Ford Transit Açık Kasa Kamyonet Üzerine Demonte Yaşam Kabini ???

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mecelik Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,297

mecelik

Ana Kamp
Mesajlar
34
Tepkime Puanı
1
Yer
Ankara-Tokat
Arkadaşlar öncelikle kocaman bir merhaba 2012 yılında üye olup çok yoğun olarak kullandığım gezenbilir sitesine uzuuuun bir aradan sonra tekrar yeni konu açıyorum :smiley: Bu bahane ile 10.yılımız kutlu olsun :smiley:
Çokça zamandır karavancılık,çekme karavan motokaravan konusunda yoğun araştırmalar yapıyorum. Hala artıları ve eksilerini düşünüp taşınıp net kararımı veremedim. En son suv pickupların kasa kısmına oturtulan yaşam kabini tarzdaki demonte ürünlere karar vermiştim ki Nissan Navara aracımı sattıktan sonra o seçenekte elendi. Yine uzun uzun düşünürken aklıma değişik bir fikir geldi... yine 2-3 aydır araştırmama rağmen bu konuda ne bir görsel ne bir video nede yazılı bir döküman bulabildim ve emekter,tecrübe dolu gezenbilir sitesi aklıma geldi hemen burda da yoğun bir araştırma yaptım ancak forumda da bişey bulamadım. Son çare olarak konu açmak kaldı..

Şimdi değerli kardeşlerim abilerim arkadaşlarım. Hotomobil firmasının ürettiği Gladiator ürünün bir çoğumuz biliriz. Çift kabinli suv pickupların 2010 model ve üzerlerine uyumlu olan monoblok bir yaşam kabini bir nevi aracınızı motokaravana çeviren bir ürün diyebiliriz. Bilmeyen duymayanlar için hemen bir görsel bırakalım..
glad.jpg


bu üründe karar kılmışken ve aracımı satmışken tekrardan düşünme aşamasında iken iş yerim için kullandığım ford transit 2007 330S model kamyonet için neden böyle bişey yapılmasın diye araştırmaya giriştim.

transit.jpg


Yukarda da belirttiğim gibi ancak hiçbir bilgiye tecrübeye ve tavsiyeye ulaşamadım. aynı bu mantıkla yani haftaiçi işlerim için kullandığım ford transitime uygun bir kabin yaptırıp, haftasonları Gladiotör gibi aracıma yükleyip gezintiye çıkabileceğim. haftaiçi tekrar bahçemde garajıma indirip transiti asıl görevi için kullanmayı planlıyorum.

Gladyatörün indirme yükleme işlemini bilmeyenler için:
Video: https://www.youtube.com/watch?v=6P398_1LtYQ

demon.jpg


Sonuç olarak bu tarz bir projeyi hayata geçirmek için, Gladyatörün daha büyüğünü kendi Ford Transit Kamyonetim için yapmaya başlamak için aranızda bu tarz bir projeye şahit olmuş, bilgi edinmiş yada bir yerde gözüne çarpmış yada duymuş olduğunuz bilgi ve tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum... Ve aynı zamanda da yasal prosedürler nasıldır böyle bir şeyi yasal olarak hayata geçirmem,seyahat etmem ve konaklamam vs vs mümkünmüdür ??? o güzel yorumlarınızı bekliyorum, şimdiden teşekkür ederim...
 

Aracın tamamının karavan sayılıp sayılmayacağı ve ruhsatta aracın ne geçeceği ile ilgili geçmişte hoş olmayan deneyimler yaşayan dostlar oldu. Arkadaki yaşam kabininin adi bir yük sayılıp sayılmayacağı hala daha çok net değil. Buna benzer bir şeyi Anadolu'da yapan birisini hatırlıyorum. Ford transit ebatında yapıldığında son derece kullanışlı olabilmesi mümkün bence...
 


Bence harika olur. Sizin Transit'in kabini kısa olduğu için hotomobil gibi alkovenli yapmanıza gerek yok. Dörtköşe kutu gibi yaparsanız hem daha hafif hem de daha kolay olur yapması. Kabinin üstüne de gerekirse tavan sepeti koyup ekstra yer kazanırsınız.

Daha da hafif olsun derseniz açılır tavanlı yapabilirsiniz. Bu konuda çalışan firmalar çoğaldı. Tavan kısmını hazır alabilirsiniz.

Menteşeli olduğunda tek tarafı alçak kalır derseniz buradaki gibi çift açılır tavan ile yapınca Anka300 ve Capra gibi geniş ve dikdörtgen bir alan elde edilir.

Bu başlığı gördünüz mü? Pickup Üstü Yaşam Kabini Üreticileri

FB'de Pikap Karavancılar diye bir grup var. Orada 3 kişi var kendi pikap karavanını yapan. İki tanesi sizin bahsettiğiniz gibi demonte tarzda.
 

Demonte yaşam kabini yapanlar kanuni açıdan sorun olmuyor diyorlar ama gerçek şu ki onların bu yorumu "wishful thinking". Her zaman sorun olmuyor olabilir ama bizim ülkemizin trafik kanunları açısından sıkıntılı bir uygulama bu demonte kabinler.
Tabii üreticiler de haklı olarak yaya geçidinin ilkokul defterindeki kenar süsü zannedildiği, park edilmez levhasının tam altına park edilip, çok merkezi bir yer değilse hiçbir polisin ceza yazmadığı; kısaca kuralların sadece kağıt üzerinde yaşadığı bir ülkede böyle ufak(!) bir teferruatla hiçbir polisin uğraşmayacağını düşünüyorlar. Aşağıdaki konuları gözden geçirebilirsiniz.




Ticari aracınız olduğu için K yetki belgesi, SRC belgesi, Psikoteknik muayene ve irsaliye kavramlarına aşina olduğunuzu varsayıyorum.

Sizin kamyonetin kasası hem genişlik hem de uzunluk olarak yeterli boyutlarda görünüyor. Yani yanlardan ve arkadan taşırmadan bir demonte kabin yaparsanız ve her ihtimale karşı buradaki gibi "Muhtelif müşterilere pazarlanmak üzere" bir irsaliyeyi aracınızda bulundurursanız; en kötü ihtimalde bir kaçış yolunuz olur gibi.

Satıcıların, kimlere ve ne miktarda mal satacakları belli olmadığı durumlarda taşıta yüklenen mallar için tek bir sevk irsaliyesi düzenlenmeli ve düzenlenen sevk irsaliyesinin müşterinin adı ve adresi bölümüne ‘ Muhtelif müşterilere pazarlanmak üzere ’ ibaresi ile taşıttın plaka numarası ve pazarlama elemanın ismi yazılmalıdır. Malın satışının yapıldığı anda malın faturası düzenlemeli ve faturaya sevk irsaliyesinin numarası yazılmalıdır.

Şunu söylemeliyim ki bu benim icadım, başkasının bu yöntemi kullandığını duymadım ve henüz sahada test edilmedi :tearsofjoy:

Buradaki savunma mantığı şu: "Ben bu yaşam kabinini üretiyorum, pazarlama ve satış için ülkeyi geziyorum, bu bir numune" ( yersen :p )

Bence işe yarar çünkü neticede bu kabin, ticari bir aracın kasasındaki bir yükten ibaret ve sevk irsaliyesi de var. Polisin veya maliyenin daha fazlasını eşelemesi için sebebi yok.
 



Kabinin üretim tekniğine değinecek olursak; hotomobil firması yekpare cam elyaf & reçineden yapıyor. Eğer bu işlerle uğraşmıyorsanız kalıp yapımı zor ve pahalı olduğu için genel olarak yüksek maliyetli bir üretim yöntemi. Ancak yüksek miktarlarda satılacaksa mantıklı hale geliyor.

Aşağıdaki arkadaş gibi profilden yapıp, 20mm xps köpük kullanmak daha mantıklı. Ama ısı köprülerine dikkat etmek lazım.


Yurtdışında tamamen ahşaptan yapanlar da var. Ahşap işinden anlıyorsanız bu yöntemi de gözönünde bulundurmalısınız.
 

Sizin kamyonetin kasası hem genişlik hem de uzunluk olarak yeterli boyutlarda görünüyor. Yani yanlardan ve arkadan taşırmadan bir demonte kabin yaparsanız ve her ihtimale karşı buradaki gibi "Muhtelif müşterilere pazarlanmak üzere" bir irsaliyeyi aracınızda bulundurursanız; en kötü ihtimalde bir kaçış yolunuz olur gibi.
Şunu söylemeliyim ki bu benim icadım, başkasının bu yöntemi kullandığını duymadım ve henüz sahada test edilmedi :tearsofjoy:
Buradaki savunma mantığı şu: "Ben bu yaşam kabinini üretiyorum, pazarlama ve satış için ülkeyi geziyorum, bu bir numune" ( yersen :p )
Bence işe yarar çünkü neticede bu kabin, ticari bir aracın kasasındaki bir yükten ibaret ve sevk irsaliyesi de var. Polisin veya maliyenin daha fazlasını eşelemesi için sebebi yok.

🤣👋

Keskin Türk zekası....
Her soruna kaçış çözümü bulmada üstümüze yok.
Gerçekten güzel bir yöntem bulmuşsunuz.
Artık gerisi yetkililerin yemesine kalmış.
 
Son düzenleme:

🤣👋

Keskin Türk zekası....
Her soruna kaçış çözümü bulmada üstümüze yok.
Gerçekten güzel bir yöntem bulmuşsunuz.
Artık gerisi yetkililerin yemesine kalmış.

...

Şunu söylemeliyim ki bu benim icadım, başkasının bu yöntemi kullandığını duymadım ve henüz sahada test edilmedi :tearsofjoy:

Buradaki savunma mantığı şu: "Ben bu yaşam kabinini üretiyorum, pazarlama ve satış için ülkeyi geziyorum, bu bir numune" ( yersen :p )

Bence işe yarar çünkü neticede bu kabin, ticari bir aracın kasasındaki bir yükten ibaret ve sevk irsaliyesi de var. Polisin veya maliyenin daha fazlasını eşelemesi için sebebi yok.

Türkiye’de mevzuat konusunda vatandaşla devlet arasında ilginç inatlaşma var galiba.

Devlet vatandaş istismar edemesin diye mevzuatı zorlaştırıyor.

Zor mevzuat karşısında vatandaşta istismar etmek zorunda kalıyor gibi.

Darda kalan mucit olur diye bir atasözü var sanıyorum.:sweatsmile:

Yarım asır önce ben Türkiye’de yaşarken de böyleydi.

Avrupa Birliǧi mevzuatı kolaylaştırarak sorunu çözme yolunu seçti.
 

Yalnız memurlar da keskin zekaya sahip, unutmamak gerekir. Bu sistemde açık nokta , eğer aracınızda şirket çalışanı harici kimse varsa, eş, çocuk dahil, memurun yine ceza kesme hakkı var, çünkü iş sadece ticari mal taşımadan çıkıp yolcu taşımaya da içeriyor, farklı K belgesi gerekiyor, farklı src gerekir mi bilmiyorum.
 

.
Size akıl vermek için değil kendim için söylüyorum !
Ben yaz ve bahar karavancısı olarak böyle bir kamyonetin üzerine önce boru iskeletli Çadır-Van yapardım. Hoşuma giderse ya devam eder ya da içindekilerini kullanarak dediğiniz kabine bile dönebilirdim. (Çadır, daha sonra koruyucu branda olarak da kullanılabilir)
Böylelikle @12:01 e telif hakkı da ödemezdim. 😉
Çadırı kurmak ve indirmek tahminime göre kabin montajı ve demontajından belki ama belki biraz daha fazla sürebilir ? Çözümüne bağlı olmalı..

Siz de diğer karavan yapmayı düşündüğünü söyleyenler gibi yeterli başlangıç bilgisi vermemişsiniz.
* Kaç kişisiniz ?
* Hangi mevsimlerde yollarda olacaksınız ?
Hatta
* Yurt dışı planlarınız var mı ?
* Duş kabini kırmızı çizginiz mi ?
ve benzerleri gibi..

200 x 275 cm, zoraki duş ve kışları hariç iki kişilik bir çözüm için fena bir alan sayılmamalı ?



Kıştan kastım soğuk değil, çoğunlukla içeride olunacak bu mevsimde mekanın daral vermesi !
Açıkcası bu çözümde asıl sorun yazın sıcağı. Çadırlar zaten kışları doğru bir ısıtıcıyla orta Asya’daki yurtlar gibi yeterli derecede ısıtılabilmekte. İstenirse bu mevsim için az bir masrafla içeriden balonlu plastik+kumaş bile uygulanabilir.

Zaten karavanı prensipte, içinde oturmaktan ziyade, uyumak, yemek yapmak, tuvaletini kullanmak ama özellikle bir yerlere park edip sonra gezmek ve önünde vakit geçirmekte kullanıyoruz.
Evden karavana geçerken alıştığımız lüksten hazır ödün verirken, biraz daha verip böyle bir çadırlı çözümle daha fazla tasarruf edebilmek de olası..

Görme özürlülerin fili tarif etmeleri gibi, karavan da karavancılığa nereden bakıldığına göre şekil almakta..
 
Son düzenleme:




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,805
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst