Gölmarmara Akpınar Gezisi (Çelebi Test)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yugun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,542

Etiketler
Ynt: Gölmarmara Akpınar Gezisi (Çelebi Test)

çelebi bitmeyi beklemeden yollarda, anlaşılan çelebiyi garajında çok sık tutamayacaksın :smiley:
güzel bir gezi olmuş, teşekkürler
 



Ynt: Gölmarmara Akpınar Gezisi (Çelebi Test)

Yücel bey ilk karavanlı gezinizden mutlu olmanıza sevindim. Ben de ilk kez karavan çekişimde çok mutlu olmuştum. Bambaşka bir duygu veriyor. Galiba alışılan sürüşten farklı olması ve yavaş seyirden kaynaklanıyor bu duygu.
Pleksi cam konusunda Ankara'da Önder Glass (Ereğli cad. no: 19 Siteler ) ben görüşmüştüm. İstenilen ölçülerde keseriz demişlerdi. Telefonunu internetten bulmuştum ama şu an bulamıyorum.
 



Ynt: Gölmarmara Akpınar Gezisi (Çelebi Test)

Yücel, başarılı bir deneme olmuş anladığım kadarıyla.. Gölmarmara'yı da bizlere tanıttığın için teşekkürler...
 

Ynt: Gölmarmara Akpınar Gezisi (Çelebi Test)

Yücel bey ilk karavanlı gezinizden mutlu olmanıza sevindim. Ben de ilk kez karavan çekişimde çok mutlu olmuştum. Bambaşka bir duygu veriyor. Galiba alışılan sürüşten farklı olması ve yavaş seyirden kaynaklanıyor bu duygu.
Pleksi cam konusunda Ankara'da Önder Glass (Ereğli cad. no: 19 Siteler ) ben görüşmüştüm. İstenilen ölçülerde keseriz demişlerdi. Telefonunu internetten bulmuştum ama şu an bulamıyorum.

Teşekkürler, Pleksi'yi İzmir'de bulabilirim. Karavan kullanmak çok zevkli, Harika bir duygu.

Ancak bu optimal hız konusuna biraz açıklık getirmek gerekiyor anladığım kadarıyla, Galiba 80'den yukarı çıkamıyorum şeklinde anlaşılıyor bu konu, Optimal hız derken bahsettiğim en yüksek yapılabilen hız değil aslında...

images


Bizim arabanın vitesleri biraz uzun, Örneğin bir broadway 120 ile gitmek için 5. viteste 4500 devir çevirmek zorundaysa, Bir flash aynı hızı 3000 devirde (Devir göstergesi 3 deyken yapar. Yani daha güçlü motor yanısıra daha uzun vites aralıkları vardır. Bunun sonucu olarak en fazla çıkabileceği hız da belirgin olarak daha yüksektir. Sorun LPG vb nedeniyle motorun gücü azaldığında bu vites oranlarının bu sefer tersine çalışması. Yani benim düz yolda 5'le kullanamamın nedeni, 5 in oranları bir yerde,
Şimdi optimal hız konusuna gelirsek, Ben normalde arabayı fazla devirli kullanmam. Yumurta kuralına uyuyorum genelde. Bizim arabalarımızda karbüratör olduğu için devre bakmaksızın gaza nerede daha az basmam gerekiyorsa orada kullanırım. Yani 5'e atıp gaza sonuna kadar basmaktansa, 4'te kalmayı tercih ederim mesela hafif bir rampada.
Benim arabamın 4. vites oranlarının da yüksek olması sonucu 4. viteste 80 km hız, Tam olarak 2100 devrin biraz üzerine denk geliyor. Tam benim arabayı kullanmak istediğim bir alan, Tabii ben yaklaşık 2100 devirde 80'le giderken misal olarak söylüyorum, 3000 devirle 90 üzeri de gidebilirim. Ama bu durumda araba daha fazla yakar. Çıkabileceğim en yüksek hızı denemedim. Ama 4'ün 5500 devrine kadar çıkabileceğimi düşünüyorum gerekli durumlarda. Bu da rahatlıkla 110'u geçecektir, Forumlarda aradım Flash'la 4. vitesle 185 yaptığını söyleyen deliler var, Belki de külliyen yalan. Ama önemli değil nasılsa bunu hiç denemeyeceğim. Ama bir arabayı sürekli örneğin 4000 devirle 4. viteste kullanmak herhalde mantıklı değil 110'la gideceğim diye, Hele de karavan çekerken süratle ilgili başka riskler de olduğunu gözönüne alırsak. Bu yüzden optimal hız 80 km ve bunun üzerinde sürekli gitmek mümkün değil yazdım. Gerçekte bunun üzerine hiç çıkamayacağım için değil. Ama giden gider de, Yakıtı katlamak ve arabayı zorlamak, bazı konularda risk almak pahasına. 3000 devirle de sürekli kullanılabilir sanırım. Ben bu devrin üzerinde aracımı sürekli kullanmam. Ancak yerinde, gerçekten gerekirse 3000 devrin üzerine çıkarım. Benim vites değiştirdiğim yerdir genelde 3000.
5. vitesi çok hafif inişlerden itibaren kullanabiliyorum. Tabii onun da oranı yüksek olduğu için 2000 civarı (Gösterge 2 deyken) onda da 100'le falan gidiyor. Bu nedenle gaza az basmak gerekiyor ki meğilde katar daha da hızlanmasın...
Yine de turbodizel bir yeni nesil motor da iyi olur. Ama bu olana kadar bu da bizi idare edecektir,
 

Ynt: Gölmarmara Akpınar Gezisi (Çelebi Test)

Teşekkürler Cem,
Test Güzeldi,
Yolda olmak güzeldi,
Geçtiğim köyler güzeldi,
Marmara gölü ve Akpınar güzeldi,
Kahvemin lezzeti güzeldi,
Kuşlar, balıklar kurbağalar da güzeldi,
Son olarak eve zamanında, uçan bir çakma pencere naylonu dışında eksiksiz ve sorunsuz olarak ulaşmak da güzeldi...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,022
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst