Eski Araca Yüksek Vergi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dreamhits Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,757
Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

arkadaşlar, eski araca bir darbe daha olabilir geçenlerde TUVTÜRK yetkililerinden birisiyle görüştüm 10 yaş ve üstü yaşlardaki araçlara her sene muayene şartı getirilmesi söz konusuymuş. bu tasarıyı kanunlaştırma uğraşı içindeler. artık bunun adına ne derseniz deyin. ??? ??? ???
 

Etiketler
Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

bacarmobil' Alıntı:
arkadaşlar, eski araca bir darbe daha olabilir geçenlerde TUVTÜRK yetkililerinden birisiyle görüştüm 10 yaş ve üstü yaşlardaki araçlara her sene muayene şartı getirilmesi söz konusuymuş. bu tasarıyı kanunlaştırma uğraşı içindeler. artık bunun adına ne derseniz deyin. ??? ??? ???
pick up kullanıcılarına farkeden bir şey yok :smiley:
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

valla bizim millet arabaya biner devlet ikisine birden biner.....
hatta yetmez sülalesine biner.......
ne desem ne söylesem yalan olur.......
nekadar kızsam nekadar yansam olan gene bana olur.....

ötv nin vergisini alan bir ülkedeki siyasi zihniyeti ve buna gıkı çıkmayan toplumsal zihniyeti hayretler içinde yaşıyorum........
biz hala lpg için vergi indirimi felan hayallerinde iken devlet bir hafta içinde lpg ye 30 krş geçirdi.... kimseden çıt yok.........

öyle avrupa mavrupa yada birlikmiş bilmem neymiş hepsi benim için hikaye......
koyunu güdemiyen çobanların elinde bu memleket tarlasını ekemiyen çiftcilerin elinde direksiyona geçip önünü göremiyen şöförlerin elinde.....
bizim beklentilerimiz hayal dünyası iki türk bir araya geldiğinde söz aynen şimdiki gibi lafta güzelliğe geldiğinde dünyanın en asil en saf en temiz en dürüst en modern ülkesini yaratırız hep şöyle olsun böyle olsun olmalı deriz....
ne hikmetse seçime gidip 45 milyon olduğumuzda herşeyi unutur agasının eline bakan marabalar gibi aga nederse o olur der oyumuzu agaya atarız......

burda yazdıklarım kendim için geçerli ve benim gibi olanlar kimseye bir tartışma yada herhangi bir art niyet için yazmıyorum ....
sadece konuyu okuyunca içimden geçenleri yazdım....
herklese saygım sonsuz....
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi


Bu Ülkede herşeyi elinde tutan,ama elindeki gücün farkında olmayan halkımıza ben de ancak ve ancak

saygılarımı sunabilirim.Bir liderimiz de sözünü etmişti, ''emekliler parti kursa tek başına iktidar olur'' diye.

Ama durumu görüyorsunuz.
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

Konu çok önemli Yeni elektrikli araçlarla ilgili duzenleme yapılırken 2011 de MTV yide komple duzelyecekmiş hukumet Avrupa standartlarına getirlmesi hedefleniyormuş..

Tek söz "Benzin fiyatlarıda Avrupa satandartlarına gelsin alınan vergi rakamlarıda nasıl ?"

AA pardon ozaman ekonomi taklalara gelir dimi unutmuşum...
:-[ :-\ ???
 



Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

Tek söz "Benzin fiyatlarıda Avrupa satandartlarına gelsin alınan vergi rakamlarıda nasıl ?"

Neden olmasın, biz avrupadan ingiltereyi örnek aldık deyip üstüne zam bile yaparlar, pahalı benzinde 2. likten kurtulur dünya birincisi oluruz.
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

Millette para kaldımı vergi vericek? Canını alıcaklar insanın.(Bu TÜV zaten ayrı bir rezalet)
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

Arkadaşlar,
Şimdi vergi dairesinden geldim.
kullandığım dodge 4x4 çift kabin pikap için vergi diliminin düşürülmesi amacı ile
dilekçe ve ekinde de kasko değerini gösterir sigorta şirketi onaylı yazı ile vergi dairesine gittim.
yazıyı alıp sistemden aracıma baktılar ve bana verdikleri cevap
"aracınız kamyonet olduğu için maalesef bu uygulamadan yararlanamazsınız!
bu uygulama sadece otomobil ve 4x4 arazi araçları için geçerlidir!" oldu.
konu ile ilgili yazıyı da bana gösterdi.
83 model için alınan bu kadar yüklü bir vergi bence ayıp değildir de nedir?
bilginize arkadaşlar,
selamlar
bilge
 


Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

vergi de adalet aracın kasko değeri üzerinden belli bir yüzde ile olmalı. bir de artık motor numarası saçmalığı bitmeli. yurtdışında ne güzel rahat rahat motor değişimi yapılıyor. bizde blok çatlasa vay haline...
 



Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

Bu konu, yine gündeme geldi. Aşağıda konu ile ilgili bir yazı alıntıladım; yazılanlara ne dersiniz?

Cavid Sezen

******************************************************************************

22 Mart 2012

BÜLENT SOYLAN

bulentsoylan@hotmail.com

Arabası yeni olana az, eski olana çok vergi salarak “hangi adalet?”

Hükümetin Enerji Bakanı, eski arabaların vergisi çok, yeni arabalarınki az olacak demiş.

Bir Holdingimizin kredi sözleşmesi için düzenlenen imza töreninde “Çevreci ve yeni otomobil kullanımı özendirmek, yaşlı otomobilleri trafikten çekmek için” bir projelerinin olduğunu, bunu da 24 ay içinde gerçekleştireceklerini söylemiş.

Doğrusu bunu öğrenince bir “vergici” olarak çok şaşırdığımı itiraf etmek isterim.

Dilerim bu yanlış hükümetçe de çabuk anlaşılır ve “Proje”den derhal vazgeçilir.

Karşı çıkmamızın nedenlerini madde madde sıralayalım:

1.Ekonomisinin, bizi dışarıdan izleyenleri de endişeye sevk eden acil sorunu “Cari açık”tır.
Cari açık, teknik olarak bir ülkeye giren-çıkan para dengesindeki açık anlamındadır ama bu dengesizliğin temelindeki asıl ve yapısal sorun, ekonominin dışarıdan aldığı ile dışarıya sattığı arasındaki “Dış ticaret açığı ”dır.

Ekonomimiz elimizdeki son istatistiğe göre 2011 yılında 240,8 milyar dolarlık mal ithal ederken, buna karşılık ancak 134,9 milyar dolarlık mal satabilmişse, bu arada ekonominin bir tek yılda 105,9 milyar dolarlık “açığı” doğuyor demektir.

Tek yılda bu kadar açık, ciddi kan kaybıdır. Bunun acısını işçisinden esnafına, memurundan sanayicisine kadar, dalga dalga herkes bir şekilde çeker.

Hükümetin bu cari açıkla mücadele için bir gün bile kaybetmeden ve her alanda mücadele etmesi gerektiği hakkında içerideki-dışarıdaki herkes mutabıktır ve bu riskin bir an önce giderilmesi beklemektedir.

2.Gümrük Bakanlığının 2011 yılı kayıtlarına göre Türkiye ekonomisi otomobil ithalatına 17,1 milyar dolar ödemiştir. Bu rakamın ciddi biçimdeki büyüklüğünden dolayı, geçtiğimiz aylarda Sayın Başbakan “Bu otomobilleri biz yapalım cari açığı azaltalım” demiş, yerli sanayiciyi yardıma çağırmıştır.

Başbakan her ne kadar gönülden istese de, bir otomobil fabrikasının kısa sürede devreye girip, iç pazarda bile olsa yıllarca talep görmesi mümkün değildir. Şu anda da böyle bir ürün yoktur.

Dolayısıyla 24 aylık bir projeye dayanarak ve kullanıcı üzerine vergi yoluyla baskı kurup “Eski arabanı sat yenisini al” demek, bu koşullarda devlet eliyle yabancı oto ithalini coşturup mevcut cari açıkla mücadelede yangına benzin dökmek demektir.

3.Eski otomobillerin trafikten çekilmesi ve yerine yeni arabaların kullanılması, daha önce de denenmiş, araç başına 4 bin lira ÖTV teşviki uygulanmıştır.

Bunun sonucunda zaten takoz üzerinde duran ya da kırda bayırda dolaşan yani hiçbir zaman şehir trafiğine girmeyen arabalar el değiştirerek hukuken hurdaya çıkarılmış, yerine önemli ölçüde araba ithal edilmiştir.

Dolayısıyla cari açıkla birlikte trafiğe çıkan binek aracı sayısı da arttırılmıştır.

4.Dünya’daki ekonomik krizin araba satıcılarının pazarını daralttığı, onların kendilerine yeni pazarlar aradığı, kimsenin gözünden kaçmayan bir gerçektir.
Türkiye’nin bu cari açığına rağmen hangi gerekçeyle olursa olsun başkalarına pazar açması şüphesiz dışarıdaki otomobil üreticileri ile buradaki ithalatçıları ve bayilerini çok mutlu edecektir.

5.Eski araçların egzozunun daha fazla karbondioksit saldığı ve bunun şehirlerin havasını bozduğu bir gerçektir ancak, bunun çözümü; bu dış ticaretinde sıkıntılı ülkeye vergi baskısıyla yeni otomobiller ithal ettirmek değil, öncelikle emisyonu yüksek yani egzozundan siyah duman çıkaran araçlarını imkân olduğu ölçüde şehirdeki trafikten men etmektir.

Herkesin gözü önünde yaşandığı gibi; şehirlerde en bakımsız araçlar; Belediye otobüsleri, halk otobüsleri, minibüsler, kamu personel servisleri ve askeri araçlardır.

Bu araçlar, -trafik cezasına da muhatap olmadıkları için- çevreyi rahatça kirletirken onları göz ardı edip vatandaşı yeni otomobil almaya zorlamak doğru bir politika değildir.

Kamu bu tedbiri öncelikle kendine uygulamalı, imkânlar yeni de olsa çevreye bir ölçüde zararı olacak binek araçlarını artırmak yerine toplu taşımanın geliştirilmesi için kullanılmalıdır.
6.Piyasa düzenini esas alanların vatandaşın elindeki aracın ekonomik ömrünü tayin etmesi yanlıştır.

Dağdaki, tarladaki, sanayideki, köy yolundaki insanlar ellerindeki aracın kendileri için ne kadar ekonomik olduğunu, ne zaman yenilenmesinde yarar olacağını kendileri tayin ederler.

Şehirde ekonomik ömrü biten araba el değiştirip taşlı köy yollarına gittiğinde, zengin şehirlinin aracı kasabadaki esnafın malı olduğunda, meraklısının kullandığı araba emeklinin eline geçtiğinde artık o hiç de “eski” değildir.

Zaten bu kimselerin yeni arabaları olsa bile onu bu işlerde kullanamazlar.

7.İnsanlar örneğin ellerindeki 5 bin liralık arabayı satıp 40 bin liraya yenisini almaya zorlanırlarsa, bu ekonomide yeni araca gidecek para büyük ölçüde bankalar sisteminden çekilecek, tüketici kredileri yani istikbalden yenen paralar artacaktır.

Bu şüphesiz bankalar sistemini çok sevindirir, onlara bol tüketici kredisi müşterisi sağlar ama bu paraların harcanabileceği diğer alanlardaki esnaf kan ağlar.

Çünkü eve, mobilyaya, giyime, hatta gıdaya gidecek para böylece yön değiştirecek ve bu piyasalar sıkıntıya girecektir.

Hükümetin piyasa dengelerini bu ölçüde değiştirmesi doğru değildir.

8. Bu proje, bir sosyal devletin güdeceği vergi politikası olamaz.

Siz vergilerini artırsanız da arabasını “yenilemeyecek” olanlar yani arabasında mal, malzeme taşımak gibi “işi icabı” eski araba kullanacak olanlar, ekonomisi ancak eski arabayla dolaşmaya imkân verenler yani alt gelir grubu, bu “tedbir”e rağmen yine de aynı arabayı kullanacak ama üzerlerindeki vergi yükü ağırlaşacaktır.
İşte buna rağmen yapılacak uygulama başta bu projeyi getiren siyasilere tepki yaratır.

9.Bizim gibi gelir dağılımı çarpık, tüketim eğilimi yüksek bir ekonomide; “Proje” bu eğilimi daha da coşturacaktır.

Telefon yenilemedeki eğilimimiz bunun en yakın örneğidir. Bu eğilimimiz hükümet eliyle bu defa otomobil konusunda “desteklendiğinde” bunu yapabilecek üst gelir grupları tüketimlerini daha da artıracak, kamu gücü ve kaynakları otomobilde daha üst sınıfa terfi etmek isteyenlerin önünü açmada kullanılacaktır.

10.Bizim Anayasamızın 73. Maddesi aynen şu cümlelerle başlar

“Herkes, kamu giderlerini karşılamak üzere, malî gücüne göre, vergi ödemekle yükümlüdür. Vergi yükünün adaletli ve dengeli dağılımı, maliye politikasının sosyal amacıdır.”

Anayasa, ödenecek vergilerin insanların kullandığı otomobillerinin yeniliğine göre değil, mali güçlerine göre salınmasını emreder.

Siz bunun tam aksini yapıp; yeni otomobil alandan az, eski otomobilini kullanacak olandan daha fazla vergi alırsanız Anayasanın istediğinin tam da tersini yapmış olursunuz.

Bu tabii ki başta sosyal adalet ilkesini zedeler ama daha da somutunu söyleyelim mi?
Bu proje, hukuken sakattır ve iptal nedeni ortadadır.

Biri Anayasa mahkemesine gider haklı olarak dava açarsa iptal edilir; zaten yıllardır bir türlü yerine oturtulamamış “otomobilleri vergilendirme” işimiz bir kere daha “Kaos”a dönüşür, yazık olur.

******************************************************************************
Alıntı: http://www.gercekgundem.com/?c=68881
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

Arkadaşlar,
Bir ATA SÖZÜMÜZ VAR; EL ELİN EŞEĞİNİ TÜRKÜ ÇAĞIRARAK ARARMIŞ.
Bizim ülkemizde bizim haklarımızı verdiklerini, koruduklarını zanneden büyük şahsiyetler birşeyi yapmış olmak için yapıyorlar, acaba sonu ne olur, bundan benim ülkemde yaşayanlar nasıl mağdur olurlar diye düşünmezler.
Niye düşünmezler biliyormusunuz, bunların arabalarının parasını, yakıtlarının parasını, yedikleri yemeklerin parasını daha aklıma gelmeyen birçok şeylerinin parasını vergilerimizi vermekle biz veriyoruz yani onlar bizim paralarımızı harcıyorlar.
Hiç biri değil fakat büyük çogunluğu yakalarında onur ve gururla taşınması gereken o rozeti takana kadar acaba hangi otomobillere bindiler, bizim paramızla şimdi nasıllaraına biniyorlar.
İşte bu nedenlerle yakıt fiyatını, vergiyi veya diğer şeyleri artırmaları gayet normal aksi halde gezemezler veye kısıtlı gezerler.
Biliyormusunuz en güzel başkasının parası veya emek verilmeden alınteri dökülmeden ele geçen para harcanır.Ben test ettim ondan biliyorum, 2008 de süper lotodan 2 senelik maaşımdan fazla bnir ikramiye kazanmıştım o zaman test ettim gördüm.
Bizleri bu hallere düşürenlere şunu diyorum, kanınız çekilsin, derileriniz bürüşsün, saçlarınız ve dişleriniz dökülsün, duyu ordanlarınız iş göremez hale gelsin, dünyanın hiç bir şeyinden zevk alamayasınız, uzun ömürlü olasınız fakat sürünesiniz.
Arkanızdan mezarınıza gelip bir FATİHA okuyacak kimseniz olmasın.
Türkülerle kalın, sağlıkla kalın.
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

amin :smiley:

söylenecek herşey söylenmiş zaten. çevreyi kimsenin düşündüğünü sanmam. artık iyiymiş gibi lanse edilen herşeyde bir bit yeniği arar hale geldik. şu duruma bak ne acı.
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

Eski araçlara yüksk vergi işi;
Peki bu yasayı hazırlayanlar acaba İstanbul'da kaçtane 10 yaşının üzerinde ticari araç var belediye otobüsü, halk otobüsü, dolmuş, servis otobüsü, servis minibüsü, taksi bunlara kurumların ellerindeki diğer araçları ve kamyonları düşünerek ufak bir hesap yapalım.
Büyük şehirlerde ulaşım durur, bakın hallere sebze taşıyan kamyonların kaçtenesi 5 yaşın altında.
Zor iş gibi geliyor.
Türkülerle kalın, sağlıkla kalın.
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

Tempus' Alıntı:
Bülent şakamı yapıyorsun ciddimisin?

Dünyada hiçbir ülkede bizim ülkemizdeki kadar devlete vergi verilmiyor. Dünyanın en pahalı araçlarını satın alıyoruz, aynı araba amerikada 60 000 dolar, avrupada 50 000 bin euro, arabistanda 35 000 euro, türkiyede 160 000 euro. aradaki fark sadece devlete ödenen vergilerdeki fark.

üstelik bunlada bitmiyor dünyanın en pahalı yakıtlarını kullanıyoruz , kullandığımız yakıtın %80 i vergi veya devlete giden paralar. Dolayısı ile zaten araçları kullandığımız süre içerisinde ödediğimiz yıllık vergiden daha fazla vergi ödemeye devam ediyoruz. Otobana giriyoruz paralı, köprüden geçiyoruz paralı.Arabaya yaptığın tüm bakım, tamir vs de yine yarısı devlete gidiyor. elektirik pahalı, internet pahalı. Çöpüne para hatta öldüğünde gömülmek bile ciddi para.

Vergi sadece doğru oranlarda oldugunda devlete kalkınma sağlar. bir halkdan gereğinden fazla vergi alırsan mutsuzluk yaygınlaşır, insanların iş yapma isteği düşer, yatırım yapma isteği düşer, vergi kaçakları artar. Örneğin en basitinden ben arabama yıllık 3000 tl vergiyi fazla olsada veriyorum. Benden 10 000 vergi isterse o arabayı kullanamaz hale gelirsem, benden aldığı 3000 ide kaybeder arabamı satarsam.

Ayrıca 12 yaşında bir araç 12 senedir devlete taşıt vergisi, ve kullanıldığı 12 sene boyunca yakıttan bir o kadar vergi ödemiştir, Ayrıca alınırkende alım parasının yarısı vergidir. Dolayısı ile 12 yaşında bir araç muhtemelen değerinin 4-5 katı parayı devlete kullanım ömrü boyunca fazla fazla ödemiştir. Bu nedenle yaşları ilerleyen arabaların vergilerinin azalması gerekir. O araç devlete olan yükümlülüğünü fazlasıyla zaten ödemiştir.

Sadece otomobil sektörünü daha zengin etmek, ve önümüzdeki sene türkiye piyasasına girecek olan hybrit araçların satışını arttırmak için yapılan tamamen çıkar çevrelerini düşünen bir uygulamadır. eğer mesele çevrecilikse, lpg takan araçlara hollandada gibi ülkelerde çok ciddi vergi indirimi yapılıyor bunuda yapsınlar. Ve modern ülkelerin çoğunda elektirikli araçları teşvik için sıfır vergi uygulanıyor Türkiyede de elektirikli araçlara sıfır vergi yapsınlar.

Allah aşkına hala kalkınma filan demeyin bu tip şeylere kimler kalkınıyor bu uygulamalarla çok belli. Ben zaten bu ülke kalkınsın diye 15 senedir kazadığımın %80 ini devlete veriyorum, ve devlet bana parasız hiçbirşey vermiyor. Bari bir zevkimiz var onuda almasınlar elimizden.
aynen katiliyorum avrupada.... suzuki vitara jeep 1995model 2005arasi 1000ero 5000ero arasi bunu anlayan yok türkiye herseyi en pahali tüketiyor ..... :mad: :mad: ??? ???
 



Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

seco7' Alıntı:
Yani artık bundan böyle ekonomik durumu çok iyi olanlar hobi amaçlı yaptığımız araçlara binecek.Her şeyden toplanan vergi yakında kaldırımda yürümeyede gelirse şaşırmayalım.Şehirde yürürken....para,deniz kenarında ve dağda gibi :smiley:
aynen yakindir piknik parayla -balik tutmak -daga cikmak parayla -otoyollar parayla -tamam hepsi olsunda magaslarda 5000tl olsun verelim ...kendileri 16.000tl aylik aliyorlar arac bedava lozman bedeva tel bedava ...yüküde halka yüklüyorlar .... :mad: :mad: :mad:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,516
Mesajlar
1,519,153
Kayıtlı Üye Sayımız
172,175
Kaydolan Son Üyemiz
disciyolda

SON KONULAR



Geri
Üst