Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan xenofx Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 173
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,410
Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Doğru haklısın, insan bineceği araca huzurla binmek istiyor.

95 TL çok iyi fiyatmış, bir dahaki aya bende iki tane alayım durur olmadı şimdilik, nasılsa lazım olacak
 

Etiketler
Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

o amortisörlerin gazlı(kendiliğinden yükseklik ayarlı) olduğunu hiç sanmıyorum, orjinal gazlı amortisörleri 1300 1500 tl gibi bir fiyattan satılıyor, yükseklik ayarı olmayan amortisötler sanırsam, o amortisörlere orjinal yaylarınız uymaz sanırsam....
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

KYB excel'ler gazlı amortisörler ve Foresterlara birebir uyuyor. Ancak normalde 200-300 TL arasında bu amortisörlerin teki.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

turbo arabaya lpg takılır mı yaaa...
yazık etmişsiniz makinaya..
bende de daha önce impreza vardı... sonra forester aldım..
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

İnsanlar 100bin TL'lik araçlarına taktırıyorla Dezavantajlarının yanı sıra performans ve tüketim olarak şahsen ben memnunum
 



Ynt: Forester 1999 S-Turbo Lpg Hakkında!

Merhaba,

Bu siteyi ve subaru forester turbo için yazılan LPG yorumlarını tesadüfen okudum ve belki faydası olabilir diye kendi LPG deneyimimi paylaşmak istedim.

Öncelikle 1999 model bir S-Turbo kullanıcısıydım. Araca 190 binde Romano sıralı sistem LPG montajı yaptırdım 225 binde geçen hafta sattım. Aracı benzinle kullanırken yaşamadığım her türlü sorunu LPG ile yaşadım hep LPG şans işi derler ancak özellikle aracınız bir forester turboysa kesinlikle LPG takdırmayın derim. benim yaşadığım sorunlar genel olarak şöyleydi;

1- Araç rölantide inanılmaz sallanıyor (Defalarca enjektörleri değiştiği ve ayar yapıldığı halde bu sorun özellikle kış aylarında insanı bezdiriyor)
2- Kışın gaz geçişinde stop ediyor (motor ısınana kadar benzinle gidip sonra gaza geçmezseniz stop ediyor)
3- Yılda bir kez buji değiştirmeniz gerekiyor
4- Monifold mutlaka sökülmeli (ortalama +500 lira masraf)
5- Benzine göre çekişi kesinlikle düşüyor (araçtan keyif alamaz oluyorsunuz)

Yazılanlardan bazılarında "almanyada subaru fabrikası teleflex'i kullanıyor" demişler. Doğrudur Yerkada bunun montajını yapıyor ancak atlanılan bir detay şu bunu bayturla görüşebilirsiniz. Subaru fabrika çıkışında LPG takılacak araçların subablarınıda LPG'ye göre değiştiriyor yani şu an bizim kullandıklarımızdan farklı bir subap kullanıyor LPG için. Hangi marka takılırsa takılsı bir forester ortalama LPG'li 30.000 km kullanımdan sonra subap ve amortisorlerin degismesi gerekiyor yoksa aracda daha buyuk sorunlar yasanıyor bu da ortalama 5.000 TL civarı bir masraf demek. Ben LPG'den kaynaklı subap ve amortisor sorunundan dolayı motoru inmis en az 5 arac gordum yetkili serviste.

Sonuç olarak yarar- maaliyet hesabı yapıldığında LPG çok da ekonomik değildir. Bu aracı alıp LPG taktırmak isteyen herkese tekrar düşünmelerini tavsiye ederim zira subaru keyfi ancak ve ancak benzinli kullanımda yaşanabiliyor, eğer yakıt konusunda tereddütünüz varsa daha ekonomik bir araç tercih edin derim zira LPG ile araç size subaru keyfi yerine sadece sorun yaşatacaktır.

Su an 2006 2.0 kullanıyorum turboya gore %10 gibi bir yakıt tassarrufu var (90km/saat baz alınırsa) her halukarda subaru forester benzini seven bir araçtır
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Hangi marka takılırsa takılsı bir forester ortalama LPG'li 30.000 km kullanımdan sonra subap ve amortisorlerin degismesi gerekiyor

LPG ile amortisörlerin ilgisini anlayamadım?
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

olasiliksiz' Alıntı:
LPG ile amortisörlerin ilgisini anlayamadım?

Ben de aynı şeyi soracaktım ama sanırım buji yazacaktı.

Yurtdışındaki 0 araçlara LPG takılması için subapları güçlendirilmiştir, doğrudur. Ancak sonradan takılanlarda var. Bende montajı yaptırmadan Yerka ile bu durumu görüşmüştüm ve 100bin km'ye kadar LPG'li araçları olduğunu ve daha sorun yaşamadıklarını söylemişlerdi. Teleflex'te zaten manifold sökülmeden montaj yapılmıyor. Bu arada aramıza hoşgeldiniz bekalife.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

subap iticileri demek istemiştir arkadaş muhtemelen.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi


Başlığın içeriğini okudum.
Ben yakın zamanda LPG işine girmiş bir gezenbilir üyesiyim. (www.akislpg.com) Okuduğum şekilde sorunlar yaşayan araçların sorunlarını çözme idealizmi içinde bu işe başladık.

Size önerim; bana gelin, sorunu tespit için bir bedel ödemeksizin bir çalışma yapalım. Eğer sorunu özeceğimize karşılıklı olarak inanırsak, gereğini yaparız. Neticeleri bu ortamdan paylaşarak başkalarının da faydalanmasını sağlarız.

İçerikteki yazıların birinde markadan çok işçilğin önemli olduğu yazılmış; kesinliklle doğru. Önce işçilik, sonra marka ve sonrada montaj atölyesinde kullanılan aksesuarlar.

Selamlar,
 



Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Sorunu çözmüş olabiliriz, yani uzaktan yaptığımız bir tespit var. Araç gelirse deneriz.

Sizin motorunuz LPG cilerin sık karşılaşmadığı özel bir motor Gerisi meslek sırrı diyelim
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

@concrete, yeni kurmuş olduğunuz iş öncelikle hayırlı olsun.

LPG'li bir Forester sahibi olarak yazdıklarınızı okudum ve aracın montajından kaynaklanan bir sorun olduğunu ifade ettiğinizi anladım, doğru mudur?
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Araç üzerinde ustam çalışmadan çok ukalalık yapmak istemem ama genellikle sorunlar işçilikle ilgili çıkıyor.

Ancak araçta, benzinde de var olmasına rağmen ortaya çıkmayan sorunların lpg de su yüzüne çıktığı da bir gerçek.

Yanılmıyorsam aracın motoru 4, boxer. Sistemi takan usta ateşleme sırasını doğru mu düşündü acaba?
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

güven beyin mesajını yeni gördüm ve hemen aradım. aracı görmek istiyorlar ama ne zaman müsait oluruz bilmiyorum artık. enjektör sıralama konusunu onlarda hatırlattılar ve kendimde hemen kontrol ettim sıralamada doğru, artık görmeden başka birşey diyemiyorlar haliyle.

bu arada jantlarımı boyadım
bakınız : http://otobilgileri.com/viewtopic.php?f=172&t=3
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Eline sağlık Fatih, güzel olmuş, boyamayı düşündüğünü söylemiştin sonunda istediğin gibi yapmışsın
 



Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi


Jantlar güzel olmuş.

Umarım basit bir sorundur ve umarım sorunu tespit ederiz kolaylıkla
 

SON KONULAR - FORUM