Hyundai Terracan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AirTechViggen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 58
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 34,520
Herkese merhabalar,
Terracan ile ilgili faydalı bilgiler paylaşılmış. Ben de gümrükten direkt 2 adet alıp kullanmış ve şuanda da 3. terracanımı kullanan biri olarak merak edilenleri cevaplayabilirim.
Aynı zamanda kaporta dahil parça ihtiyacı olan varsa benimle irtibata geçebilir.

Ekli dosyayı görüntüle 506792
Selamlar, es rot ve amortisör burcu nereden bulabilirim. Diğer ön takım parçaları Türkiye de mevcut ama araştırma yapmak gerekiyor.
 

Herkese merhabalar,
Terracan ile ilgili faydalı bilgiler paylaşılmış. Ben de gümrükten direkt 2 adet alıp kullanmış ve şuanda da 3. terracanımı kullanan biri olarak merak edilenleri cevaplayabilirim.
Aynı zamanda kaporta dahil parça ihtiyacı olan varsa benimle irtibata geçebilir.

Ekli dosyayı görüntüle 506792
Merhaba Bende terracan 2.9 gl otomatik 4*2almak üzereyim müsait iseniz düşüncenizi almak isterim.
 


Merhaba! Terracan 2001 model 2.5 almayı düşünüyorum. Sizlere birkaç sorum olacak.
2.5 motorda çekiş nasıldır? Büyük bir kasası olan araç çekişinde sıkıntı var mı? Arada araziye çıkıyorum. Bir de yakıt tüketimi nasıl çok yakar mı? Cevaplarsanız sevinirim.
 





Hyundai Terracan
Bu yazıyı yazmaktaki amacım aracım ile alakalı bildiğim bilgileri paylaşmak ve bu forum sayesinde Terracan sahibi olanları bir araya toplayarak diğer marka ve modeller gibi biz Terracan sahiplerinin de birbirlerinin tecrübelerinden faydalanabileceği faydalı bilgileri yaymaktır. Gezenbilir sayesinde insanlar beğendiği araç hakkında bilgilere ve yaşanmış tecrübelere ulaşabiliyor. Lütfen yazdıklarımı değerlendirirken bu araçların Türkiyede hiç satışa çıkarılmadığını ve yalnızca gümrükler aracılığıyla girdiğini unutmadan ve kıyaslamalarınızda bunlara dikkat ederek değerlendiriniz..

Hyundai Terracanlar bildiğim kadarı ile Türkiyede acentalar aracılığıyla hiç satışa sunulmadı. Yakın geçmişte Türkiye gümrüklerine toplu halde gelen Terracanlar Tasiş tarafından ihale yolu ile satışa sunulmuştur. Dolayısı ile hepsi gümrük girişlidir.

Üretim platformunu Pajero mk2 kasa ile paylaşan Terracanlar off-road konusunda oldukça başarılı. Rusya taraflarında oldukça yaygın olan Terracanlar Avrupa ve Avusturalya taraflarına kadar yayılmıştır. Özellikle çılgın Ruslar tarafından oldukça sevilir.

Motor olarak 3 farklı motor tipi vardır. Dizel olarak 2.5 litre 100 bg ve 2.9 litre 150 bg(2005 modeller itibari ile 163 bg olmuştur) motorlar bulunurken benzinli olarak 3.5 v6 200bg bir motor kullanılmıştır. Türkiyede en yaygın 2.5 ve 2.9 litrelik dizeller bulunmakta nadire 3.5 v6 benzinli olanlara rastlanır. Şanzıman olarak 5 ileri manual ve 4 ileri otomatik şanzıman kullanır. Arazi şanzımanı olarak iki tip mevcut biriei 3 kademeli << 2H-4H-4L >> diğeri iki kademeli << AUTO-LOW>>. İkinci tipteki Terracanlar sürekli dört çekerdir.

Donanım olarak araçtan araca değişmekle beraber dışardan içeri doğru kısaca yazmak gerekirse; Mercekli far ve sis farları, ayarlanabilir tavan rayları, sunroof, yan basamaklar, solar camlar, ısıtmalı silecekler, farklı renklerde olabilen deri döşemeler( koltukların rengine bağlı olarak torpido ve trimlerde aynı renkte olur), ısıtmalı koltuklar, elektrikli koltuklar, bagajda ve ön konsolda güç çıkışları, 3. sıra koltuk, çoklu cd çalar(kimilerinde 6 adet kimilerinde 8 adet alır ve yeri bagajdadır. Konsolda anlık takıp çıkarmak için bir tane daha cd girişi olur), kaset çalar, elektrikli katlanır aynalar, hava yastıkları, modellere göre değişen müzik sistemi, otomatik veya manual klima, far yükseklik ayarı, kendiliğinden kararır dikiz aynası, iki adet gözlük saklama(güneşliklerin içinde olur), elektronik pusula/altimetre/barometre, otomatik far ve silecek, hız sabitleme, park sensörü, tam boy alaşım jantlı yedek lastik, yükseklik ayarlı direksiyon ve başka ufak tefek şeyler. Bu özellikler her Terracanda olması gereken özellikler değil. Bunlar benim bildiğim Terracanlarda bulunan özellikler. Belkim aralarında opsiyon olanlar vardır belkim donanım paketleri ile beraber geliyordur.

2.5 litre dizel motorlu Terracanlar bildiğin Starex motoru kullanır. 8 valftir ve tam bir çiftlik veya ağırlıklı arazide kullanılabilecek bir motordur. Günlük kullanımda pekte efektif değildir. 2.9 litre dizel motorlu Terracanlar 16 valf motora sahiptir ve daha verimli motorlardır. Günlük kullanımda seyahatte veya arazi kaçamaklarında kısacası her şartta kullanılabilir ve bunlardan dolayı daha efektiftir.

Gel gelelim bir Terracan sahibi olma kısmına;
2.5 litrelik Terracanların motorları Starex motoru olduğu için parçaları vs sahip olmak isteyenleri korkutmuyor. Bu yüzden 2.5 litrelik motorlar ve bakımları hakkında daha fazla yazmama gerek yok.
Bence asıl merak edilen 2.9 CRDI motorlu Terracanlar. Bu motor Hyundai grubunun kendi motoru olduğundan Kia Carnival araçlarında da kullanılır. Enjektör ve pompa grubu DELPHI marka ve bu marka Türkiyede yaygın. 2.9 motorlar artık iyice yayıldı ve herhangi bir motor parçası kolaylıkla bulunabiliyor. Tabi burdaki “kolaylıkla bulunabilir” kısmı biraz göreceli. Eğer gidip yetkili servislerden medet umarsanız işiniz zor. Fakat buradan şu anlaşılmasın, araçta kesinlikle ve tabiki orijinal parça kullanmak istenecektir ve bu orijinal parçaları Hyundai/Kia parçaları satan fakat biraz büyükçe yerlerden temin edebilirsiniz. 2.9 lar Türkiyede artık iyice yayıldığı için parçacılar artık bu araçların yedek parçalarını bulundurmaya başladılar. Terracanların ön takımları Pajero mk2 ile uyumlu.

Şanzıman ve arazi şanzımanı kısmına gelecek olursak 2.9 litre otomatik şanzımanlar AISIN marka ve Jeep Cheeroke 4.0 araçların şanzımanı ile aynı. İki kademeli arazi şanzımanı <AUTO-LOW> olan modeller Kia Sorentolar ile uyumlu.

Peki bu Terracanların hiç mi parça sorunu yok?? Tabikide bir gümrük girişli ve acentalar tarafından ülkeye getirilmemiş bir araç olarak parça sorunu var. Ama bu özellikle kaporta parçalarında geçerli. Yazdığım üzere motor ve şanzıman olarak ortak araçlar olduğundan ve bu ortak araçlar ülkede yaygın olduğundan bir sorun yaşanmıyor.

Kullanım karakterlerine gelince bir Terracan 2.9 CRDI kullanıcısı olarak, bu aracı almadan önce var olan yol tutuş ve konfor önyargılarım aracı aldıktan sonra yıkıldı. Terracan yüksekliğine ve ağırlığına rağmen oldukça iyi yol tutuyor. Bunu viraja girene kadar arkamdan kovalayan araçların viraj çıkışında benden oldukça geride kalmalarından ve daha önce sahibi olarak veya sahibi olmadan kullandığım onlarca araca göre kıyas yaparak yazıyorum.

Sonuç olarak sayın Gezenbilir takipçileri, aracımı sizlere tanıtmaktan mutluluk duyuyorum ve merak edilen bilgileri siz forum takipçileri ve Terracanlar hakkında bilgi sahibi ve hatta belki bir Terracan sahibi olmak isteyenlere gelecek olan taleplere göre tabiki yaşamış, tecrübe etmiş veya bilgi sahibi isem elimden geldiğince bilgi vereceğim.
Reis merhaba ben sizden aracım için far felan sipariş etmiştim hatırlarsınız belki sapancadan. Numaranızı kaybettim 05452139776 ulaşırmısınız
 

Hyundai Terracan
Bu yazıyı yazmaktaki amacım aracım ile alakalı bildiğim bilgileri paylaşmak ve bu forum sayesinde Terracan sahibi olanları bir araya toplayarak diğer marka ve modeller gibi biz Terracan sahiplerinin de birbirlerinin tecrübelerinden faydalanabileceği faydalı bilgileri yaymaktır. Gezenbilir sayesinde insanlar beğendiği araç hakkında bilgilere ve yaşanmış tecrübelere ulaşabiliyor. Lütfen yazdıklarımı değerlendirirken bu araçların Türkiyede hiç satışa çıkarılmadığını ve yalnızca gümrükler aracılığıyla girdiğini unutmadan ve kıyaslamalarınızda bunlara dikkat ederek değerlendiriniz..

Hyundai Terracanlar bildiğim kadarı ile Türkiyede acentalar aracılığıyla hiç satışa sunulmadı. Yakın geçmişte Türkiye gümrüklerine toplu halde gelen Terracanlar Tasiş tarafından ihale yolu ile satışa sunulmuştur. Dolayısı ile hepsi gümrük girişlidir.

Üretim platformunu Pajero mk2 kasa ile paylaşan Terracanlar off-road konusunda oldukça başarılı. Rusya taraflarında oldukça yaygın olan Terracanlar Avrupa ve Avusturalya taraflarına kadar yayılmıştır. Özellikle çılgın Ruslar tarafından oldukça sevilir.

Motor olarak 3 farklı motor tipi vardır. Dizel olarak 2.5 litre 100 bg ve 2.9 litre 150 bg(2005 modeller itibari ile 163 bg olmuştur) motorlar bulunurken benzinli olarak 3.5 v6 200bg bir motor kullanılmıştır. Türkiyede en yaygın 2.5 ve 2.9 litrelik dizeller bulunmakta nadire 3.5 v6 benzinli olanlara rastlanır. Şanzıman olarak 5 ileri manual ve 4 ileri otomatik şanzıman kullanır. Arazi şanzımanı olarak iki tip mevcut biriei 3 kademeli << 2H-4H-4L >> diğeri iki kademeli << AUTO-LOW>>. İkinci tipteki Terracanlar sürekli dört çekerdir.

Donanım olarak araçtan araca değişmekle beraber dışardan içeri doğru kısaca yazmak gerekirse; Mercekli far ve sis farları, ayarlanabilir tavan rayları, sunroof, yan basamaklar, solar camlar, ısıtmalı silecekler, farklı renklerde olabilen deri döşemeler( koltukların rengine bağlı olarak torpido ve trimlerde aynı renkte olur), ısıtmalı koltuklar, elektrikli koltuklar, bagajda ve ön konsolda güç çıkışları, 3. sıra koltuk, çoklu cd çalar(kimilerinde 6 adet kimilerinde 8 adet alır ve yeri bagajdadır. Konsolda anlık takıp çıkarmak için bir tane daha cd girişi olur), kaset çalar, elektrikli katlanır aynalar, hava yastıkları, modellere göre değişen müzik sistemi, otomatik veya manual klima, far yükseklik ayarı, kendiliğinden kararır dikiz aynası, iki adet gözlük saklama(güneşliklerin içinde olur), elektronik pusula/altimetre/barometre, otomatik far ve silecek, hız sabitleme, park sensörü, tam boy alaşım jantlı yedek lastik, yükseklik ayarlı direksiyon ve başka ufak tefek şeyler. Bu özellikler her Terracanda olması gereken özellikler değil. Bunlar benim bildiğim Terracanlarda bulunan özellikler. Belkim aralarında opsiyon olanlar vardır belkim donanım paketleri ile beraber geliyordur.

2.5 litre dizel motorlu Terracanlar bildiğin Starex motoru kullanır. 8 valftir ve tam bir çiftlik veya ağırlıklı arazide kullanılabilecek bir motordur. Günlük kullanımda pekte efektif değildir. 2.9 litre dizel motorlu Terracanlar 16 valf motora sahiptir ve daha verimli motorlardır. Günlük kullanımda seyahatte veya arazi kaçamaklarında kısacası her şartta kullanılabilir ve bunlardan dolayı daha efektiftir.

Gel gelelim bir Terracan sahibi olma kısmına;
2.5 litrelik Terracanların motorları Starex motoru olduğu için parçaları vs sahip olmak isteyenleri korkutmuyor. Bu yüzden 2.5 litrelik motorlar ve bakımları hakkında daha fazla yazmama gerek yok.
Bence asıl merak edilen 2.9 CRDI motorlu Terracanlar. Bu motor Hyundai grubunun kendi motoru olduğundan Kia Carnival araçlarında da kullanılır. Enjektör ve pompa grubu DELPHI marka ve bu marka Türkiyede yaygın. 2.9 motorlar artık iyice yayıldı ve herhangi bir motor parçası kolaylıkla bulunabiliyor. Tabi burdaki “kolaylıkla bulunabilir” kısmı biraz göreceli. Eğer gidip yetkili servislerden medet umarsanız işiniz zor. Fakat buradan şu anlaşılmasın, araçta kesinlikle ve tabiki orijinal parça kullanmak istenecektir ve bu orijinal parçaları Hyundai/Kia parçaları satan fakat biraz büyükçe yerlerden temin edebilirsiniz. 2.9 lar Türkiyede artık iyice yayıldığı için parçacılar artık bu araçların yedek parçalarını bulundurmaya başladılar. Terracanların ön takımları Pajero mk2 ile uyumlu.

Şanzıman ve arazi şanzımanı kısmına gelecek olursak 2.9 litre otomatik şanzımanlar AISIN marka ve Jeep Cheeroke 4.0 araçların şanzımanı ile aynı. İki kademeli arazi şanzımanı <AUTO-LOW> olan modeller Kia Sorentolar ile uyumlu.

Peki bu Terracanların hiç mi parça sorunu yok?? Tabikide bir gümrük girişli ve acentalar tarafından ülkeye getirilmemiş bir araç olarak parça sorunu var. Ama bu özellikle kaporta parçalarında geçerli. Yazdığım üzere motor ve şanzıman olarak ortak araçlar olduğundan ve bu ortak araçlar ülkede yaygın olduğundan bir sorun yaşanmıyor.

Kullanım karakterlerine gelince bir Terracan 2.9 CRDI kullanıcısı olarak, bu aracı almadan önce var olan yol tutuş ve konfor önyargılarım aracı aldıktan sonra yıkıldı. Terracan yüksekliğine ve ağırlığına rağmen oldukça iyi yol tutuyor. Bunu viraja girene kadar arkamdan kovalayan araçların viraj çıkışında benden oldukça geride kalmalarından ve daha önce sahibi olarak veya sahibi olmadan kullandığım onlarca araca göre kıyas yaparak yazıyorum.

Sonuç olarak sayın Gezenbilir takipçileri, aracımı sizlere tanıtmaktan mutluluk duyuyorum ve merak edilen bilgileri siz forum takipçileri ve Terracanlar hakkında bilgi sahibi ve hatta belki bir Terracan sahibi olmak isteyenlere gelecek olan taleplere göre tabiki yaşamış, tecrübe etmiş veya bilgi sahibi isem elimden geldiğince bilgi vereceğim.
Harika bir makale olmuş teşekkür ediyorum ben de, daha evvel bir prado 3.0 sahibiydim….yerine sıfırdan bir Ln 106 (2,4 benzinli tüplü) topladım çok da seviyorum ama ağır offroad yapayı tercih etmediğimden konforlu bulmuyorum…ve bir de W211 E200 ü yol İçin aldım ama doğadan uzak kaldım . Hem konforlu hem de bütçeme uygun bir arazi aracım olsun diye uykusuz kalıyorum şimdilerde… aramızda dosta gider terrecan var mıdır diye de merak ettim? Saygılarımla sağlıcakla kalınız.
 


Merhaba. Hayli zaman geçti. Geçen süreçte neler yaşandı kısaca özetliyeyim.
Lastiklerim eski ve tabanları bozuktu. Uzun araştırmalar sonucu BFGoodrich 255/70R15 All-Terrain T/A KO2 lastiklerini aldım değiştim. Ön takım ses yapmaya başladı. Bir kaç özel servis baktırdım. Ön takımda epey bir masraf olduğu anlaşılınca parça arayışına girildi ve servislerin yetkili servis üzerinden yaptığı taleple fiyatın 6 ile 8 bin lira arası olacağını söyledi. Malum son zamanlarda döviz de yükselince fiyatlara yansıdı. Yurt dışı arayışına girdim. Neyse ki tanıdık vardı aşağıda parça adlarını ve parça numaralarını vereceğim parçalar yaklaşık haziran başında 500 Euro tedarik edildi o günün kuru ile 2500TL 500Tl de kargo parası 3000 TL mal oldu. Ve çok istediğim cam rüzgarlıkları da bu masrafın içerisinde. aşağıya vereceğim linkte aracın bütün parça numaralarını bulabileceğiniz web sitesi var. PARCA NO BAK
Değiştiğim parçalar ve numaraları.
2001 MODEL HYUNDAİ TERRACAN 2.9 CRDİ 4WD 150HP 110KW
2 adet üst SALINCAK tablası SAĞ / SOL
1 Parça No: 54401H1150
2 Parça No: 54400H1150
2 ADET ALT SALINCAK TABLASI SAĞ / SOL
1 PARÇA No: 54502H1002
2 PARÇA No: 54513H1002
ES ROT Sağ Sol
56820H1002
56840H1002
ES ROT DİREKSİYON ROTU
57730H1100 Sol
ROT TAKIMI: BİR KAÇ PARÇADAN OLUŞUYOR
56850H1011
56850H1001
ve iki adet ön Z rot

Egr sorunu duruyor. İptal edilmiş durumda. Bazı ustalar kapalı olsun daha iyidir diyor, bazısı olmaz diyor. sorun çıkarmıyor. Sadece bazen hafif rampalarda araç gaz kesiyor ve bu gaz kesme arıza kaydı oluşturmuyor. Yabancı sitelerde araştırdım. mazot flitresi egzoz gibi bir çok nedeni olabilir. Bunların haricinde bir sorun bulunmuyor. Dağ bayır gezmeye devam :smiley:

Gün eksilmesin pencerenizden.
Sevgili TERRACAN'en, EGR (=AGR), aslında hava karıştırıcı Elektro-Pneumatik bir Valf/Ventil.(miş) (Mutlaka sizler benden daha iyi biliyorsunuzdur, ama izninizle gene de siz "bahçevanlara tere satmama izin veriniz"! Ne de olsa "öğrenmenin yaşı, seviyesi ve sınırı yok!" Eski bir -belki yeniden...- Terracan sahibi olarak benim merakımı uyandırdınız (bunun için teşekkürler) ve biraz yabancı kaynaklarda gezindim. Şöyleki; EGR (=AGR) neredeyse son >20 yıllık modern patlarlı motorların ekserisinde olan bir aygıt. Asli görevi: motor silindirlerine gönderilen yanma karışımının temiz havasını, bir miktar aşırı sıcak ekzost gazı ile karıştırarak yanma odasına/silindire yönlendirmek. Burada amaç: patlama odasındaki aşırı sıcaklıkta oluşan Azot-Dioksit (NOx) emisyonunu azaltmak/düşürmek. Bu ventil/valf aracın bilgisayarı/mator management sistemi tarafından kumanda-kontrol edilmekte. Özellikle; motor tam ısınmadan + soğuk kış aylarında aşırı dur-kalklı şehir içi trafikte motorun tam işletme sıcaklığına ulaşması ve/veya beklemeli trafikte motorun tam ısınmaya fırsat bulamadığı durumlarda ve de yakıt kalite düzeyinin tartışmalı olması durumunda EGR-Valfinde kısa sürede aşırı kirlenme sözkonusu. (KİR= olmaması gereken yerde bulunan, yapının kendi maddeleri dışındaki yabancı maddeler.) Bu kısmen havadaki parçacıklar=partiküller + ekzost gazındaki kurum, is... (ki şehir içi trafikte bolca var -öndekinin ekzost dumanı vs.) gibi parçacıklar. Bir de yağ parçacıkları buna dahil olursa, buyurun cenaze namazına. ==> Dolayısıyla 1. tavsiye: mutlaka periyodik olarak EGR-Ventili/Valfi temizlemek, temizletmek. Bazı araç markalarında yeri nispeten kolay ulaşılır, bu nedenle diğştrmesi yarım-/0,5 ile 1,0 saat arası. Ama VW CADDY diye bir aracınız varsa, işte o zaman geçmiş olsun, ekzost + transmisyon mili vs. sökülmeden ulaşmak imkansız, ortalama usta eli ve platform kaçınılmaz ve de işlem yaklaşık 5 saat sürüyor. Peki temizlenmez ve/veya değişmezse (mekanik arıza nedeniyle) NE OLUR? Ör. Avrupa ülkelerinde trafik denetiminde emisyon sınırlarını aştığınız için külliyetli ceza alabilirsiniz + TÜV v.b.g. araç muayenesinde emisyondan sınıfta kalmanız kesin. Haa... biz de mi? Biz TÜV'ü bile şarki kendimize benzettiğimiz için, muayeneden geçme şansınız az da olsa (<<%50) var, kentte emisyon cezası yeme şansınız ise, oldukça düşük. AMA ÇEVRENİN içine ettiğimiz kesin! Peki fonksiyon özürlü EGR=AGR Ventili/Valfi kendini nasıl belli ediyormuş? SEMPTOMLARI: >> Yükte motor öksürür, zaman zaman kısa süreli veya kalıcı güç kaybı olur, motor silkelemeye başlar. >> (İlk) Çalıştırmada ya motor hemen çalışmaz, ya da hiç çalışmaz. >> Motor tam yükte gayet güzel çalışırken durup dururken birden bire ACİL-DURUM (Emergency/Notfall) veya Acil-Durum-Programına geçer, sabit güç üretimi ortadan kalkar. >> Aracın verimi sürekli veya aniden düşer, aracın hızlanması düzgün ve düzenli olmaz. (Özellikle araç sollarken büyük tehlike...) >> Bazı araçlarda Motor-Kontrol-Müşiri" lambası ya göz kırpar veya daimi yanmaya başlar. (--> Alarm verir.) >> Aracın yakıt tüketimi radikal şekilde artar. >> Ekzosttan siyah isli atık gaz atar. (Yağ yakmamasına rağmen.) >> Motorun boş devri (rölanti) daim sayısı stabil değildir, devamlı yukarıya aşağıya dalgalanma gösterir. >> VEee... normal şartlarda vize alabilmek için girdiğiniz TÜV Muayenesini yüksek emisyon değeri nedeniyle geçemezsiniz. Peki aracın beynine/motor-management/motor-kontrol-kumanda ünitesindeki alarma bakarsanız, orada da: "EGR-Valf sürekli açık/AGR Vaentil Dauerhaft offen" ve/veya "EGR Debi oranı çok düşük / AGR-Durchflussrate gering" diagnozunu görürsüniz. Son olarak FİYATLAR: Avrupa ülkelerinde (bizde henüz araştırmadım): EGR-Valfi fiyatları? Motor, marka, cins vs. bağımlı 100€ ile 500€ arasında + işçilik. İşçilik ise (100,-€/Saat ücreti ile), (+)100€-500€ arası; VW-CADDY için ise, 500€-750€ arasında değişmekte. Hepinize iyi TERRACAN'lamalar! (Yoksa Pjero'lamalar mı demeliydim?)
 




Herkese merhabalar,
Terracan ile ilgili faydalı bilgiler paylaşılmış. Ben de gümrükten direkt 2 adet alıp kullanmış ve şuanda da 3. terracanımı kullanan biri olarak merak edilenleri cevaplayabilirim.
Aynı zamanda kaporta dahil parça ihtiyacı olan varsa benimle irtibata geçebilir.

Ekli dosyayı görüntüle 506792
Merhaba 05452139776 bu numaraya ulaşırmısınız parça için
 

Hyundai Terracan
Bu yazıyı yazmaktaki amacım aracım ile alakalı bildiğim bilgileri paylaşmak ve bu forum sayesinde Terracan sahibi olanları bir araya toplayarak diğer marka ve modeller gibi biz Terracan sahiplerinin de birbirlerinin tecrübelerinden faydalanabileceği faydalı bilgileri yaymaktır. Gezenbilir sayesinde insanlar beğendiği araç hakkında bilgilere ve yaşanmış tecrübelere ulaşabiliyor. Lütfen yazdıklarımı değerlendirirken bu araçların Türkiyede hiç satışa çıkarılmadığını ve yalnızca gümrükler aracılığıyla girdiğini unutmadan ve kıyaslamalarınızda bunlara dikkat ederek değerlendiriniz..

Hyundai Terracanlar bildiğim kadarı ile Türkiyede acentalar aracılığıyla hiç satışa sunulmadı. Yakın geçmişte Türkiye gümrüklerine toplu halde gelen Terracanlar Tasiş tarafından ihale yolu ile satışa sunulmuştur. Dolayısı ile hepsi gümrük girişlidir.

Üretim platformunu Pajero mk2 kasa ile paylaşan Terracanlar off-road konusunda oldukça başarılı. Rusya taraflarında oldukça yaygın olan Terracanlar Avrupa ve Avusturalya taraflarına kadar yayılmıştır. Özellikle çılgın Ruslar tarafından oldukça sevilir.

Motor olarak 3 farklı motor tipi vardır. Dizel olarak 2.5 litre 100 bg ve 2.9 litre 150 bg(2005 modeller itibari ile 163 bg olmuştur) motorlar bulunurken benzinli olarak 3.5 v6 200bg bir motor kullanılmıştır. Türkiyede en yaygın 2.5 ve 2.9 litrelik dizeller bulunmakta nadire 3.5 v6 benzinli olanlara rastlanır. Şanzıman olarak 5 ileri manual ve 4 ileri otomatik şanzıman kullanır. Arazi şanzımanı olarak iki tip mevcut biriei 3 kademeli << 2H-4H-4L >> diğeri iki kademeli << AUTO-LOW>>. İkinci tipteki Terracanlar sürekli dört çekerdir.

Donanım olarak araçtan araca değişmekle beraber dışardan içeri doğru kısaca yazmak gerekirse; Mercekli far ve sis farları, ayarlanabilir tavan rayları, sunroof, yan basamaklar, solar camlar, ısıtmalı silecekler, farklı renklerde olabilen deri döşemeler( koltukların rengine bağlı olarak torpido ve trimlerde aynı renkte olur), ısıtmalı koltuklar, elektrikli koltuklar, bagajda ve ön konsolda güç çıkışları, 3. sıra koltuk, çoklu cd çalar(kimilerinde 6 adet kimilerinde 8 adet alır ve yeri bagajdadır. Konsolda anlık takıp çıkarmak için bir tane daha cd girişi olur), kaset çalar, elektrikli katlanır aynalar, hava yastıkları, modellere göre değişen müzik sistemi, otomatik veya manual klima, far yükseklik ayarı, kendiliğinden kararır dikiz aynası, iki adet gözlük saklama(güneşliklerin içinde olur), elektronik pusula/altimetre/barometre, otomatik far ve silecek, hız sabitleme, park sensörü, tam boy alaşım jantlı yedek lastik, yükseklik ayarlı direksiyon ve başka ufak tefek şeyler. Bu özellikler her Terracanda olması gereken özellikler değil. Bunlar benim bildiğim Terracanlarda bulunan özellikler. Belkim aralarında opsiyon olanlar vardır belkim donanım paketleri ile beraber geliyordur.

2.5 litre dizel motorlu Terracanlar bildiğin Starex motoru kullanır. 8 valftir ve tam bir çiftlik veya ağırlıklı arazide kullanılabilecek bir motordur. Günlük kullanımda pekte efektif değildir. 2.9 litre dizel motorlu Terracanlar 16 valf motora sahiptir ve daha verimli motorlardır. Günlük kullanımda seyahatte veya arazi kaçamaklarında kısacası her şartta kullanılabilir ve bunlardan dolayı daha efektiftir.

Gel gelelim bir Terracan sahibi olma kısmına;
2.5 litrelik Terracanların motorları Starex motoru olduğu için parçaları vs sahip olmak isteyenleri korkutmuyor. Bu yüzden 2.5 litrelik motorlar ve bakımları hakkında daha fazla yazmama gerek yok.
Bence asıl merak edilen 2.9 CRDI motorlu Terracanlar. Bu motor Hyundai grubunun kendi motoru olduğundan Kia Carnival araçlarında da kullanılır. Enjektör ve pompa grubu DELPHI marka ve bu marka Türkiyede yaygın. 2.9 motorlar artık iyice yayıldı ve herhangi bir motor parçası kolaylıkla bulunabiliyor. Tabi burdaki “kolaylıkla bulunabilir” kısmı biraz göreceli. Eğer gidip yetkili servislerden medet umarsanız işiniz zor. Fakat buradan şu anlaşılmasın, araçta kesinlikle ve tabiki orijinal parça kullanmak istenecektir ve bu orijinal parçaları Hyundai/Kia parçaları satan fakat biraz büyükçe yerlerden temin edebilirsiniz. 2.9 lar Türkiyede artık iyice yayıldığı için parçacılar artık bu araçların yedek parçalarını bulundurmaya başladılar. Terracanların ön takımları Pajero mk2 ile uyumlu.

Şanzıman ve arazi şanzımanı kısmına gelecek olursak 2.9 litre otomatik şanzımanlar AISIN marka ve Jeep Cheeroke 4.0 araçların şanzımanı ile aynı. İki kademeli arazi şanzımanı <AUTO-LOW> olan modeller Kia Sorentolar ile uyumlu.

Peki bu Terracanların hiç mi parça sorunu yok?? Tabikide bir gümrük girişli ve acentalar tarafından ülkeye getirilmemiş bir araç olarak parça sorunu var. Ama bu özellikle kaporta parçalarında geçerli. Yazdığım üzere motor ve şanzıman olarak ortak araçlar olduğundan ve bu ortak araçlar ülkede yaygın olduğundan bir sorun yaşanmıyor.

Kullanım karakterlerine gelince bir Terracan 2.9 CRDI kullanıcısı olarak, bu aracı almadan önce var olan yol tutuş ve konfor önyargılarım aracı aldıktan sonra yıkıldı. Terracan yüksekliğine ve ağırlığına rağmen oldukça iyi yol tutuyor. Bunu viraja girene kadar arkamdan kovalayan araçların viraj çıkışında benden oldukça geride kalmalarından ve daha önce sahibi olarak veya sahibi olmadan kullandığım onlarca araca göre kıyas yaparak yazıyorum.

Sonuç olarak sayın Gezenbilir takipçileri, aracımı sizlere tanıtmaktan mutluluk duyuyorum ve merak edilen bilgileri siz forum takipçileri ve Terracanlar hakkında bilgi sahibi ve hatta belki bir Terracan sahibi olmak isteyenlere gelecek olan taleplere göre tabiki yaşamış, tecrübe etmiş veya bilgi sahibi isem elimden geldiğince bilgi vereceğim.
 

Herkese merhabalar,
Terracan ile ilgili faydalı bilgiler paylaşılmış. Ben de gümrükten direkt 2 adet alıp kullanmış ve şuanda da 3. terracanımı kullanan biri olarak merak edilenleri cevaplayabilirim.
Aynı zamanda kaporta dahil parça ihtiyacı olan varsa benimle irtibata geçebilir.

Ekli dosyayı görüntüle 506792
Merhaba kardaş..abir emekli olarak memlekete Rize'ye dönme hesapları yapıyorum.Onun için Dacia Stepway aracımı satıp bu sizinki gibi Hyundai Terracan alabilmeyi ümit ediyorum.Forumları defalarca okudum ama hala cevaplanmamış sorular var lütfen cevap yazar mısınız veya dönüş yapar mısınız..Baktığım tüm araçlar 300 bin km veya daha fazla olduğundan 2.9 litrelik motor sandık alabilir miyim tahmini fiyatı ne olur..veya daha kaliteli yeni nesil motor konulabilir mi teşekkür ediyorum.Arama isterseniz 0507 8815877..
 

Merhaba kardaş..abir emekli olarak memlekete Rize'ye dönme hesapları yapıyorum.Onun için Dacia Stepway aracımı satıp bu sizinki gibi Hyundai Terracan alabilmeyi ümit ediyorum.Forumları defalarca okudum ama hala cevaplanmamış sorular var lütfen cevap yazar mısınız veya dönüş yapar mısınız..Baktığım tüm araçlar 300 bin km veya daha fazla olduğundan 2.9 litrelik motor sandık alabilir miyim tahmini fiyatı ne olur..veya daha kaliteli yeni nesil motor konulabilir mi teşekkür ediyorum.Arama isterseniz 0507 8815877..
Merhaba, öncelikle temelli dönüşünüze istinaden hoşgeldiniz. Terracan 2.9 crdi sandık motor var mı veya fiyat nerelerde gezer bilmiyorum. Yalnız kilometreler ile ilgili size şöyle yazayım, bu araçlar yaşları gereği illa ki belli kilometrelere ulaştılar. Size tavsiyem eğer bir Hyundai Terracan almaya kesin olarak niyetlendiyseniz bu yaşlardaki her araç gibi kilometreden önce bakılması gereken yerler/durumlar var. Almaya niyetlendiğiniz araç eğer bahsi geçen kilometrelere kadar düzgün bakıldıysa neden alınmasın. Benim aracım 110xxx kilometrelerdeydi ben kullanırken ve silindir kapak contası yanmıştı. Peşine mazot pompası, enjektör revizyonu vb gibi ihtiyaçları doğdu. Ama sonradan tık demedi. Sizde almadan önce yürüyenine, motoruna, şanzımanına bakarsanız ve kaportada pas-çürük kontrolu yaparsanız sorun yaşama ihtimalinizi en aza indirmiş olursunuz. Saygılar.
 



Merhaba, öncelikle temelli dönüşünüze istinaden hoşgeldiniz. Terracan 2.9 crdi sandık motor var mı veya fiyat nerelerde gezer bilmiyorum. Yalnız kilometreler ile ilgili size şöyle yazayım, bu araçlar yaşları gereği illa ki belli kilometrelere ulaştılar. Size tavsiyem eğer bir Hyundai Terracan almaya kesin olarak niyetlendiyseniz bu yaşlardaki her araç gibi kilometreden önce bakılması gereken yerler/durumlar var. Almaya niyetlendiğiniz araç eğer bahsi geçen kilometrelere kadar düzgün bakıldıysa neden alınmasın. Benim aracım 110xxx kilometrelerdeydi ben kullanırken ve silindir kapak contası yanmıştı. Peşine mazot pompası, enjektör revizyonu vb gibi ihtiyaçları doğdu. Ama sonradan tık demedi. Sizde almadan önce yürüyenine, motoruna, şanzımanına bakarsanız ve kaportada pas-çürük kontrolu yaparsanız sorun yaşama ihtimalinizi en aza indirmiş olursunuz. Saygılar.
Dönüş yaptığınız için çok teşekkür ederim.Araca düzgün bakım yapılmış olsa da yine de memleket gidince oralarda hele de yaylaya çıkınca motor arızasıyla karşılaşmak korkusu adamın beynini yer bitirir diye düşünüyorum.Evet bana hele de aileme en uygun araç olarak Terracan olur sanıyorum.Onun için uygun ve de biraz daha yeni nesil sandık motor araştırmaya devam etmeliyim sanıyorum..Tekrardan teşekkür ediyorum..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,067
Kayıtlı Üye Sayımız
166,560
Kaydolan Son Üyemiz
yalnisdost

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst