Grand Cherokee 2001 4.7 V8 Wj Vites Geçişi Vuruntu Yapıyor.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan blueplane Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,698

blueplane

V8 4.7 WJ
Mesajlar
94
Tepkime Puanı
0
Merhaba, Grand cherokee WJ 2001 model 4.7 sahibiyim,aracım 86000 kmde,lpg yok,vitesi ilk basta D ye aldıgımda ,aracım 2,3 saniye bekliyor ve ondan sonra sarsıntılı bir sekilde vitese geciyor,Örneğin yokusta olsam o 2,3 saniyede arac arkaya kayıyor ama arac gittikten sonra arkaya kaymıyor.Aracımın 1 sene önce sanzuman yağı ve filtresi kaliteli yağ kullanılarak değişmiş,şanzuman Transmission selenoidi degişmiş,yine 1 sene önce türbin revizyonu olmus.Şanzuman sökülüp toplanmış.4 ay önce aldıgım aracımda viteslerde bi sorun yasamıyordum.Aracımın 2 hafta önce tcm (transmission control module) si yandı,cıkma tcm bulunup taktırdım,ayrıca tcm yanmadan önce krank mili pozisyon sensörü hatası alıyordum,o parcayıda degistirttim.Akü eskiydi,tcm aküden yanmıs denildi ve aküyü degistirdim.Bunlar degişmeden önce vitesle ilgili boyle bi sorunum yoktu,acaba tcm ile ilgili bi durum olabilir mi?Ayrıca aracım d de iken araç örneğin belli bi hızdan durma noktasına geldigi zaman ilk vitese gecerken de vuruntu yapıyor,yani 2den 1 e gecerkende vuruntu var, aracta sarsıntı yapıyor,diger viteslerde gayat güzel geciyor.dnin dısında ayrıca 1 ve 2 vitesleri yeni denedim, manuel olarak,acaba ilk denedigim icin ondan sonra d deki 2den 1 e geciste ve ilk kalkıstaki probleme neden olabilir mi?Yada yağ basıncında azalmaya?Tv kablosu 4.7 motorlarda var mı?WJ 4.0 ve ZJ 5.2 motorlarda oldugunu duydum fakat 4.7lerde internette arastırdım bulamadım, tv kablosu Kickdown cable adjustment diyede aratılabilir,cok hassas ayarmıs,vites gecisinin serttligini yumusaklıgını ayarlıyormus,fakat cok sert ya da cok yumusakta sanzımana büyük zarar verirmiş,o yuzden dikkat etmek gerekir. Aracımda hata kodu veya arıza lambası yanmıyor.Şimdiden tesekkürler.
 

Ynt: Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Vites Geçişi Vuruntu Yapıyor.

Tribün sorunu gibi geliyor ancak iyi bir şanzuman ustasına sorsanız tam bilgi verir. ZJ'lerde 1500 lira gibi bir masrafı oluyordu, WJ için bilemiyorum. Kolay gelsin.
 

Ynt: Grand Cherokee 4.7 V8 Wj Vites Geçişi Vuruntu Yapıyor.

yalnız su sekilde bi durum var,tcm yandıktan sonra bu problemi yasadım,yani o kadar tesadüf olabilir mi?1 sene önce Yetkili serviste türbin revüzyonu yapılmıs,sanzuman dagıtılmıs toplanmıs,bu işlemden 1 ay gectikten sonra tekrar baska bir yetkili serviste aynı işlemler yapılmıs,türbin revizyonu, sanzıman dagıtlmıs toplanmıs ama 4 aydır problem yoktu.Cevabınız icin teşekkürler.Ayrıca bu araclarda yazılım güncelleme diye bi durum var mı?Yani takılan cıkma tcmnin yazılım versiyonu uyumsuzluk yapabilir mi?
 

Ynt: Grand Cherokee 2001 4.7 V8 Wj Vites Geçişi Vuruntu Yapıyor.

Şanzımanı 2 kere yapıp ayar tutturamamaları muhtemeldir. Hatta ilkinde doğru yapılamamışsa genelde çok daha sancılı bir hale geliyor şanzıman ve motor onarımları.

Kickdown cable ayarını ben de söylemeyi düşünüyordum ancak o vites değiştirirken değil, sürüş sırasında D'de iken vites geçişlerini ayarlayabilmek için yapılan bir şey. Çok basit ve deneyerek zarar vermenizin çok zor olduğu bir olay. Eğer yapacaksanız o konuda da bilgi verebilirim.

TCM sebebiyle de olabilir mi bilmiyorum, ancak yeni bir parça(sensör vs gibi) ekledikten ya da boğaz kelebeği temizliği gibi şeylerden sonra aracın PCM'sine restart atmanız sizin yararınıza olacaktır. Araç yaptığınız değişimleri tanıyacak, ona göre ayar yapacaktır. Çok da basit bir işlem:

1. Akünün pozitif başını sökün.
2. 30-40 saniye için yere değdirin. Ya da motor bloğu da o işi görür.
3. Pozitif ucu tekrar takıp, aracın anahtarını ON konumuna getirin ama çalıştırmayın.
4. Farı açın
5. Farı kapayın
6. Aracı OFF duruma getirin.

Sonraki çalıştırmada eğer arıza ışığı yakan bir şey varsa muhtemelen sönecektir. Teybiniz orjinalse fabrika kodunu isteyecektir. Ve ilk 5 dakika boyunca aracınız standart şekilde gitmeyebilir, devir dengesizliği gibi şeyler belki görülebilir önemli değil. Bu işlemi yaptıktan sonra aracınızla 15-20 dakika bir tur atsanız, sizin sürüşünüze göre araç beyni ayarlamalar yapar ve yeni takılan sensörler vs gibi şeyleri ona göre çalıştırmayı öğrenir. İlk 50 çalıştırmada sürüş karakteristikleriniz tutulur ve size özel bir sürüş sunar aracınız.

Hele ki 2002 sonrası WJ'ler için yapılmış TCM'lerden yüklediyseniz, bunu kesinlikle yapmanız gerekir. Çünkü 2002 sonrası WJ'lerdeki TCM'lerle aracınız 5 vitesliye dönüşebilmekte yazılımla. Bunun için ise bu dediğim flash işlemi yapılmalı. İkisi aslında tamamen aynı şanzımanlar, ama böyle bir yazılım farkı var :smiley: . Umarım fazla masraf çıkarmadan hallolur sorununuz.
 

Ynt: Grand Cherokee 2001 4.7 V8 Wj Vites Geçişi Vuruntu Yapıyor.

aslında servise sanzıman neden sökülüp takıldı diye sordugumda bana türbin revizyonu oldugu icin dedi,yani türbini revize etmek icin sanzımanın inmesi gerekiyormus,sanzımanda bi sorun yoktu dediler,sonradan ekspertizde yaptırmıstım.Ekspertizden sonra aracı 500 km kullandım.
Kickdown cable ile ilgili 4.7 motorlarda yerini bulamadım ve bazı yabancı sitelerde 4.7lerde bu kablonun olmadıgını yazmıslar,eger siz 4.7lerdeki yerini biliyorsanız o konuda bilgi verirseniz sevinirim.Krank mili sensörü yeni takıldı,ondan once hava filtresi ve üstteki diger kapaklar cıkarıldı,boğaz kelebeği temizlendi.Aküde yeni degisti,bu anlattıgım işlemleri ustalar aynı gün yaptı,tcmyide degistirdiler,tcm cıkma taktırdım,usta yükleme yaptıgını söyledi,daha sonra zaten ben aracı aldıktan sonra teyibi actıgımda kod istedi ve gerekli kodu girdim,teyip acıldı.pcmye reset attılar mı bilmiyorum ama aracın göstergelerin altında cihaz baglama yerine bagladığı cihazla yükleme yapıyoruz dedi.Aracım daha yeni yapıldı,aracı yaptırdıktan sonra 25 km yol gittim,belkide kullandıkca vitesle ilgili sorunlar hallolur,yani parcalar birbirine uyum sağlar,suan icin hic bi hata kodu almıyorum,motorun calısmasıda gayet iyi,86000kmde ,aracımda lpg yok.Benim aracımda 2002 ler gibi 5 vites,5 vitese 2001 de gecildi,1999 ve 2000 modeller 4 vites.Sanzıman yağını tekrar kontrol edicem.Yardımın icin teşekürler Bakas Bey,iyi bayramlar.
 



Ynt: Grand Cherokee 2001 4.7 V8 Wj Vites Geçişi Vuruntu Yapıyor.

blueplane' Alıntı:
aslında servise sanzıman neden sökülüp takıldı diye sordugumda bana türbin revizyonu oldugu icin dedi,yani türbini revize etmek icin sanzımanın inmesi gerekiyormus,sanzımanda bi sorun yoktu dediler,sonradan ekspertizde yaptırmıstım.Ekspertizden sonra aracı 500 km kullandım.
Kickdown cable ile ilgili 4.7 motorlarda yerini bulamadım ve bazı yabancı sitelerde 4.7lerde bu kablonun olmadıgını yazmıslar,eger siz 4.7lerdeki yerini biliyorsanız o konuda bilgi verirseniz sevinirim.Krank mili sensörü yeni takıldı,ondan once hava filtresi ve üstteki diger kapaklar cıkarıldı,boğaz kelebeği temizlendi.Aküde yeni degisti,bu anlattıgım işlemleri ustalar aynı gün yaptı,tcmyide degistirdiler,tcm cıkma taktırdım,usta yükleme yaptıgını söyledi,daha sonra zaten ben aracı aldıktan sonra teyibi actıgımda kod istedi ve gerekli kodu girdim,teyip acıldı.pcmye reset attılar mı bilmiyorum ama aracın göstergelerin altında cihaz baglama yerine bagladığı cihazla yükleme yapıyoruz dedi.Aracım daha yeni yapıldı,aracı yaptırdıktan sonra 25 km yol gittim,belkide kullandıkca vitesle ilgili sorunlar hallolur,yani parcalar birbirine uyum sağlar,suan icin hic bi hata kodu almıyorum,motorun calısmasıda gayet iyi,86000kmde ,aracımda lpg yok.Benim aracımda 2002 ler gibi 5 vites,5 vitese 2001 de gecildi,1999 ve 2000 modeller 4 vites.Sanzıman yağını tekrar kontrol edicem.Yardımın icin teşekürler Bakas Bey,iyi bayramlar.


dostum önce şu yanlış bilgiyi düzeltelim. 1999 modeller de 5 ileri. 545rfe şanzıman. benim aracım da öyle
sonra arızayı söyleyelim. şanzımanın vuruntu yaptığı geçişi normalden erken mi yapıyor. örneğin 1200- 1300 devirde vites mi büyütüyor.eğer böyle yapıyorsa ve bunu özellikle soğukken yapıyorsa solenoid valflerin altındaki contalar kaçırıyor. ezik ya da kopuk. tanesi 1 tl o oringlerin. ve revizyon yaparlar ona ellemek dağıtmak istemezler. eğer arıza böyle oluyorsa oringleri değiştirt olsun bitsin. yok eğer bu şekilde değilse vuruntu muhtemelen boğaz kelebeğini temizlemek için açtıklarında kelebek pozisyon sensörünün ayarını kaçırdılar. tps denir buna. kolay ayar tutmaz. onu söküp bir iki milim çevirdiyse ayar bozulur. ki senin arıza buna daha çok benziyor. çünkü diğer arıza zamanla ilerleyerek artar. diğeri aniden peydah olur. o yüzden bence şanzımanı kurcalama. al bi tane yeni tps taktır bütün sorunlar bitsin. her söylenene inanıp şanzımanını bozdurma. selamlar.
 

Ynt: Grand Cherokee 2001 4.7 V8 Wj Vites Geçişi Vuruntu Yapıyor.

Sorunumla ilgili şu konu dikkatimi cekti,simdiki anlattıgım hepsi otomatik 1 ve 2 icin ,manuelden bahsetmiyorum,vitesi d ye aldıgım zaman 2,3 saniye bekleyip vitese gectigi icin yani 1. vites gec baslıyor,daha sonra 2.vitesteyken aracı yavaslatıttıgm zaman ve durma noktasına yakın arac 2den 1. vitese gectiginde vuruntu oluyor,yani ilk bastaki gec devreye girme durumu tersinde yani 2.den 1 e gecerken,gerektigi zamandan daha erken 2den 1 e gecmek istiyor o zamanda zamanlama hatasından dolayı balatalar vuruntulu sekilde birbirine carpıyor,yani bant hatası mı denir bilmiyorum ama,tcm yeni degistigi icin acaba ordan 1. vitesle ilgili komutlarda gec gelme durumu olabilir mi?Kaçıncı devirdeyken vites 2 den 1 e gecer acaba?Devire dikkat etmedim ama bundan sornaki test sürüsünde ona da bakıcam.
Örnegin 40km hızla giderken daha cabuk bi sekilde durursam vuruntu daha cok oluyor,fakat hızlı bi sekilde degilde yavas bi sekilde durursam bazen vuruntu yapıyor bazen yapmıyor,enteresan.
Cünkü 4 aydır kullandıgım aracımda viteslerle ilgili hic bi sorunum yokken,cıkma tcm,yeni akü takılıp,bogaz kelebeği,temizlenip,krank mili sensörü yeni mopar olarak degistirildikten sonra birden vites sorunu olunca insan ister istemez bu parcalardan dolayı kaynaklanabilir mi diye düsünüyor,akü yeni ve modelide uygun,krank sensörü hatasıda artık almıyorum,bunları eledikten sonra sadece 2 sey kalıyor,ya tcm bozuk ama gösterge panelinde bi hata yok, ya da bogaz kelebegi ayarı bozuldu,bogaz kelebegi temizlendikten sonra da arac boşta calısırken gaza baya bi basıldı,sanzımanı kurcalatmak istemiyorum,yağına 1 hafta önce baktıgım sanzıman yağıda tam doluydu,aracım kapalı otoparkta kesinlikle bi yağ kaçagı yok,o yuzden yağ eksiltme durumunu da eledim,1 sene önce kaliteli yağ kullanılmıs ve arac 1 senede 4000km yapmıs,4000 km de sanzıman yağı eskir mi?Düzgün kullanıldıktan sonra 60000 km gitmez mi?Boğaz kelebegiyle ilgili durumdan dolayı biraz olsun icime su serptiniz xlms_green,ilgilendiginiz icin teşekkürler,umarım sizin dediginiz gibi bi sorundan kaynaklanıyordur.
 

Ynt: Grand Cherokee 2001 4.7 V8 Wj Vites Geçişi Vuruntu Yapıyor.

dostum. ikiden bire 10 km altına inince atıyor benimki. tam duracakken. anlattıklarına göre suçlu tcm kalibrasyonu. bunu yapabilecek usta nerdeyse yok. ya da ben bilmiyorum. üst kapak ve sibop revizyonu yaptırdım. sente ayarını ustaya dövüşerek anlatabildim. hatta lafımı dinlemedi kalfa. 250 km yapmış zincir paletini tornavida ile gerip çıkarmaya çalıştı. tabi ki kırdı. oysaki spatula gibi bişeyle gerdirse kırılmayacaktı. bana iki güne maloldu. bulabilirsen bir başka gc nin kelebek sensörünü tak test et. yüksek ihtimal bu çıkacak.
 

Ynt: Grand Cherokee 2001 4.7 V8 Wj Vites Geçişi Vuruntu Yapıyor.

xlms_green' Alıntı:
dostum. ikiden bire 10 km altına inince atıyor benimki. tam duracakken. anlattıklarına göre suçlu tcm kalibrasyonu. bunu yapabilecek usta nerdeyse yok. ya da ben bilmiyorum. üst kapak ve sibop revizyonu yaptırdım. sente ayarını ustaya dövüşerek anlatabildim. hatta lafımı dinlemedi kalfa. 250 km yapmış zincir paletini tornavida ile gerip çıkarmaya çalıştı. tabi ki kırdı. oysaki spatula gibi bişeyle gerdirse kırılmayacaktı. bana iki güne maloldu. bulabilirsen bir başka gc nin kelebek sensörünü tak test et. yüksek ihtimal bu çıkacak.

Dostum. kendi istedigimiz gibi bi,sabırla itina ile işini düzgün yapan usta bulmak kolay degil.Haklısın,geçmiş olsun.2 den 1. vitese gecise test sürüsünde dikkat ettim,900 devir civarında vuruntulu bi sekilde gecti,dedigin gibi hızım 10km nin altındaydı.Boğaz kelebeğini ustalar sökmediler,sadece boğaz kelebeğinin icine balata temizleme spreyi sıktılar, temizlediler,kablo söküp takmadılar,yani sökülmeden sensör nasıl bozulur?Temizledikten sonra kurusun diye boğaz kelebeği acık kalsın diye araya bi parca koydular,sonra kuruyunca sıkıstırdıkları parcayı aldılar,motoru calıstırdıklarında, ilk basta galiba motor ikaz ısıgı yandı,sonra balata temizleme spreyinden dolayı gecici olarak bu ısık yanar dediler ve ısık birkaç dakika sonra söndü,sensör bu spreyden dolayı bozulabilir mi?Sensör bozulduysa bütün viteslerde vuruntu yapmaz mı?Bu işlemlerden sonrada aynı gün yine krank sensörünü degistirdiler,krank mili sensörü mopar aldım,ondan acaba boyle bi sorun ortaya cıkabilir mi?Ama hata koduda almadıgım icin krank sensörünün yapacagını pek sanmıyorum.Dediginiz kelebek sensörü bozuk olsa aracta hata kodu vermez mi?tcm kalibrasyonu bozuk olabilir demişsiniz,yani transmission control module kalibrasyonu mu bozuk,yoksa tps yerine yanlıslıkla tcm mi yazdınız?
 

Ynt: Grand Cherokee 2001 4.7 V8 Wj Vites Geçişi Vuruntu Yapıyor.

Arkadasim ii usta bulmak cok zor kolay gelsin... Bence tribunlerde sorun olabjlir vuruntuyu ondan yapar... Araci senden onceki sahibi nasil kullanmis merak ettim 86000 km olan arac ta sorun olmamasi lazim...
 



Ynt: Grand Cherokee 2001 4.7 V8 Wj Vites Geçişi Vuruntu Yapıyor.

huseyin brc' Alıntı:
Arkadasim ii usta bulmak cok zor kolay gelsin... Bence tribunlerde sorun olabjlir vuruntuyu ondan yapar... Araci senden onceki sahibi nasil kullanmis merak ettim 86000 km olan arac ta sorun olmamasi lazim...
Hüseyin brc bey,3.sahibinden aracı aldım,ama aracın ic döşemeleri cok temiz,dıs boyasıda öyle ,parca degisen yok,aslında motoru da gayet güzel calısıyor,ama yinede öncesini bilemem.Son 2 yılın servis kayıtları var,yetkili servise düzenli giden bir aracmıs.Tcm ve krank mili sensörü hemen degisir degismez bu sorun ortaya cıktıgı icin türbinden pek süphelenmiyorum ama tcm degismeden bu sorun ortaya cıksaydı,türbinden süphelenirdim,o kadar tesadüf olursa da sizin dediginizde cıkabilir tabi.Ayrıca türbinde bi sorun varsa hata kodu vermez mi?Kontağı 3 veya 4 kereydi galiba kapatıp actıgım zaman hata kodu vermiyor,done yazıyor.
 

Ynt: Grand Cherokee 2001 4.7 V8 Wj Vites Geçişi Vuruntu Yapıyor.

Selam hangi sehirdesiniz? Ankara da iseniz ii servisler var burada ariza tespiti yaparlar... Arac yatmaktanda yapabilir boyle arizalari... Benimde krank mil sensoru degisti belirtileri giderken stop ediyordu devir yukselip dusuyordu ama tcm yi bilmiyorum yinede sanzuman yagini kontrol etseniz ii olur... Aracla 25 km yapip vitesi bosa alin ve sanzuman yag cubuguna bakin arac calisir vaziyette olacak
 

Ynt: Grand Cherokee 2001 4.7 V8 Wj Vites Geçişi Vuruntu Yapıyor.

huseyin brc' Alıntı:
Selam hangi sehirdesiniz? Ankara da iseniz ii servisler var burada ariza tespiti yaparlar... Arac yatmaktanda yapabilir boyle arizalari... Benimde krank mil sensoru degisti belirtileri giderken stop ediyordu devir yukselip dusuyordu ama tcm yi bilmiyorum yinede sanzuman yagini kontrol etseniz ii olur... Aracla 25 km yapip vitesi bosa alin ve sanzuman yag cubuguna bakin arac calisir vaziyette olacak
istanbul'dayım.Aslında yetkili servise gidecek kadar zengin degilim:smiley:Yetkili serviste Ekspertiz yaptırdım ve bazı önemli seyler gözlerinden kaçmıs, aracı aldıktan hemen sonra ben farkettim,örnegin ön yolcu tarafı ısıtmıyor,söför tarafı ısıtıyor,bunu farketmemişler,ama iyi yetkili servislerde vardır tabi,ben sadece gittigim yetkili servisten memnun kalmadım,ekspertizde arka amortisörlerden birinin burcu kırık dediler,digeri patlak dediler,bende onlara güvendim,parcacıdan mopar 2 arka amortisör aldım, babamla beraber söktük ve degistirdik,bi baktıkki,amortisörlerden burcu kırık dedikleri sapasaglam,digeride patlak degil,yenilerle karsılastırdık,yani nasıl güveneyim ben o adamlara?Bosuna 2 amortisör aldım,iyi bir amerikan ustası bulamazsak mecburen yetkili servise gidicem,tabi her ustaya gösterilmez bu araclar,kurcalarlar mahfederler,ama beyni takan ustalarla bayramdan sonra iletisime gecicem,eger onlar sorunumu cözemezse o zaman iyi bir amerikan ustası ararım,gelen ustalar sanzıman yapını kontrol etmişti 1 hafta once.Sanzıman yağı kontrolünü tam olarak nasıl yapıldıgını bende anlamadım motor ısındıktan sonra vitesler arasında 2 saniye gecişler yapıp bosa alıp calısır vaziyette bakın diyenlerde var,dogru mudur bilmiyorum ama o sekilde yaptım 25 km civarı yol gitmiştim ve sonra biraz once anlattıgım gibi araç çalısırken vitesler arasında 2şer saniye geciş yaptıktan sonra vitesi bosa alıp arac calısırken 2 dakika bekleyip sanzıman yağ cubuguna baktım cubuktaki yeri sildim ve tekrar cubugu skop cıkarttım,cubukta dolu gösteriyordu ve rengide pembemsi,zaten 4000 km once ve 1 sene önce degişmiş, yetkili serviste sanzıman sökülüp toplandıgı zaman,türbin revizyonu yapılınca, icindeki eski yağ tamamiyle bosaltılıp yenilenmiş, aracıma uygun kaliteli yağ kullanılarak değişmiş,yağdan olacagını hic sanmıyorum,yine usta gelince kontrol ettiricem,sanzımanda yağ kacagı yok, tcm yi takan ustalar 2 yıl garanti verdiler,bakalım eger tcmdense sorunumu cözerler.Usta ne kadar tcmden degil abi dese de ben pek ona katılmıyorum.Aracın servis katalogunda tcmle ilgili vites kolu gecisleri ve bircok sey yazıyordu,ingilizcem pek iyi degilde az cok biseyler anladım,bi sorun varsa vites gecişlerinde sorunlara yol acabilir,tabi bunla ilgili belki baska parcalarda sebep olabilir ama arızanın nedenini bilmedigim icin işin zor tarafıda bu.
 

Ynt: Grand Cherokee 2001 4.7 V8 Wj Vites Geçişi Vuruntu Yapıyor.

konu baslıgında ilave etmeyi unuttugum sorunumu burda acıklamak istedim,konuyla ilgili bi acıklama yapayım,Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj 2001 Gaza Fazla Basınca Uyarı Sesi Neden Geliyor? baslıgındaki sorunumdan sonra aracımı 2 ay daha kullandım ve yaklasık 300 km yapmısımdır,daha sonra 155 km hızla giderken motorda sarsıntı oldu ve motor arıza lambası yandı,burnuma kablo kokusu geldi,daha sonra p0320 hata kodu aldım,kontagı 3,4 kere acıp kapayınca hata kodunu gösterdi,sonra usta cagırdım,cihazını bagladı ve p0320 hatasını söyledi,aracımla 25 km gittikten sonra ustalar tekrar baktı, bu seferde cihazın, aracın beynini okuyamadıgını söylediler,fakat aynı gün cihaz okumayınca tcm den süphelendiler ve tcmyi cıkartıp actılar,tcmde devrelerin üzerindeki vernik gibi birsey tas gibi olmalıyken,benim vernik yumusamıs jöle haline gelmişti,eski tcmnin arızasının büyük oldugu söylendi ve yüksek fiyatlara tamiri yapılır dediler, o yuzden daha sonra araca cıkma tcm takıldı,immobilizerda eski tcmden cıkartılıp cıkma beyne takıldı,krank mili sensörünü mopar olarak yenisiyle degistirtirttim.Artık gaza yüklendigimde uyarı sesi almıyorum,onun dısında p0320 hatasıda düzeldi,hic bi hata almıyor,fakat bu konuda bahsettigim vites vuruntu problemim ortaya cıktı.
 

Ynt: Grand Cherokee 2001 4.7 V8 Wj Vites Geçişi Vuruntu Yapıyor.

blueplane' Alıntı:
konu baslıgında ilave etmeyi unuttugum sorunumu burda acıklamak istedim,konuyla ilgili bi acıklama yapayım,Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Wj 2001 Gaza Fazla Basınca Uyarı Sesi Neden Geliyor? baslıgındaki sorunumdan sonra aracımı 2 ay daha kullandım ve yaklasık 300 km yapmısımdır,daha sonra 155 km hızla giderken motorda sarsıntı oldu ve motor arıza lambası yandı,burnuma kablo kokusu geldi,daha sonra p0320 hata kodu aldım,kontagı 3,4 kere acıp kapayınca hata kodunu gösterdi,sonra usta cagırdım,cihazını bagladı ve p0320 hatasını söyledi,aracımla 25 km gittikten sonra ustalar tekrar baktı, bu seferde cihazın, aracın beynini okuyamadıgını söylediler,fakat aynı gün cihaz okumayınca tcm den süphelendiler ve tcmyi cıkartıp actılar,tcmde devrelerin üzerindeki vernik gibi birsey tas gibi olmalıyken,benim vernik yumusamıs jöle haline gelmişti,eski tcmnin arızasının büyük oldugu söylendi ve yüksek fiyatlara tamiri yapılır dediler, o yuzden daha sonra araca cıkma tcm takıldı,immobilizerda eski tcmden cıkartılıp cıkma beyne takıldı,krank mili sensörünü mopar olarak yenisiyle degistirtirttim.Artık gaza yüklendigimde uyarı sesi almıyorum,onun dısında p0320 hatasıda düzeldi,hic bi hata almıyor,fakat bu konuda bahsettigim vites vuruntu problemim ortaya cıktı.

dostum. o ustayı değiştir. kelebek boğazı öyle temizlenmez. içine balata spreyi sıkılmaz. adam gibi sökülür. güzelce temizlenir. yerine monte edilir. söküldüğünde rolanti motoru da sökülür. orası dar bir kısım. aökülmeden temizlenmez. sökmeden boğaz kelebeğine sprey sıkarsanız orada biriken kurumu kelebeğin kapanmasını engelleyebilecek düzeyde tortu yaptırırsınız. tam kapanmaz. gazla hava alır. bu dediğin vuruntuları yaptırabilir. bence öncelikle güzel bir boğaz kelebeği temizliği yaptır. olmazsa yeni pcm tcm ve kelebek sensörünü birbirine kalibre ettir. umarım çözüm olur
 



Ynt: Grand Cherokee 2001 4.7 V8 Wj Vites Geçişi Vuruntu Yapıyor.

Yeni sıfır mopar tcm alıcam ve onu taktırdıktan sonra umarım problem cözülür,eger yine aynı sorun devam ederse diger kısımlara baktırırım.Sonucu 15 güne kadar yazarım.İyi günler.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,905
Mesajlar
1,525,371
Kayıtlı Üye Sayımız
166,707
Kaydolan Son Üyemiz
Ayhnn

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst