Ynt: Hyundai Galloper Club Türkiye
Merhaba Niyazi Beycim,sizin araç ta bir örnek tabii ki otomatik vitesliler konusunda.
Ben almadan önce epey bir araştırma yapmıştım.Zaten niyetim manuel almaktı.
Bu araştırmam sırasında kullanıcılardan(satıcı olmayan)otomatikte sorunlar duydum.
Ayrıca sizde alırken hata yapmadınız bana göre,satıcıya olan ahbaplığınıza güvendiniz.
Belki o da bu sorunu bilmiyordu,sonuçta on yıldan yaşlı,kul yapısı makine ne de olsa.
Yıllarca binekte otomatiklerimiz olmuştu.Rahatlığı malumunuz,hele şehir içinde.
Arazide ise manuelden vazgeçemiyorum.Otomatikçiler bana kızmasın,alışkanlık.
Galloper otomatik,ister benzinli ister dizel olsun iyi bakılmamışsa hata affetmiyor.
Aracın her yeri sağlam ama otomatik şanzımanı ne hikmetse narin yapmışlar galiba.
İyice araştırmadım,sanırım şanzımanı Mitsubishi'den değil Hyundai kullanmışlar.
Burada yazdıklarımızla her aracı ve her kullanıcıyı aynı kefeye koymuş olmayalım.
Elbette titiz ve bilinçli kullanıcıların altında uzun yıllardır sorunsuz otomatikler olabilir.
İkinci elden araç almak gerçekten zordan daha zor bir seçim yapma aşamasıdır.
O kadar ki eski sahibinin bile bilmediği sırada bekleyen sorunlar olabiliyor.
Aracı aldıktan sonra yeni sahibinde ortaya çıkınca yandı gülüm keten helva
Bende aracımı bir ahbaptan ama yine de kontrol ederek dikkatlice bakarak aldım.
Bir tanıdığına verdiğinde hararet yüzünden motor yaptırmak zorunda kaldığını biliyordum.
Tamircisi ise yakın bir arkadaşıymış.Gidip eski parçaları dahi gördüm,el sıkıştık.
Üçüncü hafta araç yeniden ağır hararet nedeniyle kapakları yamulttu vs vs.
Sebep,kapak contalarını kesme kullanmış yakın arkadaşı olan tamirci bey.
Yani eski sahibinin kabahati yok,tamirci ise ucuz olsun diye düşünerek yapmış.
Halbuki Japon gurubunda kapak contası kesinlikle mutlaka orjinal olmalıdır.
Tamirci arkadaşı bunu bize baştan söylese önlemini alabilir,belki ucuza hallederdik.
Hatta risk alıp bin km sonra kapağı kontrollü şekilde sıkarak bile çözebilirdik.
En olmadı risk almadan üç beşyüz liraya orjinal conta setiyle halledebilirdik.
Fakat bu durumda neredeyse yarım motor yaptık,kapakları değiştirmek zorunda kaldık.
Sözün özü sabır gösterip okuyan arkadaşlar,her zaman yedek akçeyi kenarda tutunuz.
Tüm birikimi aracı alırken harcamayınız.Dosttan bile olsa risk her zaman vardır.
Olmazsa, hiç değilse kenarda üç beş kuruşunuz yedek durur.Hayırlısıyla.