Honda HR-V

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan BolbuzJack Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 212
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 293,563

Etiketler
Ynt: Honda HR-V

dedicated' Alıntı:
selamlar
bendede 2004 hrv var on tampon için plastik korumalardan arıyorum servis 600 lira diyor daha uygun bulabilecegim bir yer varmıdır ??

Her keze merhaba;

@dedicated sanırım bu link işine yarar? http://www.yedekparca.com/4956.html

Üç gün önce 1999 model HR-V aldım, şimdilik ufak tefek problemleri haricinde çok memnunum. Problemler aracın yaşından çok yapılan yanlış müdahele ve mühendisliklerden kaynaklanıyor. (LPG tüpünün kontrol düğmesinin kaput kapağı açma kolunun altına koyulması gibi :smiley: )

Başlık içerisinde sürekli geçen motor ikaz lambası sorunu benim aracımda da var. Önümüzdeki hafta içerisinde sizlerden öğrendiklerim yardımıyla çözebilmeyi ümit ediyorum.

Aracımda şu an dikkatimi çeken en büyük sorun emniyet kemerlerinin geri sarma yaylarının çok zayıf olması. Bu yayları sanayide düzelttirebilirmiyim bilmiyorum. Emniyet kemerleri SRS sistemine bağlı olduğu için hasar verilme ihtimalinden korkuyorum. Konu hakkında bilgisi olan varmı? İnternette çok kolay bulunabilen HR-V EMS (Servi kitapçığı) yazılımını indirdim, ne yazkı ki Win7 işletim sisteminde çalışmıyor. Biraz önce eski lapopumda (XP) denedim çalıştı. İlgilenenlere linkini verebilirm. (İngilizce) Sorum ile ilgili servis kitapçığında aradığım cevap vardır diye düşünüyorum ama elektro-mekanik bir konu olduğu için zamanımı alacağını tahmin ediyorum.

İyi forumlar.
 

Ynt: Honda HR-V

umutozan' Alıntı:
Her keze merhaba;

@dedicated sanırım bu link işine yarar? http://www.yedekparca.com/4956.html

Üç gün önce 1999 model HR-V aldım, şimdilik ufak tefek problemleri haricinde çok memnunum. Problemler aracın yaşından çok yapılan yanlış müdahele ve mühendisliklerden kaynaklanıyor. (LPG tüpünün kontrol düğmesinin kaput kapağı açma kolunun altına koyulması gibi :smiley: )

Başlık içerisinde sürekli geçen motor ikaz lambası sorunu benim aracımda da var. Önümüzdeki hafta içerisinde sizlerden öğrendiklerim yardımıyla çözebilmeyi ümit ediyorum.

Aracımda şu an dikkatimi çeken en büyük sorun emniyet kemerlerinin geri sarma yaylarının çok zayıf olması. Bu yayları sanayide düzelttirebilirmiyim bilmiyorum. Emniyet kemerleri SRS sistemine bağlı olduğu için hasar verilme ihtimalinden korkuyorum. Konu hakkında bilgisi olan varmı? İnternette çok kolay bulunabilen HR-V EMS (Servi kitapçığı) yazılımını indirdim, ne yazkı ki Win7 işletim sisteminde çalışmıyor. Biraz önce eski lapopumda (XP) denedim çalıştı. İlgilenenlere linkini verebilirm. (İngilizce) Sorum ile ilgili servis kitapçığında aradığım cevap vardır diye düşünüyorum ama elektro-mekanik bir konu olduğu için zamanımı alacağını tahmin ediyorum.

İyi forumlar.

Öncelikle hoşgeldiniz. Aracınız hayırlı olsun. Bahsettiğiniz servis kitapçığını bana e-mail atabilirmisiniz. barslan39@hotmailcom.

Şimdiden teşekkürler.
 

Ynt: Honda HR-V

Umut bey oncelikle aracınız hayırlı olsun ve hoşgeldiniz ilginiz için teşekkürler o korumayı biliyorum fakat benim istedigim tam olarak alt fotograftaki korumadan

honda-hr-v (7).jpg
 

Ynt: Honda HR-V

Merhaba;

Motor ikaz lambam katalizördeki hava sensörü değişince söndü. Teşekkürler.

Kızımın önceki sahibi sanırım lambayı söndürmek için katalizörü değiştirmiş. Ki ustamın ilk söylediği de oydu! Ustayı hava sensörü için uyardım. İlk önce orjinal sensörü ile değiştirdi olmadı, mesafe çok yakın dedi Civic sensörü taktı, jackklar uygun değildi, elektrikçi değiştirdi ve lamba söndü. Bu gün ikinci gün umarım geri yanmaz. Diğer yaptırdığım işler dahil bana (Sübap ayarı + buji değişimi) 400TL maal oldu, bilginize.
 



Ynt: Honda HR-V

umutozan' Alıntı:
Merhaba;

Motor ikaz lambam katalizördeki hava sensörü değişince söndü. Teşekkürler.

Kızımın önceki sahibi sanırım lambayı söndürmek için katalizörü değiştirmiş. Ki ustamın ilk söylediği de oydu! Ustayı hava sensörü için uyardım. İlk önce orjinal sensörü ile değiştirdi olmadı, mesafe çok yakın dedi Civic sensörü taktı, jackklar uygun değildi, elektrikçi değiştirdi ve lamba söndü. Bu gün ikinci gün umarım geri yanmaz. Diğer yaptırdığım işler dahil bana (Sübap ayarı + buji değişimi) 400TL maal oldu, bilginize.

kullanılan kalitesiz yakıttan dolayı katalizörününz bozuk olabilir ben de aynısını passatta yaşadım , yenisi 3000 tl imiş aracı satıyordum neredeyse .matay marka yerli katalizör taktırdım. katalizör değişimi sırasında honda ve meganın gümlemiş katalizörünü gösterdiler, şakası olmayan bir parçadır, egzos sisteminin tümden değişmesi gibi sorunlar çıkarabilir. benzini düzgün bir yerden alın ve hep aynı marka alın farklı markalarda bileşimler değişik.
 

Ynt: Honda HR-V

dedicated' Alıntı:
selamlar
bendede 2004 hrv var on tampon için plastik korumalardan arıyorum servis 600 lira diyor daha uygun bulabilecegim bir yer varmıdır ? Bülent bey merlaba size ANKARADA bir adres vereyim burası imalatcı ben buradan cr v için yan basamak almıştım bayağı hesaplı servislere veriyorlar toplan adresi ŞAŞMAZ oto sanayi sit 6. cad no 45/a KÖYLÜCÜ PLAZA TLF 312 278 15 51 VOYAGER www.koylucu.com
 

Ynt: Honda HR-V

Merhaba;

@savaskarauz Dediğiniz doğrudur. Petrol Ofisi dışında yakıt almıyorum. Günümüzde %100 Türk kaynaklı firma kalmadı ama en azından İngiliz, Fransız ya da Koç gurubu değil.

Motor arıza lambasını söndürmek için ilk ustamla konuştuğumda katalizörü değiştirmek gerekebilir demişti. Ki zaten orjinal olmadığını öğrendik. Sanayideki ustalalarla ve LPG kullanan arkadaşlarımla konuştum, genelde motor ikaz lambalarının soketilerini sökülyorlarmış :smiley:
 

Ynt: Honda HR-V

katalizör arızasında katalizörle birlikte egzoz sistemini de değiştirmek gerekebilir çünkü katalizörün içi parçalanmışsa parçaları egzozun içini tıkayabiliyor ve katalizör tekrar bozulabiliyor. toplam 1500 tl gibi bir masraf ve yeniden yapabilir.
bence yapılacak en doğru şey arıza cihazından lambayı söndürtüp arabayı hemen satıp kurtulmak.

arıza lambası herşey için yanabilir. soketini sökerlerse, motor başka bir arıza verdiğinde bundan haberiniz olmaz ve uzun yol da giderken km lerce gidip arabadaki hasarı çok kötü şekilde arttırabilirsiniz. benim arabanın 4 köşeli bobinin 2 köşesi oksitlemiş sanayiye gittiğimde arabanın 2 silindiri çalışıyordu ve o arada katalizör yandı.

elektronik arabalarda en doğrusu 20.000 km yi geçmemiş yeni bir araba almak ve 70.000 i geçmeden satmak çünkü 70.000 den sona bu tip arabalarda elektronik arızalar çok masraf çıkarır.(bizzat yaşadım)
 

Ynt: Honda HR-V

Selamünaleyküm arkadaslar.

2000 model Honda HRV almayi düsünüyorum ve hemen hemen bütün forum yazi,larini okudum öncelikle 2000model ve km si 150bin olan bir arac almakla hata yapmis olurmuyum yada hrv alacaksak illa su model ve üstü olmali dermisniz
 



Ynt: Honda HR-V

valla yıllarca garajda yatmış 20.000lerde bir araç bulmadıysanız almayınız, ne kadar yeni araç alırsanız o kadar iyi. hrv motordan şanzımandan arıza verebilir yıllarca gitse bile epeydir üretilmeyen bir araç.
parça sorunu yaşarsınız. bol bol da yakar.

aynı paraya düz vites suzuki jimny alırsanız hem daha yeni bir araç almış olursunuz, hem daha az sorun açar, hem vergi düşük olur, hem parça sorunu yaşamazsınız, hem de az yakar.
 

Ynt: Honda HR-V

savaskarauz' Alıntı:
valla yıllarca garajda yatmış 20.000lerde bir araç bulmadıysanız almayınız, ne kadar yeni araç alırsanız o kadar iyi. hrv motordan şanzımandan arıza verebilir yıllarca gitse bile epeydir üretilmeyen bir araç.
parça sorunu yaşarsınız. bol bol da yakar.

aynı paraya düz vites suzuki jimny alırsanız hem daha yeni bir araç almış olursunuz, hem daha az sorun açar, hem vergi düşük olur, hem parça sorunu yaşamazsınız, hem de az yakar.

İlk yazdıklarınız da hem fikiriz ancak lpg varsa bol bol yakar kısmına katılmıyorum. Aracımın en son zamlarla yakıtı 45 litre X 2,50 tl = 112,500 tl'lik lpg ile şehir içi ve kış şartlarında 380 km yaptı. Yani 0,296 kuruş yakmakta. Bir suv için bu yakıt çok diyorsanız karar sizin tabiki. Evet o fiyatlara daha yeni jimy alınır, bende jimyleri begeniyorum ancak iç genişlik ve bagaj kapasitesinide göze almak gerekiyor. Birde buradan ve kullanıcılarından da öğrendigim kadarı ile 1300 cc motoru ile neredeyse hr-v ile aynı yakmaktadır. Jimy'nin küçüklüğü hr-v ye göre eksi yanıdır ancak jimy hr-v'ye göre arazi kabaliyeti tartışılamaz bile buda artısıdır. Birde daha yüksek modelli ve üretiminin halen devam etmesi de bir artıdır. Parça sorununu hr-v nin üretimi durmuş olsa bile uzun yıllar yaşanmaz bence, zaten honda EN AZ suzuki kadar sorunsuz araçlardır.
pasalı1975' Alıntı:
Selamünaleyküm arkadaslar.

2000 model Honda HRV almayi düsünüyorum ve hemen hemen bütün forum yazi,larini okudum öncelikle 2000model ve km si 150bin olan bir arac almakla hata yapmis olurmuyum yada hrv alacaksak illa su model ve üstü olmali dermisniz
Hr-v'nin 2000-2005 arası ve otomatik olanı makbuldür ve tutulanı budur. 2000 modelden aşası çoğunlukla tek kapı ve düz vitestir. Evet hr-v'nin otomatikleri cvt şanzumanlıdır ve sorunludur. Nedeni ise her 20.000 km'de orjinal cvt şanzuman yağı ile değişmesi gerekir. Ancak çoğu kullanıcı ve usta bunu bilmez, ya normal atf şanzuman yağı koyarlar, yada hiç yağ değiştirmezler. Bu yüzden şanzumanları sık arıza verir. Normal şartlarda ise kullanım ve bakıma bağlı olarak 80 - 100 bin km arasında şanzuman beyni yine yanlış kullanımdam dolayı arıza yapar. Ancak her araçta olduğu gibi bu şans işidir de. Kimi hr-v 50 binde arıza açarken kimisi 200 binlerde bile arıza açmaz. Hr-v'lerin üretimi durduğu için az kmli bulmanız zordur. Alacaksanızda yüksek modelli ve kmsi düşük olanı alın ve önceki kayıtların da neler yapılmış bakımları zamanında yapılmışmı iyice baktırın. Birde şu var 2000 modeli ile üstü model arasında özellik olarak çok bir fark yoktur ancak fiyat farkı çoktur. 2000 modelleri 20-25 bin civarı iken üst modelleri 35 bin ve üzerini bulmaktadır. Ben 35 bin ve üzerini verdikten sonra başka bir araç alırım. Benim aracım 2000 model üç sen önce 20 bine almıştım. Asıl niyetim opel astra classik almaktı onlarında fiyatı bu civarlarda olduğu için, bu kadar parayı verdikten sonra suv'a binerim dedim ve aldım, iyikide almışım memnunum.
 

Ynt: Honda HR-V

hrv benim de hastağı olduğum, manyağı olduğum bir araçtı , 40.000 kmdeki tiptronic peugeot 307 mi verip 80.000 de hrv almanın eşiğinden dönmüştüm.

ancak ikinci elde otomatik çok büyük risk. lpgli olursa tabi ki yakıtı 30 kuruşun altına inebilir. jimny lerde taban bagajı ile bagaj sorunu biraz çözülebilir. evet şehirler arası yolculukta 4 kişi pek konforlu olmaz ama şehir içi çok konforlu olur. vergisi de ona göre.

eğer aile kalabalıksa ve arazi olayı yoğun değilse tek kapılı düz vites hrv daha az risklidir. aile kalabalık değilse ve arazi olayı yoğunsa jimny daha verimli ve ekonomik olur.
imgres


suzuki-jimny-modified-1.jpg
 

Ynt: Honda HR-V

Honda hr v yada crv kullanıpta şikayerci kimseye raslamadın artık arabalar murat 124 gibi 100 000 km de bitmiyor 70 . 80 bin km yeni arabalar için birşeydeğil sıfırına 6o bin ila 9o bin tl veripte 80 binde otomatık şanzimanları biticekse yazık olur zamanında ve orijinal yağını değiştirirseniz kolay kolay birşey olmaz tabiki illa bozmak istemezseniz.
 

Ynt: Honda HR-V

hocam eskiden motorun içindeki parçalarda kablo ile iletişim sağlıyordu son 10 yılda kablo azaldı elektronik devreler çoğaldı parçalar arası iletişim sinyalle sağlanıyor,
o devrelerde en ufak bir oksitlenme 1.5-2 milyarlık arızalara yol açabiliyor.(2005 passatta bizzat yaşadım) yıllarca yağmur yiyor araç, parçalar illa ki oksitlenecek. o yüzden yeni arabaları 70.000 olunca satın diyor ustalar.

1990 ların arabalarında o sıkıntı yok bol bol kablo var. 1998 model mondeoyu 140.000 de aldık 246.000 de sattık anahtar değmedi, şimdiki arabalarla o kilometreyi yapmak çok zor üretici bir an önce elden çıkarsın yenisini sataryım mantığı ile yaklaşıyor olaya.

bütçe 20.000 gibiyse 1990ların mekanik ağırlıklı vitaraları da bakımlıysa iş görür.
 



Ynt: Honda HR-V

Bu güne kadar çok araç kullandım ve sahibi oldum. Artık şuna karar verdim parçası ucuz olupta piyasada tutulan araçlardan uzak duruyorum. Parçası pahalı olsun ama gerekli parçaya iyi para veripte o parçayı unutmak istiyorum ve bunu hem hr-v hemde cr-v de yaşadım. Her 10 bin bakımına 230 tl her 20 bin bakımına 350 tl veriyorum ve bir daha ne sanayi ne servise uğramıyorum. İşte önemli olan bu. Örneğin ilk aldıgımda balata ve diskleri orjinali ile değiştirdim üç sene önce 300 tl verdim ve yaklaşım 45 bin km yaptım hala serviste balataların değişmesine gerek yok diyorlar, sert balatada değil ki uzun zaman gidip diskleri aşındırsın. Ne ötme, ne kaçırma, ne dalma gibi hiç bir şikayetim yok. Değiştirdiğim parçayı unutuyorum ve değiştiğini hissediyorum. Bundan sonraki aracımda ya Toyota ya Honda olacaktır, kısmetse tabii ::smiley: hani derlerya kargadan başka kuş tanımam işte aynen öyle ;D

Daha öncede çok kez yazdım, yine tekrar yazayım. Hr-v'de bu dördüncü senem üç maddeye dikkat etmek gerekiyor.

- Otomatik şanzumanına dikkatedin, bakımı yapılmış olanı alın ve sizde zamanında bakımlarına özen gösterin yoksa cebinizi yakar. Ancak cr-v'nin şanzumanından çok daha kullanışlıdır.

- Bagajı cr-v'ye göre küçük geliyor bana bundan şikayetciyim.

-Arka taraf zıplatıyor.

Bunların dışında herşeyinden çok memnunum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,684
Mesajlar
1,522,191
Kayıtlı Üye Sayımız
166,532
Kaydolan Son Üyemiz
Tanersezen

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst