Iddalı Bir Karavan Projesine Başlıyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cem bilgin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 72
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,829

cem bilgin

Ana Kamp
Mesajlar
27
Tepkime Puanı
5
Bittiğinde, açık hava sineması, dj setup için gerekli donanım, 9+1 kişinin güvenli ve konforlu seyahati, 3 tuvalet ve ayrı bir banyosu olan bir tasarım yapıyorum. Bütün bunları yüksek tavan orta uzunluk şasi 2003 sprinter aracıma uyguliycam. Bunları nasıl yapıcaksın derseniz, yukarıda katlanır ve kendi ebeveyn banyosu olan 4 kişilik bir çadır olacak. karavanı aracın 3 te biri ve 3 te 2 si ayrı ayrı ayrı uzayacak gerektiğinde araçtan çıkacak şekilde tasarlıyorum. yani iç mekan gerektiğinde 2 katına kadar uzayabilecek.

gelelim sorulara karavan ruhsatında en önemli kısım projelendirme, en büyük kalem 3d çizim, proje çok karmaşık olduğu için bir dostum ile autocadde her bir ayrıntı çizilecek,

1- çizimi yapılmış projeden sonra sizce karavan ruhsatı için ne harcarım.

2- VEVOR Dizel Hava Isıtıcı, 12V 8KW Park Isıtıcı, Hepsi Bir Arada Kamyon Isıtıcı, Tek Hava Çıkışı, Araç Isıtıcı, Hızlı Isıtma Dizel Isıtıcı, Araba, Minibüsler, Kamyon, RV, Tekneler, Römork, Karavan : Amazon.com.tr: Mutfak linkteki ürün üzerine yorum yapabilecek kimse varmı, fiyat uygun gibi.

3- Orion LiFePO4 32700 12.8V 55Ah 4S10P Bms Devreli Şarjlı Pil | PilSitesi.com linkteki ürün hakkında yarum yapabilecek kimse varmı fiyat uygun gibi.

4- 3. maddedeki pili doldurmak kaç watt monokristal panel almalıyım.

5-pwm fiyat performans tavsiyesi olan varmı, bir adet stanley jenaratör aldım şimdi 30 amperlik bir adaptör alsam drek pwm ye giriş yapsam oluyor değilmi? alternatörden gelen akımıda mı pwm ye takıyoruz.

6- Aracın dışını yalıtım, estetik ve benzersizlik için uv c ve tuzlu su dayanımı olan beyaz vinleks marine tip kumaş ile kaplamak istiyorum, ruhsata işletmede sorun yaşarmıyım sizce?

7- 6 nolu maddeyi yapmamda skınca olmazsa araç kalınlaşıcak, kapıyı söküp, deri yalıtım ile araç şasisi arasına sadece yatay hareket yapan bir kapı tasarlamak istiyorum sizce ruhsatta sorun yaşarmıyım.

Sevgili arkadaşlar, amacım tasarım ödülü almak, esnek kapı, ve esnek duvar fikrim var ayrıntılarını anlatmak istemediğim, inşallah muazzsam bir tasarım olucak. şimdidien teşekkürler.
 

Etiketler


Cem bey, amerikan tent treylerim var orjinal eskidiği ve yırtıldığı için bazı yerleri beyaz marin tip suni deri ile kısmen yeniledim şu problemleri yaşıyorum
Yazın güneş ışınları yerli malzemeden geçiyor içerisi ısınıyor, orjinalinden bu çok az dolayısıyla kışında deri kenarı yataklar ısınmıyor üst tavan kısımda kalan direk yağmur suyuna maruz kalan dikiş yerleri, içersen terliyor orjinalde böyleymiş ( yabancı forumlarda yıllık bakım olarak balmumunu ısıtıp dikiş yerlerine sürüyorlar)
Kişisel fikrim marin deri iç kısmına izalasyonlu malzemesi ve bir kat içeri astar koyarak izalasyonu arttırmak
 

Cem bey selamlar,

Aracınızın planlanan yol ağırlığı ne kadar olacak?

Açılır gövde hidrolik mi olacak?

Gövde içinde her hangi bir gaz, su tesisatı olacak mı?

Planladığınız aküden beslenecek cihazlar nelerdir ya da cihazların günlük toplam tüketimi kaç kWh?

Ayrıca sorularınıza büyük ölçüde detaylı cevapları @Doğrucu Davut beyin imzasında bulunan linkli konularda bulabilirsiniz.

iyi forumlar, başarılar.
 



Cem bey, amerikan tent treylerim var orjinal eskidiği ve yırtıldığı için bazı yerleri beyaz marin tip suni deri ile kısmen yeniledim şu problemleri yaşıyorum
Yazın güneş ışınları yerli malzemeden geçiyor içerisi ısınıyor, orjinalinden bu çok az dolayısıyla kışında deri kenarı yataklar ısınmıyor üst tavan kısımda kalan direk yağmur suyuna maruz kalan dikiş yerleri, içersen terliyor orjinalde böyleymiş ( yabancı forumlarda yıllık bakım olarak balmumunu ısıtıp dikiş yerlerine sürüyorlar)
Kişisel fikrim marin deri iç kısmına izalasyonlu malzemesi ve bir kat içeri astar koyarak izalasyonu arttırmak
içeri ve dışarıda, metal sacın üzerine 1 cm boşluk ile önce dakota monte etmeyi, dakota ile sac arasına poliüretan köpük sıkmayı düşünüyorum, birleşim/dikiş yerlerini nikelaj boyalı aliminyum çıta ile kapatmayı düşünüyorum. sizce hala sorun yaşarmıyım. kumaşı nerden aldınız ve metrekare fiyatı nedir?
 

Cem bey selamlar,

Aracınızın planlanan yol ağırlığı ne kadar olacak?

Açılır gövde hidrolik mi olacak?

Gövde içinde her hangi bir gaz, su tesisatı olacak mı?

Planladığınız aküden beslenecek cihazlar nelerdir ya da cihazların günlük toplam tüketimi kaç kWh?

Ayrıca sorularınıza büyük ölçüde detaylı cevapları @Doğrucu Davut beyin imzasında bulunan linkli konularda bulabilirsiniz.

iyi forumlar, başarılar.
planlanan bir ağırlık, yok sadece kapasite var, içine 9+1 kişi yolculuk etmeli ve konforlu şekilde uyuyabilmeli, bunun için ne gerekiyorsa yapılmalı. tüm duvar, bölme vs marine deri, aliminyum ve çelik çıtalar ile yapılacak, totalde iş bittiğinde, bu kapasitedeki bir araç için son derece hafif olacak diye düşünüyorum lakin siz deneyimli arkadaşların yorumları çok kıymetli. açılır gövde ve aracın birçok kısmı şarjlı matkap ile çalışacak büyüyecek ve küçülecek şekilde bir tasarm hedefliyoruz. Saplama yada tij diye anılan uzun vidalar ile, somunları veya vidaları hareketli tasarlıyacaz, yani şarjlı matkabı bir civata başına takıp çevirerek yapıcaz. sürücü taraf ön arka teker arasındaki kısıma da ve birkaç yerde temiz ve pis su tankları olacak. bir dolu bir yedek 2 adet piknik tüp olacak. içinde 2.2 kva jeneratör var, eğlence modunda sinema dj, canlı performans zaten jenaratör deverede olacak. pilleri zamanla kapasite düşeceği için ihtiyacım olanın oldukca üstünde bir değerde almayı düşünüyorum. pilden beklentim kış günlerinde 5 tercihen 8 k lık webastoyu 12 saate kadar çalıştırabilmesi. yaz günlerinde de 12 volt, max60 litrelik kompresörlü tip bir buzdolabını 12 saate kadar çalıştırması. ve bunları 1 günde şarj edecek bir elektronik set ve panel lazım. bütün karavan modüler olmalı, yani tuvaleti veya mutfak alanını depolama alanına ihtiyaç duyduğumda çıkarabilmeliyim. Sanırım en zor kısmı yük dağılımı olacak. Zira maceraya çıkarken kendi araçlarımızdan honda crf rally motorumuz da dahil olmak üzere birçok versiyonu olacak iç tasarımın.
 
Son düzenleme:

içeri ve dışarıda, metal sacın üzerine 1 cm boşluk ile önce dakota monte etmeyi, dakota ile sac arasına poliüretan köpük sıkmayı düşünüyorum, birleşim/dikiş yerlerini nikelaj boyalı aliminyum çıta ile kapatmayı düşünüyorum. sizce hala sorun yaşarmıyım. kumaşı nerden aldınız ve metrekare fiyatı nedir?
İnt. Üzerinden üretici firmadan İstanbul dan 2 sene önce almıştım fiyat değişmiştir ama size marin tip sunbrella kumaş tavsiye ederim biraz araştırayım aldığım yeri bulursam paylaşırım
 

İşiniz zor, yapacağınız değişikliklerin güvenlik onayından geçmesi gerekmeyecek mi? Bunlar çok pahalı ve ayrıntılı testler, yaptırabilecek misiniz? Burası ABD değil, çok sıkı kontrol ediliyor böyle değişiklikler, cam açmak, koltuk değiştirmek bile izne tabi.
 

planlanan bir ağırlık, yok sadece kapasite var, içine 9+1 kişi yolculuk etmeli ve konforlu şekilde uyuyabilmeli, bunun için ne gerekiyorsa yapılmalı. tüm duvar, bölme vs marine deri, aliminyum ve çelik çıtalar ile yapılacak, totalde iş bittiğinde, bu kapasitedeki bir araç için son derece hafif olacak diye düşünüyorum lakin siz deneyimli arkadaşların yorumları çok kıymetli. açılır gövde ve aracın birçok kısmı şarjlı matkap ile çalışacak büyüyecek ve küçülecek şekilde bir tasarm hedefliyoruz. Saplama yada tij diye anılan uzun vidalar ile, somunları veya vidaları hareketli tasarlıyacaz, yani şarjlı matkabı bir civata başına takıp çevirerek yapıcaz. sürücü taraf ön arka teker arasındaki kısıma da ve birkaç yerde temiz ve pis su tankları olacak. bir dolu bir yedek 2 adet piknik tüp olacak. içinde 2.2 kva jeneratör var, eğlence modunda sinema dj, canlı performans zaten jenaratör deverede olacak. pilleri zamanla kapasite düşeceği için ihtiyacım olanın oldukca üstünde bir değerde almayı düşünüyorum. pilden beklentim kış günlerinde 5 tercihen 8 k lık webastoyu 12 saate kadar çalıştırabilmesi. yaz günlerinde de 12 volt, max60 litrelik kompresörlü tip bir buzdolabını 12 saate kadar çalıştırması. ve bunları 1 günde şarj edecek bir elektronik set ve panel lazım. bütün karavan modüler olmalı, yani tuvaleti veya mutfak alanını depolama alanına ihtiyaç duyduğumda çıkarabilmeliyim. Sanırım en zor kısmı yük dağılımı olacak. Zira maceraya çıkarken kendi araçlarımızdan honda crf rally motorumuz da dahil olmak üzere birçok versiyonu olacak iç tasarımın.

Aracınızın ruhsatını kontrol ederek başlayın.

Ruhsatta işli net ağırlık, azami yüklü ağırlık değerleri ile aracın motoru ile alınabilecek azami yüklü ağırlık izinlerini kontrol edin.
Net ağırlık;
- Ticari araçlarda: araç boş ağırlığı + sürücü (70kg olarak hesaplanır) + yakıt deposunun 80% doluluk ağırlığı olarak hesaplanır.
- Karavanlarda: Araç kurulu ağırlığı + sürücü (70kg olarak hesaplanır) + yakıt deposunun 80% doluluk ağırlığı + min. 20lt su olarak hesaplanır

bu belirtilenlerin üzerine gelen her bir gram ağırlık, net ağırlığa eklenir.
örnek ile gidecek olursak;
Belirttiğiniz 2003 MB Sprinter için en güçlü varyasyon 2.7L dizel motorlu 416CDI, boş ağırlığı 2229Kg ve bu motor ile izin alınabilecek maksimum yüklü ağırlık 4490Kg.

Şimdi burada bir parantez açıp, araç sınıflarını hızlıca bir göz atalım.
İzin verilen azami yüklü ağırlığı 3500kg kadar olan araçlar, kamyonet olarak sınıflandırılır.
İzin verilen azami yüklü ağırlığı 3500kg dan büyük olan araçlar kamyon olarak sınıflandırılır.

Önce aracınızın sınıfına karar vermeniz gerekiyor. Kamyonet sınıfında tutmak istiyorsanız, motorunuz yeteri kadar güçlü olsa bile izin verilen azami yüklü ağırlık 3500Kg'ı geçemez.

Bu durumda kamyonet sınıfında araca alınabilecek yük: 3500 - 2229 = 1271Kg.
Kamyon sınıfında ise (motorunuzun yeterli olduğunu varsayarak) 4490 - 2229 = 2261Kg.

İnsan taşıma limiti, taşınacak her kişi için yeterli emniyet kemeri donanımına sahip, araca güvenli olarak sabitlenmiş koltuk ağırlığı + kişi başı 70Kg olarak hesaplanır.

sürücü yanında ikili koltuk var olduğunu düşünürsek, arkaya 7 kişilik koltuk eklenecek, aracınıza uygun 4lü koltuklar minimum 120Kg, 3lü koltuklar minimum 100Kg, 2li koltuklar ise minimum 80Kg.

Karavanlarda kullanılan arka sıra universal ikili koltukların sadece metal iskeleti 80Kg.

4lü ve 3lü iki sıra yaparsak 220kg + 640kg = 980Kg sadece 9 kişinin taşınması için kullanılır.
Dikkat ederseniz, yatağa dönüşebilecek koltuklar yada konfora hiç girmedik bile. Hele bir de aracın iki taraftan açılabilmesi için hareketli parçaların üzerine ikişerli guruplardan kullanırsak koltuk ağırlığı 2 katına çıkacak.
Kamyonet sınıfında; kalan ağırlığı 9 kişinin valizi zaten doldurur.

Kamyon sınıfında ise; yukarıdaki hesaplamaya yalıtım, kaplama, mekanik düzenekler ile hayal ettiğiniz diğer sistem ve cihazları eklemeye başladığınızda, projenizin maalesef tatlı bir fanteziden fazlası olamayacağı gerçeği sizi bekliyor olacak.

Benim naçizane önerim, öncelikle imkanınız var ise bir kaç tane karavanı incelemeniz, teknik özelliklerini detaylı okumanız. En azından bir kaç farklı marka karavan üreticisinin sitesindeki konfigüratörlerden, hangi sistemin ne kadar ilave ağırlık gerektirdiği konusunda ilerki projeleriniz için fikir elde edebilirsiniz.
 



sayın camperina, üslubunuz ve olaya hakimiyetiniz muazzam, uzun uzun yazdığınız her ayrıntı için teşekkürler. motor 2148 cc, 213 cdi diye geçen model, net ağırlık 1995 kg azami ağırlık 2950 kg. 15 koltuk ruhsatlı.

1995 kg ağırlığa heralde koltuklar dahil, 15x70 1050 eder, bagajsız zaten azami yükün üzerindemiyiz. ben 6 kişi düşsem bu rakamdan, 600 kilo ile birçok iş yapabilirim, uzama sistemleri neredeyse araca hiç yük bindirmeyecek.

bakalım bu macera nasıl bitecek, aracı bugün soymaya başladık, ankara yıldız oto sanayi sitesinde koltuk baktım ve bulamadım. mercedesin öne arkaya yatar koltuklarından takmak istiyorum. istanbul veya bursa tek seçenek gibi zira ankarada bulamadım. birkaç da foto ekleyelim

WhatsApp Image 2021-11-12 at 18.59.55 (2).jpeg


WhatsApp Image 2021-11-12 at 18.59.55 (4).jpeg


WhatsApp Image 2021-11-12 at 18.59.55 (1).jpeg


WhatsApp Image 2021-11-12 at 18.59.55.jpeg
 

İşiniz zor, yapacağınız değişikliklerin güvenlik onayından geçmesi gerekmeyecek mi? Bunlar çok pahalı ve ayrıntılı testler, yaptırabilecek misiniz? Burası ABD değil, çok sıkı kontrol ediliyor böyle değişiklikler, cam açmak, koltuk değiştirmek bile izne tabi.
sayın drtayfun, bu memlekette olmaz denilen birçok işi ben ve ortaklarım yaptık, süreç ülkemizde her konuda meşakatli, bakalım bu işi çözebilicemmi?
 



sayın drtayfun, bu memlekette olmaz denilen birçok işi ben ve ortaklarım yaptık, süreç ülkemizde her konuda meşakatli, bakalım bu işi çözebilicemmi?
Bu araç bir kazaya karıştığında orjinal hali kadar hasar almalı veya vermeli, aynı sağlamlıkta olmalı, o giren çıkan şeyler, dişliler- uzun demir çubuklar, hepsi tehlikeli şeyler ve herhangi bir çarpışma testinden falan geçmeyecek öylemi ? Ve saatli bomba gibi trafikte dolaşacak bu araç ? Sanmıyorum . TÜV takılacak döner koltuklardan bile CE belgesi, çarpışma testlerinin yapılmış olması falan dünya bürokrasi istiyor, bu kadar ağır tadilata ses çıkarmaz diyorsunuz ? Enteresan.
 



Aracınız 213 cdi, 15 yıldır kullandığım Sprinter’le (212 d) ebatları ve azami taşıyabileceği yük bakımından aynı, sadece motorları farklı. Benim Sprinter’de 5 silindir, 120 beygir gücünde motor var.

Sprinter 213 CDI Kombi lang 2,8t – 129 HP

Forumda bir kaҫ defa yazdım. Şu anda karavan yapmak iҫin bir Sprinter almak istesem mutlaka 3’lü seriden (örneğin: 313 veya 312) gibi bir araҫ alırdım. 213 cdi veya 212 d azami yüklü ağırlığı 3 tonu geҫmeyen araҫlar. 313 cdi veya 312 d 3,5 tona kadar kapasitesi olan araҫlar.

Aracımı kendim yaptım. En hafif malzemeleri kullandım. Su depom 40 litre civarında, duş, elbise dolabı yok, ҫok küҫük üstten kapakllı bir buzdolabı var ve iki kişiyiz. Uzun gezilerde aracı bir kaҫ defa tarttım, 2900 kilonun altına hiҫ düşmedi. Devamlı karavanın taşıyabileceği en yüksek ağırlıkla yollarda olmak zorundayım ve bu durumdan hiҫ memnun değilim ama yapacak bir şey yok.

Size önerim, aracınıza başlamadan yapacağınız her şeyin ağırlığını iyi hesaplamanız. Aracınızın, sizin planladığınız şeyleri taşıyabileceğinden emin değilim.

Başarılar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,684
Mesajlar
1,522,184
Kayıtlı Üye Sayımız
166,532
Kaydolan Son Üyemiz
Tanersezen

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst