Forester Hakkında...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ZAFERALTIN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 98
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 45,335

ZAFERALTIN

Yeni Üye
Mesajlar
7
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar öncelikle merhabalar....
Foruma yeni üye oldum adım Zafer ALTIN,Kocaeli'de ikamet ediyorum...
Siz değerli dostlarımın yardımına ihtiyacım var...
Uzun bir süredir subaru forester arayışlarındayım fakat her bir ağızdan onlarca ses çıkmakta ve dolayısıyla bu da beni çok tedirgin ve huzursuz etmekte.Siz dostlarımdan isteğim aklımdakı bir kaç sorunun cevabını hep birlikte bulabilmektir umarım yardımcı olabilirsiniz...
1.sizce manuel mi yoksa otomatik bir forester mı almalıyım?
2.turbo ya da turbosuz forester arasında HP dışında bakım ve maliyet olarak ne gibi farklılıkları vardır pahalı mıdır?
3.her motor seçeneği için de lpg uyumu ve lpg yakıt tüketimi nedir?
v.s. v.s. v.s.
bu sorular uzar gider o yüzdendir ki bana yardımlarınızı bekliyorum...
''sahibinden.com'' üzerinden alınabilecek 2000 modele kadar subarular hangileridir?
herkese şimdiden çok teşekkür ediyorum...
 

Ynt: Forester Hakkında...

öncelıkle hoşgeldınız..
1- rahatınıza düşkünseniz kesinlikle otomatik
2-turbolu yada turbosuzun perıyordık bakımlarında fıyat konusunda bı fark yok sanırım ..ama turboluda belkı agır bakımlarında bıraz fark olabılır..
3-lpg uyumu tamamen montaj yaptırdıgınız yerın ustalıgıyla alakalı özellıkle subaru marka aracınız için..ustanın işini iyi yapıyor ve subaruya montaj konusunda deneyımlı omsı sizin ve aracınızıb lehıne olacaktır..
2000 modele kadar olan dedıgınız 1998 sonu 2002 arası uretılen kaslardan alabılırsınız..onlarda 2 motor çeşidi var..turbosuz ve s-turbo..
 

Ynt: Forester Hakkında...

turbolu turbosuz bakım maliyeti farkı yoktur.
masraf çıkartacak bakımları 100 bin km de bir olur.
onun haricinde sadece yağ değiştirirsiniz.
bujileri 80-100 bin km de bir değişir.
100 bin km bakımı olarak triger kayışı orjinali 1000 tl yan sanayisi 500-600 tl ye de değiştirebilirisiniz.

otomatik tavsiye ederim. Çok güçlü bir araç zaten. Şanzuman motor ve yürüyenleri bir çok ödül almıştır. sorunsuzdur.

uzun yolda lpg ile 23-27 kuruş arası bir yakıtı var turbolunun.
şehir içi kullanımıza bağlı olarak 32-45 kuruş arası değişir.
çok asılırsanız yani power moda alıp vites geçişleriniz 7000 devir civarında olursa sürekli 45 kuruş civarı yakar. insan gibi kullanırsanız yakıtı sıkıntı yaratmaz.

2003 model üstü forester turbo tavsiye ederim.
bütçeniz nedir?
 

Ynt: Forester Hakkında...

Yardımlarınız için minnettarım benimde aklımda olan araç s-turbo otomatik şanzuman seçeneğiydi sanırım doğru yolda ilerliyorum... Fakat bütçe olarak pekde iyi rakamları zorlayamıyorum max. 20.000 tl civarında olursa benim için çok iyi olacak...
linklerdeki araçlardan hangisi benim için daha sağlıklı olacaktır?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-subaru-degisensiz-garaj-arabasi-124801244/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-subaru-1999-sahibinden-forester-126349439/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-subaru-1999-model-forester-s-turbo-full-plusfull-lpg-126439731/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-subaru-ilk-sahibinden-temiz-satilik-arac-125854483/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-subaru-servis-bakimli-full-plusfull-forester-acil-satilik-fiyati-dusurdum-112829192/detay/
 

Ynt: Forester Hakkında...

Bence araclar icin boyle bakarak birsey soylemek zor. Yetkili servisten araclari sorgulatarak daha net fikirler olusur kafanizda. Bence mutlaka yetkili serviste veya subarudan anlayan ustaya exper yaptirarak alirsaniz daha saglikli olur...
 



Ynt: Forester Hakkında...

Turbolu ve turbosuz arasında motor yağı farkı vardır. Turbolu modellerde motor yağını aynı zamanda turboda kullanır ve yağ seçimi konusunda daha hassas olunması gereklidir. Ayrıca kapasite olarak turbolu modeller genelde biraz daha fazla yağ alırlar. Onun dışında arkadaşların dediği gibi çok fark yok.
Turbolu ve turbosuz arasında çekişte büyük farklılık mevcut (özellikle torkun da etkisiyle). Ancak turbolu olanların yakıtı daha fazladır ve turbo arızası çıkarsa sağlam para tutabilir.
Eski bir forester'cı olarak şunu söyleyebilirim, aracımı özlüyorum
 

Ynt: Forester Hakkında...

yardımlarınız için gerçekten minnettarım... bu ayın 15inden sonra aklımdaki tüm forester s-turboları incelemeyi subaru servisinde gerekli expertizi yaptırmayı düşünüyorum... eee sonuçta aracına güvenen bir kullanıcı aracın her türlü serviste incelenmesine izin verecektir diye düşünüyorum...
aklımdaki ilk araçta budur...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-subaru-1999-sahibinden-forester-126349439/detay/
 

Ynt: Forester Hakkında...

Özellikle turbo araçlarda km ve yaş arttıkça risk faktörü de büyüyor. Turbosunu daha dikkatli incelemelerini sağlamanızı tavsiye ederim. Hayırlısı olsun
 

Ynt: Forester Hakkında...

Basit araç yaşlandıkça daha az arıza yapar. O yüzden bence turbosuz daha iyidir (ne de olsa aracın sıfırını alamıyoruz... )
 

Ynt: Forester Hakkında...

arac iyi gibi duruyor.. ama bu aracın yakında aggır bakımı var gibi.200.000km bakım..bunun malıyetınıde hesaplayıp ona göre pazarlık yaparsanız daha avantajlı olursunuz gıbıme gelıyor..kendı aracımın 200.000km bakımı 2.000tl cıvarı tutmustu..turboluda bu malıyet bıraz daha fazla olabılır...
 



Ynt: Forester Hakkında...

bende 2.5 turboluya çok heveslıyım..ama işte lpg'de kullanım konusunda çok kafam karısıyor.. bazı arkadalar xt kullanıyorlar ve sorun olmadıgını soyluyor..gecen antalya'da bakıma gıtıgımde s-turbo vardı 20o kusur bin km de lpg'den dolayı subaplar değişicekmıiş motoru ındırılık halde beklıyordu..gerçi çelık subap takmaklada sorun çözulmuyormuş..onada belırlı aralıklarla ayar gerekıyormuş yılaz ustamın dediğine göre.. ama hala hep aklımda 2.5 turbo var..ama pıyasada özellıkle bakımlı turbolu arac bulmak zor..zaten öyle aracı olanlarda satısa çıkarmıyorlar genelde araclarını...
 

Ynt: Forester Hakkında...

dediğiniz gibi turbosu benim için önemli ona 2 kat daha özen gösterip inceletmem gerekiyor...
ben birazda bu işlerin şans işi olduğunu düşünüyorum olmaz olmaz gelir bende olur ya da hiç olmaz...
o yüzden hayırlısı artık pazarlığımızı yapıp uygun bir fiyata anlaşmaya çalışıcam...
bahsettiğiniz lpg konusunda da ne kadar s turbo gördümse çoğu lpg de kullanıyor ve de hiç sorun yaşamadık diyorlar sanırım lpg montajının yapıldığı yerde çok önemli bu konuda... çünkü öyle olmasa turbo araçların çoğunda lpg görüyoruz gerek yeni gerekse eski model olsun... yanılıyor muyum?
 

Ynt: Forester Hakkında...

zaten özellıkle bızım subarularda montaj yapan yer çok önemlı.. eger ki işin ustası ve subarudan anlayan bır ustaya takıldıysa pek sorun olmuyor..dediğiniz gibi bu işler şans işi..şu an için bizim araclara vialle diye b ir marka var sıvı lpg şeklınde motora yakıt gönderen onların daha randımanlı olddugu ve yakıt sıvı şeklıne donuşturuldugu için benzınde çalışma mantıgınyla aynı şekılde çalıştıgından dolayı çok tavsiye edılıyor...
 

Ynt: Forester Hakkında...

her ne kadar şöyle oluyor böyle oluyor deselerde bende en sonunda 2.5 turboyla noktayıı koyacak gibiyim..
 

Ynt: Forester Hakkında...

ben s-turboya bakayım darısı başınıza inşallah gönlünüze göre bir 2.5turbo nasip olur...
şu anda 220.000 km de alfa 145 boxer kullanıyorum yakın tarihte lpg takıldı ve herhangi bir sorun yaşamadım...
inşallah s-turbo ile de bir sorun yaşamayacağımızı düşünüyorum...
 



Ynt: Forester Hakkında...

Simdiden hayırlı olsun aracınıx. Subaru ayrıcalıktır..
 

SON KONULAR - FORUM