FRONTERA CLUP VE LOGO

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan balikay Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 719
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 62,238
Ynt: FRONTERA CLUP VE LOGO

1 ben kaldım ya ;(
pazartesi inşallah yapıcam (11.06.2012 )

bu arada emre murat super olmuş yapıştırmalar.
Murat geçmiş olsun. benzin hortumunun yerini nerden biliyorsun be kardeşim ;)
 

Etiketler
Ynt: FRONTERA CLUP VE LOGO

Selam
Hortum kendini belli ediyordu:smiley: daha öncede depo söktüm,aslında benim arabanın birçok yerini söktüm
 

Ynt: FRONTERA CLUP VE LOGO

Isiklandirma da tamam sayilir. On bar daki 2 liyide bagladik mi yeterde artar bile...

IMG_20120603_204022.jpg


IMG_20120603_204027.jpg


IMG_20120603_191755.jpg
 


Ynt: FRONTERA CLUP VE LOGO

Kunduz ormanı gezisi sonrası koca oğluma nazar deydi önce ön lastikler büyük olduğu için dodokleri kırdı (sürterek) sonra radyatörüm tamirli olan yerinden yeniden patladı ama ben Murat abi kadar şanslı değildim eve tam 190 km vardı :( :( :( kendi çabalarımla radyatörü idarelik tamir ettim ve döndüm. Bu arada bu gün birsi bu araçların fanlarının civalı olduğunu ve yüksek rakımlarda fan açmadığını yada çok geç açtığından bahsetti bu konu ile ilgili bilgisi olan varmı ???

2012-06-03 18.53.49.jpg


2012-06-03 18.53.16.jpg
 



Ynt: FRONTERA CLUP VE LOGO

damast' Alıntı:
Selam
Hortum kendini belli ediyordu:smiley: daha öncede depo söktüm,aslında benim arabanın birçok yerini söktüm
Murat abi sen bu 265/75/16 ları taktıktan sonra sürtme problemi olmadımı olduysada nasıl hallettin benimkiler arazide aşırı sürtüyor hatta dodikleri kırdık bu gün ne yapmam lazım bahsedersen sevinirim.

2012-06-02 14.06.53.jpg
 

Ynt: FRONTERA CLUP VE LOGO

ozturk55' Alıntı:
Murat abi sen bu 265/75/16 ları taktıktan sonra sürtme problemi olmadımı olduysada nasıl hallettin benimkiler arazide aşırı sürtüyor hatta dodikleri kırdık bu gün ne yapmam lazım bahsedersen sevinirim.


takip.... aynısı benim başıma gelecek belli. 8)
 

Ynt: FRONTERA CLUP VE LOGO

Doğrudur motor soğutma fanları termik civalidır. Şunu söyliyeyim ben meslek hayatımda öyle bir şey duymadım ve raslamadım ben kendi aracım la rakım 2500met reye 2850 metreyekadar tırmandım kötü yol şartında hararet 85şi gecmedi hararet sorunu olan varsada ya termostatı arızalı yada fan termiği.
 


Ynt: FRONTERA CLUP VE LOGO

otecopel' Alıntı:
Doğrudur motor soğutma fanları termik civalidır. Şunu söyliyeyim ben meslek hayatımda öyle bir şey duymadım ve raslamadım ben kendi aracım la rakım 2500met reye 2850 metreyekadar tırmandım kötü yol şartında hararet 85şi gecmedi hararet sorunu olan varsada ya termostatı arızalı yada fan termiği.

Benim eski radyatorle 2400 metreye cikmisligim var bende de sorun olmadi.
 



Ynt: FRONTERA CLUP VE LOGO

küçük bir paylaşım.Civalı fan mekanizması : Radyatörün arkasında , motorun önünde bulunan bir fan vardır. Bu fan ısı tahriklidir , belli bir ısı töleransını aştığında fanın ön bölümünde bulunan hafızalı metal genleşerek mekanizmanın içinde bulunan bir pimin dışarıya doğru çıkmasını sağlar. Bu pim dışarıya doğru çıktığında mekanizma kendini kitler ve fan devreye girmiş olur. Yani bu pim dışarıda iken mekanizmayı kitler , hafızalı metal soğuyup tekrar eski haline geldiğinde (gerekli soğutmayı sağladıktan sonra) pimi içeriye ittirir ve mekanizmayı boşa çıkarır , dolayısı ile fan durur.

Mekanizma kitli olduğunda motorun devriyle eş değer dönüş hızına sahiptir ve etkili bir soğutma sağlar. Fan devreden çıktığında belli bir devirle yine de döner motor çalıştığı sürece fakat motorun devri arttığında fanın hızı sabit kalır.

Eğer fan mekanizması kilitli kalırsa ; Bilindiği gibi her motorun fabrikası tarafından belirlenen kritik bir çalışma ısısı vardır. Bu belirtilen ısının altında ya da üstünde çalışması motora zarar verir. Bu nedenle eğer ki fan kilitli kalırsa motorun devrine eş değer bir hızla döneceğinden sürekli motorun ön kısmını soğutacak , diğer kısımların sıcaklıkları o kadar düşmeyecek ve motorun bir kısmı soğuk , bir kısmı ise sıcak çalışacaktır. (Ayrıca fan radyatörün etrafındaki sıcak havayı vakumlar bu nedenle motorun ısısı genelde de düşüktür.)

Böylelikle motorun bir kısmı genleşecek , bir kısmı genleşmeyecektir , ayrıca önerilen sıcaklıkta çalışmadığından motordaki parçaların genleşme toleransları ortadan kalkacak , parçalar hesaplandığı gibi çalışmayacak ayrıca yağlama da istenildiği gibi olmayacaktır.

Genleşme olmazsa : Her motorda gömlek ve piston arasında belli bir genleşme toleransı bulunur. Bu tolerans aslında segmanlar tarafından karşılanır. Fakat bu segmanların kaldırabileceği tolerans , fabrika tarafından motorun ideal verim vereceği ısıya göre ayarlanmıştır. Motor ideal ısısını bulamadığında genleşme olamayacağından bu tolerans segmanlar tarafından karşılanamaz ve silindir gömleğin içerisinde gidip gelirken kayacağına bir burkulma hareketi gösterir ve gömleğin içerisine girme eğiliminde bulunur. Bu tüm çalışan parçaları zorlayıcı , aşındırıcı bir etkidir ve motorun ömrünü ciddi bir biçimde azaltır.

Sonuç : komprasyon düşüklüğü , gömleklerde ovalleşme , krankın ve piston , piston kollarının zarar görmesi gibi sayabileceğimiz bir çok zararı vardır.

Aslında çok güzel bir sistemdir fakat yatmaya gelmez. Hafızalı metalde kaput içindeki nemin çiğ şeklinde motorun üzerine düşmesi sonucunda yukarıda bahsettiğim pim’e korozyon nedeniyle yapışabilir ve fan açık kalabilir veya metal bir süre sonra yorulur ve işlevini kaybeder , sağırlaşmasına neden olur ısıyı algılayamaz. İşlevini kaybeden metal genellikle fan’ın çalışmamasına , sonuç olarak motorun soğutulamamasına yol açar bu durumda fanın merkezinin yenisi ile değiştirilmesi en iyi yoldur. Başka bir araçtan uydurma kesinlikle yapılmamalıdır. Zira her aracın radyatör yapısı farklı olabileceği göz önünde bulundurularak fan merkezinin ısıya duyarlılığının farklı olabileceği hesaba katılmalıdır. Techturkey.com Post 1
 




Ynt: FRONTERA CLUP VE LOGO

slm Arkadaşlar bukonuyu dağıtmamak adına burada paylaşsak daha iyi hiçbir konu başlığı amacından ve içerliliğinden uzaklaşmaz ve dahılmaz.http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=87254.0
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,684
Mesajlar
1,522,189
Kayıtlı Üye Sayımız
166,532
Kaydolan Son Üyemiz
Tanersezen

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst