GC ZJ ile Boş Viteste (N) Gitmek

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kulaksizcumhur Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,653
Mesajlar
159
Tepkime Puanı
2
Sayın dostlar, iyi akşamlar.

Daha önce birkaç yazıda araçlarımızın trafikte ve uzun ışık bekleyişlerinde vitesi boşa (N) almak konusunda birkaç değerlendirme yapılmıştı ve ideal olanı uzun zaman (2 veya 3 dakikadan fazla) beklenecekse vitesi boşa almakta bir sakınca olmadığı yönündeydi.

Ben bu konuyla ilgili başka bir soru sormak istiyorum. Otomatik vitesli araçlarımızda (GC ZJ) rampa aşağıya giderken veya hızımızı aldığımızda boş vitese alıp aracın kendi ivmesiyle gitmesine izin verip sonra tekrar hızlanmak istediğimizde tekrar vitese (D) almakta bir sakınca var mıdır?

Bu konuda uzman bir dostum bana bunun çok ağır sonuçları olabileceğini, aracın dururken beklemesi dışında asla boş (N) vitese ALMAMAM gerektiğini, aksi takdirde boşta giderken araç hareket halindeyken tekrar vitese geçirdiğimde (D) şanzımana birden yük bindiği için şanzımana çok ciddi zarar vereceğimi söyledi.

Bana söyledikleri çok mantıklı geldi. Sizler ne dersiniz?

Teşekkürler...
 

Etiketler
Ynt: GC ZJ ile Boş Viteste (N) Gitmek

uzman dostunu dinle ne yokuş aşağı ne düzlükte sakın boşa alma.trafik ışıklarında uzun süre bekleyeceksen boşa alabilirsin. ama yokuşta ve giderken asla. Ayrıca aracı park ettiğinde önce elfrenini çek ayağını frenden bırak ve lastikler boşlupu alııp tam yerleşsin ondan sonra vitesi p ye al. Asla aracı parkettikten sonra p ye alıp bırakmayın önce elfreni ile dursun sonra p ye alın yoksa şanzımana aracın yüm yükünü vermiş oluyorsun zorluyorsun
 

Ynt: GC ZJ ile Boş Viteste (N) Gitmek

kesinlikle katılıyorum cok dogru tespitler bunlar ozellıkle park konusu şanzumanı zorlıyabiliyor.
 

Ynt: GC ZJ ile Boş Viteste (N) Gitmek

giden aracın boştan vitese alınması o kadar zorlamaz asıl problem otomatik şanzımanlarda debriyaj görevini yag yapar ve araç boşa alınınca aracın devri düşer ve akabinde düşük devirdeki motorun yaglama basıncıda düşer ve balataları yakar ayrıca şanzımanlarımızın sogutma sistemide radyatörün önündeki bulunan 15 *30 cm olan yagsogutucu radyatör tarafından yapılır devri düşen motor yag devirdaiminide düşüreceginde yeterli sogutma olmaz ve çok agır hasarlara yol açar hem neden boşa alıyorsunuz ki zaten ayagınızı gazdan çektiginiz an yakıtta kesilir sadece problem şanzımanda degil fren sistemindede hata verir boştaki aracın hakimiyeti daha zordur.
 

Ynt: GC ZJ ile Boş Viteste (N) Gitmek

mustafa drican' Alıntı:
giden aracın boştan vitese alınması o kadar zorlamaz asıl problem otomatik şanzımanlarda debriyaj görevini yag yapar ve araç boşa alınınca aracın devri düşer ve akabinde düşük devirdeki motorun yaglama basıncıda düşer ve balataları yakar ayrıca şanzımanlarımızın sogutma sistemide radyatörün önündeki bulunan 15 *30 cm olan yagsogutucu radyatör tarafından yapılır devri düşen motor yag devirdaiminide düşüreceginde yeterli sogutma olmaz ve çok agır hasarlara yol açar hem neden boşa alıyorsunuz ki zaten ayagınızı gazdan çektiginiz an yakıtta kesilir sadece problem şanzımanda degil fren sistemindede hata verir boştaki aracın hakimiyeti daha zordur.


o halde aracı kesinlikle ışıklarda dahil vitesi bosa almamalaıyız
 



Ynt: GC ZJ ile Boş Viteste (N) Gitmek

araç dururken boşa alabilirsiniz. eğer bunun mahsuru olsaydı araç çalışırken asla boşa geçmemesi gerekirdi zaten. yağma eski nesil viteslerde özellikle problemli bir iş olduğundan yürümekte olan araçta boşa alınan otomatik vites yağlanamayabilir bu da bantların aşınmasına ve şanzumanın kaçırmasına sebep olabilir. o nednele giderken boşa almamak gerekli.
 


Ynt: GC ZJ ile Boş Viteste (N) Gitmek

dıyelımkı şanzımanı zorlayak boşa aldın ,vıtese atman gerektıgınde ne olacak ,otomaktık şazıman 1. vıtesden başlar ve senın hızında 50 ye cıktı yanı ya arac 50 km hızle gıderken 1. vıtese atıp ayını debrajdan cektıgını duşun janzuman kucagında hayırlı olsun gule gule kullan
 

Ynt: GC ZJ ile Boş Viteste (N) Gitmek

Otomatik vites arabayı gaz kestiğinde boşa da alsan viteste de bıraksan (D ' de) zaten motor freni yapmaz ki boştaymış gibi akıp gider.Bunu yapmanızın hiçbir anlamı yoktur.Ayrıyetten arabayı yürür haldeyken gaz kesip viteste bırakmak yerine boşa alırsanız daha fazla yakar aklınızda bulunsun.
 

Ynt: GC ZJ ile Boş Viteste (N) Gitmek

mserdemir' Alıntı:
dıyelımkı şanzımanı zorlayak boşa aldın ,vıtese atman gerektıgınde ne olacak ,otomaktık şazıman 1. vıtesden başlar ve senın hızında 50 ye cıktı yanı ya arac 50 km hızle gıderken 1. vıtese atıp ayını debrajdan cektıgını duşun janzuman kucagında hayırlı olsun gule gule kullan

hız sensörü sayesinde olması gereken vitesten başlar.
 



Ynt: GC ZJ ile Boş Viteste (N) Gitmek

moonwalker_arc' Alıntı:
Otomatik vites arabayı gaz kestiğinde boşa da alsan viteste de bıraksan (D ' de) zaten motor freni yapmaz ki boştaymış gibi akıp gider.Bunu yapmanızın hiçbir anlamı yoktur.Ayrıyetten arabayı yürür haldeyken gaz kesip viteste bırakmak yerine boşa alırsanız daha fazla yakar aklınızda bulunsun.

Buna katılmıyorum. Otomatik vites arabalarda çok denedim. Rampa aşağıya inerken gaz kesip aracı kendi haline bırakmakla, boş vitese alıp kendi haline bırakmak arasında fark var. Boş vitesteyken daha daha fazla hızını alıp doğal olarak da daha uzun bir yol katediyor. Gaz kesip viteste bıraktığımda ise belli bir motor freni yapıyor.
 

Ynt: GC ZJ ile Boş Viteste (N) Gitmek

mustafa drican' Alıntı:
giden aracın boştan vitese alınması o kadar zorlamaz asıl problem otomatik şanzımanlarda debriyaj görevini yag yapar ve araç boşa alınınca aracın devri düşer ve akabinde düşük devirdeki motorun yaglama basıncıda düşer ve balataları yakar ayrıca şanzımanlarımızın sogutma sistemide radyatörün önündeki bulunan 15 *30 cm olan yagsogutucu radyatör tarafından yapılır devri düşen motor yag devirdaiminide düşüreceginde yeterli sogutma olmaz ve çok agır hasarlara yol açar hem neden boşa alıyorsunuz ki zaten ayagınızı gazdan çektiginiz an yakıtta kesilir sadece problem şanzımanda degil fren sistemindede hata verir boştaki aracın hakimiyeti daha zordur.

Aracın yakıttan kesilmesi kısmını anlayamadım? Yakıt kesiliyorsa motor nasıl çalışıyor? Ne yakıyor? Ben mi yanlış anladım acaba bu tabiri?
 


Ynt: GC ZJ ile Boş Viteste (N) Gitmek

kulaksizcumhur' Alıntı:
Buna katılmıyorum. Otomatik vites arabalarda çok denedim. Rampa aşağıya inerken gaz kesip aracı kendi haline bırakmakla, boş vitese alıp kendi haline bırakmak arasında fark var. Boş vitesteyken daha daha fazla hızını alıp doğal olarak da daha uzun bir yol katediyor. Gaz kesip viteste bıraktığımda ise belli bir motor freni yapıyor.

Rampa aşağı inerkenki hızınıza göre değişir, araç zaten son viteste gidiyorsa elbette motor freni yapacaktır.Ancak boşa aldığınızda rolantide yakacağı yakıt, vitesteyken yakacağından fazladır.
 

Ynt: GC ZJ ile Boş Viteste (N) Gitmek

bende 97 model var ve oksijen sensör arızası var. araç inişlerde vitesde iken anlık yakıt miktarını boştakinden fazla gösteriyor. mesela boştayken 6 litre vitesde 13 litre gösteriyor. bende audi marka aracım boştayken 4litre vitesde inişte 0 litre yanihiç yakmadığını gösteriyor. bu sorunum oksijen sensöründen olabilirmi?
 



Ynt: GC ZJ ile Boş Viteste (N) Gitmek

Arkadaşlar gerekli bilgiyi vermiş . Uzun bekleyişler dışında otomatikle oynaşmak sakıncalıdır .

Yeni nesil araçlarda(enjeksiyonlu olanlarda) cut off denen bir sistem vardır . Araç yokuş aşağı uygun devirde viteste tutulursa motor lastiklerden gelen ivmeyle dönmeye devam eder ve hiç benzin püskürtülmez . Ama boşa aldığınızda rolantide durduğunuz kadar yakıt yakarsınız çünkü motorun dönmeye devam edebilmesi içinn benzine ve patlamaya ihtiyacı vardır .
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,046
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst