp 12Volta kadar şarj olabilir.

3)Akımı limitlemek için direnç koyduğunuz için bu direncin üzerinden takriben 15Amper aktığında ortaya çıkacak ısı kaybı P(Güç)=Akım^2 * Direnç Değeri tahminen 0.5OHM direnç kullanırsanız güç kaybınız 115W civarında olacak ve bu ısı ile rahatlıkla lehim yapabilirsiniz. Bu güçlere saatlerce dayanacak direnç tertibatını da kurmalısınız.

4) En önemlisi, Güneş paneliniz aktif bir kaynak ve akım kaynağı gibi çalışır, gündüz 22volt ürettiğinde, direnç + röle ile birleşmesi durumunda sizin marş akünüze enerji akıtmaya başlayacak ve araç akünüz kontrolsüz şarj olup patlama ihtimali yüksek, Akşam olduğunda ise panel enerji üretmeyi bıraktığında tam bir diyot gibi çalışıyor ve uçlarına gerilim verdiğinizde kısa devre akımı çekiyorlar. Günümüzde mevcut paneller 15A kısa devre akımına sahip, yani akşam olunca aracı çalıştırırsanız ve rölede devreye girerse panelleriniz ciddi hasar görür yanar. Panelden gelen hatta haricen kapatıp açmak için bir anahtar koyarak kontrollü bir şekilde kullanabilirsiniz belki ancak anahtar gündüz saati açık halde iken bir anlığına bulutlanma yaşarsanız yine tehlikeli olur. Panelden gelen hatta ters diyot koyabilirsiniz ancak buda normal şartlarda diyot kaybı sebebiyle size ekstra olarak panel gücünüze göre en az 30-40W enerji kaybı oluşturur. Yinede paneli korursunuz ama araç akünüzü korumamış olursunuz.

LiFePo4 kullanacağınız için akü dolduğunda şarjın kesilmesi gerekiyor. Kontrolsüz şekilde araç aküsünü doğrudan bağlarsanız pil sürekli şarj altında kalacağı için ömrü çok uzun olmayacaktır.


Daha önce farklı projelerde benzer şeyler denenmiş ve üzücü sonuçları görmüş olduğumuz için tavsiyemiz, Ya dc-dc akü şarj cihazları kullanın, yada hiç bağlantı yapmayın.

Herkese işlerinde kolaylıklar dileriz.

Gün içerisinde yoğunluktan takip edemeyebiliriz ancak cevaplamamızı istediğiniz sorular için bizi etiketleyebilirsiniz.

Kalın sağlıcakla.
 

Herkese selamlar, Konuyu anlayabilmek için tüm yorumları okuduk. Öncelikle böyle bir projeye başladığınız ve sıradışı sayılabilecek kapasitede işler yapıyor olmanız takdire şayan, tebrikler, başarılar...

MPPT için sormuş olduğunuz soruya istinaden, cihaza panel girişinden 2 farklı kaynaktan enerjiyi aynı anda verdiğinizde
olacakları aşağıdaki gibi açıklamaya çalışalım,
1) Cihaz Maksimum güç noktası izleyici(MPPT) olduğu için girişte 2 farklı kaynağın güç noktaları farklı yerlerde olacak ve cihaz doğru şekilde çalışamayacak. Örn, Direnç+Röle =14.2volt, Paneliniz 23V. bu ikisi aynı kaynakta buluşamazlar.

2) Direnç ile akımı limitlersiniz fakat aynı zamanda gerilimde düşeceği için MPPT cihaz genellikle akü voltajından +2V yukarısını ister şarja girmek için, araç en iyi ihtimalle 14volt olsa, cihaz hiç şarja giremeyecek, sadece LifePo4 akünüz 11volt seviyelerine kadar düştüğünde bir anlığına şarj başlayıp 12Volta kadar şarj olabilir.

3)Akımı limitlemek için direnç koyduğunuz için bu direncin üzerinden takriben 15Amper aktığında ortaya çıkacak ısı kaybı P(Güç)=Akım^2 * Direnç Değeri tahminen 0.5OHM direnç kullanırsanız güç kaybınız 115W civarında olacak ve bu ısı ile rahatlıkla lehim yapabilirsiniz. Bu güçlere saatlerce dayanacak direnç tertibatını da kurmalısınız.

4) En önemlisi, Güneş paneliniz aktif bir kaynak ve akım kaynağı gibi çalışır, gündüz 22volt ürettiğinde, direnç + röle ile birleşmesi durumunda sizin marş akünüze enerji akıtmaya başlayacak ve araç akünüz kontrolsüz şarj olup patlama ihtimali yüksek, Akşam olduğunda ise panel enerji üretmeyi bıraktığında tam bir diyot gibi çalışıyor ve uçlarına gerilim verdiğinizde kısa devre akımı çekiyorlar. Günümüzde mevcut paneller 15A kısa devre akımına sahip, yani akşam olunca aracı çalıştırırsanız ve rölede devreye girerse panelleriniz ciddi hasar görür yanar. Panelden gelen hatta haricen kapatıp açmak için bir anahtar koyarak kontrollü bir şekilde kullanabilirsiniz belki ancak anahtar gündüz saati açık halde iken bir anlığına bulutlanma yaşarsanız yine tehlikeli olur. Panelden gelen hatta ters diyot koyabilirsiniz ancak buda normal şartlarda diyot kaybı sebebiyle size ekstra olarak panel gücünüze göre en az 30-40W enerji kaybı oluşturur. Yinede paneli korursunuz ama araç akünüzü korumamış olursunuz.

LiFePo4 kullanacağınız için akü dolduğunda şarjın kesilmesi gerekiyor. Kontrolsüz şekilde araç aküsünü doğrudan bağlarsanız pil sürekli şarj altında kalacağı için ömrü çok uzun olmayacaktır.


Daha önce farklı projelerde benzer şeyler denenmiş ve üzücü sonuçları görmüş olduğumuz için tavsiyemiz, Ya dc-dc akü şarj cihazları kullanın, yada hiç bağlantı yapmayın.

Herkese işlerinde kolaylıklar dileriz.

Gün içerisinde yoğunluktan takip edemeyebiliriz ancak cevaplamamızı istediğiniz sorular için bizi etiketleyebilirsiniz.

Kalın sağlıcakla.
hocam sabrınız ve ayrıntılı açıklamalarınız için çok teşekkür ederim. şu an kafamda herşey net.
 

mercedeste çalışan bir arkadaştan 3ds dosyasını istedik, bizimkinin uzunu gelmiş dolayısı ile ayrıntılı çalışmadık ama temelde şuna benzeyecek

Video: https://youtu.be/AfWelt6ezts


kasaların yere inişi ve çıkışı için 2 farklı yol tasarladık hangisini uygulayacağımıza karar verirsek tam çizimlerini yapıcaz.
 

mercedeste çalışan bir arkadaştan 3ds dosyasını istedik, bizimkinin uzunu gelmiş dolayısı ile ayrıntılı çalışmadık ama temelde şuna benzeyecek

Video: https://youtu.be/AfWelt6ezts


kasaların yere inişi ve çıkışı için 2 farklı yol tasarladık hangisini uygulayacağımıza karar verirsek tam çizimlerini yapıcaz.

Hocam on kişilik koltuğu buna benzer planda nasıl konumlandırmayı düşünüyorsunuz?
 



Hocam on kişilik koltuğu buna benzer planda nasıl konumlandırmayı düşünüyorsunuz?
hocam araç 4 3 3 3 2 ve sürücü ile 16 kişilik. ön yolcu tek koltuk ve arka 4 lü iptal olduğunda, 10+1 kişilik, tasarladığım sistem yanlar ve üstten yesede, uzunluktan yemiyor, 4 lünün olduğu yerde bir taraf mutfak bir taraf tuvalet orta boş. sorunuza cvp verebildimmi bilmiyorum. eğer sorunuz hareket sırasında koltuklar ne olacak ise, en alt tabanda 3 sıra, raylı koltuk denilen, sistemin rayı var, bir iç alan aynı sıra rayı bir üst katta aynı hizadan takip ediyor, bir iç alan da aynı rayı bir üst katta gene paralel. anlatabildimmi bilmiyorum. koltukları 3 sıra 3 erden 9 kişilik olarak arka arkaya, gerktiğinde c tipi biri duvara sırtını dayamış diğer ikiside birbirine bakacak şekilde konumlayabilicez. anlatması zor umarım anlatabildim, yarın yeni model gelip orjinal tasarımı çizdiğimizde herşey daha net olacak...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,820
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst