EvliyaCelebi2
Söz insanın aynasıdır..
- Mesajlar
- 2,218
- Tepkime Puanı
- 2,198
@alis70 ,
Size ilk cevabımı göndermeden az evvel, siz de akünüzü artık kullanmış olduğunuzu yazmışsınız. Bu durumda ayni aküden tekrar alsanız bile, kullanım ve yaş dolayısı ile, kapasiteleri de farklı olmuş olacak.
* Akülerin ideal parelel bağlanmasında temel kaide, bağlanacak akülerin, ayni cins ( standart sulu, jel, AGM ), ayni kapasite ( A/h değeri ), ayni yaş, ayni üretim serisi, ayni asit derecesi ve ayni dolum seviyesinde olmaları yönünde.
* Çok çevirim kabiliyetli jel ya da AGM aküleri, normal sulu akülerle tüme varım metodu ile karşılaştırmaya çalışan, münferit tecrübelerin, maalesef bilimsel dayanağı bulunmamakta. Bu " ayni yolu bisikletle de alıyorum, motosiklete ihtiyacım yok" demeye benziyor. Devamlı asit dansitesini kontrol ederek ve havalandırmasına dikkat etmek şartları ile tabi ki eskiden olduğu gibi standart sulu akü de kullanabilirsiniz. Fakat birim çevirim maliyetinin daha yüksek olacağını baştan kabul etmelisiniz. Üstelik özellikle jel aküler derin deşarja dayanıklı ! Zamanımızda hiçbir ciddi karavan üreticisinin bu yola sapmamasının bir sebebi olmalı ?
* iki veya daha çok sayıda parelel bağlı aküler yerine, aynı toplam kapasitedeki tek akü daha çabuk dolar !
Örn. İki 100Ah yerine, tek 200Ah akü gibi.
* Akü bakımı için Exide gibi üretici ve Westfalia gibi karavan yapımcısı kalitelerini ispatlamış firmalar, her ayda bir 48 saat şebeke ceryanına bağlanmayı önermekte.
Yukarıdaki her 4 nokta için dediğim üzere forumda ve internette yeterli bilgi bulunmakta. Eğer bu yönde bizden alacağınız sıklıkla yazılan konserve bilgiler yerine, kendiniz tabi doğru sorularla araştırıp, sebepleri için sonuca varırsanız, uğraşınızdan daha zevk alacağınıza inanıyorum. Üstelik ilave bilgilerle konuya hakimiyetiniz daha da artacak.
Ben de Inanın, bütün bilgileri bu yoldan kazandım.
Kurallar bizden, sebeplerini bulmak sizden..
Size ilk cevabımı göndermeden az evvel, siz de akünüzü artık kullanmış olduğunuzu yazmışsınız. Bu durumda ayni aküden tekrar alsanız bile, kullanım ve yaş dolayısı ile, kapasiteleri de farklı olmuş olacak.
* Akülerin ideal parelel bağlanmasında temel kaide, bağlanacak akülerin, ayni cins ( standart sulu, jel, AGM ), ayni kapasite ( A/h değeri ), ayni yaş, ayni üretim serisi, ayni asit derecesi ve ayni dolum seviyesinde olmaları yönünde.
* Çok çevirim kabiliyetli jel ya da AGM aküleri, normal sulu akülerle tüme varım metodu ile karşılaştırmaya çalışan, münferit tecrübelerin, maalesef bilimsel dayanağı bulunmamakta. Bu " ayni yolu bisikletle de alıyorum, motosiklete ihtiyacım yok" demeye benziyor. Devamlı asit dansitesini kontrol ederek ve havalandırmasına dikkat etmek şartları ile tabi ki eskiden olduğu gibi standart sulu akü de kullanabilirsiniz. Fakat birim çevirim maliyetinin daha yüksek olacağını baştan kabul etmelisiniz. Üstelik özellikle jel aküler derin deşarja dayanıklı ! Zamanımızda hiçbir ciddi karavan üreticisinin bu yola sapmamasının bir sebebi olmalı ?
* iki veya daha çok sayıda parelel bağlı aküler yerine, aynı toplam kapasitedeki tek akü daha çabuk dolar !
Örn. İki 100Ah yerine, tek 200Ah akü gibi.
* Akü bakımı için Exide gibi üretici ve Westfalia gibi karavan yapımcısı kalitelerini ispatlamış firmalar, her ayda bir 48 saat şebeke ceryanına bağlanmayı önermekte.
Yukarıdaki her 4 nokta için dediğim üzere forumda ve internette yeterli bilgi bulunmakta. Eğer bu yönde bizden alacağınız sıklıkla yazılan konserve bilgiler yerine, kendiniz tabi doğru sorularla araştırıp, sebepleri için sonuca varırsanız, uğraşınızdan daha zevk alacağınıza inanıyorum. Üstelik ilave bilgilerle konuya hakimiyetiniz daha da artacak.
Ben de Inanın, bütün bilgileri bu yoldan kazandım.
Kurallar bizden, sebeplerini bulmak sizden..
Son düzenleme: