valla ben benzin zammindan degil aracin sesinden ve 4.7 ye oranla gitmemesinden sikayetciydim sattim kurtuldum
jeep96' Alıntı:selonoidi değiştirdim hala yanıyor ya bir türlü çözüm bulamadılar.
bu 2.7 lerde hastalık galiba motor arıza ışığı.
fast' Alıntı:Geçmiş olsun, zannedersem 2 adet selonoid var. Hangisini değiştiniz? Biri tam solda diğeri ise ortada içerde sileceklere yakın bir tarafta var. Toplanıp Chrysler JEEP'e mail göndersek mi acaba?
Selonoid'de çözüm değilse acaba TURBO'yumu değiştirsek? Gerçi ben 2 kere turboyu söktürüp farklı pompacılara gösterdim ve temizlettim turboda sorun yok dedi ikiside... Anlamadım gitti.
Bu arada sayın jeep96, aracınız yol yaptıktan sonra P ye alınca rölantide uzun süre bekliyor mu? Şöyle ki 5-10 km yol yapın, motoru stop etmeden P ye alın ve gaza basın, devir 4bin-5bin gelsin ve gazı bırakın. Eğer rölanti 2bin devirde takılı kalıp 20-30saniye sonra normale dönüyorsa rölanti takılıyordur. Bende bu sorun var ve ciddi ciddi ışığı bunun yaktığını düşnüüyorum, çünkü beynin yanlış ölçüm yapmasına sebep oluyor.
selonoidlerin ikisinide değiştirdim.
torbunun bakımını yeni yaptırdım tertemiz.
aynen söylediğiniz gibi takılıyor.
ben ensonunda aracı bile değiş tirmeyi düşünüyoru.
Saygılarımla
jeep96' Alıntı:ben şu an hallettim sorunumu galiba inşallaaaaaaaaaaaaaaaaaah.
3-4 gündür yanmadı.
ilk selenoitleri değiştirdim tekrar yanmıştı fakat aynı araçtan bakıma götürdüğüm yerdeki kardeşimizin arkadaşında varmış sağolsun aradı çağırdı arkadaşın aracında selonoidi söktük taktık sorun halloldu 1 gün kullandık o şekilde sorun yok .
düşündükki aldığımız yeni selenoidler de arızalı heralde çünki farklı bir yerde sorun olsa diğer arçtan söktüğümüz selonoid çalışmaması lazım.
ve iki selonoid daha aldık taktık nalet şey ne kadar uğraştıysak bu aldıklarımızda çalışmadı sök tak sök tak 50 sefer söküp değiştirip takmışızdır.
bu sefer (maslak master serviceden) almıştık selenoidleri götürdük dedik arkadaş bu çalışmıyor değiştirin sorun olabilir. serviste tamam ama bizde bir kontrol edelim bozuksa değiştirelim dedi.
master servise bakıma gelmiş olan bizimkiyle aynı 2.7 bir araca denemek için taktık çalışıyor sorun yok.
gelde kızma ne menem bir olay. dedik tamam ne yapalım aldığımız parçada sorun yok aldık takıcaz aynı selenoidleri getirdik tekrar kendi aracımızz taktık ve bingoooo çalışıyor ve hala çalışıyor sorun yok şimdilik inşallah ta olmaz..
neden bu kadar uğraştığımızı bilemiyorum tabii bu tür durumlarda bir sürü yorum gelebiliyor.
aracımı satmayı gerçekten aklıma getirmiştim ama benim bu kadar masraf ettikten sonrada açıkçası içimden hiç gelmiyor tabii en önemli masrafım kople krank değişiimi dahil motor yaptırdım.
fast' Alıntı:Şükürler olsun üstad inşallah sorun düzelmiştir. Fakat şunu unutmayalım benim bazen 14-15 gün ışık yakmadığı oluyordu. 3 gün için erken yani Şöyle test edelim yokuşlarda falan seri gidin turboyu hissetsin araba (gazı kökleyin biraz ) 1 hafta sonraki görüşlerinizi merak ediyorum. Birde şimdi yeni aldığınız fakat değiştirdiğiniz selonoidleri gerimi taktınız , yoksa diğer aracın selonoidi hala sizde mi? 2 Selonoid için ne kadar ücret ödemiştiniz ?
Saygılarımla
jeep96' Alıntı:selenoid i tekrar değiştirdim filitresinide değiştirdim aşağı yukarı1500 km kadar yol yaptım henüz yanmadı inşallah ta yanmaz.
AKİVA' Alıntı:Benzer sorunlarla 60.000 kmdeki benzinli binek aracımda karşılaştım ve çözüm buluncaya kadar birçok kişiye danıştım.Yetkili servise kalsa komple motoru parçalayıp işlem yapacaklardı.Önce egr dendi araçta egr yoktu.Sonra birçok farklı teşhislerle karşı karşıya kaldım ve en düşük maliyet 1500-2000 tl idi.Ateşleme sistemini yeniledim çare olmadı.Neredeyse "0" km aldığım aracı satıyordum moral çöküntüsünden.Özellikle yağışlı soğuk havalarda kesiklik ve devir düşüklüğü yapıyor stop edip yeniden çalıştırdıktan sonra kısa süreli olarak normale dönüyordu.Araştırmalar sonucuna kurum bağlamış olabileceği söylendi ve carbon clean yaptırmam önerildi.1 ay arayla yakıt hattı dahil komple carbon clean veya muadil markalarında temizlik işlemi yaptırdım ve çok şükür 2 yıldır tık yok bu dertten kurtuldum.Dizel araçlar benzinliye göre daha fazla kurum yapar diye duydum.Ustaların tavsiyesi yılda 1 kez bu işlemi yaptırmanın fayda sağlayacağı yönünde.Yüksek maliyetlere dalmadan risk alıp bu yöntemi denediğim için oldukça memnunum.aracın motorunu gereksiz yere açmamış oldum.Belki sizlerin sorununada çözüm olabilir diye paylaşmak istedim.