G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tolgameltem Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 54
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,846
Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

darmunyan' Alıntı:
güzel olmuş olmasına da bu get işi rot açılarını değiştirip rot başlarında aşınma ya da stabilitenin bozulması gibi bazı ek sıkıntılar getiriyo gibi hatırlıyorum yanılıyor muyum...lada nivam vardı bi aralar ona aynı uygulamayı yapmıştım dönüşlerde ses yapıyordu ve düz olması gereken aks teker açısı(ya da öle bişi)açılı idi haliyle..bu arad şu anda 2004 grand vitara kullanıyorum:smiley: cavabınıza göre ben de get ile kit arasında karar vericem ..saygılar

Bağımsız tip olan ön süspansiyonumuzun yükseltme sonrası kamber-kaster ayarı bozuluyor,bu doğru.Bu durumu düzeltmenin yolu
ise ön amortisörlerin alt bağlanti civatalarını 1- 2 mm içeriye kaydırmak.Bu işlemi yaptıktan sonra hassas bir rot cihazında değerleri kontrol ettirip,ayar yaptırın,sonuç sanki hiç yükseltmemişsiniz gibi sorunsuz olacaktır.

Hatta bu işlem ile ilgili resimli anlatımda olacaktı forumda..
 

Etiketler
Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

erenatac' Alıntı:
Bağımsız tip olan ön süspansiyonumuzun yükseltme sonrası kamber-kaster ayarı bozuluyor,bu doğru.Bu durumu düzeltmenin yolu
ise ön amortisörlerin alt bağlanti civatalarını 1- 2 mm içeriye kaydırmak.Bu işlemi yaptıktan sonra hassas bir rot cihazında değerleri kontrol ettirip,ayar yaptırın,sonuç sanki hiç yükseltmemişsiniz gibi sorunsuz olacaktır.

Hatta bu işlem ile ilgili resimli anlatımda olacaktı forumda..
bunu bilmiyodum teşekkür ederim..o zaman durum değişir tabi:smiley:
 

Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

darmunyan' Alıntı:
getle yükseltmede arac uzun yolda ve virajlarda daha güvenli oluyo,bunu sağlayansa get ile ''sıkıştırılan''amortisörün sertleşip spor(!) hale gelip esnememesi..sonuç daha güvenli ama daha ''konforsuz'' bir araç..lada niva zaten fazlasıyla konforsuz olduğu için aradaki farkı farketmiyosun bir süre sonra.ama 2004 grand vitara diosak yürür aksama zarar(?)veren ve konforundan çalan bi yöntem olan get ile kit arasındaki maliyet farkı gerçekten bu sonuçlara katlanmaya değer mi acaba??

Aslında bu düşünce tam olarak doğru değil
Aracınızı nasıl yükseltirseniz yükseltin,sonuçta ağırlık merkezini daha yukarı taşıyorsunuz.Bu da viraj hızınızı azaltma gerekliliğini beraberinde getiriyor.Daha sert helezon ve amörtisör kullanımıyla bir noktaya kadar kurtarırsınız belki, ama eninde sonunda fizik kuralları "yükseldikçe daha kolay devrilirsin" diyor.

Amortisörü sıkıştırıp sertleştirmek gibi bir durum parçanın yapısı itibariyle mümkün değil,sadece çalışma aralığına etkide bulunabilirsiniz ama bu çalışma tazyiğini değiştirmez.Yani aynı amörtisör 20 cm çalışma payındada,40 cm çalışma payındada aynı sertliktedir.

Getin doğru ve bilinçli uygulandığında yürür aksamınıza hiç bir zararı olmaz.Belki helezonlarınızın, çalışma mesafesini daralttığı için, ömrünü biraz kısaltır ama bir helezonun ömür süresini düşününce bu durumuda rahatça gözardı edebiliriz.
Bizler gibi,gezi amaçlı kullanımda get yeterli ve doğru uygulandığında güvenlidir,işin kite kıyasla %50 ye varan maliyet avantajıda cabası.
 


Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

Herkese selam ederim,
Bu Get'leri ve alt koruma saçını nerden temin edebiliriz acaba.Fiyatları ne kadardır? İzmirde satılıyor mu? Marka tavsiye eder misiniz? teşekkürler. ??? ::smiley:
 



Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

Yaptıracağınız yerin ölçüsüne göre 3 veya 4 milim sacdan kendiniz kestirebilirsiniz. Pazar ürünlerinden hem daha sağlam hemde ucuz olur. Yanlız montaj öncesi pütürleterek veya boyatarak pasa karşı korumasını mutlaka yaptırın..
 

Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

teşekkürler, get'leri nasıl temin edebilirim acaba? iyi günler
 


Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

Bir de Şenol bey yardımcı olabilir size..
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=46329.msg515047#msg515047
 

Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

çok teşekkür ederim aydınlattığınız için, 4xfourart'ın süspansiyon seti maliyeti beni aşıyordu, sanırım bu get yükseltme 500.-TL gibi bir masrafla, amatör bir kullanıcı olan bana yetecek. Bir de , gerçi almadım daha ama baya bir kafama taktım alıcam inşallah 5 kapı vitara. hem arazi hemde asfalt için hangi ebatta lastik tavsiye edersiniz? iyi günler
 



Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

selten35' Alıntı:
çok teşekkür ederim aydınlattığınız için, 4xfourart'ın süspansiyon seti maliyeti beni aşıyordu, sanırım bu get yükseltme 500.-TL gibi bir masrafla, amatör bir kullanıcı olan bana yetecek. Bir de , gerçi almadım daha ama baya bir kafama taktım alıcam inşallah 5 kapı vitara. hem arazi hemde asfalt için hangi ebatta lastik tavsiye edersiniz? iyi günler
Çamurla çok işiniz yok ise BF nin AT leri işinizi rahat görür.
 

Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

teşekür ederim, pek çamurlu değil kullanacağım arazi, zamanınızı alıyorum ama BF nin AT leri ne demek :( ( 235x75x16) uygun mu?
 


Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

5 kapı bir vitara var almayı düşündüğüm, pazarlık aşamasındayız, söylediğine göre arazide kullanmamış hiç, fabrika ölçüsünde sanırım lastikler.
 

Ynt: G.Vitara Get İle Yükseltme ve Alt Koruma

selten35' Alıntı:
5 kapı bir vitara var almayı düşündüğüm, pazarlık aşamasındayız, söylediğine göre arazide kullanmamış hiç, fabrika ölçüsünde sanırım lastikler.
O zaman modeli ve motor hacmi diyelim..
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,622
Kaydolan Son Üyemiz
mustgok

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst