Gd300 Araç Paspas Altına Su Aldı ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kemalhocam Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 35
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 36,360
Ynt: Gd300 Araç Paspas Altına Su Aldı ?

Hakan Bey Merhaba. VIN numarasının ne olduğunu bilmiyorum. VIN, eğer Şase numarası ise ordan bulunamadı parça. Sanayide yeni bir evoperatör yapıldığında; araçta iş göreceğini bilsem, mutlaka yaptırırım. Çünkü bu parça çok eski ve muhtemelen delinmiş. Araç göğüslüğü (aşağıda eklediğim) fotolarda görüldüğü kadar açılmışken, bu eski parçayı tekrar oraya monte ettirmeyi pek sağlıklı bulmuyorum. O yüzden aracın diğer yenilemeleri yapılırken, klimayı da sağlıklı bir halde monte ettirmeliyim. Bakalım, zaman sorunu yok şimdilik. Aramaya devam edeceğim, bulamazsam sanayide bir çare arayacağım.

300GD.JPG
 

Etiketler
Ynt: Gd300 Araç Paspas Altına Su Aldı ?

Kemal Bey,
Şase numarası dediğimiz Vehicle Identification Number, VIN numarası kullanılarak aracınıza fabrika çıkişli olarak takılmış olan aksesuarlarını, motorunun versıyonu nu, renk kodunu, differansiyel oranlarını yani sipariş veren ilk alıcının bütün tercihlerini verir. Bazi numararın bilgi içerikleri tatmin edici olmasa da klima gibi aksesuarlar yer alır.

Yukarıda 39 yazılı resim Mercedes in programından alıntı. Programda ihtiyaç durumunda aracın modelini seçilerek, gerektiğinde de VIN numarası kullanılarak parça numaraları ve bakım talimatlarına ulaşılır. Yani şase numarasını kullandığında MB servisi de aynı programdan benim gibi 39 a karsılık gelen A0008301458 i bulacaktır.

Eger radyatör ustası sizi tatmin edemiyor ise, oto klimalarında uzmanlaşmıs bir ustaya giderek bilgi danışın. Peteğinizin rekorlarının takılı aleminyum renkli kutu gibi olan kısım genleşme valfidir ve peteğin soğutma işlevini gerçekleştirecek olan sıkıştırılmış olan gazın hacim kazanmasini sağlar. Boruların uzunlugu bu genleşmenin tamamlanmasına yetecek şekilde hesaplanmıştır. Hiçbir karmaşıklık yok. İlk defa kalerüfer peteğini siz yaptırıyor olmayacaksınız. Gittiğiniz usta itina ile boruları gerekli olan ebata getirsin test etsin içiniz rahat olsun.

Bu kadar dağıtmış iken fan motorunu değiştirmeniz mantıksız olmaz. MB pervanesi ile beraber satarki pervanesini değiştirmenize gerek yok sadece motoru baska modellere de oldugu için cok daha ucuzuna sadece motorunu temin edebilirsiniz ama bunu MB parçası olarak bulamazsınız. Bosch un numarası ile aranır

VIN numarasını özelden veya burdan vermek isterseniz klimanin original olup olmadığına bakabilirim. Ona göre de hangi fan motorunun takılı olduğu ortaya çıkacaktır.

Hakan
 

Ynt: Gd300 Araç Paspas Altına Su Aldı ?

Durumu iyi olmayan ve yenisinin nerden bulunacağı bilinemeyen, Behr Klima Evoperatörü işte bu.

Geçmişte antifriz değişimi için gittiğinizde, "gerek yok değiştirmeye" diyen ustalarınızın kulaklarını çınlatın, arasınlar.
 

Ynt: Gd300 Araç Paspas Altına Su Aldı ?

Aslında araç henüz bir kaç aydır bende... Kim ne kadar sıklıkla antifiriz değiştirmeye niyetlendi bilinmez... Ama, Şu yukardaki fotoğraftaki değil de, diğer sıcak su kalorifer radyatörü var, şöyle kitap gibi bi şey... Söküldüğünde, Onun içinden çıkan çamurumsu paslı pisliği görmeliydiniz... Kendi kendime düşündüm; bu araba nasıl ısıtıyormuş bu pisliğe rağmen içeriyi!" Bravo yine de bu araçlara...


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Ynt: Gd300 Araç Paspas Altına Su Aldı ?

sakyuz' Alıntı:
Geçmişte antifriz değişimi için gittiğinizde, "gerek yok değiştirmeye" diyen ustalarınızın kulaklarını çınlatın, arasınlar.

Klima gazının geçtiği bu peteğin içinde oluşan basınç değişimi ile yorulması yadırganmamalı. En sağlam meteryal değil ısı iletkenliği için ideal materyal ler tercih edilerek üretilmekteler.

Mercedesin kendi antifirizini kullanin. İçinde korozyon önleyici katkı maddeleri etkili koruma sağlar. Bu MB antıfizler diğer renk MB anti frizleri dahil başka marka antifrizlerle ayni anda karıştırılarak kullanılmamalı. Sarı yada mavi renkte olurlar. (sarı pek kalmadı). Karişmayı engellemek için eski antifrizi boşaltmanın tek yolu hem radyatorün altındaki tıpayı hemde marş motorunun uzerindeki motor bloğu tıpasını kullanmaktır.
MB antifirizi konsantredir bire bir su ilave edildiğinde orta derecede soğuklarda etkili olur. Bidonun arkasında yüzde kaç su katıldığında kaç derece de etkili olacaği belirtilmiştir.... Bu etkili antifrizin işini yapmasını istiyorsanız damıtılmış su yani saf su ile karıştırmalısınız. Çeşme suyu kireç yaparak radyatörü yavaş yavaş tıkar.

Motorun zaten korozyona maruz kalmadi ise aynı antifriz aracin yaptığı km ye göre uzun yıllar kullanılabilir olsa da ben iki seneden uzun zaman kullanmadım.

Daha fazla fotoğraf koyarsanız bir çok meraklıya açıldığında torpidonun neye benzediğini anlamalarına yardım edebilirsiniz. Bu safhaya gelene kadar zorlandığınız noktaları saptadığınız püf noktalarını da paylaşırsanız sanırım hepimiz yararına olur.

Bol şans
Hakan
 



Ynt: Gd300 Araç Paspas Altına Su Aldı ?

Araç onarımı bittikten sonra, Öndeki Radyatörün içindeki suyu boşaltıp, içine hiç su katmadan tamamen orjinal mercedes antifiriz doldurmayı düşünüyorum.
Araç tamamen ve büyük bir yenilemeden geçmiyor aslında. Sadece, bir kaç ay önce aldım ve içeriye giren suyun kaynağını ararken, ön cam altında içte ve dışta onarım görmesi gereken yerler olduğunu fark edince, onarım böyle başladı. ( Sadece akşamları bir kaç saat çalışıldığı için de çok hızlı ilerlemiyor onarımlar.) Bugün bir kaç fotoğraf çektim ama, ışığın yetersiz olduğunu fark edemediğim için, görüntüler net olmamış. (Başka bir zaman yeniden foto ekleyeceğim.)

FullSizeRender.jpg


FullSizeRender[2].jpg


FullSizeRender[1].jpg
 

Ynt: Gd300 Araç Paspas Altına Su Aldı ?

Fotoğraf çok dikkatli incelendiğinde görülebiliyor; Aracın Mazot Deposu, (Neden böyle yapılmış bilmiyorum ama ? ) alt taraftan kesilmiş ve tamamen aynı çizgiden tekrar kaynak yapılmış. Ama bu kesme ve kaynak yapma, yanlamasına ve deponun tamamına yapılmış. (Depo boydan boya tamamen kesillip, tekrar kaynak yapıldığı için, bu işlemi yapan kişinin amacı depoyu küçükltmek için yapılmış gibi düşünüyorum. Bilmiyorum ?) Deponun, bir zamanlar neden kesildiği konusunda bir tahmininiz var mı ?
Ayrıca, depoyu test ettirdim; kaynak yerlerinden hiç mazot damlatmıyor. Sadece en üsttten, (KIRMIZI BİR YILDIZLA İŞARETLİ OLAN YERDEN) şamandıranın depoya girişin oradan mazot kaçırıyor. Çünkü; şamandıra boyu ile deponun alttan üste olan boy mesafesi aynı olduğundan şamandıra deponun içindeyken şamandıra depo zeminine dayanıyor ve depo yarının biraz üstünde yakıt alırsa; üstten çok az olan boşluktan mazot kaçırıyor. Deponun Mazot kaçırmaması için, Ne yapmalı ? Önerileriniz için teşekkürler.

IMG_1761.JPG
 


Ayrıca, aracın ön tarafı bu kadar açılmışken; araç içine gelen dizel motor sesini azaltıcı bir ses yalıtımı nasıl yapılabilir ? Tamamen ve büyük bir ses yalıtımı olmasa bile, içerde en azından kısmen azalmış bir motor sesi duyulması için ses yalıtımı ne ile yapılabilir ?
 




Ynt: Gd300 Araç Paspas Altına Su Aldı ?

Merhaba.
Kalorifer bölümünde üfleme görevi bulunan ve daha önce 0130111006 şeklinde parça numarası ile aramış olduğum BOSH marka 12 volt fan motoru Türkiyede sanırım yok. Bosh Türkiye ile görüştüm. Onlar da; kısaca 'bulunamayacağını' söylediler.
İzmir Sanayide elektrik motorları ile ilgili bir ustaya sordum: 150 TL ye gerekli yenilemeleri yapacağını, (Kömürün değişimi, ve bir iki bir şey daha yapacağını) söyledi.
Karar veremiyorum : Sanayideki ustanın yeni ve hatta daha iyi bir kömür takıp takmayacağını bilmiyorum... Bu konu ile ilgili bilgi sahibi değilim. Bi de (Kömürü bitebilir belki yakında bir gün ama) motor şu an zaten çalışıyor; ustanın zaten eski olan başka bir kömür takmayacağını göremem ve eski bir motorun kömürünü takmayacağını bilemem ya da anlayamam.

Tereddüte düştüğüm nokta, şu; acaba orjinal bosh motoru hiç açtırmayıp onarım yaptırmayıp; -internette sadece orada bulduğum- amazon.com dan yeni almayı mı denesem ? (Amazon.com bu ürünü Trükiyeye satış yapıyor mu henüz bilmiyorum ama:smiley:
Ya da, şu anki motoru, sanayideki ustaya verip, yeniletsem mi? ( Ustaya da güvenim yok çok fazla.)

( Fan motorunun fotoğrafı ekte...) Bu konuda ne dersiniz ?

IMG_1766.JPG
 

Ynt: Gd300 Araç Paspas Altına Su Aldı ?

kemalhocam' Alıntı:
Araç onarımı bittikten sonra, Öndeki Radyatörün içindeki suyu boşaltıp, içine hiç su katmadan tamamen orjinal mercedes antifiriz doldurmayı düşünüyorum.
Araç tamamen ve büyük bir yenilemeden geçmiyor aslında. Sadece, bir kaç ay önce aldım ve içeriye giren suyun kaynağını ararken, ön cam altında içte ve dışta onarım görmesi gereken yerler olduğunu fark edince, onarım böyle başladı. ( Sadece akşamları bir kaç saat çalışıldığı için de çok hızlı ilerlemiyor onarımlar.) Bugün bir kaç fotoğraf çektim ama, ışığın yetersiz olduğunu fark edemediğim için, görüntüler net olmamış. (Başka bir zaman yeniden foto ekleyeceğim.)


Kemal Bey,
Radyatörün tıpası sadece radyatörü boşaltacak. Termostat üstte olduğu için onu çıkarmanizda bütün motor suyunu boşaltmaz. Boşuna termostat contası yenilemeniz gerekir. En garantisi bu iş için dizayn edilen motor tıpasını marş motorunun üzerinden çıkartmak. Susuz antifirizlerden değil Mercedesin sattıkları. Su koymadan ısı transfer etme değerleri düşük olabilir. Siz bidonun arkasındaki karışım değerlerini okuyup uygulayın bence.

Başladığınız bakım altından kalkması çok kolay olan bir süreç olmadığı için şimdiden size kolay gelsin. Toplama sırasında umarım kablolarda aksilikler yaşamazsınız. Eğer elektrikte bir sorun çıkarsa haber verin devre şemalarını vereyim.
Bu kadar dağıtmanın elektrik derdi olmasa en ideali yaptığınız gibi herşeyi görerek dağıtmak ama sadece ısıtma/soğutma ünitesinin servisi için koltuklar, vitesin etrafındaki merkez konsolu ve sonrasinda orta torpido konsolunun çıkarmanın kafi olduğunu belirtelim ki aynı dertle uğraşanların gözü korkmasın. Siz silecekleri de çıkarmişsınız onların gözelce boşluklarını kontrol edin. Diştaki keçesi deriden değil ise deri koymaya çalisin. Kaporta ile keçe arasında oluşan rutubeti emer kurutur. Deri kolay ıslanır ama onemli olan çabuk emerek kuruması. Ayrıca distaki silecek kollarının içinden geçtiği kapaklari çatlak olabilir onları yenileyin takarken içine biraz yüksek ısı gresi koyun erimesin ve suyu uzak tutarak şaftı yağlasın.

Ben ısıtma ünitesini çıkardığımda çektim bu resmi.
Tekrar kolay gelsin.
Hakan

DSCN1888.jpg
 

Ynt: Gd300 Araç Paspas Altına Su Aldı ?

kemalhocam' Alıntı:
Fotoğraf çok dikkatli incelendiğinde görülebiliyor; Aracın Mazot Deposu, (Neden böyle yapılmış bilmiyorum ama ? ) alt taraftan kesilmiş ve tamamen aynı çizgiden tekrar kaynak yapılmış. Ama bu kesme ve kaynak yapma, yanlamasına ve deponun tamamına yapılmış. (Depo boydan boya tamamen kesillip, tekrar kaynak yapıldığı için, bu işlemi yapan kişinin amacı depoyu küçükltmek için yapılmış gibi düşünüyorum. Bilmiyorum ?) Deponun, bir zamanlar neden kesildiği konusunda bir tahmininiz var mı ?
Ayrıca, depoyu test ettirdim; kaynak yerlerinden hiç mazot damlatmıyor. Sadece en üsttten, (KIRMIZI BİR YILDIZLA İŞARETLİ OLAN YERDEN) şamandıranın depoya girişin oradan mazot kaçırıyor. Çünkü; şamandıra boyu ile deponun alttan üste olan boy mesafesi aynı olduğundan şamandıra deponun içindeyken şamandıra depo zeminine dayanıyor ve depo yarının biraz üstünde yakıt alırsa; üstten çok az olan boşluktan mazot kaçırıyor. Deponun Mazot kaçırmaması için, Ne yapmalı ? Önerileriniz için teşekkürler.

Kaynaklı olan kısım kendi parçası gibi görünüyor fotoğrafta. Deponun alt koruma plakası yok iken depo alttan çarptırılarak yamultuldu ise düzeltmek için kesmeleri gerekmiş olabilir. Bu saç depolar yaş dolayısı ile sağlamlıklarını kaybetmeleri yüzünden Mercedes daha sağlam sorunsuz olan komposit büyük depoları kullanmaya başladı yeni modellerde.
Şamandırasının dibine değmesi gerekir. Titreme ve sarsıntıyı engeller. Ama depo ufaldı ve hassas olan ölçü değiştiyse bunu düzeltmelisiniz. Samandırayı taktığınızda ne kadar boşluk kaldığına göre daha kalın bir oring bulabilir, ağızın etrafina conta silikonunu eşit olarak yaydırıp kurutarak sertleştikten sonra takarak test edebilirsiniz. Eger çok kalın besler de şamandıranın dibe basmasını önlerseniz uzun vadede sorunla karşılaşırsınız.
 

Ynt: Gd300 Araç Paspas Altına Su Aldı ?

kemalhocam' Alıntı:
Ayrıca, aracın ön tarafı bu kadar açılmışken; araç içine gelen dizel motor sesini azaltıcı bir ses yalıtımı nasıl yapılabilir ? Tamamen ve büyük bir ses yalıtımı olmasa bile, içerde en azından kısmen azalmış bir motor sesi duyulması için ses yalıtımı ne ile yapılabilir ?

Ses yalıtımları ile alakalı sayısız bilgi ve tecrübe paylaşımı bulabilirsiniz. Kendinden yapışkanlı matlar yada spreylenerek kalıcı yapılan isolasyon ürünleri çok yaygin. Ama siz G gibi pas la başı belada olmaya yatkın bir araç kullandığınızı kabul ederseniz yanlış yapmazsınız. İç kaportasını istediğiniz anda görerek kurutabilmenin ve pasa müdehale edebilmeyi mümkün kılabilmenin avantajından kolay vazgecmeyin.
Öte yandan kaportasına dokunmadan iç dösemelerinin altındaki eski süngerlerini cıkarıp closed foam süngerler takarsanız paylaşın hepimiz faydalanım. Bildiğim en yaygın formül o ama henüz cesaret edemedim.
 

Ynt: Gd300 Araç Paspas Altına Su Aldı ?

kemalhocam' Alıntı:
Merhaba.
Kalorifer bölümünde üfleme görevi bulunan ve daha önce 0130111006 şeklinde parça numarası ile aramış olduğum BOSH marka 12 volt fan motoru Türkiyede sanırım yok. Bosh Türkiye ile görüştüm. Onlar da; kısaca 'bulunamayacağını' söylediler.
İzmir Sanayide elektrik motorları ile ilgili bir ustaya sordum: 150 TL ye gerekli yenilemeleri yapacağını, (Kömürün değişimi, ve bir iki bir şey daha yapacağını) söyledi.
Karar veremiyorum : Sanayideki ustanın yeni ve hatta daha iyi bir kömür takıp takmayacağını bilmiyorum... Bu konu ile ilgili bilgi sahibi değilim. Bi de (Kömürü bitebilir belki yakında bir gün ama) motor şu an zaten çalışıyor; ustanın zaten eski olan başka bir kömür takmayacağını göremem ve eski bir motorun kömürünü takmayacağını bilemem ya da anlayamam.

Tereddüte düştüğüm nokta, şu; acaba orjinal bosh motoru hiç açtırmayıp onarım yaptırmayıp; -internette sadece orada bulduğum- amazon.com dan yeni almayı mı denesem ? (Amazon.com bu ürünü Trükiyeye satış yapıyor mu henüz bilmiyorum ama:smiley:
Ya da, şu anki motoru, sanayideki ustaya verip, yeniletsem mi? ( Ustaya da güvenim yok çok fazla.)

( Fan motorunun fotoğrafı ekte...) Bu konuda ne dersiniz ?

Kemal Bey,
Bu motorların ne zaman nasıl duracağını kestirmek kolay olmuyor. Benim motor arada durmaya başlamıştı. Sesler çıkartıyor derken bir süre hiç dönmedi sonra çok sesli olarak kabus gibi gıcırtı ile döndü ki arabanın hızı ile gıcırtı azalıp çoğalır olmuştu. Sonra motoru çıkardık. Hız resistörünü ve kalerüfer peteğiniyle beraber hız koltröl kablosunu açmışken motorla beraber değiştirdik. Bunu anlatıyorum çünkü biz motoru elimize aldığımızda ölmüş olduğuna inanamadık. Ses yok boşluk yok ve kömürun dört te biri bile aşınmamıştı. İçinde kablo kopuklugu olamaz çünkü bazen gıcırtı ile çalışıyordu.

Alternatör, marş motoru gibi elektrik donanımlarını tamir eden ustalar kömür ile beraber voltaj regülatörü/röle ve bilyeleri değiştirir. Bu çok karmaşık bir işlem değildir ve bir kaç gerekli aletiniz var ise kendiniz de yapmanız zor değil. Sizin fiyat aldığınız usta nın yapacağı işcilik ve maliyetini kestirebilmek zor değil. Alternatörlerin daha büyük olan kömürleri bile 20TL civarında ve bu DC motorlarda bilye değil burç var. Yani usta yağlamaktan öteye gidebilirse kendisini tebrik ederim. Siz o ustaya sorun bu motorun yenisi kaç para ki kömür takması 150TL etsin.
Kömürün yeni eski kullanilmiş olması sizi kaygılandırmasın. Kömürün son kullanma tarihi olmaz. Aşınarak bitince yenisi takilir. Hatta başka kömürler uydurulup şekil verilip iş yapar hale getirilip bile takılabilir. Ama burçların şakası olmaz. Arasına pislik biriktirerek sıkışacak noktaya gelir ve dönmez olur.
Google a "0130111006 fiyat" yazinca en altta
http://teknikdizel.com/sayfalar.asp?LanguageID=2&cid=3&id=12&b=urunler&s=2
çıktı ve oradan ürünün Türkiyede olabileceği anlaşıldı. Bu sitede motora verdikleri ürün kodu olan "BEH 9090328704" arandığında satan başka bir parçacı çıktı.
http://www.boschotomobilyedekparca.com/urun/bosch-dogru-akim-motoru--0130111006-_28392.aspx?CatId=142

132,05 TL hiçte fena değil. Arayın sorun hala ellerinde varmı. Bize de haber verin.

çıkma eski motorun fotoları fikir vebilir. Bu klimasız modelin motoru ama kömür ve burçları aynı.

Hakan

motor3.jpg


motor4.jpg
 



Ynt: Gd300 Araç Paspas Altına Su Aldı ?

selam hiçte karışık değil zaten bi far fişleri var birde kalerifer motor hızı fişleri sökmesi zor sadece elektrikçiler rahatça halleder bu işi gözünüz korkmasın kolay gelsin
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,683
Mesajlar
1,522,162
Kayıtlı Üye Sayımız
166,531
Kaydolan Son Üyemiz
musaitbiryer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst