G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan BRAVEHEART Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 94
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,804
Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

BRAVEHEART' Alıntı:
Rica ederim. KEŞKE, ölçüm cihazlarının bakım ve kalibrasyonlarını titizlikle yapan sonuçlarına gerçekten güvenilir bir dinanometre servisi bulsam da ölçüm yaptırabilsem. Bakalım hissedilir ölçüde sürüş dinamiğine yansıyan değerler "kağıt üzerinde gerçekten vaad edilen kadar mı?" he birlikte öğrenmiş oluruz.
Sayın Braveheart, sizDTE box tuninguygulattıktan sonra epey zaman geçti, şimdiki fikir ve deneyimleriniz nedir? ben de uygulatmak istiyorum tasiye edermisiniz? ???
 

Etiketler
Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Sayın Vecihi,
Eğer siz de benim gibi YOL (ON-Road) ağrılıklı kullanıyorsanız ve aracınızın herhangi bir viteste yavaşladığında kolay toparlanamasından ve vitesi düşürmek zorunda kalmanızdan şikayetçi iseniz; EVET DTE-SYSTEMS box modül uygulamanızı kesinlikle ÖNERİRİM.

EĞER yol-DIŞI (OFF-ROAD) ağırlıklı ve bunun gereği olarak çoğunlukla düşük (2. ve 3.) viteslerde kullanıyorsanız; çok da şart değil.

Gücü hissedince, gaza basıp sırtınızın koltuğa yapışmasının verdiği zevkten vazgeçebilirseniz, belirgin bir yakıt tasarrufu da sağlıyor.

Ortalama tüketimi sıfırlayarak başladığım (ve otoyol, duble yollarda hız sabitleyicisi ile 100km/s, tek şeritli yollarda yine 80-90km/s sabit hızda seyrederek yaptığım) yaklaşık 540km'lik bir yolculuk sonunda dijital bilgi ekranı; (MAŞALLAH !) 100km'de 5,9litre ortalama tüketim değerini gösteriyordu. MAŞALLAH!

Son depomla, %65 şehir dışı ağırlıklı, sakin, efendi kullanımla, ikaz ışığı yanana kadar (50 küsür litre eurodizel) ile (MAŞALLAH !) 750km yaptığımı da belirteyim. MAŞALLAH !
EDIT: Biraz BATIL gördüm kendimi ;) :p ;D
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Teşekkürler, ben karışık kullanacağım(on and off road), sanırım dte box uygulatacağım ;)
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Şimdiden HAYIRLI OLSUN diyelim. Pişman olmayacaksınız, tabii gücü hissedince gaza FAZLA basmazsanız ;) 8)
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

bu işler benim de aklımı çeldi ya :smiley: hakan abi açıklamalarınız çok güzel oraya benim sorumu da ekler misiniz :smiley:

2.5 V6 Otomatik Grand Vitaram var ne yapabilirm? araç şu an 144 beygir sanırım..
 



Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

MmarSnan' Alıntı:
2.5 V6 Otomatik Grand Vitaram var ne yapabilirm? araç şu an 144 beygir sanırım..
Aracınız atmosferik (turbo olMAyan) benzin motorluysa, hiç dokunmayın. Yapacağınız harcamaya DEĞMEZ!
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

BRAVEHEART' Alıntı:
Aracınız atmosferik (turbo olMAyan) benzin motorluysa, hiç dokunmayın. Yapacağınız harcamaya DEĞMEZ!

evet atmosferik motorlu.. yahu turbo falan takılamaz mı acaba :smiley: 120yi geçmem kolay kolay ama satarken kolaylık olur :D
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

BENCE; aracınıza yapacağınız en iyi harcama (EĞER YOKSA) LPG dönüşümü yaptırmak olur.
Yakın çevrenizde, bakım-ayar için kolaylıkla ulaşılabilir bir mesafede, kaliteli montaj yapabilecek yetkili servisleri varsa, bütçeniz de elveriyorsa; naçizane olarak
1- PRINS veya TELEFLEX
2- BRC

DODGE, CHRYSELER ve Jeep (Grand Cherokee)'nin 1990'dan beri araçlarında LPG sistemi olarak PRINS'i tercih ettikleri ve
2002-2004 arasında 350 aracına PRINS-VSI takıldığını bildiren referans mektubu:
Okumak için resmin üzerine TIKLAYINIZ !



Bu da TOYOTA'nın araçlarında LPG sistemi olarak PRINS'i tercih ettikleri ve POLONYA'da yüzlerce değişik TOYOTA modeline,
AYRICA amiral gemisi olan, yine büyük motor hacmine sahip bir arazi 4x4 aracı TOYOTA Land Cruiser'ın düzinelercesine
PRINS-VSI takıldığını bildiren referans mektubu:
Okumak için resmin üzerine TIKLAYINIZ !

 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

BRAVEHEART' Alıntı:
BENCE; aracınıza yapacağınız en iyi harcama (EĞER YOKSA) LPG dönüşümü yaptırmak olur.
Yakın çevrenizde, bakım-ayar için kolaylıkla ulaşılabilir bir mesafede, kaliteli montaj yapabilecek yetkili servisleri varsa, bütçeniz de elveriyorsa; naçizane olarak
1- PRINS veya TELEFLEX
2- BRC

DODGE, CHRYSELER ve Jeep (Grand Cherokee)'nin 1990'dan beri araçlarında LPG sistemi olarak PRINS'i tercih ettikleri ve
2002-2004 arasında 350 aracına PRINS-VSI takıldığını bildiren referans mektubu:
Okumak için resmin üzerine TIKLAYINIZ !



Bu da TOYOTA'nın araçlarında LPG sistemi olarak PRINS'i tercih ettikleri ve POLONYA'da yüzlerce değişik TOYOTA modeline,
AYRICA amiral gemisi olan, yine büyük motor hacmine sahip bir arazi 4x4 aracı TOYOTA Land Cruiser'ın düzinelercesine
PRINS-VSI takıldığını bildiren referans mektubu:
Okumak için resmin üzerine TIKLAYINIZ !



ben de brc kullanıyorum ve çok memnunum.. ama prins ve tartarini hepsinden iyi sanırım
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

40 bin kere MAŞALLAH, ben de DTE-Systems Box-Tuning modülünden çok memnunum.
Artık soranlara 1.900cc DDiS motor, 156BG ve 365Nm torka sahip diyorum. MAŞALLAH!
 



Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Yakıt hesaplamalrını yaparken chip öncesi ve sonrası aynı lastiklerimi kullanıyorsunuz. Çünkü ojinal ebat 225 65 17 lastikler değiştiğinde yeni ebat ile ölçü farkı olacak. Buda teker büyüdü ise km saatinde daha az ölçüm demek. Ölçtüğümüz 100 km aslında 100 km olmayacak.
Hesaplarınızda teker ölçüsü sabit midir?
Buna rağmen chip uygulaması yakıtı azattımı ?
Chip uygulamsı kaskoyu etkiler mi?
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..


Arkadaşlar

Aracınızda EGR valv iptali ile ilgili fikirleriniz neler
yaptıran oldu mu ?
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

mdilek' Alıntı:
Hesaplarınızda teker ölçüsü sabit midir?
EVET, Aralık ayı başında aynı ebatta (225/65R 17) Pirelli Scorpion ATR lastikleri takana kadar yakıt tüketimi modülszü haline göre azaldı. Düşük devirlerde daha rahat seyir ve daha iyi ivmelenmede çabası. AMA itiraf etmeliyim ki ATR astikleri taktıktan sonra aynı ebatta olmalarına rağmen yakıt tüketimi %5 oranında daha fazla. Bu ay sonunda tekrar orjinal Bridgestone lastiklerimi taktırmayı düşünüyorum. Önümüzdeki Aralık ayına kadar Bridgestone Duler H/T 687 ile devam.

mdilek' Alıntı:
Buna rağmen chip uygulaması yakıtı azattımı ?
EVET, garekli açıklama üstte.

mdilek' Alıntı:
Chip uygulamsı kaskoyu etkiler mi?
Ben ve ksd'deki ara bir chip, yani orjinal chipin kendisi veya yazılımı değişmiyor. Sadece Common rail sesnörleri ile motor arasına bu BOX-Modül 3 dakikada kolayca takılıyor (aslında soketlerin çıkarılıp takılması 1 dakika ama uzun kablosunun toprlanıp BOX-Modülün uygun yere sabitlenmesi ile 3 dakikayı buluyor). Dolayısıyla sökülmesi ve orjinal hale getirilmesi de en fazla 3 dakika, yani -ALLAH KORUSUN ve GEREKTİRMESİN- kasko kullanılacaksa sökersiniz olur biter.
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Duhler HT lastiklerimi ebat değişikliği ile birlikte AT 235 65 17 yaptım. Yeni lastiklerimden çok menunum. Yol tutuşu asfaltta iyi. Spor araç gibi sağlı sollu makaslı gidişte sıkıntım yok. Ki önceki lastikler biraz eski oladuğundan HT olmasına rağmen aynı yol tutuş yoktu. Arazide çamurda saplandım zorladım çıktı. Yanımdaki arkadaşları aynı yerden çekerek çıkardık. Seste yapmıyor. Ama port bagaj ve bu AT lastik değişimi yakıtı bir miktar arttırmış görünüyor. Ancak km saatinde bir miktar sapma olduğundan bunu net değerlendiremiyorum. Chip takma isteme sebebim ise 3. vitesde devri düştüğünde toplası için 2. vitese atmam sıklıkla gerekiyor. Bunu azaltacağını düşünüyorum. Ama yakıtı daha da fazla arttırmak istemiyorum. O nedenle sizlerin yolunda gitmeyi ve chip tunnig uygulaması düşünüyorum. Öncelikle karter korumamı tüm tabana yaymayı, Sonra aklıma yatarsa get ile öne 3.5-4 cm arkata 4.5 - 5cm (max 2") get koyarak yükseltmeyi düşünüyorum. Sonrada chip takmayı.
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

mdilek' Alıntı:
..... Chip takma isteme sebebim ise 3. vitesde devri düştüğünde toplası için 2. vitese atmam sıklıkla gerekiyor. Bunu azaltacağını düşünüyorum. Ama yakıtı daha da fazla arttırmak istemiyorum.....
Dilerseniz yaptığımız ve sizin de düşündüğünüz uygulamayı "BOX-modül" veya "BOX-tuning" olarak ifade edelim, daha doğru olur.
Geçen gün TUV muayene tarihi geldiğinde, "ne olur ne olmaz, modülü görüp arıza çıkarmasınlar" diyerek BOX-modülü söküp, modülsüz-orjinal halde TUV muayenesine götürdüm.
Neredeyse 1 yıl takılı kaldıktan sonra "ACABA orjinalde nasıldı" diye merak ettiğimden 2-3 gün o halde (modülsüz) kullandım.
EN çok 3. ve 4. viteslerde, devir düştüğünde vitesi düşürmek zorunda kalmak gerçekten sıkıcıymış.
Dün akşam V-Powerr EuroDiesel alıp bu sabah modülü yeniden taktım.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,878
Mesajlar
1,524,992
Kayıtlı Üye Sayımız
166,664
Kaydolan Son Üyemiz
d1esell

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst