Feroza'cılar Serbest Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan koroglu1414 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 758
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 163,328
Ynt: Feroza'cılar Serbest Muhabbet Köşesi

Mehmet bey, araç sahibi 7500.TL ye almış olabilir 2000.TL de motora masraf etmiş. Tampon, vinç,lastik,boya vs hariç
bunlarıda dikkate almak lazım yanlış anlaşılmasın ben sadece o araç sahibi ile yaptığım sohbeti burada sizlerle paylaştım
Kaldıki günümüzde sırf motor ve debriyaj setini değiştirmek bile 3500.TL den aşağı değil.
Herkese güzel sürüşler dilerim. :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Feroza'cılar Serbest Muhabbet Köşesi

Merhaba Alican sen arabanı sattınmı ?
Yazışman dan bunu anlıyorum,hayırlı olsun :smiley:
umarım istediğin fiyata satmışsındır. :smiley:
 

Ynt: Feroza'cılar Serbest Muhabbet Köşesi

mehmetcirci' Alıntı:
Merhaba Alican sen arabanı sattınmı ?
Yazışman dan bunu anlıyorum,hayırlı olsun :smiley:
umarım istediğin fiyata satmışsındır. :smiley:

Evet aracımı sattım fiyatı baya düşürdüm 11.000 tl ye verdim en son,teşekkür ederim :smiley: Şimdilik binek araç kullanıyorum inşallah ilerleyen zamanda tekrar 4x4 alacağım ;D
 

Ynt: Feroza'cılar Serbest Muhabbet Köşesi

Selam arkadaşlar..
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-uzaktan-kumandali-dugmeli-egzoz-124487119/detay
bir fikri olan varmıdır..
 

Ynt: Feroza'cılar Serbest Muhabbet Köşesi

hiçbir fikrim yoktu ama internetten biraz araştırdım, egsoz sessizdeyken gaz rahat tahliye olmadığı için araba boğuluyor diyorlar, iyi usta bulmak lazım
 




Ynt: Feroza'cılar Serbest Muhabbet Köşesi

Arkadaşlar,bugün kapı fitillerini sordum(Sakarya,kayalar)1600 tl fiyat verdiler deli oldum ???
Bunları temin edebileceğim bir başka adres varmıdır?
 


Ynt: Feroza'cılar Serbest Muhabbet Köşesi

bagaj kapısı fitilini aldığım ustaya sormuştum yok demişti , 1600 çok para yahu saçmalamışlar.

Bu arada discovery channel'da gördüm, adam aston martin'in kapı fitili hava geçirmeye başlayınca sıfırı pahalı diye eski fitili çıkarıp içine kauçuk vb. şeyler tıkıp destek yapıyor , işe yarıyor :smiley:
 




Ynt: Feroza'cılar Serbest Muhabbet Köşesi

acaNn' Alıntı:
bagaj kapısı fitilini aldığım ustaya sormuştum yok demişti , 1600 çok para yahu saçmalamışlar.

Bu arada discovery channel'da gördüm, adam aston martin'in kapı fitili hava geçirmeye başlayınca sıfırı pahalı diye eski fitili çıkarıp içine kauçuk vb. şeyler tıkıp destek yapıyor , işe yarıyor :smiley:
Bu ferozaların fitilleri acayip bişey,uydurma'da yapılmıyor.
 

Ynt: Feroza'cılar Serbest Muhabbet Köşesi

çare böyle kapı taktırmak o zaman :smiley:

P6140852.JPG
 

Ynt: Feroza'cılar Serbest Muhabbet Köşesi

Arkadaşlar merhaba hepinize. Ben siteye yeni üye oldum. daihatsu feroza sahibiyim ve İzmir ' deyim. Bir konuda yardıma ihtiyacım var. 92 model ferozam için snorkel arıyorum. Nasıl çözülür bu sorun?
 

Ynt: Feroza'cılar Serbest Muhabbet Köşesi


ynrbzkrt' Alıntı:
Arkadaşlar merhaba hepinize. Ben siteye yeni üye oldum. daihatsu feroza sahibiyim ve İzmir ' deyim. Bir konuda yardıma ihtiyacım var. 92 model ferozam için snorkel arıyorum. Nasıl çözülür bu sorun?

merhabalar hoşgeldiniz,, xj cherokee'lerin şnorkeli uyuyor diye biliyorum
 

Ynt: Feroza'cılar Serbest Muhabbet Köşesi

okulun veritabanında daihatsu feroza'nın test sürüşü izlenimlerini buldum :smiley: elimden geldiğince çevirmeye çalışıp en kısa zamanda paylaşacağım, yine de orjinalini koyayım şimdiden




Engine: 1589cc ohc 16-valve four fed by multipoint fuel injection to develop 70kW at 5700rpm, and 128Nm of torque at 4800rpm.

Transmission: Five-speed manual gearbox, rear wheel drive with part-time 4WD system, Hi-low transfer case, and manual locking front hubs.

Suspension: Front: Torsion bar double wishbones with stabiliser bar, Rear: Leaf sprung live axle with stabiliser bar.

Steering: Power-assisted rack and pinion with 3.2 turns from lock to lock.

Turning Circle: 10.9m.

Brakes: Power-assisted front discs and rear drums.

Tyres: 225/70R15 on alloy wheels.

Length: 3785mm.

Wheelbase: 2175mm.

Kerb Weight: 1258kg.

Towing Capacity: 750kg (unbraked), 1500kg (braked).

Fuel Capacity: 60 litres.

Warranty: Three years/100,000km.

Price: $30,990.

Smart Parts: Combines good off-road performance with affordable price, lift-off roof sections add sun appeal.

Not So Smart: Rear drum brakes, cramped rear seat.

Points out of 10: Engine-8, Transmission-8, Steering-7, Braking-7, Ride/roadholding-7, Styling-8, Interior-7, Ergonomics-7, Build-8, Value-10.

DAIHATSU's Feroza has new specs in more ways than one. The new composite plastic/steel bullbar wraps around the headlights like Dame Edna's spectacles.

However the Dessert Ox (sic) bull-bar isn't the end of a comprehensive specification and price revision for the evergreen 1.6 litre 4WD, merely the start. It is probably meant to be called the Desert Ox bullbar to conjure up images of Paris-Dakar desert racing rather than some beefy dessert, but that's the way Daihatsu spells it.

If you can get past the name, you'll find some substantial value for money underneath it. That plastic bullbar might look a little scratchable and disposable, but its strong mounting points and steel tube backbone should stand the test of time. As for the rest of the Feroza, it has been a thorn in the side of the Suzuki Vitara three-door for some time, and this latest price revision prompted Suzuki New Zealand to sell the Vitara three-door at less than the introductory 1988 price.

Yet the Vitara still costs a little more than the base $26,990 Feroza SEi, which gets electronic fuel injection in place of the old two-barrelled carburettor this year, along with more equipment such as a clock and a left footrest, and new trim. The $30,990 Feroza EFi "Style" is the subject of this test, and comes with the colour-coordinated bull-bar, alloy wheels, spare wheel cover, power windows/mirrors, and lots of graphics and stripes. It is the $29,990 Feroza EFi "Special", however, that would be my pick, as it swaps the bullbar and graphics of the "Style" for airconditioning, leaving $1000 over for a New Zealand-made stainless steel bullbar to improve its looks.

All three Ferozas share the same 1.6 litre four driving through a slick-shifting five-speed manual gearbox. The change to fuel injection has put quite a few extra brake horses into the Feroza's corral, and power jumps from 63kW to 70, while there are two extra Newton-metres of torque. It's a fairly easy-going motor in the lower two-thirds of the rev range, but gets a bit vocal and harsh approaching the redline in much the same way as the Vitara's. Indeed acceleration between these two fierce competitors is line-ball, the Feroza Style taking 14.1 seconds to reach 100km/h from a standing start, where the last 1.6 litre Vitara tested took 13.9. The difference is likely due to the Daihatsu's extra 150kg of mass over the Suzuki. Fuel consumption in the Feroza averaged 10.9 litres every 100km, not bad in a week of perpetually strong headwinds for a 4WD with the aerodynamics of a garden shed.

Like the Suzuki, the Feroza has an easy shifting five-speed gearbox, with slightly longer throws than a passenger car; and a Hi-Low ratio transfer case for its part-time 4WD system. Unlike the Suzuki, the Daihatsu has manual locking front hubs.

"They're good for yuppies who have just entered a wet paddock to pick up the horse float, but little else," was one famous 4WD instructor's verdict on automatic hubs to me once.

So you have to stop to put the Feroza into 4WD, but on the road this hardly matters. Riding on independent double front wishbones, and a leaf-sprung rigid rear axle, the Feroza flicks lightly into corners, although getting on the power hard on the way out spins the inside rear wheel, and on wet roads the Feroza hops rather than slides into slight oversteer.

The Feroza has a firmish ride on all surfaces, but really comes into its own off-road. Here a superior approach angle and better ground clearance than the Vitara help keep the bodywork away from terra firma, while an agile turning circle and stubby body add manoeuvrability on tight trails. The drum rear brakes do need a bit of drying out after a river crossing, but the off-road limits of the Feroza are comparable to a Land Rover.

The Feroza body combines the open air of a soft-top with the security of a hardtop through its removable roof sections that strip away after 10 minutes of tinkering. Two sturdy roll-cages maintain roll-over protection, and probably account for much of the extra mass the Feroza carries over the Vitara. There is a rear seat, but children only need apply.

Possibly the biggest drawback of Daihatsu's respected range of off-roaders is that you have to pay more than $50,000 for the Rocky Wagon before you get five doors and a decent
 



Ynt: Feroza'cılar Serbest Muhabbet Köşesi

Feroza'nın test sürüşünü elimden geldiğince çevirmeye çalıştım, bahsettiği bazı şeyler günümüze göre bayağı komik :smiley:



Motor: 1589cc 16 valfli 4 zamanlı çok noktadan enjeksiyonlu , 5700 devirde maksimum 70kw (93.8hp) 4700 devirde 128 nm üretiyor.

Şanzıman: 5 ileri manuel, arkadan itişli ve isteğe bağlı 4 çeker, hızlı-yavaş transfer kutusu ve manuel kilitlenebilen ön poryalar.

Süspansiyon: Ön -> Torsiyon
Arka-> Yaprak yay

Direksiyon: Güç destekli kremayer, bir uçtan diğer uca 3.2 tur

Dönüş çapı: 10.9 metre

Frenler: Güç destekli ön diskler ve arka kampanalar

Lastikler: 225/70 R15 lastik & alaşım jantlar

Uzunluk:3785mm

Dingil mesafesi: 2175mm

Boş Ağırlık: 1258kg

Romörk kapasitesi: 750kg(frensiz) 1500kg(frenli)

Depo kapasitesi: 60 litre

Garanti: 3yıl/100.000 km

Fiyat: 30.990$

Artı noktaları: Uygun fiyatla iyi offroad performansını birleştirmesi, tavan bölümlerinin açılması

Eksi noktaları: Arka kampana frenler, sıkışık arka koltuklar

10 üzerinden puanlama: Motor:8 , Şanzıman:8 , Direksiyon:7 , Sürüş/ Yol Tutuş:7 , Stil:8 , İç Mekan: 7
Ergonomi:7 , Fiyat:10 , Yapı (neyi kastetti anlayamadım): 8

Daihatsu Feroza birden fazla yeni özelliklere sahip. Yeni kompozit plastik/çelik tamponu, ön farları Dame Edna’nın (İngiltere’nin huysuz virjin’i oluyormuş kendileri) gözlüğü gibi sarıyor.

Fakat Dessert 0x (böyle bahsediliyor) tampon, ve fiyat revizyonu bu ölümsüz 1.6 litrelik 4 çeker için tek yenilik değil, sadece başlangıç. Tampondan Dessert 0x olarak bahsedilmesinin sebebi muhtemelen iyi bir tatlıyı (dessert) değil Paris- Dakar Çöl Rallisi (Paris-Dakar Desert Rally) ‘ni hatırlattığından, Daihatsu tarafından böyle adlandırılmış.

Plastik tampon çizilebilir veya kullanım ömrü kısa olarak görülebilir fakat güçlü montaj noktaları ve çelik iskeleti test boyunca dayanmalı. Feroza’nın kalanına baktığımızda,kimi zamanlarda 3kapılı Suzuki Vitara’nın başına bela olacak gibi görünüyor, ve bu fiyat revizyonu Suzuki Yeni Zelanda’nın Vitaralarını 1988 fiyatlarından daha aşağıda satmasına sebep oldu.

Vitara her şeye rağmen, 26.990 $ lık, bu yıl eski çift boğazlı karbüratörü elektronik enjeksiyon sistemiyle değiştirilen baz donanımlı ve saat ile ayak dayama tablası eklenen Feroza (SEi) dan pahalı. 30.990 $ lık Feroza EFi Stil paketi, renkli tampon , alaşım jantlar, yedek lastik brandası ,şeritler, elektrikli camlar ve aynalar gibi donanımlarla testimizin konuğuydu. 29.990 $lık Feroza Efi de özel bir araç fakat benim seçeceğim Feroza,buna ek olarak klimasıyla ayrılan ve 1000$ ekstra ile Yeni Zelanda yapımı paslanmaz çelikten yapılan tamponuyla görünümü iyileştirilen "feroza stil" olurdu.

Üç Feroza’da aynı 1.6 litrelik motor ile 5 ileri manuel vites kombinasyonuyla piyasaya sürülüyor. Benzin enjeksiyonunun değiştirilmesi feroza’ya az bir güç katmış. Motor gücü 63kw’dan 70kw’a çıkarken (84.5’tan 93.8’e) 2nm lik de tork artışı görülmüş. Motor, devir aralığının 2/3 ünde uyumlu bir görüntü çiziyor fakat kırmızı bölgeye yaklaştıkça Vitara’da olduğu gibi sert ve gürültülü bir hale bürünüyor. Bunun yanında bu iki ezeli rakibin 0-100 km hızlanmalarına baktığımızda Feroza’nın 14.1 saniyelik hızlanmasına vitara 13.9 saniye ile karşılık veriyor. Bu küçük fark, büyük ihtimalle Daihatsu’nun Vitara’ya göre 150 kg kadar ağır olmasından kaynaklanıyor. 100 km’de 10.9 litre olan yakıt tüketimi , bahçe barakasıyla aynı aerodinamiğe sahip olduğundan dolayı,rüzgar direnci yüksek olan bir araç için fena değil.

Suzukiyle benzer olarak Feroza’da da kolay fakat binek araca göre biraz daha uzun geçişlere sahip 5 ileri manuel vites kutusu bulunuyor. Aynı zamanda isteğe bağlı 4çeker sisteminde high-low transfer kutusu da bulunuyor. Suzuki’den farklı olarak Feroza manuel kitlenebilen poyralara sahip.

Feroza’yı 4 tekerlekten çekişli hale getirmek için önce durmanız gerekiyor, fakat yol üzerinde bunun pek bir önemi yok. Öndeki çift bağımsız süspansiyon ve arkada bulunan yaprak yaylı sabit akslı feroza, köşe dönüşlerinde salınımlara girebiliyor. Dönüşlerde ani gaz verildiğinde ise viraj içinde kalan arka tekerlekler patinaja düşebiliyor. Aynı zamanda ıslak yollarda feroza hafif de olsa arkadan kayma eğilimi gösteriyor.

Feroza tüm zeminler üzerinde sert bir sürüş karakterine sabit fakat off-road şartlarında kendisini buluyor. Vitara’ya göre üstün olan yaklaşma açısı ve yerden yüksekliği kendisinin topraktan uzakta durmasını sağlıyor. Dönüşlerde kıvrak olması ve az olan uzunluğu sayesinde dar alanlarda da yüksek manevra kabiliyeti gösteriyor. Arka kampana frenler nehir geçişlerinden sonra bir süre kurumaya ihtiyaç duyuyor fakat feroza’nın offroad limitleri Land Rover’la kıyaslanabilir.

Feroza’nın karoseri tente ile, ya da daha güvenli bir seçenek olan hardtop ile açık havaya ulaşma imkanı sağlıyor. Hardtop’un açılması için 10 dakikalık sökme-takma işlemi gerekiyor. İki güçlü roll-barlar takla anında koruma sağlıyor ve muhtemelen Feroza’nın Vitara’dan daha ağır olmasının sebebinin altında da bu yatıyor. Arka koltuk mevcut fakat sadece çocuklar tam anlamıyla rahat edebiliyor.

Daihatsu’nun muhtemelen en büyük çekincesi gerçek bir arka koltuk isteyen ve Rocky Wagon’a 50.000$ dan fazla verebilecek offroadcular olacaktır. Fakat ailesi ile yaşamayanlar için Feroza 2+2 yolcu kapasitesi ile sportif offroad performansını sunarken eğlence amaçlı kullanılan araç piyasasında muhtemelen en iyi fiyatı sunuyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,066
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst