Ynt: Grand Cherokee 2.7 CRD Motor Lambası
Eveeet sevgili arkadaşlar,
Konu sahibi olarak yıl oldu 2012 aylardan Mart...
Biz hala bu sorunla ısrarla uğraşmaktayız.Araçta yaptıklarımızı yukarıdaki mesajlarımda (geçen sene) tek tek anlatmıştım. Bir kez daha sıralamak gerekirse,
- Turbo temizlendi sağlam dendi,
- Katalitik konvertör yüzünden olur dediler onuda denedik olmadı,
- Arıza kodu tanımsız dediği için Ayhan ustanın dediği gibi motora kablo çektirdik, fakat çektirdikten 2 saat sonra arıza lambası yine yandığı için içim rahat etmedi kabloyu söktürdüm ( kabloyu takanlar tabii nekadar doğru taktı bilemiyorum bu iş için gerekirse istanbuldan biryerlere gideceğim)
- Beyindendir denildi, tuttuk Antalya'dan gelmiş bir CRD motor beynini beyincide değiştirdik, 12 saat test etme fırsatımız oldu, fakat 12 saat sonra yine yandı. Beyinden olmadığını anladık
- Daha sonra hemen motorun şöföre doğru sol tarafında kalan bir soket var, 150 TL civarı birşey, bu soketten 2 adet değiştirdim. 1 DC marka 1'de orjinal mercedes marka soket taktık, 1 ay ışık yanmadı işte bulduk dedik fakat 1 ay sonra tekrar yandı ve bu soketten olmadığını anladık.
- Son 1 ayda arıza ışığı sık yandığı için MÜŞİR'den dediler. Denemek için filtreli bir müşir taktık fakat malesef oda olmadı.
Şimdiiii,
Aracın arızası bilindiği gibi 2 ay yanmıyor, 1 ay yanmıyor veya 3 hafta yanmıyor, sonra kendini unutturmamak için arada bir lamba yakıyor. Bu lamba yaktığında kimi zaman çekişten düşüyor, kimi zaman hiçbirşey olmadan devam edilebiliyor. Son zamanlarda muşirden şüphelendik. Çünkü araç vitese takılıp yol yapıldık sonra P konumuna alıp gaz verince rölanti takılıyor.
Bu rölanti takılması neden yapar bilenimiz varmı acaba? Rölanti 1,2 nin altına inmiyor. Ancak bu hareketi arabayı stop edip çalıştırdığımızda yapmıyor. Sadece vitese takıp yol katettiğimizden sonra P konumuna alınca yapıyor.Rölanti takılması bizi müşire ve gaz kelebeğine itti, fakat ikisinide değiştik arıza hiç dinmedi, aksine şuan sabah akşam ışık yakıyor.
Son olarak bu DB3 dediğimiz (yanlış olabilir ismi affola) cihaza bağladığımızda P0235 Boss Press Doldurma Basınç Sensörü mantıklı değil gibi bir hata verdi.(Boost Pressure Sensor Signal Voltage Too High Or Low ) Bu hataya istinaden aracı ölçümlediğimizde turbo basınç sensörü ile atmosfer basınç sensörü arasında 300-400lük bir fark olduğunu tespit ettik. Normalde ustanın dediğini göre maksimum aralarında 50 rakam farkediyormuş. Bizim araçta bu fark çok fazla. Bunuda rölantide kalmasına bağladık, beyin bakıyor araç rölantide kalıyor bu yüzden yanlış ölçüm yaptığı için arıza yakıyor olabilir.
Tabi bu söylediğim bi ihtimal. Yarın birde RAIL borusunu söküp deneyeceğiz. Yarın tekrar durumu bildireceğim. Eski müşir ve gaz kelebeği yerine takılacak.
Bu konu hakkında bilgisi, ilgisi olan varsa acil yardım talep etmekteyim üstadlar. Yoksa birgün bu ışık yandığında aracı duvara doğru sürüp komple motoru yere indireceğim.
Arkadaşlar son olarak şu adreste yabancılarda aynı sorunu yaşamış ve çözmüşler. İngilizcemin kıtlığından dolayı tam çeviri yapamadım lütfen şu kısmı iyi ingilzice bilen arkadaşlar çevirebilirmi veya çevrenizde çevirtebilir misiniz?
Son mesajda bir bültenden bahsediyorlar:
2.7 CRD Code P0235 - AUSJEEPOFFROAD.COM Jeep News Australia and New Zealand