Hi̇lux Ve L200 Seçi̇mi̇ Yardim !

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mrstrong Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 975

mrstrong

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
1
Herkese merhabalar
Bugün bir çılgınlık yapıp bir çekme karavan satın aldım. Fakat farktettim ki benim fiesta ile en fazla otoparka çekebilirim karavanı :smiley:
Bu yüzden internette gezinmeye başladım ve forumları okudum. En dayanıklı arazi araçlarına baktım çünkü pek fazla bütçem olmadıgı için eski model bir araç alacagım için saglam bir şey olmalıydı. Ve genelde en saglam olarak hilux yazmışlar ve ardından l200 magnumlar gelmiş. Fakat kafama takılan biraz sorunlar var.
Öncelikle hiluxdan başlıyayım.
Hiluxların 2003-2005 model araçlarına bütçem uygun fakat gördügüm kadarıyla bunlarda sadece 4x2 modelleri var.
Görsel olarak çok hoşuma gitti internette çok fazla modifiyeli modelleri vardı ve baya sardı beni.
Fakat bu kasalarda sanırım turbo da yok 4x2 yani ne kadar güçlü bir araç örneğin çekme karavan ile en fazla ne kadar dik bir yere çıkabilir , en fazla hangi arazi şartlarında yolda kalmaz ve piyasası nasıl ha diyince 4x4 gibi satılır mı ? Gibi sorular var aklımda.
Daha eski model hiluxlar da var fakat 4x4 olanları garip bir şekilde inanılmaz paralar istiyorlar. Benim bütçem max 450 bin .
Eski modellerinde gördüğüm kadarıyla 2.4 motor ve 4x2 olanlarda yine turboda yok acaba ne kadar tatmin eder veya 4x4 gibi saglam mı 2.4 kasalar ve 2003-2005 modelleri ne kadar dayanıklı , söylenenler sadece 4x4 modelleri içinmi geçerli saglamlık açısından.
L200 modeline gelicek olursakta iki tipi dikkatimi çekti turbolu 4x2 modeli ve normal 4x4 modelleri.
Şimdi L200 de 4x2 turbo modelleri ne kadar verimli ne kadar dayanıklıdır alınır mı ? Yarın bir gün bir bilgim yok durumlarda malum kendi kendimize dert almayalım.
Kısacası hilux veya L200 modellerinde hangi kasaları hangi modelleri almam daha mantıklı.
Ben öyle araziye girip off road yapmıyacagım. Ailemle çekme karavanımı takıp yaylalara denize falan gitcem.
Yani bana rampa çıksın ufak tefek çamurdur yada kumsalda saplanmayacak bir araç lazım.
Bu arada yükseltme kiti , lastikler , jantlar vb modifiyeler yapıcam onların bütçesi ayrı yetmesede para oldukça yaptırcam.
Şimdiden vermiş oldugunuz değerli cevaplarınız için teşekkür ederim.
Saygılarımla..
 

Etiketler
hilux l200
Herkese merhabalar
Bugün bir çılgınlık yapıp bir çekme karavan satın aldım. Fakat farktettim ki benim fiesta ile en fazla otoparka çekebilirim karavanı :smiley:
Bu yüzden internette gezinmeye başladım ve forumları okudum. En dayanıklı arazi araçlarına baktım çünkü pek fazla bütçem olmadıgı için eski model bir araç alacagım için saglam bir şey olmalıydı. Ve genelde en saglam olarak hilux yazmışlar ve ardından l200 magnumlar gelmiş. Fakat kafama takılan biraz sorunlar var.
Öncelikle hiluxdan başlıyayım.
Hiluxların 2003-2005 model araçlarına bütçem uygun fakat gördügüm kadarıyla bunlarda sadece 4x2 modelleri var.
Görsel olarak çok hoşuma gitti internette çok fazla modifiyeli modelleri vardı ve baya sardı beni.
Fakat bu kasalarda sanırım turbo da yok 4x2 yani ne kadar güçlü bir araç örneğin çekme karavan ile en fazla ne kadar dik bir yere çıkabilir , en fazla hangi arazi şartlarında yolda kalmaz ve piyasası nasıl ha diyince 4x4 gibi satılır mı ? Gibi sorular var aklımda.
Daha eski model hiluxlar da var fakat 4x4 olanları garip bir şekilde inanılmaz paralar istiyorlar. Benim bütçem max 450 bin .
Eski modellerinde gördüğüm kadarıyla 2.4 motor ve 4x2 olanlarda yine turboda yok acaba ne kadar tatmin eder veya 4x4 gibi saglam mı 2.4 kasalar ve 2003-2005 modelleri ne kadar dayanıklı , söylenenler sadece 4x4 modelleri içinmi geçerli saglamlık açısından.
L200 modeline gelicek olursakta iki tipi dikkatimi çekti turbolu 4x2 modeli ve normal 4x4 modelleri.
Şimdi L200 de 4x2 turbo modelleri ne kadar verimli ne kadar dayanıklıdır alınır mı ? Yarın bir gün bir bilgim yok durumlarda malum kendi kendimize dert almayalım.
Kısacası hilux veya L200 modellerinde hangi kasaları hangi modelleri almam daha mantıklı.
Ben öyle araziye girip off road yapmıyacagım. Ailemle çekme karavanımı takıp yaylalara denize falan gitcem.
Yani bana rampa çıksın ufak tefek çamurdur yada kumsalda saplanmayacak bir araç lazım.
Bu arada yükseltme kiti , lastikler , jantlar vb modifiyeler yapıcam onların bütçesi ayrı yetmesede para oldukça yaptırcam.
Şimdiden vermiş oldugunuz değerli cevaplarınız için teşekkür ederim.
Saygılarımla..
Selam... Yıllarca dediğiniz yıllara aitL200 Magnum kullandım ve açıkcası aklınıza gelebilecek her konuda çok memnundum. Umarım azda olsa yardımcı olabilirim.

Öncelikle her iki araçta işinizi görecektir. Sonuçta yük çekmek için tasarlanmış araçlar (fabirka verilerine göre yanlış hatırlamıyorsam L200 2,5-3 tona yakın ağırlığın altına girebiliyordu, Toyota da bu yükün altında kalmaz zannederim). O yüzden içiniz ferah olsun.

İki araç arasında kabaca bir kıyaslama yapacak olursam da:

Toyota için diyebileceğim, bahsettiğiniz yıllardaki araçlar için konfor ve servis sıklığı haricinde hemen hemen her özelliğinde azda olsa Mitsudan önde gelecektir. O yüzden bence eğer dayanıklılık arıyorsanız tercih Toyota olur. Ama dediğim gibi farkta neredeyse hissedilemeyecek kadar az olacaktır.

Diğer taraftan, masraf ve parça işine gelirsek, fiyat olarak ikiside japon, çok fark olacağını zannetmiyorum. Servis her ikisi içinde özelde hemen hemen her yerde mevcut artık. L200ün parçası haliyle Toyotoya göre daha az bulunacaktır. Ama buda yine 'daha az'. Yani çok bir fark yok. Aynı şey herhangi bir durumda çıkabilecek masraf içinde geçerli olacaktır. L200'ün Toyotaya göre tek avantajı ise bu noktada 'KM' bakımlarıdır. Aralığı %50 daha fazladır. Allah korusun kaza bela ve beklenmeyen süprz arızalar haricinde buda sonuçta bakım masraflarını düşürecektir.

Toyoto da L200 de kemikli araçlardır. Kullanımları bir Amarok veya Ford gibi nispeten yumuşak olmayacaktır. Fakat bence işte o noktada, L200 en önemli artısı ki bende o yüzden tercih etmiştim, 'konfor' daha doğrusu 'arka koltuk konforu' dur. Benim gibi ağırlıklı ev ve uzun yol için düşünüyorsanız, arka koltuğun rahatlığı, arkada oturacaklar için çok önemlidir ve bu işi tüm markalar içinde en önce çözen L200dür. Şöyle düşünün, o dönem araçlarda arka koltukta oturan için Toyotanın sırtı neredeyse dikken, L200 arkası, zamanının bir Corolla konforundadır. Lüks değidir ama gerek diz mesafesi, gerekse koltuk eğimi uzun süreli yolculuklar için yeterlidir.

Buraya kadarını kendi deneyimlerime istinaden genel bir kıyaslama için anlattım. Fakat esasında sizin için önemli olan bir nokta ise 4x4 mü yoksa 4x2 olması gerektiğidir.

Pikaplar görevleri gereği arkaları hafif üretilmiş araçlar. Bu yüzden yol tutuşları Zayıftır. Hatta genelde boş kullanılırlarken arkalarına kasıtlı olarak ağırlık konulur. Özellikle yağışlı havalarda 4x2 modunda kıçları atmaya çok müsaittir ki Mengen otoban çıkışında bir Skystarla ben bunu topu topu 40kmyle yaşadım. Birden bire beklenmedik bir şekilde su havuzuna girip, otobanın ortasına iki şeridi kapatacak şekilde kayarak çıkmak, hiç keyifli bir deneyim değildi. Şimdi diyeceksiniz ki ben zaten karavan çekmek için alıyorum, yük binecek. Ben boşta kullanacağınız zamanlar için yazıyorum. 4x2 yi tercih ederseniz çok daha dikkatli kullanmanız gerekecektir.

Ama 4x4 dediğiniz anda da işin içine vergi dilimi giriyor. İşin duygusal boyutu da önemli. Vergi 4x4lerde katlanarak artar. Duygusal demişken, birde tabi aracın ticarimi yoksa şahısa ait ruhsatla alınması durumu var. Ruhsat şahsa aitse normal ehliyet yeter ama biliyorsunuz ticaride özel izinler gerekecektir.

Bunlar hep işin genel teknik kısmı. Birde Magnuma karar verirseniz 'hangisi gerçek Magnum?' sorunu ortaya çıkacak.

Aracı almak istediğiniz yıllara ait bir çok Magnum ilanı var ama %70i yalan ve aldatıcı ilandır. İlk ve en bariz fark, Magnumlar 4x4tür. Bir diğer teknik farksa, o yıllar için kullanılan düz L200 motorlarının gücü yanlış hatırlamıyorsam 125-135 beygir gibi bir şeydi. Buda o araç için çok hantal kalmaktaydı. Ama Mitsubishi, Ralli Art (bir nevi çip ama farklı olarak iki beyinli bir sistemle çalışıyor) ile bu sorunu çözdü ve buda Magnum modelinde Türkiye'de satıldı. Fakat haliyle bugüne kadar kalanlarında bunu bulması zor. Genelde hepsi bozuldukça daha maliyeti uygun olan (Pedal Commander gibi) çipli sistemlerle değiştirildi. Anlayacağınız öncelikle bakmanız gereken noktalardan biri araçta Ralli Art var mı yok mu? Yoksa bile alacağınız araç en azından çipli olmalı.

Bir diğer farklılık ise deri koltuklar olacaktır. Gri ve mavi dikişli (dikiş rengi konusunda emin değilim belki gri) elektirikli koltukları arayın.

Başka bir farklılık ise 5. camın yani arka camın elektirikli olmasıdır. Magnumlarda sunroof yoktur.

Ama dışarıdan bakarak ayırt edebileceğiniz en kolay yol ön tampon ve kısa kasa olmalarıdır. Arkadaki yatakları yenilere göre hemen hemen 20 cm daha kısadır. Gözle bu farkı anında yakalıyabilirsiniz. Diğer taraftan ön tamponda sis farları ile bunların arasında plastık bir domuzluk gibi gözüken süs bulunmaktadır. Aşağıya benim eski aracın fotosunu koyuyorum. Anlatmak istediğim daha net anlaşılabilir.

Son olarak, ben olsam dediğim gibi iki araç arasında L200'ü tercih ederdim ki zaten öylede yapmıştım. Ve hatta temiz bir tane düşürebilirsem 3-4 aya kadar bir tane yeni kasa almayı dadüşünüyorum.

Ama en, ama en, ama en önemlisi, gerçi dememe gerek yok ama ne tercih ederseniz edin, temiz bir araç bulun ve gerekirse markadan bile feragat edin.

Görüşmek üzere...

20150901_113736.jpg


Resim 014.jpg


20150901_113605.jpg
 
Son düzenleme:

Yazdıklarınızdan kafanızın karışık olduğu anlaşılıyor öncelikle kafanızı netleştirin.

Aracınızla OffRoad etkinliklerine katılacaksanız 4x4 araç doğru tercihtir. offroad aracınızla zorlu araziye karavanla dalacaksanız satın almış olduğunuz karavanın da offroad koşullarına uygun olması esastır.

Şehir karavanları asfalt yola ve altyapısı hazır kampinglerde konaklama amaçlı imal edilir, bu tip karavanı dağa bayıra vurduğunuzda alacağı darbeler, burkulmalar vs etkiler kabin statiği üzerinde olumsuzluklara yol açar en başta izolasyonunda sıkıntı çıkar. Masum toprak yola girip yumuşak zeminde sorun yaşadığınızda aracınızın 4x4 olması avantaj sağlar ama nedense 4x2 araca vinç taktırmak ıskalanır. Kimi zaman vinç 4x4’den daha işlevseldir.

Araca yükseltme kiti vb modifikasyonu yaptırmanın karavan çekmekle bir ilgisi yok ve offroad organizasyonlarına katılmayacaksanız gereği de yok tam tersi asfaltta başka hendikaplara yol açar.

Kısaca dalış paletiyle yolda yürünmez!. Her donanımın bir amacı vardır amaca uygun kullanılmadığında ters etki yaratır.

Hem binek hem de karavan çekmek amaçlı bir pikap alacaksanız bütçenizi zorlayarak olabilecek en yüksek model temiz bir araç edinmenizi öneririm. Mekaniği ile oynanmış modifiye araçlardan uzak durun, 4x4 araca takılmayın, temiz 4x2 alın ihtiyaç duyarsanız makul bir vinç taktırın zira yılda 1 yada 2 kez kullanılır.

Pikap seçiminde üçüncü marka olarak ISUZU DMAX’ı ıskalamayın.

Fiyat Performans ve İşletim giderlerine göre DMAX – L200 – HILUX şeklinde sıralayabilirim.

L200 kullanıcısı ceb76 tarafından yazılan teknik detaylar da dikkate değer. DMAX arka koltuk diz mesafesi de L200 gibi rahattır. DMAX yedek parça temini, edinim maliyeti, servis giderleri “esnaf arabası” statüsündedir.

Karavanınız hayırlı olsun, işiniz rast gitsin.
 

Selam... Yıllarca dediğiniz yıllara aitL200 Magnum kullandım ve açıkcası aklınıza gelebilecek her konuda çok memnundum. Umarım azda olsa yardımcı olabilirim.

Öncelikle her iki araçta işinizi görecektir. Sonuçta yük çekmek için tasarlanmış araçlar (fabirka verilerine göre yanlış hatırlamıyorsam L200 2,5-3 tona yakın ağırlığın altına girebiliyordu, Toyota da bu yükün altında kalmaz zannederim). O yüzden içiniz ferah olsun.

İki araç arasında kabaca bir kıyaslama yapacak olursam da:

Toyota için diyebileceğim, bahsettiğiniz yıllardaki araçlar için konfor ve servis sıklığı haricinde hemen hemen her özelliğinde azda olsa Mitsudan önde gelecektir. O yüzden bence eğer dayanıklılık arıyorsanız tercih Toyota olur. Ama dediğim gibi farkta neredeyse hissedilemeyecek kadar az olacaktır.

Diğer taraftan, masraf ve parça işine gelirsek, fiyat olarak ikiside japon, çok fark olacağını zannetmiyorum. Servis her ikisi içinde özelde hemen hemen her yerde mevcut artık. L200ün parçası haliyle Toyotoya göre daha az bulunacaktır. Ama buda yine 'daha az'. Yani çok bir fark yok. Aynı şey herhangi bir durumda çıkabilecek masraf içinde geçerli olacaktır. L200'ün Toyotaya göre tek avantajı ise bu noktada 'KM' bakımlarıdır. Aralığı %50 daha fazladır. Allah korusun kaza bela ve beklenmeyen süprz arızalar haricinde buda sonuçta bakım masraflarını düşürecektir.

Toyoto da L200 de kemikli araçlardır. Kullanımları bir Amarok veya Ford gibi nispeten yumuşak olmayacaktır. Fakat bence işte o noktada, L200 en önemli artısı ki bende o yüzden tercih etmiştim, 'konfor' daha doğrusu 'arka koltuk konforu' dur. Benim gibi ağırlıklı ev ve uzun yol için düşünüyorsanız, arka koltuğun rahatlığı, arkada oturacaklar için çok önemlidir ve bu işi tüm markalar içinde en önce çözen L200dür. Şöyle düşünün, o dönem araçlarda arka koltukta oturan için Toyotanın sırtı neredeyse dikken, L200 arkası, zamanının bir Corolla konforundadır. Lüks değidir ama gerek diz mesafesi, gerekse koltuk eğimi uzun süreli yolculuklar için yeterlidir.

Buraya kadarını kendi deneyimlerime istinaden genel bir kıyaslama için anlattım. Fakat esasında sizin için önemli olan bir nokta ise 4x4 mü yoksa 4x2 olması gerektiğidir.

Pikaplar görevleri gereği arkaları hafif üretilmiş araçlar. Bu yüzden yol tutuşları Zayıftır. Hatta genelde boş kullanılırlarken arkalarına kasıtlı olarak ağırlık konulur. Özellikle yağışlı havalarda 4x2 modunda kıçları atmaya çok müsaittir ki Mengen otoban çıkışında bir Skystarla ben bunu topu topu 40kmyle yaşadım. Birden bire beklenmedik bir şekilde su havuzuna girip, otobanın ortasına iki şeridi kapatacak şekilde kayarak çıkmak, hiç keyifli bir deneyim değildi. Şimdi diyeceksiniz ki ben zaten karavan çekmek için alıyorum, yük binecek. Ben boşta kullanacağınız zamanlar için yazıyorum. 4x2 yi tercih ederseniz çok daha dikkatli kullanmanız gerekecektir.

Ama 4x4 dediğiniz anda da işin içine vergi dilimi giriyor. İşin duygusal boyutu da önemli. Vergi 4x4lerde katlanarak artar. Duygusal demişken, birde tabi aracın ticarimi yoksa şahısa ait ruhsatla alınması durumu var. Ruhsat şahsa aitse normal ehliyet yeter ama biliyorsunuz ticaride özel izinler gerekecektir.

Bunlar hep işin genel teknik kısmı. Birde Magnuma karar verirseniz 'hangisi gerçek Magnum?' sorunu ortaya çıkacak.

Aracı almak istediğiniz yıllara ait bir çok Magnum ilanı var ama %70i yalan ve aldatıcı ilandır. İlk ve en bariz fark, Magnumlar 4x4tür. Bir diğer teknik farksa, o yıllar için kullanılan düz L200 motorlarının gücü yanlış hatırlamıyorsam 125-135 beygir gibi bir şeydi. Buda o araç için çok hantal kalmaktaydı. Ama Mitsubishi, Ralli Art (bir nevi çip ama farklı olarak iki beyinli bir sistemle çalışıyor) ile bu sorunu çözdü ve buda Magnum modelinde Türkiye'de satıldı. Fakat haliyle bugüne kadar kalanlarında bunu bulması zor. Genelde hepsi bozuldukça daha maliyeti uygun olan (Pedal Commander gibi) çipli sistemlerle değiştirildi. Anlayacağınız öncelikle bakmanız gereken noktalardan biri araçta Ralli Art var mı yok mu? Yoksa bile alacağınız araç en azından çipli olmalı.

Bir diğer farklılık ise deri koltuklar olacaktır. Gri ve mavi dikişli (dikiş rengi konusunda emin değilim belki gri) elektirikli koltukları arayın.

Başka bir farklılık ise 5. camın yani arka camın elektirikli olmasıdır. Magnumlarda sunroof yoktur.

Ama dışarıdan bakarak ayırt edebileceğiniz en kolay yol ön tampon ve kısa kasa olmalarıdır. Arkadaki yatakları yenilere göre hemen hemen 20 cm daha kısadır. Gözle bu farkı anında yakalıyabilirsiniz. Diğer taraftan ön tamponda sis farları ile bunların arasında plastık bir domuzluk gibi gözüken süs bulunmaktadır. Aşağıya benim eski aracın fotosunu koyuyorum. Anlatmak istediğim daha net anlaşılabilir.

Son olarak, ben olsam dediğim gibi iki araç arasında L200'ü tercih ederdim ki zaten öylede yapmıştım. Ve hatta temiz bir tane düşürebilirsem 3-4 aya kadar bir tane yeni kasa almayı dadüşünüyorum.

Ama en, ama en, ama en önemlisi, gerçi dememe gerek yok ama ne tercih ederseniz edin, temiz bir araç bulun ve gerekirse markadan bile feragat edin.

Görüşmek üzere...

Ekli dosyayı görüntüle 645125

Ekli dosyayı görüntüle 645126

Ekli dosyayı görüntüle 645127
Öncelikle zaman ayırıp uzun uzun vermiş oldugunuz cevap için gerçekten çok ama çok teşekkür ederim.
Vermiş olduğunuz tavsiyeler göz ardı edilemez ve gayet açıklayıcı olmuş.
L200 konusunda %70 olan bakış açım şuan %99 oldu gerçekten tercih edebilirim artık gönül rahatlıgı ile.
O zaman anladıgım kadarıyla 4x2 den çok korkmam gerekmiyor zaten zorlu arazi şartlarına girmeyeceğim.
Karavanım da zaten arazi şartlarına uygun değil , karavan parklara gideceğim sadece dik asfalt rampalardan çıksın yeter.
Aşagıda paylaşacağım resimlerdeki gibi arazi araçları modifiye etmek istiyorum. Fakat L200 kasası belli magnum bir araç aldıkdan sonra renk düzeni ve lastik jantdan sonra istediğim görüntüye geliyor.
Fakat hilux konusunda kasayı tam anlayamadım resimlerdeki araçları yapabilmem için hiluxun 2004 modelini alsam fotolardaki gibi bir modifiye yapabilirmiyim yoksa farklı bir kasasımı yapma şansım yokmu ?
 

Yazdıklarınızdan kafanızın karışık olduğu anlaşılıyor öncelikle kafanızı netleştirin.

Aracınızla OffRoad etkinliklerine katılacaksanız 4x4 araç doğru tercihtir. offroad aracınızla zorlu araziye karavanla dalacaksanız satın almış olduğunuz karavanın da offroad koşullarına uygun olması esastır.

Şehir karavanları asfalt yola ve altyapısı hazır kampinglerde konaklama amaçlı imal edilir, bu tip karavanı dağa bayıra vurduğunuzda alacağı darbeler, burkulmalar vs etkiler kabin statiği üzerinde olumsuzluklara yol açar en başta izolasyonunda sıkıntı çıkar. Masum toprak yola girip yumuşak zeminde sorun yaşadığınızda aracınızın 4x4 olması avantaj sağlar ama nedense 4x2 araca vinç taktırmak ıskalanır. Kimi zaman vinç 4x4’den daha işlevseldir.

Araca yükseltme kiti vb modifikasyonu yaptırmanın karavan çekmekle bir ilgisi yok ve offroad organizasyonlarına katılmayacaksanız gereği de yok tam tersi asfaltta başka hendikaplara yol açar.

Kısaca dalış paletiyle yolda yürünmez!. Her donanımın bir amacı vardır amaca uygun kullanılmadığında ters etki yaratır.

Hem binek hem de karavan çekmek amaçlı bir pikap alacaksanız bütçenizi zorlayarak olabilecek en yüksek model temiz bir araç edinmenizi öneririm. Mekaniği ile oynanmış modifiye araçlardan uzak durun, 4x4 araca takılmayın, temiz 4x2 alın ihtiyaç duyarsanız makul bir vinç taktırın zira yılda 1 yada 2 kez kullanılır.

Pikap seçiminde üçüncü marka olarak ISUZU DMAX’ı ıskalamayın.

Fiyat Performans ve İşletim giderlerine göre DMAX – L200 – HILUX şeklinde sıralayabilirim.

L200 kullanıcısı ceb76 tarafından yazılan teknik detaylar da dikkate değer. DMAX arka koltuk diz mesafesi de L200 gibi rahattır. DMAX yedek parça temini, edinim maliyeti, servis giderleri “esnaf arabası” statüsündedir.

Karavanınız hayırlı olsun, işiniz rast gitsin.
Öncelikle zaman ayırıp uzun uzun vermiş oldugunuz cevap için gerçekten çok ama çok teşekkür ederim.
O zaman anladıgım kadarıyla 4x2 den çok korkmam gerekmiyor zaten zorlu arazi şartlarına girmeyeceğim.

Karavanım da zaten arazi şartlarına uygun değil , karavan parklara gideceğim sadece dik asfalt rampalardan çıksın yeter.

Aşagıda paylaşacağım resimlerdeki gibi arazi araçları modifiye etmek istiyorum. Fakat L200 kasası belli magnum bir araç aldıkdan sonra renk düzeni ve lastik jantdan sonra istediğim görüntüye geliyor.

Fakat hilux konusunda kasayı tam anlayamadım resimlerdeki araçları yapabilmem için hiluxun 2004 modelini alsam fotolardaki gibi bir modifiye yapabilirmiyim yoksa farklı bir kasasımı yapma şansım yokmu ?
 




Öncelikle zaman ayırıp uzun uzun vermiş oldugunuz cevap için gerçekten çok ama çok teşekkür ederim.
Vermiş olduğunuz tavsiyeler göz ardı edilemez ve gayet açıklayıcı olmuş.
L200 konusunda %70 olan bakış açım şuan %99 oldu gerçekten tercih edebilirim artık gönül rahatlıgı ile.
O zaman anladıgım kadarıyla 4x2 den çok korkmam gerekmiyor zaten zorlu arazi şartlarına girmeyeceğim.
Karavanım da zaten arazi şartlarına uygun değil , karavan parklara gideceğim sadece dik asfalt rampalardan çıksın yeter.
Aşagıda paylaşacağım resimlerdeki gibi arazi araçları modifiye etmek istiyorum. Fakat L200 kasası belli magnum bir araç aldıkdan sonra renk düzeni ve lastik jantdan sonra istediğim görüntüye geliyor.
Fakat hilux konusunda kasayı tam anlayamadım resimlerdeki araçları yapabilmem için hiluxun 2004 modelini alsam fotolardaki gibi bir modifiye yapabilirmiyim yoksa farklı bir kasasımı yapma şansım yokmu ?
Tekrar selam... Açıkcası Toyotaların yıllara göre modellerini bilmediğim için yorum yapamayacağım. Üzgünüm...
 


magnum bir araç aldıkdan sonra renk düzeni ve lastik jantdan sonra istediğim görüntüye geliyor.

Fakat hilux konusunda kasayı tam anlayamadım resimlerdeki araçları yapabilmem için hiluxun 2004 modelini alsam fotolardaki gibi bir modifiye yapabilirmiyim yoksa farklı bir kasasımı yapma şansım yokmu ?
Hem binek araç olarak kullanıp hem de karavan çekmeyi amaçladığınız pikap taşıtı neden modifiye edip offroad araca dönüştürme ısrarındasınız anlamak zor. "offroad" yani yoldışı amaçlı bir araçla şehir içi kullanımın mantığı nedir? Bu işi spor amaçlı yapan profesyonellerin araçlarının çoğu plakasızdır, römorkla parkura taşınır özel amaçla kullanılır. Modifiye edilmiş aracın görseli üzerinden tatmin peşindeyseniz bu para gerektiren bir tercihtir, ikinci araç olarak bütçe ayırırsınız böyle bir araç edinirsiniz dağa bayıra vurursunuz. Bütçesi kısıtlı bir kişinin böyle araç edinmesi mantık dışıdır zira modiyiye edilmiş araçlar özellikle yükseltilmiş araçların asfalt tutuşunda zaafiyet oluşur. Pikaplar zaten kıçı başı oynayan araçlardır, arka kasa yüksüzken savrulmasın diye tampon içine özel ağırlık takılır. Offroad etkinliklerde araçlar sürat yapmaz, torkunun yüksek olması istenir ve zorlu engebeli arazide sürüş ustalığının sergilenmesine olanak sağlar. Görseldeki gibi modifiye edilmiş bir pikapla otoyolda 90 Km üstüne çıktığınızda savrulma riskiniz artar yola tutunmanız zorlaşır. Daha önce de belirttiğim gibi kafanız karışık öncelikle netleştirin ve offroad araç sahibi olup gerçekten arazide bu aracı kullanan bir dost edinip bilgi alınız, aksi takdirde hikayedeki Temel'in durumuna düşersiniz yani "Rengini tutturduk sıra boyunda" durumu :smiley:
 

Herkese merhabalar
Bugün bir çılgınlık yapıp bir çekme karavan satın aldım. Fakat farktettim ki benim fiesta ile en fazla otoparka çekebilirim karavanı :smiley:
Bu yüzden internette gezinmeye başladım ve forumları okudum. En dayanıklı arazi araçlarına baktım çünkü pek fazla bütçem olmadıgı için eski model bir araç alacagım için saglam bir şey olmalıydı. Ve genelde en saglam olarak hilux yazmışlar ve ardından l200 magnumlar gelmiş. Fakat kafama takılan biraz sorunlar var.
Öncelikle hiluxdan başlıyayım.
Hiluxların 2003-2005 model araçlarına bütçem uygun fakat gördügüm kadarıyla bunlarda sadece 4x2 modelleri var.
Görsel olarak çok hoşuma gitti internette çok fazla modifiyeli modelleri vardı ve baya sardı beni.
Fakat bu kasalarda sanırım turbo da yok 4x2 yani ne kadar güçlü bir araç örneğin çekme karavan ile en fazla ne kadar dik bir yere çıkabilir , en fazla hangi arazi şartlarında yolda kalmaz ve piyasası nasıl ha diyince 4x4 gibi satılır mı ? Gibi sorular var aklımda.
Daha eski model hiluxlar da var fakat 4x4 olanları garip bir şekilde inanılmaz paralar istiyorlar. Benim bütçem max 450 bin .
Eski modellerinde gördüğüm kadarıyla 2.4 motor ve 4x2 olanlarda yine turboda yok acaba ne kadar tatmin eder veya 4x4 gibi saglam mı 2.4 kasalar ve 2003-2005 modelleri ne kadar dayanıklı , söylenenler sadece 4x4 modelleri içinmi geçerli saglamlık açısından.
L200 modeline gelicek olursakta iki tipi dikkatimi çekti turbolu 4x2 modeli ve normal 4x4 modelleri.
Şimdi L200 de 4x2 turbo modelleri ne kadar verimli ne kadar dayanıklıdır alınır mı ? Yarın bir gün bir bilgim yok durumlarda malum kendi kendimize dert almayalım.
Kısacası hilux veya L200 modellerinde hangi kasaları hangi modelleri almam daha mantıklı.
Ben öyle araziye girip off road yapmıyacagım. Ailemle çekme karavanımı takıp yaylalara denize falan gitcem.
Yani bana rampa çıksın ufak tefek çamurdur yada kumsalda saplanmayacak bir araç lazım.
Bu arada yükseltme kiti , lastikler , jantlar vb modifiyeler yapıcam onların bütçesi ayrı yetmesede para oldukça yaptırcam.
Şimdiden vermiş oldugunuz değerli cevaplarınız için teşekkür ederim.
Saygılarımla..
Selamlar pikap da kesinlikle 4×2 işinizi görmez arkası hafif olduğu için engebeli arazide karavan takılı iken patinaj çekecektir 4x4 tercih ederseniz zorlamaz l200 4×4 magnum işinizi görecektir. Bütçe yeterli gelirse Toyota hilux veya üst model l200 tercüh edebilirsiniz
 



Selamlar pikap da kesinlikle 4×2 işinizi görmez arkası hafif olduğu için engebeli arazide karavan takılı iken patinaj çekecektir 4x4 tercih ederseniz zorlamaz l200 4×4 magnum işinizi görecektir. Bütçe yeterli gelirse Toyota hilux veya üst model l200 tercüh edebilirsiniz
Isuzu D-MAX 2.5 Lt 4x2 aracımla "kış lastiği" ile 210x540 h320 ebatlı 2850 Kg mobil shop römorku buzlanma yapmış rampada çekmiş bir deneyim sahibi sürücü olarak bu tezinize katılmadığımı belirtmek isterim. Ayrıca konu akışında dikkatinizden kaçan detay bilgi talep eden arkadaşımızın karavanını offroad koşullarında kullanmayacak olmasıdır. Engebeli arazi koşullarında kullanılacak karavanın da daha önceki cevabımda belirttiğim gibi offroad karavan niteliklerine sahip olması gerekir. İşin içine karavan girdiğinde kimi koşullarda araç vinci daha önce de belirttiğim gibi daha efektif bir kullanım sağlar. Tüm koşulları netleştirdikten sonra tercihler yapılır bu nedenle cevap arayışında olan arkadaşımıza tavsiyemi yinelemek isterim "kafa karışıklığından sıyrılmak gerekir" Amaca göre şekillenir tercihler. Gözden kaçan diğer önemli husus 4x4 araçların vergi ve trafik sigortalarındaki fahiş rakamlardır. Bütçesi ferah olmayanların bu "küçük" detayı da ıskalamaması gerekir acı sürpriz ağız tadını bozar!
 

Selam... Yıllarca dediğiniz yıllara aitL200 Magnum kullandım ve açıkcası aklınıza gelebilecek her konuda çok memnundum. Umarım azda olsa yardımcı olabilirim.

Öncelikle her iki araçta işinizi görecektir. Sonuçta yük çekmek için tasarlanmış araçlar (fabirka verilerine göre yanlış hatırlamıyorsam L200 2,5-3 tona yakın ağırlığın altına girebiliyordu, Toyota da bu yükün altında kalmaz zannederim). O yüzden içiniz ferah olsun.

İki araç arasında kabaca bir kıyaslama yapacak olursam da:

Toyota için diyebileceğim, bahsettiğiniz yıllardaki araçlar için konfor ve servis sıklığı haricinde hemen hemen her özelliğinde azda olsa Mitsudan önde gelecektir. O yüzden bence eğer dayanıklılık arıyorsanız tercih Toyota olur. Ama dediğim gibi farkta neredeyse hissedilemeyecek kadar az olacaktır.

Diğer taraftan, masraf ve parça işine gelirsek, fiyat olarak ikiside japon, çok fark olacağını zannetmiyorum. Servis her ikisi içinde özelde hemen hemen her yerde mevcut artık. L200ün parçası haliyle Toyotoya göre daha az bulunacaktır. Ama buda yine 'daha az'. Yani çok bir fark yok. Aynı şey herhangi bir durumda çıkabilecek masraf içinde geçerli olacaktır. L200'ün Toyotaya göre tek avantajı ise bu noktada 'KM' bakımlarıdır. Aralığı %50 daha fazladır. Allah korusun kaza bela ve beklenmeyen süprz arızalar haricinde buda sonuçta bakım masraflarını düşürecektir.

Toyoto da L200 de kemikli araçlardır. Kullanımları bir Amarok veya Ford gibi nispeten yumuşak olmayacaktır. Fakat bence işte o noktada, L200 en önemli artısı ki bende o yüzden tercih etmiştim, 'konfor' daha doğrusu 'arka koltuk konforu' dur. Benim gibi ağırlıklı ev ve uzun yol için düşünüyorsanız, arka koltuğun rahatlığı, arkada oturacaklar için çok önemlidir ve bu işi tüm markalar içinde en önce çözen L200dür. Şöyle düşünün, o dönem araçlarda arka koltukta oturan için Toyotanın sırtı neredeyse dikken, L200 arkası, zamanının bir Corolla konforundadır. Lüks değidir ama gerek diz mesafesi, gerekse koltuk eğimi uzun süreli yolculuklar için yeterlidir.

Buraya kadarını kendi deneyimlerime istinaden genel bir kıyaslama için anlattım. Fakat esasında sizin için önemli olan bir nokta ise 4x4 mü yoksa 4x2 olması gerektiğidir.

Pikaplar görevleri gereği arkaları hafif üretilmiş araçlar. Bu yüzden yol tutuşları Zayıftır. Hatta genelde boş kullanılırlarken arkalarına kasıtlı olarak ağırlık konulur. Özellikle yağışlı havalarda 4x2 modunda kıçları atmaya çok müsaittir ki Mengen otoban çıkışında bir Skystarla ben bunu topu topu 40kmyle yaşadım. Birden bire beklenmedik bir şekilde su havuzuna girip, otobanın ortasına iki şeridi kapatacak şekilde kayarak çıkmak, hiç keyifli bir deneyim değildi. Şimdi diyeceksiniz ki ben zaten karavan çekmek için alıyorum, yük binecek. Ben boşta kullanacağınız zamanlar için yazıyorum. 4x2 yi tercih ederseniz çok daha dikkatli kullanmanız gerekecektir.

Ama 4x4 dediğiniz anda da işin içine vergi dilimi giriyor. İşin duygusal boyutu da önemli. Vergi 4x4lerde katlanarak artar. Duygusal demişken, birde tabi aracın ticarimi yoksa şahısa ait ruhsatla alınması durumu var. Ruhsat şahsa aitse normal ehliyet yeter ama biliyorsunuz ticaride özel izinler gerekecektir.

Bunlar hep işin genel teknik kısmı. Birde Magnuma karar verirseniz 'hangisi gerçek Magnum?' sorunu ortaya çıkacak.

Aracı almak istediğiniz yıllara ait bir çok Magnum ilanı var ama %70i yalan ve aldatıcı ilandır. İlk ve en bariz fark, Magnumlar 4x4tür. Bir diğer teknik farksa, o yıllar için kullanılan düz L200 motorlarının gücü yanlış hatırlamıyorsam 125-135 beygir gibi bir şeydi. Buda o araç için çok hantal kalmaktaydı. Ama Mitsubishi, Ralli Art (bir nevi çip ama farklı olarak iki beyinli bir sistemle çalışıyor) ile bu sorunu çözdü ve buda Magnum modelinde Türkiye'de satıldı. Fakat haliyle bugüne kadar kalanlarında bunu bulması zor. Genelde hepsi bozuldukça daha maliyeti uygun olan (Pedal Commander gibi) çipli sistemlerle değiştirildi. Anlayacağınız öncelikle bakmanız gereken noktalardan biri araçta Ralli Art var mı yok mu? Yoksa bile alacağınız araç en azından çipli olmalı.

Bir diğer farklılık ise deri koltuklar olacaktır. Gri ve mavi dikişli (dikiş rengi konusunda emin değilim belki gri) elektirikli koltukları arayın.

Başka bir farklılık ise 5. camın yani arka camın elektirikli olmasıdır. Magnumlarda sunroof yoktur.

Ama dışarıdan bakarak ayırt edebileceğiniz en kolay yol ön tampon ve kısa kasa olmalarıdır. Arkadaki yatakları yenilere göre hemen hemen 20 cm daha kısadır. Gözle bu farkı anında yakalıyabilirsiniz. Diğer taraftan ön tamponda sis farları ile bunların arasında plastık bir domuzluk gibi gözüken süs bulunmaktadır. Aşağıya benim eski aracın fotosunu koyuyorum. Anlatmak istediğim daha net anlaşılabilir.

Son olarak, ben olsam dediğim gibi iki araç arasında L200'ü tercih ederdim ki zaten öylede yapmıştım. Ve hatta temiz bir tane düşürebilirsem 3-4 aya kadar bir tane yeni kasa almayı dadüşünüyorum.

Ama en, ama en, ama en önemlisi, gerçi dememe gerek yok ama ne tercih ederseniz edin, temiz bir araç bulun ve gerekirse markadan bile feragat edin.

Görüşmek üzere...

Ekli dosyayı görüntüle 645125

Ekli dosyayı görüntüle 645126

Ekli dosyayı görüntüle 645127
Sanırım, yanlış bilgi verdim.Aracı satalı uzun zaman oldu, parça parça bazı şeyleri hatırlıyorum, kusura bakmayın.

Magnumda sanırım sunroof vardı, emin olamadım şimdi. Birde aklıma sonradan gelen teknik özeliği (en azından benim aracımda), orta difte kilit tuşu yerine, ATSC yani kaydırmazlık (arka savrulmaya başladığında araç kendisi ince ayar veriyor ve toparlamayı kolaylaştırıyor) tuşu mevcuttu. Burda kesin her araçta olacak diye bir durum yok çünkü Temsa döneminde getirdiği araçlarda bu iki özellik için bir standart koyup ona göre ithal etmek yerine, değişik özellikte araçları getirip, aynı model altında satmış. Hatta bir yıl getirdiği araçlarda her iki özelik içinde kontrol tuşu mevcut. Benim aracım 2008 modeldi, sadece ATSC vardı, diğer yıllarda D/L ve ATSC farklılık gösterebilir anlayacağınız.
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,807
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst