Eski Dodge Yeni Macera - Off Road Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karademir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 196
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 35,951



Bi süredir bilgisayar açamadığım için güncelleme yapamadım.

Öncelikle geçen sefer yükleyemediğim fotoğrafı tekrar atayım. İnşallah bu sefer olur.



Oğlum arabayı test etti. Uyunurmuş burda. Gerçi baktığı yer mutfak tezgahı ama olsun.



Yan açılan kısma böyle bi kapitone yaptırdım arkadaşa. Altına izocam koyup yerine taktım.





Bir yandanda açılıp kapanan kısımlara fitil yapıştırdım.



12V kamyonlarda kullanılan bi lamba buldum. İç aydınlatma için onu kullandım. Hemde mutfak tezgahının üstüne denkgeliyor. Akşamları kapağı açıp araç yanında otururkende işe yarar.

 
Son düzenleme:

Fotoğrafları ara ara atıyorum ama aslında araç bitti.

Geçen hafta TSE onayı için servise bıraktım. Ocak yüzünden muayeneden geçmedi. Projeyi çizen suçu kontrol edene atıyor. Kontrol eden ben anlamam proje eksik diyor vs vs.

Hala nasıl bir yol izleyeceğim bile belli değil. Projeyi çizen ile konuştum bugün. Bişeyler ayarlayacakmış bakalım.

Tabi bazı bilinmeyen şeyleride öğrendim. Mesela karavan içinde kullanılan elektirikli aletler aracın aküsünden beslenmeyecekmiş. Gerçi TSE'den bu yüzden kalmadı. Hatta araç içinde lamba ve çakmaklık olduğunu farketmemiş bile mühendis. Onu ben laf arasında öğrendim.

İnşallah kısa sürede bu işi hallederim. LPG içinde proje çizdirdim ve bir ay süresi var. İki haftası geçti. Muayeneye girmem lazım iki hafta içinde.
 




Uzun zaman sonra yazmaya vakit bulabildim.

Marangoz arkadaşı bayağı yordum. Sağolsun bıkmadan usanmadan yardımcı oldu. Onca iş yoğunluğunun içinde bikaç gün ayırdı. Parça parça yaptık.

Açılır taraf önceden böyleydi.



Oraya kapitoneli parça yaptırmıştım. Araya izocam koyacağım. Pencere kısmında boşluk kalıyordu. 4cm çerçeve yaptı oraya.



Montaj sonrası böyle gözüküyor.



Aynı işlemi arka taraf içinde yaptım.



Vida attığım yerler kötü duruyordu o yüzden böyle bişey buldum. Vidayı gizliyor güzel oluyor.



Tepe açılıyor ferah ferah çalışabiliyorum.

 

Dışarıda kilit var ama ne olur ne olmaz diye içeride böyle birşey yaptım.



Çatıya daha hafif bi izolasyon malzemesi buldum. 2cm idi kalınlığı. İki tane üst üste koyarak kapattım.



Kalan kısımlarıda mdf ile kapattım.



Oralarada kilit taktım.



İç aydınlatma akşamüstü böyle gözüküyor.



 

Motokaravan ruhsatı için proje çizildikten sonra TSE onayına girilecek. Araçta masa olması mecburiymiş. Benim işim yok ama mecburiyetten bişeyler yaptım. Aslında hiç kullanılmayacak yerde ama işte böyle saçmalıklar var.






Kayseri'de mobilya imalatı yapan arkadaşa yatak kısmının ölçüsünü verip kılıf diktirmiştim mobilyada kullandıkları kumaştan.

Aksaray'da yatak imalatı yapan arkadaşa ise içini yaptırdım. Yumuşak ve sert süngeri üst üste yaptırdım. Yatılacak yere göre çevrilebilir. Yumuşak veya sert yatak olur.



Denemesini yaptım tabi hemen.



TSE Aksaray'da önceden tanıdığım İVECO servisindeymiş. Aracı oraya bıraktım mühendis gelince incelesin diye.



Projeyi çizen mühendis bi tane elektirikli ocak koyup elektiriği dışardan aldığımı söylememi istedi. Motokaravan için ocakta mecburi. Ama tüplü vs yapınca teferruatı uzunmuş.

İnceleyen mühendis onay vermemiş. Ocağı beğenmemiş sanırım.

Orayı arıyorum projeyi çizene sor diyor. Ona soruyorum niye geçirmemiş inceleyene sor diyor. Bi süre bunlarla uğraştım.

Araç bi hafta filan kaldı orda. Bir diğer problem ise karavan kısmı elektiriği araç aküsünden almayacakmış. Aslında bunu ilk incelemede farketmemiş bile. Ben niye geçmediğini öğrenmeye çalışırken söyledim elektirik var kasada diye. Ben iç aydınlatma için lamba ve çakmaklık girişi taktırmıştım telefon şarjı buzdolabı vs için. Onuda öğrenince sorun etti onla geçmez dedi. Ya sökecekmişim yada güneş enerjisi vs takacakmışım ordan beslenecekmiş.

Kendimde Kayseri'deydim gidip ilgilenemiyorumda. O servisteki tanıdık elektirikçi vardı onu aradım elektirikle alakalı şeyleri sök dedim. O kısım halloldu.

İnceleyen mühendis ise elektirikli ocağa dışardan elektirik alarak kullanılıp kullanılmayacağını sormuş. Prosedürde böyle birşey olduğunu öğrenmiş. Ve sıkıntılı bi süreç sonunda TSE onayını hallettik. Eksoz muayenesinide aynı yerde yaptırıp aracı ordan aldım.
 





Aracı ordan almaya oğlumla gittik. Buda zafer pozumuz.



Vakit olmadığı için muayeneye gidemiyordum. Arkadaştan rica ettim sağolsun aracı ona bıraktım diğer gün götürdü muayeneye.



Aracın yürüründe vs hiç birşeyde sorun çıkmadan muayene işi bitiyormuş. Son anda ordaki müdür bu araçta ocak yok diye bırakmış. Ocağı emanet almıştım ve TSE sonrası geri vermiştim. Normalde Tüvün işi değil ocağa filan bakmak. TSE bakıyor o işlere. Araç kısmı tüvde.

Tamda o gün Kayseri'deydim. Başka bi arkadaşa rica ettim ocağı alıp geri muayene yerine götürdü ama yine sorun çıktı.

Diğer gün kendimde gittim. Aracı sanayiye götürüp ocağı hızlı yapıştırıcı ile sabitledim. O arada dışardan elektirik alma işini sormuşlar merkeze. Ordanda onay gelince aracı geçirdiler muayeneden.



Ordan geri sanayiye götürdüm aracı.

Diferansiyelleri kontrol ettirmek istedim. Ayna mahruti filan. İyi kide öyle düşünmüşüm. Çamur gibi yağ çıktı içinden.

Önceki ustaya bütün yağları değiştir diyip yağı bile alıp vermiştim. Değiştirmemiş. Yeniden yağ değiştirdik. Arka diferansiyelin ayna mahruti pek iyi çıkmadı. Muayeneye gidip gelirken sanayi dışında uzun yoldada kullandım malum. Diferansiyelden ötme seside geliyordu.

Yeni ayna mahruti siparişi verdim orjinal. Bu hafta içi onlar gelince takılacak inşallah. Ayrıca bobin ve taş rezistans aldım. Ateşleme sisteminde değişmeyen sadece ikisi kalmıştı. Onlarda değişsin.



Sonrasında elektirikçiye gittim. Karavan kısmının elektiriğini yeniden bağlattım. Araç içinede lamba bağlattım. Şimdi aklıma geldi çakmaklık yok araç içinde. Onuda şu ara gidip halledeceğim inşallah.



Sonunda aracı evin önüne getirdim.

Buda ordaki pozum olsun. Artık plakalı ruhsatlı motokaravan.



Tabi daha işlemler bitmedi. Bu hafta sonuna kadar daha işleri var. Sonrasında inşallah bayramda uzun bi tura çıkmayı planlıyorum.
 

Hayirli olsun, yalnız TSE ocak, masa var mı diye bakar, sonuçta karavan muayenesi yapılıyor.
 

Tabi aracı iyice kullanmaya başladım. Hem uzun tur öncesi eksikliklerini görüyorum. Onları yaptırıyorum. Bayramda dokuz gün tatil var malum.

Araç çok fazla ilgi çekiyor. Muayeneye götüren abi bile demişti resim çekinenler oldu diye. Benim gittiğim yerlerdede çok soru soran oluyor. Caddede bakan oluyor.

Birde büyüklüğü var. Kamyon gibi birşey. Güven veriyor. Kalın U demirinden tamponlar var. Direk şaseye bağlı. Bi araca vursam bana bişey olmaz diye güveniyorum. Sıkışık trafikte filan yol veriyorlar. Korkuda veriyor karşıya.

Motosikletle gezerken umursanmıyoruz malum. Kamyonla trafikteyken kaçıyorlardı. Doçla da aynı şey oluyor.



Uzun yolda farkettiğim şeylerden biri lastikti. Malum yıllarca yatmış araç. Lastik inik halde yattığı için yamulmuş. Sekme yapıyor yolda giderken.

Birde kendi lastikleri çok küçük duruyordu araçta. Orjinali 750 16 imiş. Bu araca 650 16 takmışlar.



Malum arazi aracı. O yüzden dişli lastik taktırdım.




Ön ve arka lastiğin farkı burda belli oluyor.





Eski yeni farkı buda.



Lastik işide tamam.



Aracı sonrasında ustaya bıraktım.

Üst kapağı söküp sibopları kontrol edecek. Bi sıkıntı var mı bakalım. Yolda kalmayalım.