Ynt: Grand Vitara Alıyorum Bir Kaç Sorum Var ?
Merhaba,sesli düşünüyorum deriz ya şimdi onu yapıyorum gibi algılayın lütfen.
Özel donanımlı olmayan,suda 5-10 dakikadan fazla durmayan şanzıman ve diferansiyele su girmez.
Dikkat ederseniz durmayan dedim.Hareket halindeyseniz zaten normalde su giremez
Su girmeyen manuel şanzıman ve diferansiyelin yağında herhangi bir problem olmaz.
Ola ki su girdi ve siz farketmediniz,o halde içinde mil(çamur)varsa kısa sürede sesler başlar.
Mil yok sadece su ise yağın yağlama özelliği azalacağı için daha uzun sürede de olsa ses başlar.
Şanzıman kutusu değişimine gerek yoktur,sadece dişli,rulman vs değiştirilir.
Problem,su,mil girmesi ve yağın evsafının bozulup,çalışan dişlilere zarar vermesi değilse nedir?
O zaman sakyuz arkadaşımızın hatalı kullanım tezi en akla yatkın sorun olabilir.
Aynen bahsettiği gibi,asfaltta uygunsuz vites ile gitme,farklı ebatta lastik kullanma vs.
Ayrıca hareket halindeyken yapılmaması gereken hareketlerden birini şanzımana uygulama vs.
Büyük ihtimalle kaportada anlaşılabilen bir hasar yoksa alttan darbe alma olasılığı da olabilir.
Eğer,bahsi geçen şanzıman kutusuyla birlikte değişmediyse o zaman içten hasar olma olasılığıdır.
Yani hatalı kullanım ve su,mil girme sorunları yoksa bu ihtimaller olasılık dahilindedir.
Komple kutusuyla birlikte şanzıman vs değişimi yapıldıysa o zaman alttan hasar almış demektir.
Şanzıman kutusu öyle bir iki altını çarpmayla kolay hasar alacak yapıda değildir.
Acemi ya da usta olsun herkesin başına gelebilir ama darbenin sert olması gerekir.
Eğer diğer aksamlara zarar vermediyse ve orjinali ile bilen ellerde değiştiyse sorun olmaz.
Uzun yıllar emniyetle kullanabilirsiniz.Satıcı art niyetli olsa bundan bahsetmeyebilirdi.
Araç sıvılarının belirli aralıklarla değiştirilmesi sağlıkları ve uzun ömürleri açısından önemlidir.
Ayrıca triger kayışlıysa çok önemli,zincirliyse önemli,direk dişliyse çok kafaya takılmayacak konudur.
Kayışsa değişimi nispeten kolaydır,zincirse uzun zaman alan ve uğraştıran bir işlemdir.
Araçta minicik ve satıcının yazdığı gibi küçük tekne çekmek vs işlerde kullanılabilen vinç var.
Zor durumlarda iki üç kişinin aracı ittirmesinden çok daha fazla işe yarayabilecek bir makinadır.
Tavsiye üzerine takılmış olabilir,ya da satıcı balık veya kuş avcısıdır ve tekne ile uğraşıyor olabilir.
Şaseli bir araç olduğundan,bağlantıları düzgünse hiç bir eksisi yoktur,aksine size de hizmet eder.
Bu da illaki zor şartlarda kullanıldı demek değildir.Ama şanzıman olayı ile birleşince düşündürücü?!!!
Son olarak aile aracı olacak demişsiniz.Aileniz şimdilik iki kişiyse pek sorun olmayacak bir modeldir.
Bagajı LPG tüpü ile neredeyse yok denecek kadar küçük kalmış bir haldedir.
Dizel bile olsa zaten küçük gelen bir bagaj hacmi olan araçtan bahsediyoruz.
Hele doğa gezmeleri,araziye çıkmalarda arka koltuk inip binmelerde çok zorlayıcıdır.
Eğer ailede yaşlı insanların da bu araca binip ineceğini düşünürseniz sıkıntı had safhada.
Kullanıcıların çoğu arka koltukları yatırıp,yüklü market alışverişlerini ancak halledebilmektedir.
Bunları da göz önüne alıp üç kapı araç seçerken bir kere daha düşünmenizde fayda vardır.
Şahsi tecrübe ve düşüncelerimden bazılarıdır,faydalı olmasını umarım.