Ford Transit Motocamperın Iç Dizaynı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan uysalburak Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,552

Espirinize espiriyle karşılık verdim ama yanlış anlamayın. Kimse kimsenin mutluluğunu bozmak istemez tabiki. Merkezi süpürge Sistemi hep ilgimi çekmiştir ama çok hijyenik olduğunu düşünmüyorum. Her ne kadar çok kuvvetli motorlar ile vakum yapılsa da bina tesisatının içindeki borular da virüs barınma ihtimali yüksek. Uzak dursun o görünmeyen canavarlar.
 

Etiketler
Karavancı bir dostumun uyarısıyla dışa bombeli cam kısmındaki çıkıntılar ile ford transit in yatak kısmını 200 cm e çıkarabileceğimi öğrendim. İnternette 1500$ a satıyorlar bu cam yerindeki çıkıntıları. Eğer İstanbul da bunu yaptırabileceğim yer bulursam inanılmaz işe yarayacak diye düşünüyorum.
 

Size daha fazla yol göstermek; akıl vermek;bilgiçlik taslamak haddimi aşar,benden bu kadar amma yinede tekrar söylemeden duramayacağım:kaybedeceğiniz bir kumar oyununa giriyorsunuz.
 

Size daha fazla yol göstermek; akıl vermek;bilgiçlik taslamak haddimi aşar,benden bu kadar amma yinede tekrar söylemeden duramayacağım:kaybedeceğiniz bir kumar oyununa giriyorsunuz.

İnşallah kaybetmem. Sizlerin bilgileri benim için değerli olduğu için burada fikirlerinizi alıyorum. Yoksa para benim zevk benim canım ne isterse söylerim imalatçıya doğru yanlış ben dedim diye yapar alır paramı beni sepetler.

Verdiğiniz her bilgi için teşekkür ederim.
 

.

Bilmem sizin çıkıntı için yine çıkıntılık mı yapıyorum dersiniz ?

Hem paslanmaz çelik, hem de uygun boyutlu cinsleri bile var.
Umarım teki hanım hariç sizin için yeterli olur.
Ama yine de çıkıntı izni sorulmalı ?

...
Hani olur da boş bulunup aklıma uyarsanız, almadan evvel denemek için başınızı veya ayağınızı içine sokarken ne olur, ne olmaz aman kimse sizi görmesin..

.
 
Son düzenleme:




Tek taraf değil iki tarafa da uygulanıyor ağabey. Hatta bir beyefendi Viyana da yaptırdığı karavana bu çıkıntıya ilaveten dometic pencere de ilave etmiş. TÜV ün söylediği aynaları geçmesin aşırı çıkıntı olmasın sorun olmaz.

Belki bu resim ve konu da dar motocamper düşünenler için fikir olur.

Eleştirileriniz benim için değerli. Asla çıkıntılık ya da muhalefet diye düşünmem. Aksi halde Zaten buraya yazmam.
 


Resmi gazete Boyut toleransları yönetmeliği
bu yönetmelikteki MADDE 8 – (1) Boyut ölçüm toleransı; en çok araçların 5 inci maddede belirlenen boyutlarının % 2’si olarak kabul edilir.

sizin aracın aynalar haricindeki genişliğin %2 si kadar toplamda iki yandan çıkıntı yapılmasına izin veriliyor demektir. ( MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen; c) Azami genişlik: Aracın boylamasına düzlemine paralel ve bu düzlemin her iki tarafında araca teğet olan ve aracın geri görüş aynası (aynaları) hariç olmak üzere aracın yan taraflara doğru çıkan bütün sabit aksamı kapsayan iki düzlem arasındaki azami mesafeyi,)
 

2018 in en iyi yorumuydu

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ambulans kasa 2007 model bir ford transit de ben aldım. Dayanıklılığını biliyorum. Tabii 4x4 olması benim için önemliydi.
Yaz başından beri 25.000 km yi geçmişim direksiyon başında.
Gittiğim yerlerden bazılarında 4 çeker olmasa aracım çıkamazdım.
Araziye uyumlu, yani kısa kasa olmalı idi yapacağım karavan.
Dallardan çok çektiğim için telsiz antenlerimi bile ön kaput önüne çatı hizasını geçmeyecek biçimde yerleştireceğim.
Yani arkada çıkıntı yaparsam sürünen dallardan her dönüşte boyatmam gerekir bu çıkıntıları.
Ayrıca kış aylarında da kullanacağım için izolasyondan da taviz veremem çünkü ya başım ya kelim üşüsün istemiyorum. Boy da 1.88 olunca bu şartlarda yatağı enine koyamıyorum.
Bunun yerine üstü katlanabilen bir ranza düşünüyorum.
Aşağıda alel acele yaptığım bir çizim var.
Wc yi kasetli düşünüyorum ancak hem kasetli hem maceratörlü bir model duydum ona da bakacağım.
Küçük bir buzdolabı ve üstünde dolap benim için yeterli olabilir.
Stepneyi arka kapıya su depolarımı bunun yerine yerleştirmeliyim ki aracın altını yere yaklaştırmayayım.
Belki çok kişiden farklı benim amacım. Bu yüzden farklı düşünüyor olabilirim. Benim kullanımımda aracın siyah hatta tentenin bile siyah olması gerekiyor. Yatak ve wc nin büyük olması lazım.
Tabii ki güneş panelleri, aküler olacak ama bunu eksi 45 te de kullanacağım.
Mutlaka sessiz 1 kwa çanta jeneratörümü de yanıma alacağım. Hem akşam bir kaç saat yoğun elektriğimi karşılayacak hem de akülerimi şarj edebilecektir. Malumunuz direkt akü de şarj edebilir, araçtan biraz uzakta yağmurda ve karda da çalışabilir.
Ayrıca seyyar “dikey rüzgâr jeneratörünü” de denemeyi düşünüyorum. Genelde güneş yoksa rüzgâr olur.
Çeşitli sorunlar beni geciktirdi. Öncelikle arızalı 4 çeker beni çok uğraştırdı. Almanya şanzıman ve diferansiyele 10 bin euro istedi. Azerbaycanda bile ustasını bulamadım. Ama Trabzonda buldum. Bu arada çıkmasını da buldum ve nihayet çalıştı. Şimdi yedeğim bile oldu.
Ön tamponun demir yapılması, çeki demiri, gizli vinç, telsiz anten direkleri bitmek üzere sonra yavaş yavaş iç döşemeleri başlayacak.

 


Kolay gelsin. Ön tarafa Dalkıran denilen Çelik halatları sağlı sollu gerdirerek monte edin aracın siyah olması kötü olmuş. Kendiniz yapabilirseniz dalların sıklıkla sürttüğü yerlere araç kaplama yapabilirsiniz ( vinil kaplama deniyor sanırım) olmadı bir reklamcı ya da yaptırabilirsiniz.
Yedek Lastiği arabanın altından bile çalıyorlar arka kapıdan çöl rahat çalarlar bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Benim resimde paylaştığım 12 cm lik çıkıntıları sağlı sollu yaparsanız yatağı enine koyup çok fazla yer kazanırsınız. Yine de siz bilirsiniz tabiki.
Arazi ile vinç tampon vs sıkıntı olursa sizi yönlendirebileceğim dostlarım var.
 





Evliya Çelebi Bey, sayfadan "solar hesabı" adlı XLS dosyasını indirdim. Teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:


Görüşleriniz için çok teşekkür ederim. Evet haklısınız çıkarılıp takılabilen bir dalkıran yapabilirim. Sabit olunca uzun yolda ötme yapıyor.
Araçta bulunacak malzemeler, telsiz antenleri bile stepneden pahalı bu yüzden genellikle güvenlikli alanlarda uzun süre bırakırım. Araçta her yönü gören kaydeden ve yaklaşımları cep telefonuna bildiren kamera sistemi olacak.
Lastiğin üstündeki kılıfı çıkarınca ökecek bir alarm, lastiği bağlantı demirine bağlayacak bir zincir konulabilir.
Siyah araç konusunu çamur toz vs. İçin söylüyorsanız buna katlanıyorum bütün araçlarımız siyah. Ancak benim bütün çadırlarım, tentelerim koyu renklidir. Haki, yeşil vs. Bu aracın tentesi de siyah olacak.
Ben beyaz rengin sıcakta daha iyi olacağı fikrine katılmıyorum.
Her ne kadar bilimsel veriler ile buna cevap verecek arkadaşlarımız çıkacak olsa da bendeniz 48 yıldır arazideyim. Tecrübelerim koyu kengi gösteriyor.
Arapları hep beyaz kıyafet ile görürüz lâkin çöldeki bedeviler siyah çarır kullanır ve siyah entari giyer. Malumunuz aslında Türk obaları Anadoluda kara çadır kullanır.
Plaja güneşin altına aracı çekip içinde yatmayı yada karavan kamplarında sabit bir yerde zaman geçirmeyi düşünmüyorum. Genelde ormanlarda, dağlarda kış faaliyetlerimiz var. Bu yüzden sadece güneş enerjisi değil, dikey rüzgar türbini, küçük çanta jeneratör gibi takviyeler de düşünüyorum.
Çıkıntılar ve enine yatak önerilerinizi de düşünüyorum. Neyi ne kadar kazandıracak planlamaya çalışıyorum. Çok teşekkür ederim.
 



Bu arada, ayaklarımı kıvırarak uyuduğumu farkettim
Bu yatakta çarpraz yatınca boyuma uyduğunu gördüm.
Daha önemlisi, benim geniş bir bagaja ihtiyacım olduğunu anladım. Eğer ranza yaparsam yatağın altında yer kalmayacaktı.
Yani şu anda en son düşündüğüm çizimim bu.