ertunk
Kamp II
- Mesajlar
- 328
- Tepkime Puanı
- 431
Karavan ve Tiny House alacak veya yapacaklara önemli hatırlatmalar.
750 Kg Römork Karavan (SE) alacaksanız üreticinin 750 Kg altı diye pazarladığı motorsuz aracı dikkatli inceleyiniz. Öncelikle size verilen Tip Onay belgesinde O1 sınıfı Römork Karavan SE tanımına dikkat ediniz. Bu tanımın yer almadığı araç sadece “Römorktur” muhtemelen üst yapı proje onayı yoktur.
Satın aldığınız O1 sınıfı karavanınızın ağırlığını “kullanım anındaki tüm donatıların ağırlığını dahil ederek hesaplayınız. Boş yani donatı eksiği olan karavanı donattığınızda günlük kullanımdaki temel ihtiyaç maddelerinizi (su – yiyecek – temizlik) giyim eşya ve mefruşat takımınızı ve kap kacak takımlarınızı da hesaba katarak toplam istiabı kontrol ediniz.
Unutmayın olası bir yol tartı kontrolünde bu ağırlıkla yüzleşeceksiniz. Kaldı ki sürüş güvenliği açısından da önem arz eden bir detaydır zira istiaba uygun olmayan yetersiz alt yapınız, ağırlık hesabı şaşmış üstyapının baskısına maruz kaldığında nasıl bir tepki vereceğini ancak acı tecrübeyle test edebilirsiniz.
2025 yılından itibaren kontrol/denetim gibi konuların daha fazla gündeme geleceğini hatırlatmak isterim.
Size kantar ağırlığının +/- %10 toleransından bahsedenlere bu uygulamanın hangi yönetmelikte yer aldığını mutlaka sorunuz. Satıcının pazarlama diline itibar ederek satın alma yapmayınız.
O1 sınıfı Şase alıp kendi karavanını yapanların da önümüzdeki dönemde çıkacak yönetmelik koşullarına uyumu zor olacağından dikkatli olmalarında fayda var.
O2 sınıfı Karavan alacaklara da motorsuz araç ruhsatında bir detaya çok dikkat etmelerini tavsiye ederim. O2 sınıfı Römork Karavan (SE) yerine Römork Karavan (DC99) şeklinde ruhsatlandırılmış motorsuz aracı satın almayacağınızı mutlaka SE koduyla tescil edilmiş olmasını istediğinizi “satıcıya” belirtiniz.
(DC99) koduyla yönetmeliğe aykırı&hatalı tescil edilen karavanlar ilerde SE karavanlara sağlanacak iki ya da üç yıllık muayene periyodundan yararlanamayacaktır. Zira bu kod profesyonel hizmet araçlarına mahsus bir kodlamadır ve römorkunuz ticari araç gibi değerlendirilecektir.
O1 sınıfı Römork Karavan SE araçlar da üstyapı proje onayına tabi tutulacağından muhtemelen bu araçların da periyodik muayeneye alınması gündeme gelecektir.
MOTOKARAVAN konusunda da dikkat edilmesi gerekenlerin başında şoför kabini dışındaki oturma grubu yolcu koltuklarının TSE yönetmeliğine uygun imal/montaj edilmesi çok önemlidir. Bazı aracı tescil şirketleri projelerini ikili ilişkilerini kullanarak onaydan geçirip ruhsatlandırmayı tamamlayabilmektedir.
Projesi onaylanmış karavanlar ruhsatlandırıldıktan sonra ilk periyodik muayenede projeye aykırılıktan muayeneye takılmaktadır. Bu gibi mağduriyete maruz kalmamak için mutlaka standartlara uygun donatıyla imal edilmesine dikkat ediniz.
Projenizde her ne kadar gündeme getirilmiyor olsa da “acil kaçış” planına uygun kapı – pencere takılmış olmasına da dikkat ediniz. Güvenlik yönergelerine uygun tesisat malzemesi kullanılmış olmasına dikkat ediniz.
Gaz – su ve elektrik tesisatında kullanılacak malzemenin yangına dayanıklı olması önemlidir.
TINY HOUSE alacak olanlar öncelikle nereye konuşlanılacağı konusunu netleştirmeden satın alma yapmamalıdır.
Arsama, tarlama, bahçeme koyarım düşüncesiyle harekete geçmeyiniz.
İmarlı Arsaya konuşlanmakta sıkıntı yaşanmaz, imarı olan arsaya da kimse Tiny House koymaz!.
İmara kapalı parselasyonu yapılmış yola cephesi olan “müstakil tapulu arsa” üzerine Tiny House koyabilmenin tek şartı motorsuz aracın “mobil” halde duruyor olmasıdır. Konuyu açarsak; Şebeke suyu araca direkt bağlı olamaz, araç su deposuna doldurulan su kullanılır. Atık su deposu gidere bağlanamaz, ancak atık su deposundan deşarj edilebilir. Kısaca araç dış desteksiz kendi yaşam döngüsünü sağlayabilecek donatıya sahip bir şekilde park edilmelidir.
Üstüne çatı, önüne veranda yapılamaz. Elektrik araca direkt bağlanamaz, şarj depolama yapılabilir.
Aracın trafikten çekilmemiş olması ve yıllık periyodik muayenesinin yapılması esastır.
TARIM ARAZİLERİ üzerine Tiny House yerleştirilebilmesi için arazinin durumu hakkında ilçe tarımdan ve belediyeden mutlaka ön bilgi alınması şarttır.
5000 m2 tarım arazisine kulübe dahi koyamazsınız. Kullanılacak yapı alanı 5000 m2 tarım arazisinin üzerinde olmalıdır. Kısaca 100 m2 alana ihtiyaç varsa tarla min 5100 m2 olmalıdır.
Kadastral yola min 25 mt cephesi olmayan 20 dönüm tarlaya da araç koyamaz, yapı yapılamaz.
Saroz’da olduğu gibi kadastral yola cephesi olan büyük tarım arazisine kooperatif üyeliği adı altında gayri resmi parselleme yapılıp hoby bahçesi kılıfıyla “Tiny House” sitesi de kurulamaz.
Tiny House konabilecek tarlanızda konuşlandıracağınız aracınız tıpkı yukarıda detaylandırıldığı gibi mobil durumda olması gerekir.
Davacının şaşkını derdini mübaşire anlatırmış misali her konuyu doğru muhatabına sorup öğrenip netleştirmeden geleceğe dönük yatırım yapmayınız.
750 Kg Römork Karavan (SE) alacaksanız üreticinin 750 Kg altı diye pazarladığı motorsuz aracı dikkatli inceleyiniz. Öncelikle size verilen Tip Onay belgesinde O1 sınıfı Römork Karavan SE tanımına dikkat ediniz. Bu tanımın yer almadığı araç sadece “Römorktur” muhtemelen üst yapı proje onayı yoktur.
Satın aldığınız O1 sınıfı karavanınızın ağırlığını “kullanım anındaki tüm donatıların ağırlığını dahil ederek hesaplayınız. Boş yani donatı eksiği olan karavanı donattığınızda günlük kullanımdaki temel ihtiyaç maddelerinizi (su – yiyecek – temizlik) giyim eşya ve mefruşat takımınızı ve kap kacak takımlarınızı da hesaba katarak toplam istiabı kontrol ediniz.
Unutmayın olası bir yol tartı kontrolünde bu ağırlıkla yüzleşeceksiniz. Kaldı ki sürüş güvenliği açısından da önem arz eden bir detaydır zira istiaba uygun olmayan yetersiz alt yapınız, ağırlık hesabı şaşmış üstyapının baskısına maruz kaldığında nasıl bir tepki vereceğini ancak acı tecrübeyle test edebilirsiniz.
2025 yılından itibaren kontrol/denetim gibi konuların daha fazla gündeme geleceğini hatırlatmak isterim.
Size kantar ağırlığının +/- %10 toleransından bahsedenlere bu uygulamanın hangi yönetmelikte yer aldığını mutlaka sorunuz. Satıcının pazarlama diline itibar ederek satın alma yapmayınız.
O1 sınıfı Şase alıp kendi karavanını yapanların da önümüzdeki dönemde çıkacak yönetmelik koşullarına uyumu zor olacağından dikkatli olmalarında fayda var.
O2 sınıfı Karavan alacaklara da motorsuz araç ruhsatında bir detaya çok dikkat etmelerini tavsiye ederim. O2 sınıfı Römork Karavan (SE) yerine Römork Karavan (DC99) şeklinde ruhsatlandırılmış motorsuz aracı satın almayacağınızı mutlaka SE koduyla tescil edilmiş olmasını istediğinizi “satıcıya” belirtiniz.
(DC99) koduyla yönetmeliğe aykırı&hatalı tescil edilen karavanlar ilerde SE karavanlara sağlanacak iki ya da üç yıllık muayene periyodundan yararlanamayacaktır. Zira bu kod profesyonel hizmet araçlarına mahsus bir kodlamadır ve römorkunuz ticari araç gibi değerlendirilecektir.
O1 sınıfı Römork Karavan SE araçlar da üstyapı proje onayına tabi tutulacağından muhtemelen bu araçların da periyodik muayeneye alınması gündeme gelecektir.
MOTOKARAVAN konusunda da dikkat edilmesi gerekenlerin başında şoför kabini dışındaki oturma grubu yolcu koltuklarının TSE yönetmeliğine uygun imal/montaj edilmesi çok önemlidir. Bazı aracı tescil şirketleri projelerini ikili ilişkilerini kullanarak onaydan geçirip ruhsatlandırmayı tamamlayabilmektedir.
Projesi onaylanmış karavanlar ruhsatlandırıldıktan sonra ilk periyodik muayenede projeye aykırılıktan muayeneye takılmaktadır. Bu gibi mağduriyete maruz kalmamak için mutlaka standartlara uygun donatıyla imal edilmesine dikkat ediniz.
Projenizde her ne kadar gündeme getirilmiyor olsa da “acil kaçış” planına uygun kapı – pencere takılmış olmasına da dikkat ediniz. Güvenlik yönergelerine uygun tesisat malzemesi kullanılmış olmasına dikkat ediniz.
Gaz – su ve elektrik tesisatında kullanılacak malzemenin yangına dayanıklı olması önemlidir.
TINY HOUSE alacak olanlar öncelikle nereye konuşlanılacağı konusunu netleştirmeden satın alma yapmamalıdır.
Arsama, tarlama, bahçeme koyarım düşüncesiyle harekete geçmeyiniz.
İmarlı Arsaya konuşlanmakta sıkıntı yaşanmaz, imarı olan arsaya da kimse Tiny House koymaz!.
İmara kapalı parselasyonu yapılmış yola cephesi olan “müstakil tapulu arsa” üzerine Tiny House koyabilmenin tek şartı motorsuz aracın “mobil” halde duruyor olmasıdır. Konuyu açarsak; Şebeke suyu araca direkt bağlı olamaz, araç su deposuna doldurulan su kullanılır. Atık su deposu gidere bağlanamaz, ancak atık su deposundan deşarj edilebilir. Kısaca araç dış desteksiz kendi yaşam döngüsünü sağlayabilecek donatıya sahip bir şekilde park edilmelidir.
Üstüne çatı, önüne veranda yapılamaz. Elektrik araca direkt bağlanamaz, şarj depolama yapılabilir.
Aracın trafikten çekilmemiş olması ve yıllık periyodik muayenesinin yapılması esastır.
TARIM ARAZİLERİ üzerine Tiny House yerleştirilebilmesi için arazinin durumu hakkında ilçe tarımdan ve belediyeden mutlaka ön bilgi alınması şarttır.
5000 m2 tarım arazisine kulübe dahi koyamazsınız. Kullanılacak yapı alanı 5000 m2 tarım arazisinin üzerinde olmalıdır. Kısaca 100 m2 alana ihtiyaç varsa tarla min 5100 m2 olmalıdır.
Kadastral yola min 25 mt cephesi olmayan 20 dönüm tarlaya da araç koyamaz, yapı yapılamaz.
Saroz’da olduğu gibi kadastral yola cephesi olan büyük tarım arazisine kooperatif üyeliği adı altında gayri resmi parselleme yapılıp hoby bahçesi kılıfıyla “Tiny House” sitesi de kurulamaz.
Tiny House konabilecek tarlanızda konuşlandıracağınız aracınız tıpkı yukarıda detaylandırıldığı gibi mobil durumda olması gerekir.
Davacının şaşkını derdini mübaşire anlatırmış misali her konuyu doğru muhatabına sorup öğrenip netleştirmeden geleceğe dönük yatırım yapmayınız.