Evraksız Avrupa Karavana Ruhsat Çıkartma Yolu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mtalpan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 69
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 25,727
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mtalpan

Ana Kamp
Mesajlar
37
Tepkime Puanı
27
Merhabalar
Yaklaşık 3-4 senedir çekme karavan bakıyorum ve karavandan soğumaya başladım :smiley:

Nedenine gelince,
Öncelikle ergonomi, sağlamlık ve görünüm açısından tercihimin 1995-2005 yılları arası üretilmiş Alman, Hollanda veya İngiliz malı Hobby, Beyerland, Kip gibi Avrupa karavanlar.

Yerli karavanları başarılı bulmuyorum, bu bahsettiğim 20 sene öncesi üretilmiş karavanlara ulaşana dek çok fırın ekmek yemeleri lazım. Alanlar, kullananlar memnun olabilir, herkesin kendi tercihi.

Bu arada bu konu ile ilgili bir çok kişi ile konuştum, duyduğum tek şey sağlamını bulursan en doğru tercih dediler.

Alacağım karavanla yurt dışı düşündüğüm için ruhsatlı olmalı.
Sıkıntım şudur ki, malum bu tip karavanlar bir şekilde yurda evraksız bir şekilde girmiş karavanlardır.

Geçenlerde bir tanıdığım şu yolla ruhsat çıkarılabileceğini söyledi.

Bir hurdacıdan KDV'sini ödeyerek hurda karavan faturası ediniyoruz.(hurdacıya girişi olmalı tabii ki)
Sonra mühendislik firmasına proje çizdiriyoruz. Sonrası malum TÜV de muayene ve ruhsat...

Yol, doğru ve takip edilebilir yol mudur? Bu yol aynı zamanda sanırım kendi karavanını yapanların da izlediği bir yol.

Bu tip karavanlara sevdalı bir çok insan tanıdım 2-3 senede. Kendi kendine gidemeyen bir aracı devletin bir şekilde girişine izin vermesi, çeken araç ülkeden çıkarken nerede bu karavan kardeşim demediği ve içeride kalan bu tip karavanlara ruhsat çıkartılmasına izin vermemesi çok ilginç gerçekten.

İzlenecek yol biliyorum ki katakulli içeriyor. Öğrenmek istediğim bu şekilde ruhsat çıkarılır mı, yada çıkaran olmuş mudur? Esasında tek amacım olabilirse evraksız bir şekilde kullanılan karavana ruhsat çıkartabilmek.
 
Son düzenleme:

Etiketler
İzlenecek yol biliyorum ki katakulli içeriyor. Öğrenmek istediğim bu şekilde ruhsat çıkarılır mı, yada çıkaran olmuş mudur? Esasında illegal bir şekilde kullanılan karavana ruhsat çıkartabilmek
.

Böyle bir soruyu, alenen soruyorsunuz...:(
 


Atladığım önemli bir konu var sanırım. Kendi çekme karavanını yapanlar tip onay belgeli şase kullanmaları durumunda sanırım ruhsat çıkarttırabiliyorlar, doğru mudur? Bu durumda eski Avrupa karavanlarda al-ko şase kullanılsa bile evrakı olmadığından konu yine tıkanıyor galiba.
 

Geçenlerde bir tanıdığım şu yolla ruhsat çıkarılabileceğini söyledi.

Bir hurdacıdan KDV'sini ödeyerek hurda karavan faturası ediniyoruz.(hurdacıya girişi olmalı tabii ki)
Sonra mühendislik firmasına proje çizdiriyoruz. Sonrası malum TÜV de muayene ve ruhsat...

Yol, doğru ve takip edilebilir yol mudur? Bu yol aynı zamanda sanırım kendi karavanını yapanların da izlediği bir yol.

Motorlu yada motorsuz tüm taşıtlar hurda belgesi aldımı bir daha trafiğe çıkamaz.Hurdacılar parçalayarak ve hangi parça olduğunu faturada belirterek satış yaparlar.
Taşıtın trafiğe geri dönüş yapması için çekme belgeli olması gerekmektedir.
 




ne güzel bir topik açılmış.. bu soruyu soran arkadaşa teşekkür ederim.. aklıma bir sürü soru takıldı şimdi..

__ne yapsaydı ki bu arkadaş; soruyu gizli mi sorsaydı..??
__gizli soracak olsaydı bunu nasıl yapacaktı..??
__hasır altından ya da sümen altından sorsaydı daha iyi mi olurdu..??
__bizi takip eden dövlet böyüklerimiz bu soruyu görüp söz konusu karavana ruhsat vermemenin çaresini mi arayacaktı..??

ortalıklarda dolanan, yüzlerce ruhsatlı olması gerekirken, ruhsatsız bir yığın karavan var bu ülkede.. satış işlemi helvacı kağıdı ile yapılıyor. karavan kimin belli değil..

__onlarca kez el değiştirmiş.. belge ruhsat yok..
__en ilginç nokta ise tüm karavanların 750 kg altında olması..
__bazılarında ise ruhsat yerine ''diğerlerinle karıştırmayın gümrük giriş belgesinin'' olması..
__gümrük giriş belgesinin olaması, ruhsatı olması anlamına gelmiyor...

kafamda bir sürü soru var, karmakarışıkım bu günlerde.. 2 yıldır karavan bakıyorum henüz bir sonuç elde edemedim. bakıyorum sadece uzaktan..
 

Bugün oturdum yabncı forumları okudum. Belçikada birisi 97 model eski hollanda karavanı almış.ve ülkesinde toplamda 220eu masraf yaparak ruhsat altına almış.buna karayolu uygunluk belgesi dahil.Sistem bu işte. Bunu yapan devletin yoksa bu yollara başvuruyoruz. :(
 

Motorlu yada motorsuz tüm taşıtlar hurda belgesi aldımı bir daha trafiğe çıkamaz.Hurdacılar parçalayarak ve hangi parça olduğunu faturada belirterek satış yaparlar.
Taşıtın trafiğe geri dönüş yapması için çekme belgeli olması gerekmektedir.

Sorumu şöyle değiştirsem.Hurdacıdan değilde herhangi fatura kesebilecek bir yerden fatura alsam. Maksat trafikten çekme amaçlı değil hurdacıdan almak. Fatura kesebilecek biri hurdacı. Kesen hurdacılar varmış ..duydum
 

Maalesef burası namuslu insanlara çile çektiren bir ülke oldu. Vergi borcun mu var ödemeyeceksin, silerler, evin mi yok, yap hazine arazisine(milletin arazisi demek) imar barışıyla barıştırıverirler. Ben evraklı, kanuna nizama uygun bir araç kullanayım, evraklarını çıkartayım dersen bu düzen adamım ümüğünü sıkıyor maalesef.

SM-A520F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Merhabalar
Yaklaşık 3-4 senedir çekme karavan bakıyorum ve karavandan soğumaya başladım :smiley:

Nedenine gelince,
Öncelikle ergonomi, sağlamlık ve görünüm açısından tercihimin 1995-2005 yılları arası üretilmiş Alman, Hollanda veya İngiliz malı Hobby, Beyerland, Kip gibi Avrupa karavanlar.

Yerli karavanları başarılı bulmuyorum, bu bahsettiğim 20 sene öncesi üretilmiş karavanlara ulaşana dek çok fırın ekmek yemeleri lazım. Alanlar, kullananlar memnun olabilir, herkesin kendi tercihi.

Bu arada bu konu ile ilgili bir çok kişi ile konuştum, duyduğum tek şey sağlamını bulursan en doğru tercih dediler.

Alacağım karavanla yurt dışı düşündüğüm için ruhsatlı olmalı.
Sıkıntım şudur ki, malum bu tip karavanlar bir şekilde yurda evraksız bir şekilde girmiş karavanlardır.

Geçenlerde bir tanıdığım şu yolla ruhsat çıkarılabileceğini söyledi.

Bir hurdacıdan KDV'sini ödeyerek hurda karavan faturası ediniyoruz.(hurdacıya girişi olmalı tabii ki)
Sonra mühendislik firmasına proje çizdiriyoruz. Sonrası malum TÜV de muayene ve ruhsat...

Yol, doğru ve takip edilebilir yol mudur? Bu yol aynı zamanda sanırım kendi karavanını yapanların da izlediği bir yol.

Bu tip karavanlara sevdalı bir çok insan tanıdım 2-3 senede. Kendi kendine gidemeyen bir aracı devletin bir şekilde girişine izin vermesi, çeken araç ülkeden çıkarken nerede bu karavan kardeşim demediği ve içeride kalan bu tip karavanlara ruhsat çıkartılmasına izin vermemesi çok ilginç gerçekten.

İzlenecek yol biliyorum ki katakulli içeriyor. Öğrenmek istediğim bu şekilde ruhsat çıkarılır mı, yada çıkaran olmuş mudur? Esasında tek amacım olabilirse evraksız bir şekilde kullanılan karavana ruhsat çıkartabilmek.
ne güzel bir topik açılmış.. bu soruyu soran arkadaşa teşekkür ederim.. aklıma bir sürü soru takıldı şimdi..

__ne yapsaydı ki bu arkadaş; soruyu gizli mi sorsaydı..??
__gizli soracak olsaydı bunu nasıl yapacaktı..??
__hasır altından ya da sümen altından sorsaydı daha iyi mi olurdu..??
__bizi takip eden dövlet böyüklerimiz bu soruyu görüp söz konusu karavana ruhsat vermemenin çaresini mi arayacaktı..??

ortalıklarda dolanan, yüzlerce ruhsatlı olması gerekirken, ruhsatsız bir yığın karavan var bu ülkede.. satış işlemi helvacı kağıdı ile yapılıyor. karavan kimin belli değil..

__onlarca kez el değiştirmiş.. belge ruhsat yok..
__en ilginç nokta ise tüm karavanların 750 kg altında olması..
__bazılarında ise ruhsat yerine ''diğerlerinle karıştırmayın gümrük giriş belgesinin'' olması..
__gümrük giriş belgesinin olaması, ruhsatı olması anlamına gelmiyor...

kafamda bir sürü soru var, karmakarışıkım bu günlerde.. 2 yıldır karavan bakıyorum henüz bir sonuç elde edemedim. bakıyorum sadece uzaktan..

1.Bence doğru bir yol değil.
2.Çok uğraşır ve netice alamazsınız.
3.Gücünüz yetiyorsa, ki bu kurlarla çoğumuz için zor,
en alt düzeyde 1.el veya 2.el ruhsatlı avrupa karavan alın.
4.Yerli karavanlarda avrupa kalitesi aramayın bulamazsınız.

Başoğlu içlerinde en iyisi idi, normal karavan yapımını bıraktı.
Yenilerde bilgi ve tecrübe çok az,
daha çok alınacak yolları var.
Pino dan durup durup kaçın.
Köy kasaba karavanlarında da ne bilgi var ne tecrübe...Yaptım, oldu, ile bu işler gitmez.

Yerliler içinde, ehven-i şer Saly yi önerebilirim.
Hem kavak kontra, hem de iyi kötü yılların tecrübesine sahip.

Titiz davrananların işi zor.
Kolay gelsin, seçiminiz hayırlı olsun.
 
Son düzenleme:

1.el sıfır avrupa karavanlar 100.000 tl ve üstü.

kdv. vergi, damga pulu, ıvır zıvır vergisi, bilmem ne, 50.000tl lik karavan oluyor bizim cennet ülkemizde 100.000 tl.

2. el avrupa ruhsatlı karavan var tabii.. yeni alınmış birkaç aylık.. alan o kadar parayı bağladığına pişman olmuş.. 96.000 tl ye satmaya çalışıyor..

öyle 20-30.000 tl ye ruhsatlı avrupa karavan maalesef yok cennet ülkemizde..

yerli karavanların 750 kg altı olanlar tavuk kümesi gibi.
750 kg üstü olanları yerinden kaldırabilmek için dozer getirtmek gerekli.. 1350-1500 kg ağırlığında.. anca dozer ya da tank çekebilir..

boynuma taş bağlayıp FSM köprüsünden atacam artık kendimi..
 

rsa, ki bu kurlarla çoğumuz için zor, en alt düze
1.el sıfır avrupa karavanlar 100.000 tl ve üstü.

kdv. vergi, damga pulu, ıvır zıvır vergisi, bilmem ne, 50.000tl lik karavan oluyor bizim cennet ülkemizde 100.000 tl.

2. el avrupa ruhsatlı karavan var tabii.. yeni alınmış birkaç aylık.. alan o kadar parayı bağladığına pişman olmuş.. 96.000 tl ye satmaya çalışıyor..

öyle 20-30.000 tl ye ruhsatlı avrupa karavan maalesef yok cennet ülkemizde..

yerli karavanların 750 kg altı olanlar tavuk kümesi gibi.
750 kg üstü olanları yerinden kaldırabilmek için dozer getirtmek gerekli.. 1350-1500 kg ağırlığında.. anca dozer ya da tank çekebilir..

boynuma taş bağlayıp FSM köprüsünden atacam artık kendimi..

Tamamen aynı duygulardayız Cevizkıran kardeşim.
ben de 3 sene olacak bıktım usandım, Yunanistan'da arkadaşım 20 yaşında İngiliz karavanı aldı Eldis, gitti ruhsatını da çıkarttı, ben kafayı yiyeceğim.

birkaç proje firması, tip onay belgeli römork vs üreticisi ile ve gidip İzmir TSE ile görüşeceğim. Kanunsa kanun, bu tip karavanlara ya ruhsat altına al, yada trafikten çek. Neyse ne

Tam geçenlerde Facebooktan Pino 430 Agile modeli çıktı çıkacak vs dendi, baktık tam da aradağımız özelliklere yakın gibi, alanlar fotoları koydu, onlarca kişi fiyat sordu ne kadar diye alanlara, neymiş Pino karavan sahibi Faruk Bey hassasmış, fiyat vermeyin diyormuş, özelliklere isteklere göre değişiyormuş. Ne bu arkadaşım baz özellikte yaparsın ekstra isteyenlere ona göre fiyatlandırırsın. Neyse sonunda öğrendik ki o karavan yaklaşık 13.000Eu imiş :smiley: yani yaklaşık 104.000TL..Pino..yerli ..100 bin :smiley:
 

Tam geçenlerde Facebooktan Pino 430 Agile modeli çıktı çıkacak vs dendi, baktık tam da aradağımız özelliklere yakın gibi, alanlar fotoları koydu, onlarca kişi fiyat sordu ne kadar diye alanlara, neymiş Pino karavan sahibi Faruk Bey hassasmış, fiyat vermeyin diyormuş, özelliklere isteklere göre değişiyormuş. Ne bu arkadaşım baz özellikte yaparsın ekstra isteyenlere ona göre fiyatlandırırsın. Neyse sonunda öğrendik ki o karavan yaklaşık 13.000Eu imiş :smiley: yani yaklaşık 104.000TL..Pino..yerli ..100 bin :smiley:

Pino ve Faruk bey için bu sitede yazılanları okuyun,
inceleyince niçin durup durup kaçın,dediğimi iyi kavrarsınız.
Sakın ola da telefon etme gafletine düşmeyin, bitmez tükenmez, makinalı tüfek hızı ile ,
kendini methetmelerinden fenalık geçirirsiniz.

Karavan üretiminde değil ama,
telefon ile adamı ipnotize etme konusundaki becerisini takdir ediyorum..:smiley:

Yaptığı karavanların çatlağından,kapı kapanmayışından,
penecerelerinden su almasına kadar şikayet almadık yeri yok,
fakat beye sorarsanız," Bütün diğer markaları, 3-4 aya kalmadan tamir için bu üstada getiriyorlar.. :smiley::eek::confused::mad:

Yerliler içerisinde tekrar ediyorum en iyisi, Saly.
Ben 2015 de 4.25 bir karavan yaptırmıştım.
Normalde 1050 Kg. geliyor, ben kendi mühendislik bilgilerim ve
4-5 karavanlık tecrübemle 920 Kg net ağırlıkta bir karavan yaptırmıştım.
Çekmekte ve durdurmakta hiç bir sıkıntım yok.
Şu anda tatildeyim, fikir almak isterseniz bir ara gelip görebilrsiniz.

Ortiz ve Erba kütük maaşallah, 1350-1500 Kg. arası boşları çekiyor.
Ki bu ağırlıkları çekmek te sorun, durdurmak ta..
Normalde 100-120 Kg bu karavanlara elibise,
çanak çömlek,yiyecek içecek de yükleyeceksiniz.

Ha, karavanı alıp bir mokampa gömecekseniz mesele yok.
1 kerede yavaş ve dikkatli giderseniz bir şey olmaz.
3-5 sene sonra da yeni bir mokampa geçerken az daha eziyet çekersiniz..
Veya bakarsınız, "YERİ İLE SATILIK KARAVAN" tipi bir ilan ile satarsınız.. :smiley:
Çok komik bulduğum bir karavan satış ilanı bu.
Onca yıl deniz kenarında, tekerleri yarı yarıya toprağa gömülü hurdalar,
nasıl satılır, nasıl alınır.:tongueclosed:
 

şimdi ben bunalıma girsem, boynuma taş bağlayıp FSM köprüsüne çıksam, sn. cumhurbaşkanımız da şansa beni görse, aracını durdurup beni çağırsa huzuruna, gidip durumu anlatsam ula acaba kanun çıkartıp bu işi çözermi bea..

çok mu hayalci oldu ..?? yaw bunun başka çaresi yok gibi sanki..
 



X6joXo.jpg

moazky.jpg

BUNLAR EĞER KARAVANSA;
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,014
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst