Arkadaşlar merhaba
Bu hastalığa 2 yıl önce yakalandım .
Daha öncesinde araba tutkum hep vardı daha 16-17 yaşında babamdan gizli kia marka arabamızı çalar rallici olma hayaliyle saatlerce kum top sahasında viraj kaydırarak nasıl dönülür ona çalışırdım(asvaltta yaptıklarımı ise belirli bir yaşa geldikten sonra anlatmaya açıkçası utanıyorum ) .
Tabi böyle bir durumdan sonra adamcağaz ”babamdan bahsediyorum “ balataların nasıl bu kadar hızlı bittiğine -lastiklerin bu kadar çabuk eskimesine ve sürekli elfreni telini boşalmasına anlam veremezdi (bana bakıyordu ben mülaim bir tipim ,adam bilmiyorki koltuğa oturunca canavara dönüşüyorum)En sonunda da bu koreliler araba yapmaktan ne anlar diyip kia’yı sattı .
Tabi dediğim dönem daha kia’nın türkiyede tek modelinin olduğu yıllar .
Aradan geçen yıllarda Arabalar hep tutukum oldu ,hız ise kendimi alamadığım ama sağ koltuğumda kim oturursa koltuğa sıksıkı yapıştıran içimden atamadığım duyguydu ,arabalar benim için sadece yüksek beygir ve gaz pedalından ibaretti , taki 2-3 yıl öncesine kadar .
Sonra bu siteye ve sizin tutuku dolu yazılarınızla tanıştım ,
hatta bir arkadaşın Nivasını anlatmasını anımsıyorum marka yazmasa zannedersinki bir tirilyon vermiş ferrari almış onu anlatıyor-ne yalan söyliyim çok etkilendim.Okudukça ,gezi videolarını izledikçe bir anda kendimi araç ararken buldum .
Ve her yeni başlayan gibi niva almaya karar verdim ve uzun süre araştırdım bir çok aracı test ettim arkadaşların gazıyla ,yok hidrolik direksiyonu olsun ,elektrikli aynası olsun, biraz konuforlu olsun falan-filan derken hiç alakasız bir şekilde kendimi raw4 almış buldum.
şunu söyliyim raw 4 yazılanlar kadar kötü bir araç değil,kısa olması ve hafif olması çamurda ve karda çok iş yaptırıyor 4-5 gezide de sandığımdan daha iyi bir araba olduğunu kanıtladı ama asıl sıkıntısı üzerine hiçbir ilave yapılamaması .
İlk hevesimi almıştım satma kararı aldım ve daha sağlam offroad yapılacak aynı zaman da uzun kamplara gidilecek bir araç aramaya başladım defender-discovery-jeep fiyattan dolayı ilk tercihlerimdi yaklaşık 1 yıldır da malum siteyi hatim ettim diyebilirim.siteyi her açtığımda da mutlaka land cruiser’lara bir bakıyordum .Yanlız baktıkça ve sizleri okudukça içimdeki land cruiser isteği depreşiyor ama ben inatla “hüseyin o arabayla baş edemezsin boşver 3-4 yıl sonra belki “ diyip kendimi telkin ediyordum.hatta kendime 3-4 ay boyunca toyata sayfasına girmeyide yasaklamıştım çünkü biliyorum şeytana uyup bir çılgılık yapacaktım.
15-20 araba test ettim defender-disco-jeep bir türlü içim ısınmadı .1 ay öncede tekrar toyota sayfasına girmekten kendimi alamadım ve karşımda iki tane vx80 öylece duruyor .Biri galiba Çağlar beyin aracıydı ,niyeti bozdum iki araçtan birini alacağım.Önce istanbuldakine bakayım sonra Ankara’ya giderim diye düşündüm ve istanbuldaki araç sahibini aradım telefondaki arkadaşta biz ilk sahibiyiz diyince başka hiçbir şey sormadan 1 saate soluğu aslan parçasının yanında aldım ilk görüşte aşk bu olsa gerek ,araba toz pislik içinde ama arabaya bakmaktan kendimi alamıyorum e tabi birazda pazarlık etmek için çok da beğendimi belli etmemeye çalışıyorum ama suratımdaki ablak gülümsemeyi bir türlü bastıramadım.pazarlığımızı ettik anlaştık geriye Tem servise göstermek kaldı .
Ertesi gün hemen tem servise götürdük orada bir arkadaş test etti galiba Vecih ustanın oğluydu ama o heyecanla yanlış anlamışta olabilirim.(adamlar tam işinin uzmanı ben arabaya 1 yıl baksam onların yaptıklarının yarısını yapmak aklıma gelmez).onlarda bir kaç eksiğini söyleyip hiç kaçırma hemen al diyince hemen nikahı kıydık.
Arabayı aldğım arkadaş çok iyi bir arakadaştı arabayı sıfır olarak babası almış zamanla anneye devretmişler ve son 4-5 yıl anne kullanmış,hiç tüp takılmamış ve düzenli bakımları hep toyata servisinde yapılmış iki yıldıra garajda duruyormuş, dif. Kilitleri falan hiç kullanılmamış kazasız belasız çok temiz bir araba ama tabiki yaşı gereği boyası ve koltok kılıfları biraz yıpranmış ama onlar kolay .
Çok uzatmayayım araba hakkında ilk izlenimlerimi ve yapacaklarımıda sizinle paylaşıp aynı zamanda belirli konularda da sizlerden akıl alacağım
Önce izlenimler:
Bir kere arabayla çok çabuk bağ kuruyorsun, bugüne kadar 7 arabam oldu, çok araba kullandım ama bunun kadar aşık olupta dikkatli kullandığım araba olmadı ,çok net sölüyorum eşimden korkmasam eve çıkarıp salonun bir kenarında onuda oturtacam ,hatta onun içinden televizyon izleyip, çay içeceğim
Bu japon milleti hakikaten garip ,çok mütavazi bir ırk .adamlar 4500cc motorlu araba yapmışlar arabada hiç ses yok .biz tabi türk milleti olarak senelerce yiğidin malı meydandadır atasözüyle büyüdüğümüz için 4500cc moturlu bir arabaya binince şöyle güzel bir kükresin haykırsın istiyoruz ama arabada ses yok .gazı köklüyorum ,2,5 tonluk araba kafa kaldırıp yerinden fırlıyor ama ses yok ,bu ses işini acil çözmek lazım sonuçta yarin bugün doğaya salacağız egsozda ufak bir oynama şart.
Benzin koınusunda çok yorum yapmaya gerek yok zaten, kesin tüp taktırmam lazım.
Yapacaklarım :
Tüp takılacak- sizlerden edindiğim izlenim doğrultusunda tartarini marka taktıracağım ama istanbulda kime taktırmalıyım bulamadım,sizin önereceğiniz iyi bir usta varmı ?(yedek lastiğin yerine taktırmayı düşünüyorum)
Tüp ruhsata işlenip tüv den geçtikten sonrada Sonra sırasıyla
2,5” yükseltme old man emu
285-75-16 cooper stt lastik ,33” denk geliyor galiba
Komple folya kaplama mat yeşil olacak , camlar siyat kaplatılacak.(ruhsattada yesil yazdığı için ruhsaat işletme derdide olmayacak ,ben zaten bu arabada mat yeşilin çok şık duracağına inanıyorum)
Komple buji ve kabloları değiştirmeyi düşünüyorum.
Ses sistemi ve iç gösterge işiıklarınıda yenileyeceğim bayağı soluklaşmışlar .
Sonraki adımda tamponlar-vinç –snorkel-tavan üstü sepet
Tabu bu işler bütçe ve zaman işi ,artık bütçemizin yettiği kadarıyla yavaş yavaş zaman buldukça iyileştirmeleri yapazacağım ama sezon başlamadan lastik ,yükseltme ve kaplamayı kesin yaptırmalıyım.
Bakalım hayırlısı..
Sizden tüp konusunda destek bekliyorum..
Bu hastalığa 2 yıl önce yakalandım .
Daha öncesinde araba tutkum hep vardı daha 16-17 yaşında babamdan gizli kia marka arabamızı çalar rallici olma hayaliyle saatlerce kum top sahasında viraj kaydırarak nasıl dönülür ona çalışırdım(asvaltta yaptıklarımı ise belirli bir yaşa geldikten sonra anlatmaya açıkçası utanıyorum ) .
Tabi böyle bir durumdan sonra adamcağaz ”babamdan bahsediyorum “ balataların nasıl bu kadar hızlı bittiğine -lastiklerin bu kadar çabuk eskimesine ve sürekli elfreni telini boşalmasına anlam veremezdi (bana bakıyordu ben mülaim bir tipim ,adam bilmiyorki koltuğa oturunca canavara dönüşüyorum)En sonunda da bu koreliler araba yapmaktan ne anlar diyip kia’yı sattı .
Tabi dediğim dönem daha kia’nın türkiyede tek modelinin olduğu yıllar .
Aradan geçen yıllarda Arabalar hep tutukum oldu ,hız ise kendimi alamadığım ama sağ koltuğumda kim oturursa koltuğa sıksıkı yapıştıran içimden atamadığım duyguydu ,arabalar benim için sadece yüksek beygir ve gaz pedalından ibaretti , taki 2-3 yıl öncesine kadar .
Sonra bu siteye ve sizin tutuku dolu yazılarınızla tanıştım ,
hatta bir arkadaşın Nivasını anlatmasını anımsıyorum marka yazmasa zannedersinki bir tirilyon vermiş ferrari almış onu anlatıyor-ne yalan söyliyim çok etkilendim.Okudukça ,gezi videolarını izledikçe bir anda kendimi araç ararken buldum .
Ve her yeni başlayan gibi niva almaya karar verdim ve uzun süre araştırdım bir çok aracı test ettim arkadaşların gazıyla ,yok hidrolik direksiyonu olsun ,elektrikli aynası olsun, biraz konuforlu olsun falan-filan derken hiç alakasız bir şekilde kendimi raw4 almış buldum.
şunu söyliyim raw 4 yazılanlar kadar kötü bir araç değil,kısa olması ve hafif olması çamurda ve karda çok iş yaptırıyor 4-5 gezide de sandığımdan daha iyi bir araba olduğunu kanıtladı ama asıl sıkıntısı üzerine hiçbir ilave yapılamaması .
İlk hevesimi almıştım satma kararı aldım ve daha sağlam offroad yapılacak aynı zaman da uzun kamplara gidilecek bir araç aramaya başladım defender-discovery-jeep fiyattan dolayı ilk tercihlerimdi yaklaşık 1 yıldır da malum siteyi hatim ettim diyebilirim.siteyi her açtığımda da mutlaka land cruiser’lara bir bakıyordum .Yanlız baktıkça ve sizleri okudukça içimdeki land cruiser isteği depreşiyor ama ben inatla “hüseyin o arabayla baş edemezsin boşver 3-4 yıl sonra belki “ diyip kendimi telkin ediyordum.hatta kendime 3-4 ay boyunca toyata sayfasına girmeyide yasaklamıştım çünkü biliyorum şeytana uyup bir çılgılık yapacaktım.
15-20 araba test ettim defender-disco-jeep bir türlü içim ısınmadı .1 ay öncede tekrar toyota sayfasına girmekten kendimi alamadım ve karşımda iki tane vx80 öylece duruyor .Biri galiba Çağlar beyin aracıydı ,niyeti bozdum iki araçtan birini alacağım.Önce istanbuldakine bakayım sonra Ankara’ya giderim diye düşündüm ve istanbuldaki araç sahibini aradım telefondaki arkadaşta biz ilk sahibiyiz diyince başka hiçbir şey sormadan 1 saate soluğu aslan parçasının yanında aldım ilk görüşte aşk bu olsa gerek ,araba toz pislik içinde ama arabaya bakmaktan kendimi alamıyorum e tabi birazda pazarlık etmek için çok da beğendimi belli etmemeye çalışıyorum ama suratımdaki ablak gülümsemeyi bir türlü bastıramadım.pazarlığımızı ettik anlaştık geriye Tem servise göstermek kaldı .
Ertesi gün hemen tem servise götürdük orada bir arkadaş test etti galiba Vecih ustanın oğluydu ama o heyecanla yanlış anlamışta olabilirim.(adamlar tam işinin uzmanı ben arabaya 1 yıl baksam onların yaptıklarının yarısını yapmak aklıma gelmez).onlarda bir kaç eksiğini söyleyip hiç kaçırma hemen al diyince hemen nikahı kıydık.
Arabayı aldğım arkadaş çok iyi bir arakadaştı arabayı sıfır olarak babası almış zamanla anneye devretmişler ve son 4-5 yıl anne kullanmış,hiç tüp takılmamış ve düzenli bakımları hep toyata servisinde yapılmış iki yıldıra garajda duruyormuş, dif. Kilitleri falan hiç kullanılmamış kazasız belasız çok temiz bir araba ama tabiki yaşı gereği boyası ve koltok kılıfları biraz yıpranmış ama onlar kolay .
Çok uzatmayayım araba hakkında ilk izlenimlerimi ve yapacaklarımıda sizinle paylaşıp aynı zamanda belirli konularda da sizlerden akıl alacağım
Önce izlenimler:
Bir kere arabayla çok çabuk bağ kuruyorsun, bugüne kadar 7 arabam oldu, çok araba kullandım ama bunun kadar aşık olupta dikkatli kullandığım araba olmadı ,çok net sölüyorum eşimden korkmasam eve çıkarıp salonun bir kenarında onuda oturtacam ,hatta onun içinden televizyon izleyip, çay içeceğim
Bu japon milleti hakikaten garip ,çok mütavazi bir ırk .adamlar 4500cc motorlu araba yapmışlar arabada hiç ses yok .biz tabi türk milleti olarak senelerce yiğidin malı meydandadır atasözüyle büyüdüğümüz için 4500cc moturlu bir arabaya binince şöyle güzel bir kükresin haykırsın istiyoruz ama arabada ses yok .gazı köklüyorum ,2,5 tonluk araba kafa kaldırıp yerinden fırlıyor ama ses yok ,bu ses işini acil çözmek lazım sonuçta yarin bugün doğaya salacağız egsozda ufak bir oynama şart.
Benzin koınusunda çok yorum yapmaya gerek yok zaten, kesin tüp taktırmam lazım.
Yapacaklarım :
Tüp takılacak- sizlerden edindiğim izlenim doğrultusunda tartarini marka taktıracağım ama istanbulda kime taktırmalıyım bulamadım,sizin önereceğiniz iyi bir usta varmı ?(yedek lastiğin yerine taktırmayı düşünüyorum)
Tüp ruhsata işlenip tüv den geçtikten sonrada Sonra sırasıyla
2,5” yükseltme old man emu
285-75-16 cooper stt lastik ,33” denk geliyor galiba
Komple folya kaplama mat yeşil olacak , camlar siyat kaplatılacak.(ruhsattada yesil yazdığı için ruhsaat işletme derdide olmayacak ,ben zaten bu arabada mat yeşilin çok şık duracağına inanıyorum)
Komple buji ve kabloları değiştirmeyi düşünüyorum.
Ses sistemi ve iç gösterge işiıklarınıda yenileyeceğim bayağı soluklaşmışlar .
Sonraki adımda tamponlar-vinç –snorkel-tavan üstü sepet
Tabu bu işler bütçe ve zaman işi ,artık bütçemizin yettiği kadarıyla yavaş yavaş zaman buldukça iyileştirmeleri yapazacağım ama sezon başlamadan lastik ,yükseltme ve kaplamayı kesin yaptırmalıyım.
Bakalım hayırlısı..
Sizden tüp konusunda destek bekliyorum..