Hermetik Şofbene Kalorifer Peteği Bağlama

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ozdemirmsv Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,570

ozdemirmsv

Yeni Üye
Mesajlar
14
Tepkime Puanı
1
Merhabalar
Sorum biraz saçma gelebilir bilmediğimden ve merak ettiğimden soruyorum. Bir hermetik şofbene ( kombi değil )evlerde kullanılan kalorifer peteklerinden birini bağlayıp ısınma elde edebilir miyiz? Şofbenin çalışma tekniği bu işe elverişli mi?
 

Etiketler
Merhabalar
Sorum biraz saçma gelebilir bilmediğimden ve merak ettiğimden soruyorum. Bir hermetik şofbene ( kombi değil )evlerde kullanılan kalorifer peteklerinden birini bağlayıp ısınma elde edebilir miyiz? Şofbenin çalışma tekniği bu işe elverişli mi?
Yapılabilir. Hem sıcak su hem ısıtma mı istiyorsunuz? Sadece radyatör ısıtma olarak mı kullanacaksınız? Amacınızı söyleyin, ona göre emniyetli olarak yönlendireyim. Bütün emniyetleri ilave edersek 2.el kombi fiyatını geçebilir, baştan söyleyeyim. Ama teknik olarak her şey mümkün.

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Yapılabilir. Hem sıcak su hem ısıtma mı istiyorsunuz? Sadece radyatör ısıtma olarak mı kullanacaksınız? Amacınızı söyleyin, ona göre emniyetli olarak yönlendireyim. Bütün emniyetleri ilave edersek 2.el kombi fiyatını geçebilir, baştan söyleyeyim. Ama teknik olarak her şey mümkün.

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yeni motokaravanım yapım aşamasında. Mutfak, banyo ve ısınma için tek çözüm olarak karavan için özel üretilmiş ( araç için üretilenlerden değil) lpg tankı taktım. Banyo için şofben, ısınma için de hermetik soba alacaktım ama aklıma şofbeni kombi mantığında kullanabilir miyim acaba soruya geldi o yüzden böyle bir konu açma ihtiyacı duydum. Kombi neden takmıyorsun diyebilirsiniz birincisi çok büyük ( bu kısım aman aman önemli değil sonuçta şofben ve soba hacmi toplamda daha büyük, ağırlığı da daha fazla) ikincisi elektrik tüketimi. 220v ihtiyacım sadece buzdolabı ve laptop için olduğundan inverterim 600w ve aküm 100a lifepo4 şu anlık tüm sistemim için yeterli. Hayatım boyunca hiç karavan kamplarında kalmadım kalmayı da düşünmüyorum. 😊
 

Karavanda tek bir radyatör, homojen statik ısıtma sağlayamayabilir. Fanlı bir konvektör veya flexible hava kanallı bir ısıtıcı ile bir kaç noktadan menfez ile konforlu ve homojen ısıtma daha konforlu olur. Öncelikle bunu planlayın. Tek radyatör bana yeter derseniz ne ala. Kombilerin içinde 220 V ama max 500 W min 110 W güç çeken pompaları olur. Size min kapasite fazla bile geleceği için 110 W ile sınırlandırmak mümkün pompa kapasitesini. Orijinal minik bir kombi ile çok daha kolay ve verimli yapabilirsiniz. Şofben i kombiye çevirmek çok da ucuz olmayacaktır. Yerli Warmhaus, Baykan gibi markalar ucuz ama F/P ürünleridir. 200 W lık bir invertör ile çok rahat beslenebilir. Yalnız LPG tesisatında bakır boru kullanılmalı ve karavan için Thruma nın emniyet regülatörü olmalı bence. Ayrıca gaz alarm cihazı ve CO monitörü ve alarm cihazı da tavsiye ederim. Bunlar ucuz ama can güvenliği için elzem cihazlardır.

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Mutfak, banyo ve ısınma için tek çözüm olarak karavan için özel üretilmiş ( araç için üretilenlerden değil) lpg tankı taktım.

Araç için uretilenlerde TSE standartları var ama karavan icin üretililenlerde henüz standart yok diye biliyorum.
Örneğin %80 dolumda kesici var mı?

Kısaca bu tankiniz karavan icin yapılsa bile emniyetli mi diye üreticisi hariç kontrol ettirmenizi öneririm.
 



Karavanda tek bir radyatör, homojen statik ısıtma sağlayamayabilir. Fanlı bir konvektör veya flexible hava kanallı bir ısıtıcı ile bir kaç noktadan menfez ile konforlu ve homojen ısıtma daha konforlu olur. Öncelikle bunu planlayın. Tek radyatör bana yeter derseniz ne ala. Kombilerin içinde 220 V ama max 500 W min 110 W güç çeken pompaları olur. Size min kapasite fazla bile geleceği için 110 W ile sınırlandırmak mümkün pompa kapasitesini. Orijinal minik bir kombi ile çok daha kolay ve verimli yapabilirsiniz. Şofben i kombiye çevirmek çok da ucuz olmayacaktır. Yerli Warmhaus, Baykan gibi markalar ucuz ama F/P ürünleridir. 200 W lık bir invertör ile çok rahat beslenebilir. Yalnız LPG tesisatında bakır boru kullanılmalı ve karavan için Thruma nın emniyet regülatörü olmalı bence. Ayrıca gaz alarm cihazı ve CO monitörü ve alarm cihazı da tavsiye ederim. Bunlar ucuz ama can güvenliği için elzem cihazlardır.

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Lpg tesisatı için termoplastik kullandım, döşeme altından güzel bir şekilde boruları sabitleyerek taşıdım. Gaz alarm cihazı taktım, ayrıca ismini tam bilmiyorum ama gaz kaçağında devreyi kapatan aletten de aldım. Güvenlik konusunda gerekli önlemleri aldığımı düşünüyorum. Diğer yandan tek radyatörün yetmediğini düşünüyorsunuz şayet öyle bir durum olursa hiç değmez çünkü çok fazla yer kaplayacak. 2.el az kullanılmış bir hermetik şofben buldum radyatör+kombi ile şofben+soba kombinasyonlarının f/p oranını hesaplayıp karar vereceğim sanırım.
 

Araç için uretilenlerde TSE standartları var ama karavan icin üretililenlerde henüz standart yok diye biliyorum.
Örneğin %80 dolumda kesici var mı?

Kısaca bu tankiniz karavan icin yapılsa bile emniyetli mi diye üreticisi hariç kontrol ettirmenizi öneririm.
%80 dolumda dolumu kesiyor şamandırası var. Ayrıca alarm sensörü ve kaçak durumunda devreyi kesen bir alet bağlantısı da yaptım
 

Lpg tesisatı için termoplastik kullandım, döşeme altından güzel bir şekilde boruları sabitleyerek taşıdım. Gaz alarm cihazı taktım, ayrıca ismini tam bilmiyorum ama gaz kaçağında devreyi kapatan aletten de aldım. Güvenlik konusunda gerekli önlemleri aldığımı düşünüyorum. Diğer yandan tek radyatörün yetmediğini düşünüyorsunuz şayet öyle bir durum olursa hiç değmez çünkü çok fazla yer kaplayacak. 2.el az kullanılmış bir hermetik şofben buldum radyatör+kombi ile şofben+soba kombinasyonlarının f/p oranını hesaplayıp karar vereceğim sanırım.
Selenoid vana koymuşsunuz devreye. Gaz kaçağında alarm cihazı kontak verince, vana kapatır. Elinize sağlık.

Plastik boru LPG den zamanla deforme olur. 5 sene de bir değiştirilse iyi olur.

Şofbeni dönüştürmek için birkaç kritik husus var. Siz 12 V bir sirkülasyon pompası bulun. Bir de sıcak su eşanjörü. Bir kombiden çıkma olabilir. Bunun ilk devresine (primer devre) şofben çıkışını bağlayın. Dönüşü gene şofbene olsun. Şofbenin soğuk su girişini bu eşanjörün ikinci devresine (sekonder devre) bağlayın. Bu hattın çıkışı da sizin duş çıkışı olacak. Bu çıkışa bir flow switch yani akış anahtarı koyun. Bu anahtar tetikleyince şofben devreye girmeli, sıcak su üretip eşanjör e göndermeli. Eşanjörden ısınan soğuk su size duştan gelmeli.

Şofben çıkışı eşanjör girişi yani ilk devreye (primer devre) bir 3 yollu on off vana bağlayın. Bu vananın normalde eşanjör e gidişi kapalı olmalı. Akış anahtarı tetikleyince hem Şofben devreye girmeli hem de bu vana açmalı. Sirkülasyon pompası hem eşanjör e hem de radyatör e basmalı. Kombilerde oransal gaz valfi olur. Sıcaklık kontrolü dijital kartla ve işlemci ile yapılır. Yani emniyet ve konfor sağlanır. Sizin yapacağınız dönüşüm biraz düzensiz olacak. O yüzden demiştim kombi alın diye. Neyse devam edelim.

Isıtma devresine bir termostat koymamız lazım. Aslında sıcak kullanım suyu devresine de koymak lazım. Bunlar ayarlı veya sabit sıcaklık termostat olabilir. Nasıl bulacağınıza bağlı. Bunlarla da şofbeni devreden çıkarıp sokacağız.

Soracağınız çok soru olacaktır. Özelden de ulaşabilirsiniz.

Kolay gelsin.



SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Lpg tesisatı için termoplastik kullandım, döşeme altından güzel bir şekilde boruları sabitleyerek taşıdım. Gaz alarm cihazı taktım, ayrıca ismini tam bilmiyorum ama gaz kaçağında devreyi kapatan aletten de aldım. Güvenlik konusunda gerekli önlemleri aldığımı düşünüyorum. Diğer yandan tek radyatörün yetmediğini düşünüyorsunuz şayet öyle bir durum olursa hiç değmez çünkü çok fazla yer kaplayacak. 2.el az kullanılmış bir hermetik şofben buldum radyatör+kombi ile şofben+soba kombinasyonlarının f/p oranını hesaplayıp karar vereceğim sanırım.
Selenoid vana koymuşsunuz devreye. Gaz kaçağında alarm cihazı kontak verince, vana kapatır. Elinize sağlık.

Plastik boru LPG den zamanla deforme olur. 5 sene de bir değiştirilse iyi olur.

Şofbeni dönüştürmek için birkaç kritik husus var. Siz 12 V bir sirkülasyon pompası bulun. Bir de sıcak su eşanjörü. Bir kombiden çıkma olabilir. Bunun ilk devresine (primer devre) şofben çıkışını bağlayın. Dönüşü gene şofbene olsun. Şofbenin soğuk su girişini bu eşanjörün ikinci devresine (sekonder devre) bağlayın. Bu hattın çıkışı da sizin duş çıkışı olacak. Bu çıkışa bir flow switch yani akış anahtarı koyun. Bu anahtar tetikleyince şofben devreye girmeli, sıcak su üretip eşanjör e göndermeli. Eşanjörden ısınan soğuk su size duştan gelmeli.

Şofben çıkışı eşanjör girişi yani ilk devreye (primer devre) bir 3 yollu on off vana bağlayın. Bu vananın normalde eşanjör e gidişi kapalı olmalı. Akış anahtarı tetikleyince hem Şofben devreye girmeli hem de bu vana açmalı. Sirkülasyon pompası hem eşanjör e hem de radyatör e basmalı. Kombilerde oransal gaz valfi olur. Sıcaklık kontrolü dijital kartla ve işlemci ile yapılır. Yani emniyet ve konfor sağlanır. Sizin yapacağınız dönüşüm biraz düzensiz olacak. O yüzden demiştim kombi alın diye. Neyse devam edelim.

Isıtma devresine bir termostat koymamız lazım. Aslında sıcak kullanım suyu devresine de koymak lazım. Bunlar ayarlı veya sabit sıcaklık termostat olabilir. Nasıl bulacağınıza bağlı. Bunlarla da şofbeni devreden çıkarıp sokacağız.

Soracağınız çok soru olacaktır. Özelden de ulaşabilirsiniz.

Kolay gelsin.



SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Selenoid vana koymuşsunuz devreye. Gaz kaçağında alarm cihazı kontak verince, vana kapatır.

i

Benim de merak ettiğim buydu.
Eğer alarm cihazı ( - ) verdiğinde, solenoid sistemi kapatıyorsa bu sistem aracta kullanılır ama karavanda kullanılmaz. Bu hata yüzünden yangın çıktığını duymuştum.
Aracta kontağı çevirdiğinizde solenoide + gider, kapattığınızda kesilir.
Karavanda sürekli solenoid uzerinde + olur ki o da çok riskli.
Alarm cihazı hata anında + veriyorsa sorun yoktur.

Yani; Solenid vana, enerji verildiğinde gazı açıyorsa, karavanda kullanılamaz. Enerji verildiğinde gazı kapatıyorsa, normal zamanda sürekli açık ise karavanda kullanılabilinir. Manual kapama ayrıca olmalı.
 
Son düzenleme:



Benim de merak ettiğim buydu.
Eğer alarm cihazı ( - ) verdiğinde, solenoid sistemi kapatıyorsa bu sistem aracta kullanılır ama karavanda kullanılmaz. Bu hata yüzünden yangın çıktığını duymuştum.
Aracta kontağı çevirdiğinizde solenoide + gider, kapattığınızda kesilir.
Karavanda sürekli solenoid uzerinde + olur ki o da çok riskli.
Alarm cihazı hata anında + veriyorsa sorun yoktur.

Yani; Solenid vana, enerji verildiğinde gazı açıyorsa, karavanda kullanılamaz. Enerji verildiğinde gazı kapatıyorsa, normal zamanda sürekli açık ise karavanda kullanılabilinir. Manual kapama ayrıca olmalı.
NO normalde açıktır zaten. Enerji gelince kapatır.

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Selenoid vana koymuşsunuz devreye. Gaz kaçağında alarm cihazı kontak verince, vana kapatır. Elinize sağlık.

Plastik boru LPG den zamanla deforme olur. 5 sene de bir değiştirilse iyi olur.

Şofbeni dönüştürmek için birkaç kritik husus var. Siz 12 V bir sirkülasyon pompası bulun. Bir de sıcak su eşanjörü. Bir kombiden çıkma olabilir. Bunun ilk devresine (primer devre) şofben çıkışını bağlayın. Dönüşü gene şofbene olsun. Şofbenin soğuk su girişini bu eşanjörün ikinci devresine (sekonder devre) bağlayın. Bu hattın çıkışı da sizin duş çıkışı olacak. Bu çıkışa bir flow switch yani akış anahtarı koyun. Bu anahtar tetikleyince şofben devreye girmeli, sıcak su üretip eşanjör e göndermeli. Eşanjörden ısınan soğuk su size duştan gelmeli.

Şofben çıkışı eşanjör girişi yani ilk devreye (primer devre) bir 3 yollu on off vana bağlayın. Bu vananın normalde eşanjör e gidişi kapalı olmalı. Akış anahtarı tetikleyince hem Şofben devreye girmeli hem de bu vana açmalı. Sirkülasyon pompası hem eşanjör e hem de radyatör e basmalı. Kombilerde oransal gaz valfi olur. Sıcaklık kontrolü dijital kartla ve işlemci ile yapılır. Yani emniyet ve konfor sağlanır. Sizin yapacağınız dönüşüm biraz düzensiz olacak. O yüzden demiştim kombi alın diye. Neyse devam edelim.

Isıtma devresine bir termostat koymamız lazım. Aslında sıcak kullanım suyu devresine de koymak lazım. Bunlar ayarlı veya sabit sıcaklık termostat olabilir. Nasıl bulacağınıza bağlı. Bunlarla da şofbeni devreden çıkarıp sokacağız.

Soracağınız çok soru olacaktır. Özelden de ulaşabilirsiniz.

Kolay gelsin.



SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Gerçekten elinize sağlık, zaman ayırıp cevap vermeniz çok mutlu etti beni. Bu bahsettikleriniz fazla teknik bilgi ve tecrübe isteyen şeyler sanırım hermetik şofbenimi kombiye dönüştürmektense ayrı bir soba almam daha isabetli olacak. 2. el birkaç soba buldum fiyatlarında anlaşırsam bu şekilde yapacağım. Yine de şofbenden kombiye dönüşüm yapmayı kafasına koyan arkadaşlar için çok güzel bir rehber olacak elinize sağlık.
 
Son düzenleme:

NO normalde açıktır zaten. Enerji gelince kapatır.

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
aldığım şeyin adı selenoid mi bilmiyorum ancak fotoğrafını paylaşabilirim. Satın aldığım firma bir bağlantı şeması attı ve dedikleri gibi yaptığımda alarm çalıştığında gaz kesileceğini söyledi.

resim_2023-05-16_231616992.png
 

Benim de merak ettiğim buydu.
Eğer alarm cihazı ( - ) verdiğinde, solenoid sistemi kapatıyorsa bu sistem aracta kullanılır ama karavanda kullanılmaz. Bu hata yüzünden yangın çıktığını duymuştum.
Aracta kontağı çevirdiğinizde solenoide + gider, kapattığınızda kesilir.
Karavanda sürekli solenoid uzerinde + olur ki o da çok riskli.
Alarm cihazı hata anında + veriyorsa sorun yoktur.

Yani; Solenid vana, enerji verildiğinde gazı açıyorsa, karavanda kullanılamaz. Enerji verildiğinde gazı kapatıyorsa, normal zamanda sürekli açık ise karavanda kullanılabilinir. Manual kapama ayrıca olmalı.
selenoid vanayı gaz alarm cihazına bağlayınca sadece gaz alarmı devreye girdiğinde vanaya da - gitmiş olmuyor mu yanlış mı biliyorum, alarm cihazı ile ilişkilendirince vanayı karavanda kullanılabilir diye düşündüm ben.
 




Alarm sisteminin bağlantı şemasını ve gaz tank sisteminin elektrik şemasını koyarsanız anlaşılır.
Bu lpg bağlantı şeması. Alarm sisteminde bağlantı şemalık bir durum yok. 12V çalışan bir alarm var, üzerinde aynı zamanda çıkış vericek + ve - kablo var, yani ister buzzer bağlarsınız ister gaz kesici şalter. Benim lpg tüpümün üzerinde gaz kesici şalter var bu şaltere kablo çekip alarmın çıkışına bağladım. Bu sayede gaz kaçağı algılandığıda alarm ötecek, alarm çalışınca da alarm cihazı çıkıştan geçen akım gaz kesici vanayı devreye sokacak.

IMG-20230511-WA0000.jpg


Screenshot_2023-05-21-22-56-23-218-edit_com.opera.browser.jpg


Screenshot_2023-05-21-22-57-45-991-edit_com.opera.browser.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst