Ynt: Hyundai Galloper Yedek Parça Olan Arkadaş Varmı?
Bu arada silindir kapağı su kanallarının patlamasını çok iyi anlayamadım.
Çok kafa karıştırmak istemem ama buna neden olan arızayı da tespit etmeniz iyi olur.
Motor antifrizinin birkaç işlevi var:
- Soğutma suyunun kaynama noktasını yükseltmek
- Soğutma suyunun donma noktasını düşürmek
- Motordaki metal parçaları korozyondan korumak.
Bunlardan ilk ikisi etilen glikol ya da ona benzer başka bir madde ile sağlanıyor.
Sonuncusu ise içindeki korozyon koruyucu farklı maddelerle. Bu maddelerin ömrü sınırlı, hatta birbiri ile uyumsuz antifrizleri birbiri ile karıştırırsanız ömürleri daha da kısalabilir.
%50 saf su %50 antifriz oranı bozulursa bu yukarıdaki özellikler de bozulur.
O bir yana yetkili serviste bakım yaptırmak masraflı iş aynı iş için daha fazla para alıyorlar ama yapılan işin kaydı tutulduğu için motorunuzun antifrizinin ne zaman değişmesi gerektiğini de bilirler.
Bu bakımları sanayide de yaptırabilirsiniz ama orada çalışan adamlar her bakıma gelen aracın kaydını tutmazlar ayrıca bütün bakımların aynı yerde yapılacağının da bir garantisi olmadığı için bu iş size düşüyor, tabi ellerinde antifrizin donma noktasını ölçebilen bir alet var ama bütün iş ondan ibaret değil.
Yukarıda yazdıklarım üzerinde biraz düşününce o kapağın su kanallarının neden delindiğini bulabilirsiniz...
Tabi bu arada bütün yetkili servislerin özenle çalışan yerler olduğundan şüpheliyim.
Mesela benim suzukinin orjinal antifrizi yeşil renkli imiş. Şu an mavi. Daha doğrusu tam mavi değil yeşil olan ile karıştırıldığı belli olan bir mavi (karışma sebebi de antifriz değişimi sırasında bir miktar antifrizin motorun içinde mecburen kalıyor olması). Bu değişimi kimin yaptığını da biliyorum. Doğru yapmış ta olabilirler tabi sonuçta o bir boya asıl önemli olan içindeki maddeler ama o boya genelde farklı koruyucu maddelerin farkı kolayca anlaşılsın diye farklı seçiliyor.