freelander&discovery

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oakdag Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,335
Ynt: freelander&discovery

Selam, verimlilik Litre bazında ölçülürse daha uygun olur, zırt pırt gelen yakıt zamlarından dolayı TL bazında pek bir şey anlaşılmaz. Disco td5 benim yaptığım gözlemlerde uzun yolda 7 Litreye kadar düşüp kötü filtre bayat yağlar klima açık şehir içi trafik 15/16 Litreyi buldum. Freelander monokok gövdedir yani altta şasi yoktur, Disco da altta tam şasi vardır, aracın ağırlığının büyük bir kısmı şasiden kaynaklansa da aerodinamiğe meydan okuyan yapısından dolayı uzun yolda fren basmaya gerek duyulmaz ayağını gazdan çek durur misali. V8 aluminyumdur, LPG verimli bir yakıt değildir, ısı olarak yani kalori bakımından dizel,benzin, fuel oil karşılaştırıldığında daha yüksek kaloriye sahiptir sıcak çalışır kısaca bu yüzden kalorifer yakıtıdır. Eğer LPG'li motor hararete bir kaç kere kalmışsa motor kapak, sübap, conta vs değişimi kaçınılmazdır. Td5 yeni teknoloji, V8 1950lerden kalma Buick bloğu. Freelander: Alışverişe gidilecekse iyidir, Disco: Heryere gider. Benzinli araçları hiç sevmem hele benzinli 4x4 iğrençtir ;D, bu tip araçlar eğer araziye çıkılacak ve zorlanacaksa dizel olmalıdır. Benzinli V8 bence iki kapılı araçlarda iyidir. Yazdıklarım kendi görüşüm olup, kimseyi rencide etmek/kırmak amaçlı yazılmamıştır, ama dizel her zaman iyidir.
 

Ynt: freelander&discovery

merhaba ahmet bey,

verdiğiniz bilgilerden dolayı öncelikle teşekkürler,
benimde gönlümde d2 yatıyor.
ancak yinede ustalarda bilgi alayım istedim akıl akıldan üstündür misali.
eşim benimle aynı kafada (zaten oyüzden eşim dedim) oda iri büyük cüsseli heybetli arabaları sever
vergi okadarda problem değil diye düşünüyorum ha 3 ha 5 zevki ise daha önemli nihayetinde 2 araç olacak öle aman aman da km yapmıyacak zati(konunun başında bahsetmiştim eğer okuduysanız)
içimde ki korku acaba yarın banada bu offroad bulaşırda başımı alamammı endişesi var.

fr ı eledik zaten v8 in sesi yeter.
bu arada ben yorumu yazarken bir yorumdaha gelmiş

bende dixie ye hem katılıyorum hemde katılmıyorum şöyleki;
aracınız varsa benzinli olmalı ne o işmakınası gibi kır kır kır
benzinli araç güçlü sesiz konforlu bakım maliyetleri daha ucuz
ancaaak gelelim en kötü yanına benzinin lt almış başını gitmiş mecburiyetten lpg
yoksa lpg yede karşıyım "tüpte kurufasulye pişer derdi" bir arkadaşım.araba tüple gidermi der di arkasından bu hükümet bizleri profesör yaptı diye eklerdi mucit olduk arabalara lpg takılır hale geldi.

çok gülerdim oyıllar ama maalesef gerçek bu profesör olduk her birimiz daha az yaksın diye olmadık icatlar çıkardık.

hepinize selamlar saygılar.
 

Ynt: freelander&discovery

merhabalar.
bazı konularda bilgi sahibi olduğum ve branş eğitimim olduğundan dolayı yanıt verme gereksinimi duyuyorum
LPG yani Likit Petrol Gazı dediğimiz yakıt iç enerjisi bakımından dizel ve benzin yakıtlarına göre çok daha verimli bir yakıttır. saip olduğu iç enerjisi benzinin yaklaşık iki katıdır. mevcut LPG sistemi bizim icadımız değildir. bu sistem uzun senelerdir dünyada kullanılan bir sistemdir. eğer ki bir motor tasarım aşamasında LPG yakacak şekilde tasarlanmış ise bu motor benzinli ve dizel motorlara göre hem daha ekkonomik, hem daha verimli hem de daha çevreci bir motor haline gelir. ancak mevcut düzen içerisinde sonradan monte söz konusu olduğundan ve mevcut motorların sıkıştırma oranı benzinli motorlara göre olduğundan LPG tam anlamıyla verimli olarak kullanılmamaktadır. bu noktada belirtilen sonradan uydurma ve ekonomik olması konusuna şahsen katılmaktayım.
dizel motorlar çalışma prensiplerinden ötürü daha yüksek sıkıştırma oranına ve daha yüksek verime sahiptirler. ancak dizel yakıtı benzin yakıtına nazaran daha düşük kaliteli ve çevreye daha zararlı bir yakıttır. ve maalesef dizel yakıtının özelliklerinden dolayı dizel motorlar turbo sistemleri olmadan çok hantal kalmaktadırlar. ancak mevcut benzin yakıtları herhangi bir ek ekipmana ihtiyaç duymamaktadır. turbo, kompresör, supercharger gibi donanımlar performans aaçlı ekipmanlar olarak dizel motorda yer almaktadır. arazide hangisi verimlidir diye sorarsanız o konuda maalesef benim de açık noktalarım var. dizel motorlar sahip oldukları yüksek tork değerlerinden ötürü arazide avantaj sağlasa da benzinli motorlar beygir gücü ve daimi verilen güç sayesinde çok fazla da altta kalmamaktadır.
LPG'ye ocak tüpü ya da sıınma niyetiyle bakmak bu sistemleri geliştiren ve bu ve bunun gibi sistemleri adapte etmeye çalışan mühendislere açıkçası biraz fazla haksızlık olur.
denilen konu evet LPG'nin açığa çıkaracağı yüksek sıcaklıktan ötürü hararet mevzusu maalesef hep risk. ve diğer konu TD5 motorun daha yeni teknoloji olması da kesinlikle doğru. ancak bir durum var ki 1950'lerden kalma Buick motoru yağ kaçırma / yağ yakma sorunu dışında kronik başka bir sorunla karşılaşmaz iken TD5 motor çok uzun olmayan ömrü ile dikkat çekiyor. özellikle hor kullanılmış bir TD5'in iflah olmayacağını herkes bilmekte. teknolojisi ne kadar yeni de olsa maalesef 5 silindir olmasının dezavantajını çok sık ortaya çıkartıyor.
Hepinize saygılarımla
 

Ynt: freelander&discovery

maalesef 5 silindir olmasının dezavantajını çok sık ortaya çıkartıyor.

Bu LR mühendisleri problem çıkarma ihtimali yüksek olan birşey yapmadan duramıyorlar galiba :D Yani şunu 4 ya da 6 yapsalar olmaz illa 5 olacak ki kağıt üzerinde olmadık titreşim hesapları yaparak macera peşinde koşsunlar, ya da servisler para kazansın (artık hangisiyse bilmiyorum)
 

Ynt: freelander&discovery

Merhaba sn eryiğit,
Söylediklerinize LPG konusunda katılıyorum yalnız şu td5 konusunda katılmamaktayım. Aracımı sıfır aldığımdan itibaren bu arada belirteyim LR serisinde ilk çıkan araçlar genelde en arızalı olurlar, şu ana kadar kendi aracımda ki ben fena bir araç sahibiyimdir (bakım, temizlik en dip seviyede), şu an 305,000 devirmeme rağmen ilk götürdüğüm servisin beceriksizliğinden 120,000 civarı motor yapıldı,kendi beceriksizliğimden de 160,000 civarı da şanzıman yaptırdım. Şu an itibariyle de araç içi dezenfaktasyon gerektirmesi haricinde başka bir ihtiyacı yok. Evet aracımı uç noktalarda araziye çıkardım hala da çıkarıyorum, kaldım, gömüldüm, yan yattım ama hiç bir zaman ne körükler patladı/kompresör bozuldu/turbo arızalandı/enjektörler değişti. Benim açımdan td5 hakkında söylenenlerin pek anlamı yok, ben bu söylenenlerin hiç birini bir td5 sahibi olarak yaşamadım. Yukarıda belirttiğim arızalara ek olarak da 200,000'de körükler ve sonra da kompresör değiştirmek durumunda kaldım. Kendi görüşüm ve tecrübelerim sonucunda td5 motorun dayanıksızlığı konusunda yazılanların çoğu ya şehir efsanesi/orda burda duyulan şeyler ya da uydurmadır. 4.0 litre motor orjinalolarak 3.5 litre olarak çıkmış ondan sonra içi oyularak 3.9, 4.2 ve 4.6 olmuştur. td5 komple yeni olup, hala üretilirken, buick blok üretimden kalktı. Bence disco 2'nin en büyük sorunu kaporta, aluminyum olduğundan düzeltmek sorun, ben hurdacılardan kapı, kaput çamurluk alarak/stoklayarak bu sorunu çözdüm kaportacıların aluminyumla arası iyi değil.
Bu arada bizim işyerinde çalışan iki forklift de LPG'li benzin depoları yok, iki tonluk dizelden daha verimliler.
 



Ynt: freelander&discovery

sakyuz' Alıntı:
maalesef 5 silindir olmasının dezavantajını çok sık ortaya çıkartıyor.

Bu LR mühendisleri problem çıkarma ihtimali yüksek olan birşey yapmadan duramıyorlar galiba :D Yani şunu 4 ya da 6 yapsalar olmaz illa 5 olacak ki kağıt üzerinde olmadık titreşim hesapları yaparak macera peşinde koşsunlar, ya da servisler para kazansın (artık hangisiyse bilmiyorum)

belki de macera olsun diye yapmıyorlar ;) 4'ü 6'yı ya da yapılmışı herkes yapar. önemli olan yapılmamışı yapıp yenilik getirmektir. mühendisliğin temeli budur... ;) unutmayın ki vw'nin de çok başarılı bir w12'si ferdinand porsche'nin de yaklaşık bir asırdır kullanılan boxer'ı Felix Wankel'in son derece verimli rotary motoru var. hepsinin kusuru var ama hepsi çığır açtılar. önemli olan da bu ;)
 

Ynt: freelander&discovery

Evet ama bir amaca hizmet eden bir yenilik yapmak başka şey sırf yapmış olmak için yapmak başka şey. Böyle gereksiz riskler alan mühendisin yaptığı hatanın çilesini fabrika kapanınca işini kaybeden işçiler ve sanayide vakit öldüren müşteriler çeker. Bu arada asıl yenilik olan turbo dizel motor da sessiz sakin fiat tarafından icat edilmiş, bunu bile kimse umursamazken o motor 5 silindirli olsa ne olur 6 olsa ne olur..
 

Ynt: freelander&discovery

aaeryigit' Alıntı:
özellikle hor kullanılmış bir TD5'in iflah olmayacağını herkes bilmekte. teknolojisi ne kadar yeni de olsa maalesef 5 silindir olmasının dezavantajını çok sık ortaya çıkartıyor.
sayın dixie amacım tartışma yaratmak değil elbette lütfen şu cümleme özellikle dikkat ediniz :smiley:
td5lerin ömürlerindeki sorunu kulaktan dolma bilgiler ile yazmadım.emin olun bu kadar boş yaklaşmam olaya.ben özellikle hor kullanılan TD5'lerden bahsettim. buradaki kasıt dağa taşa vurmak veya sizin kastettikleriniz değil. yakıt kalitesi bakım düzensizliği ya da umursamazlık gibi durumlar.
Td5'teki sorun asimetrik yapısı. doğrada asimetrik düzenler daha düzenli ve stabil olsa da maalesef otomobil motorlarında asimetrik düzen ya da tek sayılar çok fazla doğadaki gibi olmuyor. otomobil motorları çok kompleks yapılar olduğundna çift sayılar daha verimli işleyiş gösteriyor.benim kastettiğim aslında buydu.4 silindirli bir defender dizeli neden sorun çıkarmaz iken aynı altyapıya sahip mühendislerin ortaya çıkardığı 5 silindir sorun yaşıyor aslında biraz buna bakmak lazım.olay land rover mühendislerinin beceriksizliği değil sadece mevcut sistemi tek sayı üzerine kurmak isteiliyorsa bu işin çok ama çok daha fazla hassasiyet gerektirdiği.
bir noktayı düzeltmek isterim ki 3.5, 3.9, 4.0, 4.4 ve 4.6 motorlar 2003-2004'e kadar aynı bloklar. değişen içinin oyulması değil krank, biyel, egzantirik ve ekzantrik dişlisi. aslında piston çapı aynı.sadece displacement yani strok hareketi değiştiğinden hacim büyüyor.
emin olun discoveryler alüminyum olmasa idi ya 5 ton olurdu ya da 5.yılında pas yığınına dönerdi. araçlar çok hor kullanılabilen ve çok zor koşullara, nemli ortamlara dayanabilen araçlar. bunun ile ancak alüminyum başedebilir. alüminyum malumunuz daha hafif bir metal. araçlar bu hali ile bile 2,5 ton ike bu araçlarda çelik kullanılsaydı o zaman çok hantal ve tepkisiz olurardı. evet maalesef tamiri çok zor ama uzun ömür için yapılması gereken bir fedakarlık.... 8)
 

Ynt: freelander&discovery

sakyuz' Alıntı:
Evet ama bir amaca hizmet eden bir yenilik yapmak başka şey sırf yapmış olmak için yapmak başka şey. Böyle gereksiz riskler alan mühendisin yaptığı hatanın çilesini fabrika kapanınca işini kaybeden işçiler ve sanayide vakit öldüren müşteriler çeker. Bu arada asıl yenilik olan turbo dizel motor da sessiz sakin fiat tarafından icat edilmiş, bunu bile kimse umursamazken o motor 5 silindirli olsa ne olur 6 olsa ne olur..
bu motor 5 silindirli olarak eğer uzun vaded istenilen sonuçlar elde edilseydi arazi araçlarının birçoğunda kullanılıyor olurdu. 4 silindirliye göre daha verimli 6 silindirliye göre daha ekonomik olurdu. başarısız olmadı asla ama istenilen sonuçlardan uzakta kaldı belki de. ama fabrika bu yüzden mi kapandı? kesinlikle hayır. eğer bu mantık ile bakarsak GM'in neden zarar ettiğini çözemeyiz ki şu an fiat'larda ve oplellerde kullanılan bütün 1.3 dizel motorlar GM ürünüdür. o dönem Land Rover ile Rover, Jaguar BEntley Rolls Royce, Aston Martiin gibi bir çok İngiliz markası iflasa ya da son durağa sürüklendi. bunlar İngiliz otomobillerinin piyasadaki konumlarından ötürü.bir çoğu satın alındı bir kısmı battı. ama bunu sadece TD% motora bağlamak markaya haksızlık olur. Mühendisler yeni teknolojiler için bu riski almak zorunda. Mercedes ABS'i geliştiriken daha otomobillerde 3 nokta emniyet kemeri yoktu. bugün ise ABS'si olmayan otomobil ile dalga geçiyoruz. bu büyük bir riskti ama başarılı oldu. ama öbür tarafta BMW Z8 ya da VW'nun V5 motoru gibi çok başarısız girişimler de oldu. neden V% devam etmedi? ya da V5 başarısız oldu diye VW battı mı? bunları bütünü ile sorgulamakta fayda olduğunu düşünüyorum.
 

Ynt: freelander&discovery

Aslında bende bir şey sormak istiyorum. Benim orijinal 90 kasa 200tdi motorlu bir defenderım var. Gerek 3 yasındaki kızımı oturtmadaki zorluk gerekse biraz daha konfor aramam sebebi ile bu aralar bende disco td 5 lere bakıyorum. Gerçi ne zaman arabamı görsem boşver ya ne disco su diyorum ama kullanmaya başlayınca yine değiştirmeyi düşünüyorum. Ama benimde en büyük korkum çıkacak olan sorunları nasıl karşılarım. Zaten alabileceğim discoda nerden baksanız 200bin km geçmiş olucaktır. Sizler nasıl bir tavsiye verirdiniz acaba?
 



Ynt: freelander&discovery

memi' Alıntı:
Aslında bende bir şey sormak istiyorum. Benim orijinal 90 kasa 200tdi motorlu bir defenderım var. Gerek 3 yasındaki kızımı oturtmadaki zorluk gerekse biraz daha konfor aramam sebebi ile bu aralar bende disco td 5 lere bakıyorum. Gerçi ne zaman arabamı görsem boşver ya ne disco su diyorum ama kullanmaya başlayınca yine değiştirmeyi düşünüyorum. Ama benimde en büyük korkum çıkacak olan sorunları nasıl karşılarım. Zaten alabileceğim discoda nerden baksanız 200bin km geçmiş olucaktır. Sizler nasıl bir tavsiye verirdiniz acaba?
merhabalar. öncelikle bence satın almadan önce biraz uzun bir süreye yayın. bu sayede düşük kilometrede bir araç alabilirsiniz. geçtiğimiz günlerde istanbulda bir tane v8 vardı ama sanırım satıldı.
200000km üzerinde bir td5 almak bence biraz riskli. çünkü sizden önceki sahibi nasıl kullandı bakımlarını nasıl yaptı bilmediğinizden ömrünün ciddi bir kısmını tüketmiş bir motor alacaksınız. ya alıp açtırıp sıfırlatabilirsiniz böyle bir durumda ya da dediğim gibi uzun bir zamana yayıp arayabilirsiniz.
açıkçası bu kullanım mevzusu çok sıkıntı. ben istanbul'dan 100000kmlerinin başında alınıp gelirken yolda yağı suyu kontrol edilmediğinden daha ilk sürüşte yatak saran v8 biliyorum. araçlara özen göstermeyen insanlar maalesef ömürlerini bitiriyor araçların. onsan sonra bizler 2.el alırken kılı kırk yarıyoruz yarmak zorunda kalıyoruz.
masraflar açısından evet mutlaka defenderdan yüksek olacaktır ancak unutmayın defender da bir land rover. alacağınız araçlar da çok yüksek modelli olmayacağından (TD5 dediğiniz için) parçaları artık çok da pahalı olmayan araçlar. ama halen daha discovery'nin parçaları ve bakımları normal araçlara göre yüksek o bambaşka bir konu.
 

Ynt: freelander&discovery

oakdag' Alıntı:
içimde ki korku acaba yarın banada bu offroad bulaşırda başımı alamammı endişesi var.

fr ı eledik zaten v8 in sesi yeter.
merhabalar.
aklınızda sorular var ise haftasonu şaşmaz tarafında olacağım iki farklı yerde iki farklı kişiden bilgi alabilirsiniz bu konuda aklınıza takılan bütün soruları onlara da sorabilirsiniz yardımcı olabilirim sizlere.
 

Ynt: freelander&discovery

ahmet bey merhaba tekrar,

hafta sonu olabilir şaşmazda kimlerin yanında olacaksınız.
 

Ynt: freelander&discovery

cumartesi öğlene doğru Anıl Oto'ya ve Pro_Shop Hasan Abi'ye uğrayacağım.İki yer de size farklı açılardan araçları tanıtabilir.
 




Ynt: Freelander&discovery

ikinci sayfa yada üçüncü sayfada konuyu açan arkadaş bir yatkıt hesabı yapmış lpg ve motorin ile

ustanızın size söylediği benzinden 1-2 lt fazla yakar değil 1lt benzin=1.2ltlpg dir

lpg nin yanma gücü hepsinden fazla ama 1lt benzin yakan araç neden 1.2lt lpg yakmaktadır

ülkelerin kendi aralarında yaptığı anlaşma ve evlerde kullanıldığı için ülkelerin maliyetin bir kısmını karşılaması ve vergi oranı ona göre ayarlanmasından dolayı ucuz olan yakıt lpg

konuyu hortlatmak istemezdim ama hesap yanlışı görünce araştırdığım bir konu için okuduğum konuya cvp yazmak istedim
saygılar
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,905
Mesajlar
1,525,377
Kayıtlı Üye Sayımız
166,706
Kaydolan Son Üyemiz
Ayhnn

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst