Defender istiyorsan defender almalısın.
Hayalini ertelemene gerek yok.
Karmaşık yollardan gitmeye de gerek yok.
Önce başka araçları deneyip sonra defender alırım demek bence gereksiz zaman ve para kayıbı olur.
Bir aracın kullanımını , özelliklerini ve motorunu anlamak için ortalama 1-2 yıl gerekir. İki farklı araç denedikten sonra ilk karar verdiğin araca geçmek sana en az 3- 4 yıl kaybettirir. Harcayacağın paralar da ayrıca gereksiz kayıplar olur. Bu yolda gidersen Defender hayalinde sadece eski bir anı olarak kalır.
Defender en iyi değer kazanan bir araç oldu, Olmaya da devem ediyor. Satmak ,istediğinde zarar etmez hatta kazanman bile mümkün olabilir. Aşırı aksesuarlara , ekipmanlara paranı bağlamazsan. Güvenlik barları olmazsa olmaz.Alır almaz kullanmadan hemen yaptırmak gerekir.
Defenderde 4x4 için gerekli olanlar sadeleşmiş olarak var. Ön takımlar, arka sistem oldukça başarılı çözümlenmiş sadeleştirilmiştir.
Motorda, sistemde sensör, elektronik ekipman, beyin gibi arazide gerekli olmayan hatta zararlı olan ekipmanlar yokur. Sensör kirlendi, tozlandı, ıslandı , beyine su kaçtı kaldık gibi problemleriniz olmaz.
Mazot yada benzin de çok kalite aramaz seçmez ne verirsen hayır demez.
Burayı yanlış algılayıp Dizele benzin, benzinliye de dizel koymamalı.
Bir ara benzin yerine mazot doldurdular çata-pata seslari ile yine gideceğimiz yere kadar gittik.Depoda biraz benzin vardı.Mazot bezin kokteyli ile yola devam ettik.Arada bir benzin ekleyerek benzin oranını yükseltip.
Yeni araçlarda bu hata motoru yenilemeye kadar götürürmüş.
Biz sadece sesli çalışma algıladık motorada birşey olmadı. Tamirciye bile gitmedik. Depo alatındaki vidayı açıp boşalttık o kadar.
Ön takımlar bozuldu arka takımlarla, veya arkalar bozuldu ön tekerlerle yüzlerce km yol yapabilirsiniz.
Bir ara sadece önlerle 400 km yol gittik.
Bu araçların dünyanın her yerinde hem ustaları hemde parçaları kolayca bulunur. Servis falan da istemez.
Sokakta , kapı önünde, dağ başında çoğu parçasını değiştirmek mümkün. İşi bilen ustasının elinde pırıl pırıl, canavar gibi olurlar.
Tasarımda insan anatomisi için rahatlık da ekleyelim gibi birşey akıllarına gelmemiş. Defender kullanıcılarının genelde aşırı kilolu olmalarının sebebi araçta bulamadıkları rahatlığı yağ dokularının esnekliği ve ağırlıkları ile sağlamaktır denilebilir. 120 kiloluk 3 defenderci aracın istediğini, beklentisini karşılayacak yükü sağlarlar. Yağ dokularıda kendilerine rahat koltuk esnekliği verir. Çamura saplanınca çıkmadada kilolar işe yarar.
Şimdi çözüm seçenekleri daha fazla esnek rahat,amortisörlü koltuklar taktırmak kilo almaktan daha kolay bir çözüm. Araçta yaylanma, esneme rahat olsun derseniz arkaya birkaç kum torbası işinizi görür. Daha az dirençli yaylarda seçilebilir.
Kasası sanki hiç ters dönmeyecekmiş gibi tasarlanmış. Ters dönünce koltuk seviyesi motorla aynı hizaya gelir.
Bu araçlar uzaktan kumanda ile çalışıyormuş gibi tasarlanmış. İnsanların kullandığı unutulmuş.
Koruma barları yaptırmadan kullanmak akıllıca değil. Hem arazide hemde asfaltta. Ters dönünce sağ kalma şansı çok zayıf. Birde üst sacları alüminyum ise yok farzetmek gerekir. Tez elden Koruma barları yaptırmak gerekli.
Diğer araçların üst sacları daha mı kuvvetli derseniz. Onlar içinde koruma barları gerekli. Arazide iseniz ters dönme, yan yatma her an mümkün deyip önlem almak gerekli. Yoksa yoldan çıkmamalı.Hatta yola bile çıkmamalı....Barsız... Arazi girişlerine Barsız girilmez tabelası koyulsa yeridir.
Defenderin babası yada dedesi seri 3 tecrübesi ile yazıldı.