Ynt: Hyundai ix35
Arkadaşlar bu aracı iki kere bayinin test aracıyla test ettim ve daha sonra bir yakınım bu araçtan satın alınca uzun yol, şehir içi ve bozuk köy-yayla yol şartlarında kullanma imkanı buldum. Öncelikle söylemeliyim ki bence sınıfında fiyat/performans açısından en iyi araç.
Araç uzun yolda bir üst sınıf araçlar kadar rahat; hızlı virajlarda yol tutuşu çok iyi, 100km/h hızların üzerindeki ara hızlanmalarda bile çok başarılı. Aracın içi cam tavan sayesinde ferah ve dinlendirici uzun saatler boyunca araç içerisinde sıkılmadım hiç...
Şehir içinde ise 6 ileri otomatik şanzımanın başarısı ön plana çıkıyor. Güçlü motorla inanılmaz uyumlu çalışıyor şanzıman, hem güç her an ayağınızın altında hem de 6 ileri kısa oran yüzünden çok sık vites değiştiği halde vites değişimleri pek hissedilmeden gerçekleşiyor. Yüksek oturuş pozisyonu ve hakim görüş sayesinde dar otoparklar ve sokak aralarında manevralar çok kolay.
Asfalttan inip bozuk yollara girince kesinlikle anlaşılıyor ki bu araç bir arazi aracı değil. Bozuk köy yollarına sanki bir Ferrari ile girmişim gibi hissettim
Tabi ki iki çeker herhangi bir aracın aşamayacağı yollardan çok rahat geçebilir, karlı buzlu zeminlerde avantaj sağlayabilir ama bir Rubicon gibi bozuk yollarda rahat ilerleyemez. Aslına bakılırsa bu araç zor arazi şartlarında ilerlesin diye yapılmamış, bu sınıf araçların hiçbiri ağır arazi şartları için yapılmamış zaten, yani pek araziye çıkmayacak bir aracın asfaltta daha başarılı olmasını gayet normal karşılıyorum.
Yani bu aracın lastikleri sert, süspansiyonu sert, çok sarsıntılı gibi eleştiriler bence yersiz olur.
18" jant ve sert süspansiyon bozuk yollarda konforsuz olma sebebi ama yüksek hızlara çıkabilen ve ağırlık merkezi yüksek olan bu sınıf bir aracın virajlarda ve ani/acil slalomlarda daha güvenli ve başarılı olmasını sağladığından bence şikayet konusu değil, neredeyse bir spor araba yol tutuşuna sahip yüksek bir araç olduğu için takdir edilmesi gereken bir durum olmalıdır.
Yani aracınızın hem yol tutuşu çok iyi olsun hem de bozuk yollarda sarsıntısız olmasını istiyorsanız o zaman Q7, Range Rover vb. sınıf bir araca terfi edip yol durumuna göre aracın yüksekliğini ve süspansiyon sertliğini seçebileceğiniz bir sisteme sahip olmanız gerekiyor.
Bence, çok nadiren yol dışına çıkacaksanız, yol dışına çıktığınızda da zorlu arazi şartlarında ilerlemeyi düşünmüyorsanız, çoğunlukla asfaltta kullanacaksanız, karda-kışta dört çeker bir aracın avantajını kullanayım istiyorsanız bence bu araç çok iyi bir araç ve kendi sınıfıın fiyat/performans olarak en iyi aracı...