Gerçek bir klasik.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan fclef Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,124

fclef

Ana Kamp
Mesajlar
77
Tepkime Puanı
0
Merhaba yıllardan beri land rover'ın bütün modellerini severim (freelander bile). Kendim de 1987 model Range Rover Classic sahibiyim. Ancak series land rover'lara ilgim ve sempatim var. Epey bir araştırıp okudum. Hatta Range Rover'ımı dilediğim gibi toplayabilirsem bir tane de tenteli 88 series III ya da II A almayı planlıyorum (keşke series I de olsa Türkiye'de). Çok kısa bir süre (15 dk) de olsa series kullanma zevkini yaşadım (üstü açık 1973 model). Direksiyon çevrilmiyordu, 10 dakikada debriyaj sol ayağımı ağrıttı ama üstü açık bir şekilde gitmenin keyfini anlatamam. Malesef ülkemizde series'lerin durumunu gördükçe üzülüyorum. Çirkin hale getirilmiş, içi dışı berbat edilmiş onlarca araç var. Aslında öyle güzel ve sade bir tasarımları var ki. Bir çok insan çirkin olduklarını düşünüyor ama inanılmaz güzeller. Şu anda ülkemizde off road camiasında en çok tutulan araç olan defender'ın atası neticede. Bir çok dizayn unsuru series'den esinlenme. Bence bu muhteşem araçlar, ilk çıktıkları 1948 yılından beri dünyanın en zorlu bölgelerinde bir çok ağır görevi layıkıyla yerine getirdiler ve hala da çalışıyorlar. Yurtdışında leafer ya da leaf sprung (yaprak, yaprak yaylı) olarak adlandırılan bu araçların kendi kulüpleri var. Ve düzenli toplantılar yapıp bir araya geliyorlar. Malesef ülkemizde bu araçlara olan ilginin azlığı ortada. Gezenbilir de bile sadece 4-5 tane konu açılmış. Bu konuda series sahiplerine daha çok iş düşüyor. Bu muhteşem araca sahip olmanın ayrıcalığını yaşıyor bütün series sahipleri. Evet frenleri kötü, yavaş, hantal, yorucu ama inanılmaz güzeller. Ve 4x4 tarihinde bir dönüm noktası olan ve dünyanın en çok tanınan arazi aracı bence biraz daha ilgiyi hak ediyor.
 

Etiketler
Ynt: Gerçek bir klasik.

fclef' Alıntı:
Merhaba yıllardan beri land rover'ın bütün modellerini severim (freelander bile). Kendim de 1987 model Range Rover Classic sahibiyim. Ancak series land rover'lara ilgim ve sempatim var. Epey bir araştırıp okudum. Hatta Range Rover'ımı dilediğim gibi toplayabilirsem bir tane de tenteli 88 series III ya da II A almayı planlıyorum (keşke series I de olsa Türkiye'de). Çok kısa bir süre (15 dk) de olsa series kullanma zevkini yaşadım (üstü açık 1973 model). Direksiyon çevrilmiyordu, 10 dakikada debriyaj sol ayağımı ağrıttı ama üstü açık bir şekilde gitmenin keyfini anlatamam. Malesef ülkemizde series'lerin durumunu gördükçe üzülüyorum. Çirkin hale getirilmiş, içi dışı berbat edilmiş onlarca araç var. Aslında öyle güzel ve sade bir tasarımları var ki. Bir çok insan çirkin olduklarını düşünüyor ama inanılmaz güzeller. Şu anda ülkemizde off road camiasında en çok tutulan araç olan defender'ın atası neticede. Bir çok dizayn unsuru series'den esinlenme. Bence bu muhteşem araçlar, ilk çıktıkları 1948 yılından beri dünyanın en zorlu bölgelerinde bir çok ağır görevi layıkıyla yerine getirdiler ve hala da çalışıyorlar. Yurtdışında leafer ya da leaf sprung (yaprak, yaprak yaylı) olarak adlandırılan bu araçların kendi kulüpleri var. Ve düzenli toplantılar yapıp bir araya geliyorlar. Malesef ülkemizde bu araçlara olan ilginin azlığı ortada. Gezenbilir de bile sadece 4-5 tane konu açılmış. Bu konuda series sahiplerine daha çok iş düşüyor. Bu muhteşem araca sahip olmanın ayrıcalığını yaşıyor bütün series sahipleri. Evet frenleri kötü, yavaş, hantal, yorucu ama inanılmaz güzeller. Ve 4x4 tarihinde bir dönüm noktası olan ve dünyanın en çok tanınan arazi aracı bence biraz daha ilgiyi hak ediyor.

Üstadım,
Düşüncelerinize aynen katılıyorum. 2 yıl takip edip tenteli bir 109 aldım. bütün aksamlarını tek tek elden geçirdim.motor, şanzuman,defransiyeller vs vs.
şunu gördüm İngiliz yapmış. 30 yaşında bir aracın bütün civataları problemsiz sökülürken, 110 larda aynı kolaylıgı bulamıyorsunuz.sırf boya için 4 ay uğraştım.
Şimdi orjinalliğini bozmadan yavaş yavaş topluyorum.bahara çıkarıp üstü açık bir şekilde kullanmayı istiyorum.Daha çok işim var çooook.
 

Ynt: Gerçek bir klasik.

SERİ 3 109' Alıntı:
Üstadım,
Düşüncelerinize aynen katılıyorum. 2 yıl takip edip tenteli bir 109 aldım. bütün aksamlarını tek tek elden geçirdim.motor, şanzuman,defransiyeller vs vs.
şunu gördüm İngiliz yapmış. 30 yaşında bir aracın bütün civataları problemsiz sökülürken, 110 larda aynı kolaylıgı bulamıyorsunuz.sırf boya için 4 ay uğraştım.
Şimdi orjinalliğini bozmadan yavaş yavaş topluyorum.bahara çıkarıp üstü açık bir şekilde kullanmayı istiyorum.Daha çok işim var çooook.

Merhaba
Toplamakta olduğunuz aracın adı Tak Tak olabilir mi?
 

Ynt: Gerçek bir klasik.

Seriesde üstü açık gitmek süper bişi :smiley:

hele ön cam da yatırıldı mı ayrı güzel :smiley:

ben de orjinalliğini korumak isterdim ama İngiltere'de yaşamıyoruzki bulalım her istediğimizi :( pek bir şey yok gibi gözükse de orjinal kaporta ve konsol malzemelerinin yıpranmamışını bulmak zor, o yüzden ana hatlarını bozmadan biraz modernize ederek devam ediyorum toplamaya :smiley:

Selamlar
 

Ynt: Gerçek bir klasik.

SERİ 3 109' Alıntı:
Üstadım,
Düşüncelerinize aynen katılıyorum. 2 yıl takip edip tenteli bir 109 aldım. bütün aksamlarını tek tek elden geçirdim.motor, şanzuman,defransiyeller vs vs.
şunu gördüm İngiliz yapmış. 30 yaşında bir aracın bütün civataları problemsiz sökülürken, 110 larda aynı kolaylıgı bulamıyorsunuz.sırf boya için 4 ay uğraştım.
Şimdi orjinalliğini bozmadan yavaş yavaş topluyorum.bahara çıkarıp üstü açık bir şekilde kullanmayı istiyorum.Daha çok işim var çooook.
Avatardaki aracınız inanılmaz güzel gözüküyor. Fotoğraflarını paylaşabilirseniz çok memnun olurum...
 



Ynt: Gerçek bir klasik.

fclef' Alıntı:
Avatardaki aracınız inanılmaz güzel gözüküyor. Fotoğraflarını paylaşabilirseniz çok memnun olurum...

Teşekkürler,
Samimi söylüyorum resimdekinden çok daha güzel olacak. (sabırla koruk üzüm olur)
 

Ynt: Gerçek bir klasik.

fclef' Alıntı:
Merhaba yıllardan beri land rover'ın bütün modellerini severim (freelander bile). Kendim de 1987 model Range Rover Classic sahibiyim. Ancak series land rover'lara ilgim ve sempatim var. Epey bir araştırıp okudum. Hatta Range Rover'ımı dilediğim gibi toplayabilirsem bir tane de tenteli 88 series III ya da II A almayı planlıyorum (keşke series I de olsa Türkiye'de). Çok kısa bir süre (15 dk) de olsa series kullanma zevkini yaşadım (üstü açık 1973 model). Direksiyon çevrilmiyordu, 10 dakikada debriyaj sol ayağımı ağrıttı ama üstü açık bir şekilde gitmenin keyfini anlatamam. Malesef ülkemizde series'lerin durumunu gördükçe üzülüyorum. Çirkin hale getirilmiş, içi dışı berbat edilmiş onlarca araç var. Aslında öyle güzel ve sade bir tasarımları var ki. Bir çok insan çirkin olduklarını düşünüyor ama inanılmaz güzeller. Şu anda ülkemizde off road camiasında en çok tutulan araç olan defender'ın atası neticede. Bir çok dizayn unsuru series'den esinlenme. Bence bu muhteşem araçlar, ilk çıktıkları 1948 yılından beri dünyanın en zorlu bölgelerinde bir çok ağır görevi layıkıyla yerine getirdiler ve hala da çalışıyorlar. Yurtdışında leafer ya da leaf sprung (yaprak, yaprak yaylı) olarak adlandırılan bu araçların kendi kulüpleri var. Ve düzenli toplantılar yapıp bir araya geliyorlar. Malesef ülkemizde bu araçlara olan ilginin azlığı ortada. Gezenbilir de bile sadece 4-5 tane konu açılmış. Bu konuda series sahiplerine daha çok iş düşüyor. Bu muhteşem araca sahip olmanın ayrıcalığını yaşıyor bütün series sahipleri. Evet frenleri kötü, yavaş, hantal, yorucu ama inanılmaz güzeller. Ve 4x4 tarihinde bir dönüm noktası olan ve dünyanın en çok tanınan arazi aracı bence biraz daha ilgiyi hak ediyor.

Çok güzel bir yazı ayrıca 2 yıl içinde forumda "frenleri kötü, yavaş, hantal, yorucu " özelliklerin hepsi kaldırılmış :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,061
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst