G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan BRAVEHEART Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 94
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,804
Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

değelendirmeniz için teşekkür ederim, teknik ile ortak tek kesişme noktam okuduğum üniversiteninin adında geçen "teknik" idi. (karadeniz teknik üniversitesi / İktisat ) Gerisi ilgi , merak , ve gönül... ayrca şu anda ağırlığı Alman - binek araçlar üzerine bir servis işletmekteyim.
On road performans sorunu 1.6 litre tüm vitara kullanıcılarının ortak problemi olduğu kanısındayım , üstelik görüyorum ki bu yeni jenerasyon vitaralarda da devam ediyor. Tespitiniz doğru non turbo ve düşük hacimli motorlarda maliyet fayda grafikleri çok düşük, anlamlı değil , bunun yerine son hızdan fedakarlk edip ( %10 + - 5 ) ayna mahruti değişimine giderek, tüm devir bantlarında ve özellikle alt devirlerde daha canlı sonuçlar almak söz konusu BU vitaralarda uygulanmış (ve diğer markalarda) teorik ve pratik olarak doğru bir yaklaşım. Artılar, aracn akseleresi iyileşir, daha büyük lastik taşımaktan kaynaklı güç kaybnı önlerken, diğer yandan yakıt ekonomisi de sağlayacaktır (aynı enerji ile daha fazla iş yapacağı prensibinden) . Üstelik bu değişikliğin az önce söylediğim gerekçe ile uzun vadede kendini amorte edeceğide ortadadır.( benim kullanm şeklim ve alışkalnıklarıma göre 15-20000 km içerisinde ayna mahruti değişimi kendini amorte eder) .Ancak turbo olmayan motorlarda yapılacak, hem yol hem arazi dengesi sağlayacak ara bir oran ile yapılacak bu değişikliğin tek dezavantajı aracn son hızı kullanlan dişli oranna bağlı olarak düşer. 10-20 km azalır. Aynı oranlarda 4. jenerasyon vitaralar içinde ayna ve mahruti dişlilerine nette rastlamıştım
 

Etiketler
Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Çağlar çok teknik yazmışsın ;) okulunuzun size kattığı teknik değer belliki orada kalmamış. Şaka bir yana teknigi bilen ve detaylar konusunda yazan herkeze saygım var, birçok kişi bildiklerini paylaşmazlar, Devlet sırrı gibi saklarlar. Çağlar hocam bu konuda desteklerin ve teknik anlamda dolu ve açıklayıcı yazıların için tşkler.

Gelelim asıl konuya, Motor gücünü 129HP'dan 145HP'a, torku da 300NM'den 330-340NM'e yükseltmek bir tunig yazılımı ile kolayca mümüdür. İşlemi iyi ve referansı olan bir yere yaptırın. Daha önce bu işlemi yaptıran birçok kişi memnun ve gayet sorunsuz kullanıyorlar. Umarım sizin işlemde böyle olur. Kolay gelsin.
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

teşekkürler hakan. Bir de otomatiklerde kullanılan 4.66 dişil oranı, manual viteslerdeki 5.12 oranile rahat ve sorunsuz değiştirilebiliyor. Yani manuel vitesin ayna mahruti dişlileri otomatik vites vitaralara rahat, sorunsuz uyum sağlıyor. Eğer son hızdan 10-20 km vazgeçmeyi göze alırsanız, toplam güç ve max torkta %15'e varan artış bu yolla sağlanabilir. BU durumun (otomatik manuel değişimi) tüm vitara kasalarında geçerli olduğunu düşünüyorum. Son hızında vitarada çok önemli olmadıığı düşüncesindeyim (zaten en fazla yokuş aşağ ıarkadan rüzgarla 170 yapıyor ;D)
 


Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Benim konuyla ilgili merak ettiğim diğer bir husus ,ayarlarla ilgili yazılımları kim hangi kriterlere göre yapıyor,bu değerlerin standardizasyonu ve sınamaları nasıl sağlanıyor...muhtemelen kriteryalardan biri de aracın kullanılacağı irtifa ve iklim şartları (mı?) ,yani bir MSL ayarlar set edildikten sonra extreme şartlar (MSL+2000/3000 mt) tecrübe edildiğinde bu bir risk faktörü oluşturmaz mı? (daha yüksek/alçak irtifa-daha sıcak/soğuk hava ve yük koşulları,iyi-kötü diesel yakıt....vs kombinasyonu) yani bir nevi biz istediğimiz değerlerlerle hareket edebilmek için cihaza bağımlı kalmış olmuyor muyuz ?
Zaten orj fabrika ayarları da bunu tür uç değerleri minimize etmek için oluşturulmuş geniş aralıklı bir parametrede hizmet sağlamıyor mu??
 



Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

freebird' Alıntı:
Benim konuyla ilgili merak ettiğim diğer bir husus;
ayarlarla ilgili yazılımları kim hangi kriterlere göre yapıyor,bu değerlerin standardizasyonu ve sınamaları nasıl sağlanıyor.....
Zaten orj fabrika ayarları da bunu tür uç değerleri minimize etmek için oluşturulmuş geniş aralıklı bir parametrede hizmet sağlamıyor mu?
Sanırım sorularınıza yanıtları, aldığımız TÜV onaylı CE sertifikalı "DTE-Systems" marka box-tuning modüllerinin web sitesinde bulabilirsiniz:
http://www.dte-diesel-tuning.com/product-information/
http://www.chiptuning.com/information_en.html
http://www.dte-diesel-tuning.com/download-document/dte-diesel-tuning-article-making-life-easy.html
(tablonun altındaki download linkine tıklayınız, yayınlanmış olan makaleyi okuyunuz !)
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

EVET, bugün 2 tane SUZUKI Grand Vitara 1.9 DDiS, herbiri 2,5 dakikada BOX-tuning modül sahibi oldu.
Ben düşük devirlerde çekiş gücünde hafif bir artış hissettim gibi. Sanki 2. ve 3. viteslerin düşük devirlerde toleransı ve çekişi eskiye göre daha iyi gibi. ZATEN beklentimiz bu ve böyle olmalı AMA arkadaşım KSD aynı durumda BARİZ fark hissetttiğini söylüyor. Ben aracımı kullanmaya başlayalı daha 1 ay bile olmadı, o ise 1,5 yıla yakın bir zamandır kullanıyor. Belki benim belirgin bir fark hissedememem, daha aracıma tam olarak alışamamış olmamdandır. Hafta içi bir gün KSD'ye de test sürüşü yaptırıp onun görüşünü de almayı düşünüyorum.

ÖNCELİKLE satış aşamasında gösterdiği ilgi, iyi niyet ve sağladığı ödeme kolaylığından dolayı BAREL OTOMOTİV yetkilisi Sayın Hasan Özçelik'e teşekkür ederiz. Üretim yeri olan ALmanya'da, resmi web sitesinde bile ( www.chiptuning.com ) fiyatı 600Euro olan bu modülleri aynı fiyata 12 ay taksitle ödeme kolaylığı sağladı. AYRICA 40-50TL'nin hesabını yapmadan kuru 2.0TL'den hesaplamış. Bir güzellikte İZMİR'den buraya 24 saatte ulaşacak şekilde VİP gönderi yapıp, kargo ücretini de şirketi ödemiş. İNŞALLAH gerek olmaz AMA olursa UMARIZ bu iyi niyet ve jestlerine satış sonrasında, garanti, servis ve güncellemelerde de devam eder.

Bir teşekkür de, hiç nazlanmadan her bir SUZUKI'ye 2,5 dakikada montajı tamamlayan ve tüm ısrarlarımıza rağmen sembolik bile olsa montaj ücreti almayı kabul etmeyen, buradaki "İYİEL OTOMOTİV = BOSCH Car & Diesel Servisi"nin sahibi İnşaat Mühendisi Cem ve Makine Mühendisi Ömer İYİEL Kardeşlere. Sağolsunlar, varolsunlar.
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Hayırlısı olsun ,içinize sinerek iyi günlerde kullanın...ben İzmir'de oturuyorum birara Barel otomotive uğrayıp onlardan da bilgi almaya çalışırım.
Bu arada yakıtla ilgili gözlemlerinizi de bekliyorum.
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

EVET, yakıt tüketimine gelirsek: DTE box-tuning modül Cuma öğlen vakti takıldı. Cumartesi sabah depoyu fulledim. O anda km sayacı 475km'i gösteriyordu. Bunun en fazla 40km'si modül takıldıktan sonra yapılmıştı. 350km'si de şehir-dışı, mümkün olduğunca sabit hızda ve 100km/saat hızı aşmadan kat edilmişti. Hal böyleyken (350km şehir-dışı + 125km şehir-içi; toplam 475km karışık kullanım) tüketim 100km'de 6.9 litre euro dizel mazot.

Cumartesi sabah depoyu fulleyip, Grand Vitara içinde 3 erişkin, komşu şehire bir ziyaret yaptık, ertesi gün aynı yoldan döndük. Tesadüf eseri yine 475km yol katetmişiz AMA bu kez; 75km şehir içi + 145km otoyolda 100-130km/saaat hızda (çoğunluğu 120km/saat sabit hız) + 255km de şehirler arası karayolunda (zaman zaman duble kısımlarda 120km/saat hıza çıkarak); toplam 475km. Dönünce aynı yakıt istasyonunun, aynı pompasında ve aynı tabanca ayarında depoyu fulledim. SONUÇ: 1 önceki gün almış olduğum kadar aldı, tabii bu durumda da yakıt tüketimi yine aynı çıktı: 100km'de 6,9 litre euro dizel mazot.
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

buradaki hesaplara bakılırsa, bir depo mazot(55 lt) 100-120 km hızla gidilirse (box-tuning yapılmış) yaklaşık 790 km götürecek, sürekli 4x4 araç için mükemmel sonuç(475 km'le 32lt kullanılmış)
 



Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Evet,ben de yarım depoyla(33lt eurodiesel 90-100km/saat ort.) yaklaşık ortalamalarda 400-450-475 km (ama şehirlerarası kısmı büyük çoğunlukta) yapan bir kullanıcı olarak ve senin hız ortalamanın ve şehiriçi kullanımının yüksekliğini gözönüne alırsak aradaki fark cihazın faydası olarak düşünülebilir sanırım..Ama tabi offroad koşullarında tüm ortalamalar oldukça yükseldiğinden bu şartlar hariç konuşuyoruz.
Normalde de zaten motorun tasarruflu olmasının avantajı ve ilave yakıt sarfiyatına neden olan sürekli 4x4 çeker(dezavantajına)rağmen bile tüketim ortalamaları düşük bir araç,bu sistemin de buna katkısı olacaksa bu sınıfta yakıt ve performans uyumluluğu açısından daha iyisi başka hangi 4x4 olabilir diye düşünüyorum...
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

darkmajesty' Alıntı:
buradaki hesaplara bakılırsa, bir depo mazot (55 lt) 100-120 km hızla gidilirse (box-tuning yapılmış) yaklaşık 790 km götürecek, sürekli 4x4 araç için mükemmel sonuç(475 km'le 32lt kullanılmış)
Sayın darkmajesty, aslında bizim Grand Vitara'ların deposu 66litre ANCAK yakıt bitiyor uyarı ışığı ilk yandıktan sonra düz asfaltta yaklaşık 40-50km yapıp depoyu doldurduğumda 54litre euro dizel mazot aldı. Ya uyarı ışığı çok erken yanıyor, ya da fabrika arazi şartlarındaki yüksek yakıt tüketimini dikkate alarak, uyarı ışığı yandıktan sonra hatırı sayılır km idare etsin diye böyle bir ayar yapmış olabilir. NEYSE 66litre üzerinden konuşursak, 33 litre euro dizel mazot ile 475km katedilebiliyorsa, TEORİKTE 66litre ile 950km yapabilir. AMA PRATİKTE biz "yakıt tükeniyor" uyarı ışığı ilk yanana kadar 54 litre harcandığını farzederek hesaplayalım: 777km veya sizin hesaba benzer olsun: 55litre ile 790km .
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Sn Braveheart, benim sorum ise box tuning yapıldıktan sonra beygir gücü ve tork u ölçmenin bir tekniği, aleti ya da sistemi var mıdır? ustalar ne dedi acaba? selamlar ???
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Sayın Levent Bey, box (veya chip) tuning yapılmadan da yapıldıktan sonra da motor gücü ve torku ölçmenin ELBETTE bir aleti ve sistemi var. "OTO-DİNAMOMETRE ile ölçülebiliyor ve ölçüm sonrası kağıda grafikli rapor da yazdırılıabiliyor AMA bu sistem çok az sayıda servisde bulunuyor ve ölçümler de her zaman sağlıklı olMAyabiliyor. Çünkü sistemin kalibrasyon ve bakımının düzenli ve uygun olarak yapılması gerekiyor" diye biliyorum.
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

TEŞEKKÜRLER, eğer bir gün ölçtürüp bizle paylaşabilirseniz sevinirim, ben de uygulatmayı düşünüyorum
 



Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Rica ederim. KEŞKE, ölçüm cihazlarının bakım ve kalibrasyonlarını titizlikle yapan sonuçlarına gerçekten güvenilir bir dinanometre servisi bulsam da ölçüm yaptırabilsem. Bakalım hissedilir ölçüde sürüş dinamiğine yansıyan değerler "kağıt üzerinde gerçekten vaad edilen kadar mı?" he birlikte öğrenmiş oluruz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,878
Mesajlar
1,524,992
Kayıtlı Üye Sayımız
166,664
Kaydolan Son Üyemiz
d1esell

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst