Güneye Yerleşen Ailenin Tekne Seçimine Yardımcı Olur Musunuz?
Sevgili Dostlar Merhaba,
Karavancılıkla ilgilenenler beni ilgili forumdan bilirler zannediyorum ama ilk defa Tekne ve Yelkenli forumuna yazmak kısmet oldu Çok da mutluyum
Forumu ve verilen linkleri şöyle bir inceledim; gördüğüm kadarıyla herkesin epey tecrübesi var; o yüzden bizim basit sorularımıza yanıt bulamadım. Dolayısıyla sizlerden biraz rehberlik hizmeti almak istiyorum.
Öncelikle durumumuz şöyle:
Eylül 2017 itibariyle Kalkan'a yerleşmeye karar verdik. Evimizi de şimdiden ayarladık.
Şimdilerde gündemimizdeki en önemli konu kendimize bir tekne almak. Bunun için zamanımız var; sakin sakin kriterleri oluşturuyoruz.
Amacımız/Düşüncelerimiz:
-Sık sık Kalkan/Kaş'tan günlük/haftasonu gezilerine çıkmak (Tercihen Kalkan balıkçı barınağı ya da Kaş marina'ya bağlayacağız)
-Yılın 1 ayını teknede geçirmek (Kalkan hareketle Fethiye/Marmaris koyları ve yakın Yunan adaları)
-Ailemiz 2 yetişkin + 1 bebek/çocuk + 1 yorkshire terrier
-Kimsede ciddi bir yelken tecrübesi yok. Benim yelken kursuna katılmışlığım ve ekiple birlikte Kalamış Marina'dan bir bavaria'yı çıkarıp Orsa seyrini yaşayıp geri getirmişliğim var (çok keyifli). Ama yelken ağırlıklı bir tekne bize zor olur diye düşünüyoruz.
-Dolayısıyla olay Motor Yat etrafında dönüyor. Ancak gönlümde yatan sanki "esas motor + yardımcı yelken", yani direkli bir tekne gibi.
-Hardcore karavancıyız; karada her türlü şartla mücadele ederiz ama deniz için böyle bir iddiamız yok ve muhtemelen olmayacak. Tatlı hava denizcisi ve ehl-i keyif ama suda olacağız.
-Motor yatların alabora olabilme ihtimali beni biraz düşündürüyor; altta bir salma olsa daha rahat hissederim (temel fizik). Ama temel tahrik sistemi motor olmalı.
-Karada da işime yaradığı için 5-6 çeşit gemici bağını amacına uygun gözüm kapalı kullanabiliyorum; biraz istidadım var galiba (sağolasın animatedknots dot com)
-Tamamen mekan kullanımı olarak bakıldığında sanki 9-11m arası bir tekne bize uygun olacakmış gibi (yeterli havuzluk + 1 kamara vs.)
-Bu iş için de takribi 40.000USD gibi bir bütçe ayırmayı düşünüyoruz. Aldığımız tekneyi de inşallah uzun süre değiştirmek istemiyoruz.
Bu arada ADB çalışmalarına yeni başlıyorum ve tekne aldıktan sonra bir süre deneyimli birinin rehberliğinde tecrübe seyri vs. planlıyorum.
Sizden rica yukarıdaki maddeler esasında aşağıdaki temel sorularımıza ilişkin fikirlerinizi belirtmeniz:
1) Bize uygun tekne tipleri / bilinen+tavsiye edebileceğiniz modeller nedir?
2) Birkaç yerde okuduklarımdan dizel motorların her 100 beygir başına saatte 22lt yaktıklarını hesapladım..Doğru bir bilgi mi?
3) Yeni teknoloji sayesinde elektrikli motorla tahrik sistemi kullanılabiliyor mu? Yaygınlaştı mı?
4) Deplasman teknelerde tam boy arttıkça hızın da artacağına dair bilgiler var (formülü verifiye edemedim henüz).
Bizim uzunca gezilerimizde mantıklı hızımız ne olmalıdır? Mesela 7-8 knot iyi bir hız mıdır?
Dolayısıyla 9-11m arası tekne boyu hız üstünde önemli bir fark yaratır mı?
Vereceğiniz her tür destek için şimdiden teşekkürler,
sevgiler,
Behçet Tolga (trek71)
Sevgili Dostlar Merhaba,
Karavancılıkla ilgilenenler beni ilgili forumdan bilirler zannediyorum ama ilk defa Tekne ve Yelkenli forumuna yazmak kısmet oldu Çok da mutluyum
Forumu ve verilen linkleri şöyle bir inceledim; gördüğüm kadarıyla herkesin epey tecrübesi var; o yüzden bizim basit sorularımıza yanıt bulamadım. Dolayısıyla sizlerden biraz rehberlik hizmeti almak istiyorum.
Öncelikle durumumuz şöyle:
Eylül 2017 itibariyle Kalkan'a yerleşmeye karar verdik. Evimizi de şimdiden ayarladık.
Şimdilerde gündemimizdeki en önemli konu kendimize bir tekne almak. Bunun için zamanımız var; sakin sakin kriterleri oluşturuyoruz.
Amacımız/Düşüncelerimiz:
-Sık sık Kalkan/Kaş'tan günlük/haftasonu gezilerine çıkmak (Tercihen Kalkan balıkçı barınağı ya da Kaş marina'ya bağlayacağız)
-Yılın 1 ayını teknede geçirmek (Kalkan hareketle Fethiye/Marmaris koyları ve yakın Yunan adaları)
-Ailemiz 2 yetişkin + 1 bebek/çocuk + 1 yorkshire terrier
-Kimsede ciddi bir yelken tecrübesi yok. Benim yelken kursuna katılmışlığım ve ekiple birlikte Kalamış Marina'dan bir bavaria'yı çıkarıp Orsa seyrini yaşayıp geri getirmişliğim var (çok keyifli). Ama yelken ağırlıklı bir tekne bize zor olur diye düşünüyoruz.
-Dolayısıyla olay Motor Yat etrafında dönüyor. Ancak gönlümde yatan sanki "esas motor + yardımcı yelken", yani direkli bir tekne gibi.
-Hardcore karavancıyız; karada her türlü şartla mücadele ederiz ama deniz için böyle bir iddiamız yok ve muhtemelen olmayacak. Tatlı hava denizcisi ve ehl-i keyif ama suda olacağız.
-Motor yatların alabora olabilme ihtimali beni biraz düşündürüyor; altta bir salma olsa daha rahat hissederim (temel fizik). Ama temel tahrik sistemi motor olmalı.
-Karada da işime yaradığı için 5-6 çeşit gemici bağını amacına uygun gözüm kapalı kullanabiliyorum; biraz istidadım var galiba (sağolasın animatedknots dot com)
-Tamamen mekan kullanımı olarak bakıldığında sanki 9-11m arası bir tekne bize uygun olacakmış gibi (yeterli havuzluk + 1 kamara vs.)
-Bu iş için de takribi 40.000USD gibi bir bütçe ayırmayı düşünüyoruz. Aldığımız tekneyi de inşallah uzun süre değiştirmek istemiyoruz.
Bu arada ADB çalışmalarına yeni başlıyorum ve tekne aldıktan sonra bir süre deneyimli birinin rehberliğinde tecrübe seyri vs. planlıyorum.
Sizden rica yukarıdaki maddeler esasında aşağıdaki temel sorularımıza ilişkin fikirlerinizi belirtmeniz:
1) Bize uygun tekne tipleri / bilinen+tavsiye edebileceğiniz modeller nedir?
2) Birkaç yerde okuduklarımdan dizel motorların her 100 beygir başına saatte 22lt yaktıklarını hesapladım..Doğru bir bilgi mi?
3) Yeni teknoloji sayesinde elektrikli motorla tahrik sistemi kullanılabiliyor mu? Yaygınlaştı mı?
4) Deplasman teknelerde tam boy arttıkça hızın da artacağına dair bilgiler var (formülü verifiye edemedim henüz).
Bizim uzunca gezilerimizde mantıklı hızımız ne olmalıdır? Mesela 7-8 knot iyi bir hız mıdır?
Dolayısıyla 9-11m arası tekne boyu hız üstünde önemli bir fark yaratır mı?
Vereceğiniz her tür destek için şimdiden teşekkürler,
sevgiler,
Behçet Tolga (trek71)