G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan BRAVEHEART Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 94
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,804

BRAVEHEART

Kamp III
Mesajlar
512
Tepkime Puanı
3
Merhaba,
2007 ve 2008 model Grand Vitara 1.9 DDiS (dizel) 5K kullanan 2 arkadaş olarak, şu sıralar box/chip-tuning ile motor gücü ve torkunu artırmaya kafayı takmış durumdayız. Uygulanması ve orjinale geri dönüşü daha kolay olduğundan BOX-TUNING üzerinde duruyoruz. Konu hakkında hiç bilgi ve tecrübemiz olmadığından forumda, "konuyla ilgili, tecrübeli üstadlarımıza, abilerimize bir danışalım, fikirlerini, önerilerini alalım" istedik.

ACABA 1.9 DDiS Grand Vitarasına chip veya box-tuning uygulayan var mı ?

BOX-TUNING'in motorun sağlık, sağlamlık ve ömrüne ZARARLI, OLUMSUZ bir etkisi olur mu?

Motor gücünü 129HP'dan 145HP'a, torku da 300NM'den 330-340NM'e yükseltmek, yakıt tüketimini kabaca ne kadar artırır?

Üst satırdaki hedefe ulaşabilen BOX-TUNING uygulamasının maliyeti kabaca ne kadardır?


Bizi aydınlatırsanız müteşekkir oluruz. Sabırsızlıkla aydınlatıcı cevaplarınızı bekliyoruz.
 

Etiketler
Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

aynı sorulara ben de cevap arıyordum, bilgisi olanların tecrübelerini sabırsızlıkla bekliyorum, selamlar
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Ben de bir ara düşündüm ama birkaç kişinin fikrini alıp ayrıca servisle de görüştükten sonra vazgeçtim .Kişisel fikrim bu tür uygulamalar muhakkak takat arttırabilir ama bir okadar da motor sağlığı ve ömrü açısından götürür,hep savunduğum ;bu araç 129 hp den fazla olması gerekseydi ,olabilseydi yapılırdı....doping kullanan sporcu benzetmesi de uygun olur sanırım bu duruma ,zararı olmadığından emin olsam ben de uygulatırım ama nasıl olabiliriz ki?risk faktörü hep olacaktır.
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Sayın frebird,
CHIP-tuning, yani orjinal chip değiştirilerek veya yeniden programlanarak yapılan uygulamalar için ben de aynı çekince ve şüphleri taşıyorum. Tuning konusunda son derece cahilim ANCAK nette yaptığım araştırma ve incelemeler sonucunda; BOX-tuning, yani orjinal chip ile common rail arasına yerleştirilerek sensorlardan gelen sinyalleri optimize ederek motorun daha etkili çalışmasını sağlayan uygulamaların motora zararlı olMAdığı izlenimini edindim.

Bazı pahalı markalar DTE (alman) ve POWERKLICK (isviçre) TÜV onaylı box-tuning moduller üretiyorlar. Araç marka, model ve motoruna göre farklı modülleri var. BOX-tuning uygulaması kolay bir işlem. Sonuçta aracınıza uygun kiti aldıktan sonra, yapılacak iş BOX kablolarının bağlantı soketlerini yerlerine takmaktan ibaret ki, 2-10 dakika alıyorMUŞ. SANIRIM bazı BOX'larda, montajdan müşterinin beklentisine göre yeniden programlama da yapılabiliyorMUŞ.

Benim BOX-tuning uygulamasından beklentim; düşük devirlerde (1500-2000d/dk) daha yüksek tork ve güç elde edebilmek ve böylece 1650kg civarındaki bu aracı düşük devirlerde çekişten düşmeden, örneğin 3. viteste ve 30-50km/saat hızda, kullanabilmeyi amaçlıyorum. YOKSA hız tutkunu değilim.
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Sevgili Braveheart ,
Aslında ben de bu konularda çok bilgili sayılmam,bundan önceki Golf TDI 110 Hp aracımı da bu yolla güçlendirmek konusunda kararsız kalıp biraz araştırdıktan sonra cesaret edemeden vazgeçmiştim,senin de bahsettiğin gibi asıl konu uygulama süresi ve kolaylıı değil,olayın güvenilirliği,ilgili kişiler tabi ki ürünlerini satmak için problem yaratmadığını söyleseler de bunun ispatını kim nasıl yapabilir?GV 1.9 DDIS için uygulamalı Test raporlarını kim ibraz edebilir?
Bence en iyisi Japonya'ya direkt sormakta fayda var ;) gerçekten en güvenilir yol bu belki bir tavsiye ya da seçenek resmi olarak sunulabilir..musait olursam ben de konuyu bir yandan bu yönüyle orjinden araştırırım.
Müsbet bir sonuç olunca burada paylaşırız
 



Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

2 markanın dağıtıcısı olan bir firmaya sorduğum sorular ve verilen yanıtlar şöyle:

SORULARIM:
1- Öncelikle aşırıya kaçmadan yapılacak bu uygulamanın araçlarımızın motor ve mekanik aksamına en ufak zararı olMAdığından emin olmak istiyoruz.

2- Bu uygulamanın zararı olmadığına emin olduktan sonra, beklentimiz özellikle düşük devirlerde (1500-2000 rpm) daha yüksek çekiş gücü ve tork. Örneğin; aracın çekişten düşmeden, 3. viteste düşük devirde 30-50km/saat, 4. viteste ise 40-60km/saat seyredebilmesi gibi. (Şu anda bu vitelerde, 1500-2000 rpm devirlerde çekiş gücü yetersiz kalıyor)

3- Bu 2 farklı markanın, SUZUKI Grand Vitara 1.9 DDiS için uyumlu modüllerinin
a) ad ve fiyatları nedir?
b) bu 2 farklı markanın birbirine göre avantaj ve dezavantajları nedir?
c) modülün kablolarının soket bağlantıları yapıldıktan sonra yazılımın beklentilerimize göre düzenlenmesi, programlanması vb gibi işlemler gerekir mi?
d) modüllerin arçlarımıza montajını ve gerekiyorsa programlanmasını ......de yapabilecek olan bir yetkili servisiniz var mı?
e) modüllerin garanti süresi veya km'si nedir?

CEVAPLAR:
1- Yapılan uygulama araca herhangi bir zarar vermiyor. Suzuki merkez Gebze de 2008 yılı sonunda uygulamalar yaptık onlar testlerini yaptılar gayet memnun kaldılar. Doğal olarak bunu müşterilerine tavsiye edemezler

2- Bu uygulamalar ile alt devirlerdeki toparlanma ve hızlanma gelişecek, vites arası ölü devirler canlanacaktır

3- İkisinin de elektronik kartları aynıdır. Kartları xxx üretir ve programlar bir çok ülkede farklı markalarla satılır.
a) 600 Euro KDV dahil
b) ikisi de aynı
c) Box arkasındaki Jumper lar ile 4 ana 6 yan software program ayarını yapabilirsıniz
d) Uygulama cok basittir. Kendiniz bile yapabilirsiniz Eger isterseniz ......'de yaptırabiliriz
e) Ürün garantisi 2 yıl olup yıllar boyunca da ücretsiz program yükleme garantisi! Bu şu anlama gelmekte:
Suzuki yi değiştirdiniz mesele KİA Sorento veya Hyundai Santa Fe alldınız. Kullanılan kablo sizin aracınızla aynı.
Fakat software programları farklı. Siz modulu yolluyorsunuz, biz yeni araca ait programı yüklüyoruz (Ücretsiz)

BMW X5 , Range Rover veya AUDI Q7 aldınız. Kablo farklı olacağı için sadece kablo ücretini talep ediyoruz: 50-90 euro arası

Software programlar her araca göre farklı olup Almanya da TÜV belgesi aldıktan sonra kullanılıyor.

Bu uygulamadan sonra yakıtta da tasarruf gözleyeceksiniz (normal devirli kullanımlarda). Bir depo ile 100 150 km daha fazla yol yapabilirsiniz. :eek: ??? ::smiley:
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

yazılarınızı takip ettim, g.vitarayı almadan önce mitsubishi L200 düşünmüştüm, aynı arac modelinde aynı motorun 2 farklı beygir gücü (130 ve sanırım 170 HP) opsiyonu vardı, eğer zararlı olsaydı mitsubishi fabrikası bunu uygulamazdı, normal ve chip tuningli farkı sadece yakıt tasarrufu ve performans artışı sebebiyle belki amortisman maliyetlerinin artması sebebiyle kullanıcı tercihine bırakılmış diye düşünüyorum. :-\
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Braveheart ,sen konuyu oldukça hızlı ele alıp araştırmışsın öncelikle bilgiler ve paylaşım için teşekkürler.
Açıkçası maliyetinin bukadar olduğunu bilmiyordum,peki Almanyadan direk temin edilse fiyat ne civarı ,detay bilgileri sende olduğu için soruyorum ; yurtdışı fiyatını netten araştırdın mı hiç?
Akıllardaki sorulara (senin de ana başlıklarda belirttiğin gibi) istinaden bir rahatlama,iktisat ve performans sağlayacaksa düşünülebilir gibi geliyor ama kendi adıma konuşayım biraz daha araştırıp acele etmemek gerektiği kanısındayım,sanırım bu sitede bu marka ve modelde tecrübe eden de yok galiba başka.
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

freebird' Alıntı:
..... peki Almanyadan direk temin edilse fiyat ne civarı, ..... yurtdışı fiyatını netten araştırdın mı hiç ?
Freebird,
Bu firma (sanırım adı Barel Auto, http://www.barelauto.com ) 2 farklı markanın Türkiye distribitörü. Bu markalar: da
1- DTE-Systems (almanya): Resmi web sitesinde modül fiyatları 599 Euro.
2- POWERKLICK (isviçre): Resmi web sitesinde modül fiyatları 499 Euro.

Firmanın bana cevaben yazdığı email'de ayrıca, "Elektronik kartları DTE-Systems üretir, sonra farklı markalar bunları araç marka ve modeline göre programlar" yazmışlardı.

Nette araştırmalarımda, bir de danimarka menşeli bir markaya daha rastladım. Marka adını hatırlamıyorum AMA G.V 1.9 DDiS için uyumlu modülü 309 Euro'ya geliyordu.
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Almaya - Türkiye fiyat farkı olmaması ilginç,sadece KDV farkı kar oluyor.....bilgi için tekrar teşekkürler.
 



Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Freebird, aslında bu DTE-Systems de oldukça kaliteli görünüyor. Alman malı olması, TüV onaylı olması, Türkiye'de yetkili bir dağıtıcısının olması, araç değiştirildiğinde sadece gerekirse kablolarının değiştirilmesi, yazılımının ücretsiz yüklenmesi -başka markalarda da aynı durumlar geçerli midir, bilmiyorum AMA- olumlu özellikler.

Biz buradan 2 kişiyiz. Şöyle 2-3 kişi daha eklense de toplam 4-5 kişi olsak, "toplu modül alımı ve tuning" yaptıracağımızdan pazarlık gücümüz olur. Fiyatı düşürüp, ödeme kolaylığı sağalatabiliriz, diye düşünüyorum.
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Araştırmalarımızın sonucunda 2 arkadaş, alman markası ve almanya üretimi, TüV onaylı DTE-Systems'de karar kılıp bugün siparişimizi verdik.
İNŞALLAH gecikmeden ve sağlam olarak ulaşır, montajını yapar, sonuçlarını paylaşırız.
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Hayırlısı olsun,benim gibi kararsız kalmaktansa bir karar verebilmek daha iyi ve cesurca sanırım,kullanmaya başlayınca tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim,paylaşmazsanız da zaten memnun olup olmadıınızla ilgili ben hatırlatma yaparım .... :smiley:
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Motor tipleri ve teknolojileri çok farklıda olsa bende G16 b kodlu Jlx lerde kullanılan 1,6 litre motorun özellkle büyük lastik, yükseltme ve ilave aksesuarın (grup sis farları gibi) yarattığı paraşüt etkisinden dolayı oluşan performans kaybını tamamlamak hatta standardın üzerine çıkmak + beygir gücü ve + tork arayışları içnde araştırmalar yapmaktayım ancak mevcut sistemlerin neredeyse tamamı yanma odasına giden hava ısısının artırılarak yanma kalitesini artıran, zengin karışım taklidi yapan sistemler üzerinde yoğunlaşıyor. Bu ilave tüketim demek ki bu en son istediğimiz şey. Eğer tüketimi artırarak performans artışı sağlanacaksa bu kolay ve bir çok çözümü olan yoldur. Motorun daha verimli çalışması için subap zamanlamasını iyileştirecek dereceli egzantrik (TR'de kim yapar ?) , yada alt devirlerde işe yarayacak ayna mahruti değişimi de alternatiflerdendir. Bu konuda öğrendiğim başka bir bilgi de Onno Usta'nın (ohannes tatonyan) JLX vitaralarda chip uygulamasının % 10 + fark yaratabileceğini söylemiş olması... 109 Hp ve 130 nm civarında torku olan bir araç.... Gaz pedalına dokununca hissedilmeyecek kadar bir fark.
 

Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Sayın 4L, motor ve mekanik hakkında bu kadar çok şeyi nasıl biliyorsunuz? Hayran olmamak elde değil. Yani "bu kadar bilgi birikimine sahip biri en azından motor teknisyeni veya makine mühendisidir" diye düşünüyorum.

Box-tuning konusunda nette araştırma yaparken karşılaştığım genel kanı; BENZİNLİ ve turbo olMAyan motorlu araçlar için uygulanan chip-tuning ile kazanılan güç ve tork artışının, maliyetine değmeyeceği yönünde. Yani kabaca; chip-tuning için 400-500 Euro, en fazla 10HP güç elde etmek için oldukça yüksek bir maliyet ve "DEĞMEZ!" deniyor.
 



Ynt: G.Vitara 1.9 DDIS (Dizel) 5K İçin Chip-tuning/Box-tuning ?..

Çağların yazdığı aşamaları 2007 yılında bende yaşadım, en sonunda Onno ustaya kadar gittim oradan da Headers+Hava filtresi+Chip tuning ile max. dyno testine alınan sonuç 15Hp, 9 Hp Yazılım(chip)+6/7Hp header maliyetde 300 Euro+750Euro=1050 Euro=2200TL civarı ve performansda artış %13-15 arası olacaktı. Dolayısı ile vaz geçtim. Araştırmalar devam edince mevcut bilgilere eklediklerim.

Soru;
Vitara Motoruna ne yapabilirim (1600 benzinli)
Cevap;
Vitara 1300-1600/8valve /16Valve ne olursa olsun motora elleme, 1 Atm atmosfer basıncı ile çalışan motora pek bişi yapılamaz.

Soru;
Vitara Motoruna ne yapabilirim adım Hakan/Çağlar :smiley: (1600 benzinli)
Cevap;
Ha 1600Motora bişi yapılır,ama maliyet uçar,dereceli eğzantirik,chiptuning,piston segman takım,manifold modifikasyonu vs..vs..

Soru;
Vitara Motoruna ne yapabilirim adım Hakan/Çağlar :smiley: (1600 benzinli)
Cevap;
Motordan ekstra verim isteniyorsa turbo olmalı ki verim ve tuning işlemleri işe yarasın.

Soru;
Vitara Motoruna ne yapabilirim adım Hakan/Çağlar :smiley: (1900 Dizel)
Cevap;
Çağlar /Hakan Araç dizel ve CRDİ (Common Rail) yeni nesil dizel ise en güzeli, oynamaya ve güç artışına fabrika çıkışlı müsait.

Soru;
dizel araç güç artışına müsait de fabrika neden çıkışda böyle üretmiyor, adım Hakan/Çağlar :smiley: (1900 Dizel)
Cevap;
Sayın Çağlar/Hakan :smiley: araç üreticileri, kötü şartlarda ve kötü yakıt verileri ile ve kötü bakım şartlarında aracın en uzun süre iş yapmasını
düşünerek bu tip bir düzenleme yaparlar.

Sonuç;Araç Dizel ise..
Araç dizel ve yeni nesil ise bir çok kişi chip/Box vs..ismi ile yazılım değiştirip motordaki gizli kalan verim bölümünü kullanabiler, ancak iyi bakım , iyi yakıt ve iyi şartlar kıstasına uyulması durumu kaydı ile.

Sonuç;Araç Benzinli ise..
Motorla pek oynamayın en güzel çözüm ayna mahruti ile dişli aktarım oranını 5,12 den 5,72/5,82'ye düşürmektir. Buda aracınıza %11,17/11,36 oranında tork artışı sağlar buda yeterli olur. yani bir başka deyişler 118 Nm olan tork değeri 131,18 ile 131,40 Nm olarak hissedilir. Buda işinizi görür. ;)

Saygılarımla
Hakan Irıklı
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,878
Mesajlar
1,524,992
Kayıtlı Üye Sayımız
166,664
Kaydolan Son Üyemiz
d1esell

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst