Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
slm arkadaslar aranıza yeni katıldım bu gaz 69 lardan bikere 9 yasımdayken kullanmıstım.amerikan ciplerine benzetmeye calısmıs sovyetler.amerikan cipi gibi virajlarda besik gibi yatmaz amartisörü yoktur ama temizine ras gelirseniz ömür boyu bin.agac köklerine vurmayla defransiyel kırılmıyo hemen. denemiştim
Merhaba Arkadaşlar,
Ben de gruba yeni katıldım. Bende de bir tane 66 modael Gaz 69 var. Diğer Gaz69 sahipleri ile tanışmak isterim. Gaz69 ile ilgili en detaylı bilgileri ve resimleri www.gaz69.ru adresinde bulabilirsiniz.Rusça biliyorsanız hiç mesele yok demektir. Ben K. Maraş tayım ve burada benimki ile beraber 3 tane gaz 69 var( bir tanesi Gaz69 A-4 kapılı modeli). M38A1 in dediği gibi konfor aramayacaksınız ancak şunu garanti ederim CJ5 ten çok daha kıvrak ve yumuşak bir direksiyon sistemi var. Amortisör yok değil; farklı bir amortisör sistemi var.( Kapı arkalırındaki otomatik kapama sistemine benzer). Başka benim araç benden önceki sahibinde arka kısmı komple 12 kg lik tüp gaz ile dolu iken yaklaşık 6 mt lik bir inşat çukuruna düşmüş ve hiç bir şey olmamış. Parça konusunda ihtiyacı olanlara yardımcı olabilirim. Resim göndrecektim ama beceremedim. Nasıl gönderildiğini birisi anlatırsa sevinirim.
merhaba aramıza hoşgeldiniz,sitemizdeki tek gaz kullanıcısı "sanırım" sizsiniz; bu yüzden sizden çok şey öğrenebilriz. Belki sayenizde gaz kullanıcıları artar ve bir gaz grubu bile kurabiliriz...
fotoğraf ekleme konusunda http://www.gezenbilir.com/index.php/topic,1020.0.html adresinden gerekli bilgiyi alabilirsiniz.
fotoğrafları bekliyoruz.
vallaha 9 yasındaki edindigim bilgimle yazdım aslında pek bişe bilio sayılmam gaz lar hakkında. bizim cj 5 imiz vardı AMA gazdaki o arazi kabiliyetini hiç bir aracta tadamadım. bence arazide bir numara derim.amartisör sistemi hakkında pek bi bilgim yok sadece bi kere kullandım ve detaylı bi sekilde incelediydim. büyük amcam mta da söför ken orda willys mb kullanmış,gaz modelide uzun seneler kullanmıs ama mb yi hiç bi cipe degişmem der oda hep onu metheder
34 AOM 55 plakalı olan herhalde senin araç. Aracın hakkında biraz bilgi verir misin(model,motor,şanzıman v.s.)? Ne gibi değişiklikler yaptın? Gördüğüm kadarıyla ön aksı değiştirmişsin.
Merhaba Osman Bey.Öncelikle foruma hoş geldiniz.Gaz69 gibi enteresan ve az bulunan nostaljik bir aracın meraklılarının bir arada olmaları çok güzel.Benimki 1966 model ve 4 kapılı versiyon.Aldığımda LPG takıllı idi.Yürür vaziyetteki aracı ben acele edip dizel motor atmak için hemen söktüm , ancak bazı nedenlerle bu işi tamamlayamadım.Şu anda arazi şanzımanını yeniledim ve toplanmak için sırasını bekliyor.
Gaz fabrikasının temelini Amerikalıların atmış olmasına rağmen , zaman içerisinde Ruslar kendi birikimlerini ekleyerek ve bulundukları coğrafyanın sert koşullarını da göz önüne alarak ortaya süper bir 4x4 çıkarmışlar.Bana göre de Gaz , emsalleri Willy's ve CJ sınıflarına göre arazide kat be kat üstün. ( Her üçünü de kullandım )
Sizin aracın ve Maraş'ta ki diğer Gaz69'ların resimlerini de görürsek çok memnun oluruz.
Benim Gaz69 ile arkadaşların karla mücadelesi ve amortisör çizimini gönderdim.
1990 da babam bu aracı hurda iken aldı ve gördüğünüz hale getirdi. Sonuçta ben bu araba ile büyüdüm. Ben hiç bir Gaz 69 un orjinal motoru ile Türkiye de çalıştığını zannetmiyorum. Çünkü bu motor Rusya nın soğuk iklimine göre dizayn edilmiş, geldiği yıllarda hararet yapması nedeniyle sıksık üst kapak contası gidermiş.
Bu araçlar 1960 larda artan Türkiye Rusya ekonomik ilişkileri nedeniyle Türkiye ye ithal edilmiş. O yıllrda İskenderun demir Çelik ve Seydişehir Aleminyum tesisleri de Sovyet ler tarafından kurulmuştur. Geldiği zaman resmi dairelere verilmiş (askeriye hariç), orman bölge müdürlükleri köy hizmetleri gibi. Malesef bu hararet problemi nedeniyle erken yaşta devletten emekli oldular. Şahıslara geçtiği zaman hemen motorlar değiştirildi. Benim aracımda F134 Hurricane CJ5 motoru takılmıştı aldığımızda. Bu motorla 1 yaz bindik ve ertesi sene dizel 220 D mercedes motoru taktık.Çünkü ticari olarak da kullanıyorduk.Fakat bu motor küçük geldi birkaç sene sonra 240 D mercedes motoru taktık. Şu an fena değil ancak motor bölümü biraz daha geniş olsa 300 D mercedes motoru takarım. Benim araçta orjinal şanzıman ve ara şanzımanı yoktu, onun yerine biz T98 4ileri CJ5 şanzımanı ve Dana 20 arazi şanzımanı kullandık. Aşırı yükleme nedeniyle 2 kere arka diferansiyel dişlilerini parçaladık. Ben üzerine 1500 kg yük atarak çok rampalardan çıktım. (İstihap haddi 500 kg