Ynt: G serisi Mercedes
Selamlar,
Naçizane tecrübelerimi paylaşayım,
Altina bakacaksinız, siyah kalin borular- tasiyici kisimlari ve tasiyici kisim ile karoseri arasindaki- lastik yaliticilar- karoseriyi tasiyici cerceveden isole eden tasiyici lastik parcalar- cürük ve pasli dagillerse alın. Ayrica biraz deneme icin süreceksiniz ve vitesi bosa alip fren yapacaksinız, acaba fren balatalari iyi mi diye. Eger fren pedalinda pompalar gibi bir his varsa fren diskleri yamulmus demektir. Arazide cok fren yapmaktan demirler kipkirmizi oluyor, sonra cabuk sogurken de yamuluyorlar. Arazi vitesi de S' den G ye kolay takilir olmali, G de giderken herhangi bir diferansiyel disli sesi duyulmamali. Motor temiz olmali, yag akitmamali, yag terlememeli, fren ve hydrolik borulari cürük ve pasl olmamali, yoksa hepsini degostirmek zorunda kalirsinız. Ayrica soracaksinız yag nezaman dagisti, şanzıman ve her aks differansiyelinin yagina ne zaman bakildi filan diye soracaksinız. Her 3000km de bir kontrol fena olmaz. Motorun icinde ventil güdümü icin zincir kullanildigindan motorlar fazla bakim istemez.
1996 ve sonrası modeller bence en iyisi ve rahat kullanımlısı, cünkü onlarda hem devamli 4x4 cekis hem de her differansiyel ( central, ön ve arka diff.) icin ayri bir kilitleme dügmesi var. yani dünyadaki arazi icin denenmis en modern 4x4 sistemi.
Beğendiğiniz araçların linkini koyarsanız daha sağlıklı yorum yapılabilir.
Saygılar,