Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan xenofx Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 173
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,411

xenofx

Ana Kamp
Mesajlar
80
Tepkime Puanı
9
99 model subaru forester s-turbo aldım şu an lpg ile boğuşmaktayım. yeni atiker taktırdım fakat düşük devirlerde ve kalkışta ancak aracı sürenin hissedeceği bir devir almama ve saniyenin 20 de biri kadar bir sürede sanki gaz kesiliyormuş hissi var, yani bu süre daha uzasa silkeleme diyeceğim ama çok az var yanınızdaki hissetmez , ancak kaymak gibi yol olacakki yanınızda oturan kişi aracın gidişinde bir sorun var desin yada siz söyleyeceksiniz, bazende baya belli ediyor. yani öyle aşırı bir sirkeleme tıkanma yığılma değil ama normal kullanımda bir çekmeme sorunu var ve tam tersi gazı kökleyipte devrini alınca problem yok. ayrıca birde zor hissedilen pat pat sesi var, gaz pedalından çok rahat hissediliyor bu patlama, bazen yanınızdaki kişide hissediyor dikkat ederse, usta gaz teliyle ilgili mekanik birşeydir bakarız dedi ama pedalı sabit tutarken oluyor, mekanik ise sabit duran sistem niye pat küt etsinki ?

en başından anlatacak olursak.

önce lpg takıldı (atiker safe fast ecu ve sr03 regülatör(büyük tip güçlü motorlariçin) ve kırmızı enjektörler) (manifold sökülüp delme işlemi yaptılar, tek kişi yaklaşık 7 saatte bitirdi komple montajı) ve ilk denemede baya kötüydü, gaza bassanızda araba gitmiyordu. sonraki gün enjektör peşine takılmış olan nozüller daha genişi ile değişti biraz düzeldi ama bu yukarda bahsettiğim olay bitmedi.

aynı gün enjektörler siyah horizon ile değişti ve 4-5 saat ayar için uğraşılmasına rağmen yukarda bahsettiğim sorun bir türlü değişmedi.

şimdide lpg sisteminin elektrik kabloları değişecek, umarım ya düzelir yada geri alırlar sistemi. en korktuğum şey suçu arabaya atmaları, umarım böyle bir şey yapmazlar. çünkü usta biraz "kurum" olayından bahsetti (öyle demeye başlayınca tamam dedim bu iş burda bitiyor), sonra neyse ki enjektörleri falan değişti ve kabloları değişicez dedi şimdilik yüzüstü bırakacağını sanmıyorum.

yarın komple lpg kabloları değişecek bakalım sonuç verecekmi. belki 20 defa ayar yapıldı bugün yaklaşık 70 km test ettik, git gel ayarla git gel ayarla hatta sürüş esnasında ayarlama yaptık hiç sonuç vermedi. kablolardan sonrada vermesse epey strese gireceğim.

aynı aracın 2003 modeline teleflex taktıran biride vardı onunda problemi vardı, problemi benle aynı değildi belki ama ayarı bozuluyor 2 haftada bir ayar yapmak gerekiyor diyordu. Yani "atikerden oldu, brc teleflex falan taksaydın" diye birşey değil olay.. bence tabi.

not : benzinde hiçbir sorun yok.
 

Etiketler
Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

İki farklı başlık altında aynı şeyi yazmış olduğunuz için nereye yazacağımı bilemedim, ancak bu sefer buraya yazayım dedim.

Forumda diğer LPG kullanıcıları arasında okuduğum şeylerden bir tanesi de, normalde benzinde sorunsuz gibi çalışan aracın ufak bir problemi varsa, benzinde belli etmeye bilirmiş ama LPG'de bu sorun hissedilir şekle gelebilirmiş.

Bujileri eğer çok yeni takılmadıysa LPG montajıyla birlikte değiştirilmekte tavsiye ediliyor.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

bujileri epey yerde okudum. can307 isimli arkadaşta atiker taktırıp benzer bir sorun yaşamış, bu kadar detaylı anlatmasada nihayetinde bujiler ve kablolar değişince problemi çözülmüş. benim bujilerin orjinal tanesi 29 lira. değiştirsem 120 lira eder. kablo takımıda 160 lira. toplamda 300 lira deyin. değiştirip işe yaramassa yazık olur. ne zaman değişmiş bilmiyorum. araç zaten 1 hafta oldu alalı. zaten sorun düşük devir ve ilk hızlanmada, gazı kökleyince problem yok.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Benim bujilerde orjinal, ilk taktırırken bakımda yapılması gerekiyordu, o zaman söylemiştim ve değiştirmişlerdi. En azından o konuda içim rahat şimdi. Kablo takımıyla bujilerin aynı anda değişmesi gerekmiyordur sanırım. Elektrik bağlantılarını da değiştirdiğinde LPG'ci sorun çözülmezse bujilerle başlayın derim.

Sorun bujilerdeyse LPG'ci yaptığı masrafları istemeyecek mi? şimdi garantiden değiştiriyor ama.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

GezenGen' Alıntı:
Sorun bujilerdeyse LPG'ci yaptığı masrafları istemeyecek mi? şimdi garantiden değiştiriyor ama.

araba benzinle sorunsuz çalıştığı için orasını bilemem. bu iki taraflı bir durum, eğer ben enjektörleri değiştirdiğimde sorun düzelmesse lpg ci enjektör parasını verecekmi gibi bir soru var içimde. zaten yine başka bir forumda okudum "bujileride değiştik haybeye" diye söyleniyordu biri. birde eskiden maxima vardı bende ondada atiker vardı v6 motordu, 6 enjektörlü yani, sattığım kişi alır almaz bujilerini falan değiştirmişti söyledi bana ve maxima bende iken en ufak lpg problemi yoktu, üstelik lpg si takıldı ve 1 ayar dışında ayar yapılmadı çok randımanlı çalışıyordu.
 



Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Forester'ı atikerle kullanıp memnun kalan birçok kişi var, aynı şekilde teleflexle hiç sorun yaşamayanda. Biraz şans ve ustada bitiyor sanırım iş. Umarım en kısa zamanda çözülür problem.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

bugün elektrik kabloları değişecek demiştim ama vakit olmadı değişmedi. sadece v boru takıldı gaz için o kadar. normalde gaz 2 li enjektöre girip ordan çıkıp diğer 2 li enjektöre giriyordu. şimdi v boru sayesinde her iki grup enjektörede ayrı ayrı gidiyor. ama hiçbir faydası olmadı.

yokuşta deviri düşürünce bir daha kalkmıyor araba çok berbat.

delme konusu ise manifold söküldü yani en yakın yerden delmişlerdir heralde. birşeyler eksik ama ne inşallah çözülür problem. eket bir resim var, benzer bir motor resmi buldum internetten ve delinen yerleri hemen hemen göstermeye çalıştım.

yarın sabah erkenden gidiyorum elektrik kabloları değişecek. tam bir zaman israfı oldu. toplam 20-25 saatim gitmiştir. sürekli ordayım.

IMG_7307.jpg
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

burdada gerçek motorumun resmi var. okla gösterdiğim manifold delinme noktası. küçük yuvarlak enejktör çıkışındaki nozülü, büyük yuvarlak ise enjektörü gösteriyor. nozül üstünde 1.8 yazıyor, ne demek bilmiyorum. 6 lık nozül imiş. daha önce 4 lük takılmıştı. ondan öncede daha küçüğü varmış.
[attachment=1]


burdada v boru var. boruya gelen gaz ayrı çıkışlarla 2 farklı enjektör grubuna gidiyor. ama bi faydası olmadı.
[attachment=2]

IMG_3632.jpg


IMG_3638.jpg
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Yazıyı okumadan ilk önce fotoğrafı görünce bu kadar söküldü mi diye düşündüm, sonra yazıyı okudum ve bir sürü iş olduğunu anladım. Umarım yarın sorun çözülür, ben de yarın gideceğim motor arıza ışığı için. Basınç sensörü (maps mı diyorlardı) sorun ondan olabilir mi acaba?
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

GezenGen' Alıntı:
Yazıyı okumadan ilk önce fotoğrafı görünce bu kadar söküldü mi diye düşündüm, sonra yazıyı okudum ve bir sürü iş olduğunu anladım. Umarım yarın sorun çözülür, ben de yarın gideceğim motor arıza ışığı için. Basınç sensörü (maps mı diyorlardı) sorun ondan olabilir mi acaba?

ayar dedikleri map ayarı zaten. anladığım ve enjektör sesinden anladığım kadarıyla map ayarı ile enjektör açılıp kapanma zamanları ayarlanıyor. 145 de stop ediyor mesela. 190-200-205 falan denediler. otomatik kalibrasyonda 255 oluyor hep, 300 vermek istiyorlar olmuyor, max 255 alıyor. bir sürü değer verme yeri var farklı devirler için, en az 30-40 kombinasyon denendi sonuç sıfır.
 



Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Sorun mapsin kendisinden kaynaklanıyor olamaz mı? Bende de ayar tutmuyordu, ona giden boruda sorun varmış, sorun çözülmeseydi onu değiştireceklerdi.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

GezenGen' Alıntı:
Sorun mapsin kendisinden kaynaklanıyor olamaz mı? Bende de ayar tutmuyordu, ona giden boruda sorun varmış, sorun çözülmeseydi onu değiştireceklerdi.

valla herşey olabilir. birazda yavaş gidiyor işler. yarın bakalım ne olacak. kablo işi 1-2 saat arası sürer komple değişecekse.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

Bir saat oldukça iyimser geldi, inşallah çözülür er ya da geç yarın. Zaten tüm parçaları değiştire değiştire sonunda mapsa da gelebilirler.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

GezenGen' Alıntı:
Bir saat oldukça iyimser geldi, inşallah çözülür er ya da geç yarın. Zaten tüm parçaları değiştire değiştire sonunda mapsa da gelebilirler.

1100 lira kite verdik.toplam 70 lira lpg koyduk daha binmedik bile ama bitti. bu arada benzinde gidiyor habire. 50 de bahşiş verdik. şimdiden 1220 lira gitti. umarım uzayıp gitmez böyle.
 

Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

ayar dedikleri map ayarı zaten. anladığım ve enjektör sesinden anladığım kadarıyla map ayarı ile enjektör açılıp kapanma zamanları ayarlanıyor. 145 de stop ediyor mesela. 190-200-205 falan denediler. otomatik kalibrasyonda 255 oluyor hep, 300 vermek istiyorlar olmuyor, max 255 alıyor. bir sürü değer verme yeri var farklı devirler için, en az 30-40 kombinasyon denendi sonuç sıfır.

255 ikilik sayı sisteminde 8 basamaklı bir rakkamın alabileceği maksimum değer. Yazılım o değeri böyle tutuyor demekki :D
 



Ynt: Forester 1999 S-Turbo; Atiker Lpg için Yardım Bilgi

olasiliksiz' Alıntı:
255 ikilik sayı sisteminde 8 basamaklı bir rakkamın alabileceği maksimum değer. Yazılım o değeri böyle tutuyor demekki :D

olabilir. hiç düşünmemiştim. küçük değerler daha yavaş açıp kapatıyor enjektörleri sesten belli çünkü zaten küçük değer verince 145 gibi vs hemen stop ediyor araba.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,907
Mesajlar
1,525,434
Kayıtlı Üye Sayımız
166,709
Kaydolan Son Üyemiz
Mete26

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst