Herkese selamlar,
Çok uzun araştırmalar sonunda yeni aracımı aldım ama ciddi anlamda bir kararsızlık yaşadım,sormadığım usta, okumadığım forum kalmadı diyebilirim.En azından insanlara bir faydam olsun benim gibi kararsızlara bir fikir olsun dedim.
Aracım 2004 grand che. 2,7 crd overland modeli.134000 km de boyasız.Aracımı %70 asfalt,%30 köy yollarında kullanıyorum.(yüksek olması önemliydi).Overland ve limited arasında ciddi bir fark yok(koltuk kenarları güderi,kısmi ahşap direksiyon vs)2005 te vision modelide çıktı ama farkını çok bilmiyorum.
Aracın sürüş keyfi çok güzel, yalnız bu araç %100 asfalt aracı değil bozuk yolda sarsıntılı ama kesinlikle takırtı tukurtu yok,güç anlamında tatmin kar 400 tork kendisini hissettiyor ,donanım anlamında yok yok diyebilirim elektronik donanım yoğunluğu çok fazla, lüks olduğu kadar arıza olasılığını arttırıyor sonuçta 7-8 yaşında araç alıyoruz,bu da gözümü korkutmadı desem yalan olmaz.şu an tüm donanım eksiksiz çalışıyor.Off road yapmak için fazla elektronik donanıma sahip.Kumandası frekans kesicilerinden çabuk etkileniyor pillerini değiştirdim, servise götürdüm yapacak bir şey yok dediler aracı resmen kilitleyip açamıyorum 5 metre ileriye gidiyorum kilitleniyor şaka gibi diğer hiç aracımda böyle bir şeyle karşılaşmamıştım.
Tüketim olarak eşdeğerdeki rakiplerine göre az yakıyor olabilir ama normal araçlarla kıyaslarsanız tüketimi yüksek.Şehir içinde 12-13 litre,uzun yolda 8,5-9,0 litre(100-110km hızla)klima kapalı bu arada,bu rakamları aşağıya çekmek pek mümkün görünmüyor ama çok rahat yukarılara taşıyabilirsiniz.
Aracın ocak mtv si 1210 tl ve 2 sene daha böyle sonra bir dilim daha düşecek.Kaskosu %65 hasarsızlıkla 806 tl çıktı.Kasko değeri 79.700 tl.(hiç beklemediğim bir fiyat çıktı)düşük anlamında.
Aracın yağ değişimi,yağ hava filtresi,arka balatalar,şansıman yağı,akü 95amp,komple kontrol 1000 tl tuttu.
Araçta quadra drive tek lastiğe güç verebilme özelliğe sahip ,uygun lastikle çıkamıyacağı yer yok gibi ,çamurda banamısın demiyor her yere girip çıktım.
100 km hızı geçtikten sonra sanki camlar açıkmış gibi ses (uğultu)geliyor sanıyorum bu kronik bir sorunmuş hatta artık sorun olmaktan çıkmış.
SONUÇ olarak sadece şehir içi kullanacaksanız 2006 ve üstünü tercih etmek daha mantıklı gibi, sarsıntı bu modellere göre iyileştirilmiş .Bu arada 2006 modelle 2002 modelin taşıt pulu aynı .
İşallah bu aracı düşünenlere bir faydam olmuştur .
Çok uzun araştırmalar sonunda yeni aracımı aldım ama ciddi anlamda bir kararsızlık yaşadım,sormadığım usta, okumadığım forum kalmadı diyebilirim.En azından insanlara bir faydam olsun benim gibi kararsızlara bir fikir olsun dedim.
Aracım 2004 grand che. 2,7 crd overland modeli.134000 km de boyasız.Aracımı %70 asfalt,%30 köy yollarında kullanıyorum.(yüksek olması önemliydi).Overland ve limited arasında ciddi bir fark yok(koltuk kenarları güderi,kısmi ahşap direksiyon vs)2005 te vision modelide çıktı ama farkını çok bilmiyorum.
Aracın sürüş keyfi çok güzel, yalnız bu araç %100 asfalt aracı değil bozuk yolda sarsıntılı ama kesinlikle takırtı tukurtu yok,güç anlamında tatmin kar 400 tork kendisini hissettiyor ,donanım anlamında yok yok diyebilirim elektronik donanım yoğunluğu çok fazla, lüks olduğu kadar arıza olasılığını arttırıyor sonuçta 7-8 yaşında araç alıyoruz,bu da gözümü korkutmadı desem yalan olmaz.şu an tüm donanım eksiksiz çalışıyor.Off road yapmak için fazla elektronik donanıma sahip.Kumandası frekans kesicilerinden çabuk etkileniyor pillerini değiştirdim, servise götürdüm yapacak bir şey yok dediler aracı resmen kilitleyip açamıyorum 5 metre ileriye gidiyorum kilitleniyor şaka gibi diğer hiç aracımda böyle bir şeyle karşılaşmamıştım.
Tüketim olarak eşdeğerdeki rakiplerine göre az yakıyor olabilir ama normal araçlarla kıyaslarsanız tüketimi yüksek.Şehir içinde 12-13 litre,uzun yolda 8,5-9,0 litre(100-110km hızla)klima kapalı bu arada,bu rakamları aşağıya çekmek pek mümkün görünmüyor ama çok rahat yukarılara taşıyabilirsiniz.
Aracın ocak mtv si 1210 tl ve 2 sene daha böyle sonra bir dilim daha düşecek.Kaskosu %65 hasarsızlıkla 806 tl çıktı.Kasko değeri 79.700 tl.(hiç beklemediğim bir fiyat çıktı)düşük anlamında.
Aracın yağ değişimi,yağ hava filtresi,arka balatalar,şansıman yağı,akü 95amp,komple kontrol 1000 tl tuttu.
Araçta quadra drive tek lastiğe güç verebilme özelliğe sahip ,uygun lastikle çıkamıyacağı yer yok gibi ,çamurda banamısın demiyor her yere girip çıktım.
100 km hızı geçtikten sonra sanki camlar açıkmış gibi ses (uğultu)geliyor sanıyorum bu kronik bir sorunmuş hatta artık sorun olmaktan çıkmış.
SONUÇ olarak sadece şehir içi kullanacaksanız 2006 ve üstünü tercih etmek daha mantıklı gibi, sarsıntı bu modellere göre iyileştirilmiş .Bu arada 2006 modelle 2002 modelin taşıt pulu aynı .
İşallah bu aracı düşünenlere bir faydam olmuştur .